روش برقرای تماس تلفنی از یک مک

9
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 1088 بازدید

روش برقرای تماس تلفنی از یک مک 

اگر بدانید که می‌توانید از یک مک تماس تلفنی برقرار کنید، تعجب خواهید کرد؟ بله، شما می‌توانید این کار را انجام دهید! برقراری تماس و دریافت تماس‌های تلفنی در مک، پس از تنظیم آن، بسیار ساده است. در این مقاله آموزش انجام این کار آمده است.

-----

سافت‌مک: در صورت داشتن یک آیفون، می‌توانید در مک خود تماس‌های تلفنی خود را برقرار کرده یا تماس‌ها را دریافت کنید. تماس‌ها از طریق آیفون شما تعیین مسیر می‌شوند، بنا بر این شماره تلفن یکسان است - دوستان و همکاران شما حتی متوجه نخواهند شد که از طریق گوشی خود با آنها صحبت نمی‌کنید.

این آموزش را دنبال کنید تا یاد بگیرید که چگونه مک خود را برای برقراری و دریافت تماس تلفنی تنظیم کنید، تا دفعهٔ بعدی که آیفون شما در قسمت دیگری از خانه زنگ می‌زند، یا در کیف شما قرار دارد، اعلانی را بر روی مک خود خواهید دید و می‌توانید از طریق مک خود به آن تماس پاسخ دهید.

و اگر نیاز به برقراری یک تماس سریع با شخصی را دارید، لازم نیست به دنبال آیفون خود بگردید - به راحتی می‌توانید تماس را از طریق مک خود برقرار کنید.

 

روش برقراری یک تماس تلفنی از مک شما

برقراری یک تماس از یک مک آسان است، در اینجا چگونگی آن آمده است:

1. مطمئن شوید که از نرم‌افزار مناسبی برخوردار هستید: حداقل باید آی. او. اس 8 را در آیفون خود داشته باشید.

2. هر دوی آیفون و مک خود را وارد یک شبکه وایفای یکسان کنید.

3. در آیفون خود، به مسیر Settings > iPhone > Calls on Other Devices رفته و دستگاه‌هایی که می‌توانید با آنها تماس برقرار کنید را انتخاب کنید.

4. در مک خود، فیس‌تایم را باز کرده و FaceTime > Preferences را انتخاب کنید و مطمئن شوید که Calls from iPhone (تماس از طریق آیفون) انتخاب شده است.

5. با استفاده از Contacts (لیست مخاطبین) تماس برقرار کنید: شما می‌توانید در Contacts (برای جستجوی Contacts در Spotlight کلیدهای Cmd+Space Bar را فشرده و سپس شروع به تایپ Contacts کنید) برای برقراری تماس بر روی Call کلیک کنید.

6. از اسپات‌لایت تماس برقرار کنید: شما می‌توانید فقط با تایپ کردن نام شخصی که می‌خواهید با او تماس بگیرید در Spotlight، تماس را آنجا برقرار کنید. مانند گذشته، بر روی آیکون گوشی کلیک کنید تا شمارهٔ مرتبط با مخاطبی که انتخاب کرده‌اید ظاهر شود.

7. با استفاده از فیس‌تایم تماس برقرار کنید: FaceTime را باز کنید. بر روی Audio کلیک کنید. برای برقرای تماس، بر روی گوشی کلیک کنید.

8. از سافاری تماس برقرار کنید: اگر شماره‌ای را در اینترنت پیدا کردید، می‌توانید با کلیک کردن بر روی آن، به راحتی یک تماس برقرار کنید. شماره یا به عنوان یک لینک شناخته می‌شود و می‌توانید برای برقراری تماس بر روی آن کلیک کنید؛ یا زمانی که مکان‌نمای خود را بر روی شماره قرار می‌دهید، باید یک فلش به سمت پایین نمایان شود که می‌توانید بر روی آن کلیک کنید تا تماس برقرار شود. اگر این فلش به سمت پایین به صورت خودکار نشان داده نمی‌شود، شماره را های‌لایت کنید تا نشان داده شود. بر روی فلش به سمت پایین کلیک کنید و شماره تماس را انتخاب کنید.

9. همچنین می‌توانید با استفاده از Mail و Maps و Messages تماس برقرار کنید (در Messages در بالای یک پیام مخاطب خود بر روی Details کلیک کرده و گوشی را انتخاب کنید تا با شخص مورد نظر تماس بگیرید.)

روش برقرای تماس تلفنی از یک مک

 

روش پاسخگویی به یک تماس تلفنی در مک

هم تماس گرفتن امکانپذیر است و هم دریافت تماس. پس از راه‌اندازی مک برای برقراری تماس‌های تلفنی به همان صورتی که در بالا گفته شد، شما همچنین می‌توانید تماس‌ها را در مک خود نیز دریافت کنید.

2. هنگامی که یک تماس با آیفون شما برقرار می‌شود، می‌توانید اعلانی را در مک خود مشاهده کنید.

2. برای پاسخ دادن به تماس، فقط کافیست بر روی آیکون Answer (پاسخ دادن) کلیک کنید.

3. برای پایان دادن به تماس، فقط بر روی آیکون Hang-up کلیک کنید.

روش برقرای تماس تلفنی از یک مک

 

نکاتی برای برقراری تماس در مک

- اگر در حال مکالمه هستید و نیاز به وارد کردن اطلاعات «با استفاده از صفحه کلید تلفن» خود دارید، مانند هنگام استفاده از بانکداری آنلاین، فقط کافیست شماره‌ها را با استفاده از صفحه کلید مک خود وارد کنید. آنها به صورت خودکار به عنوان صدای تن استاندارد DTMF قلمداد می‌شوند، هر چند ممکن است لازم باشد ابتدا بر روی پنجرهٔ تماس در سمت راست بالای دسکتاپ کلیک کنید.

- می‌توانید پنجرهٔ تماس شناور را با دکمه‌های بستن/حداقل، و با کشیدن آن از گوشه‌ها، به یک پنجرهٔ معمولی تبدیل کنید.

- می‌توانید صدای زنگ تماس‌ها را در مک خود تغییر دهید. برای انجام این کار، فیس‌تایم را باز کرده و سپس Preferences panel (Cmd+,) را باز کنید. حالا می‌توانید صدای زنگ تماس‌های خود را از لیست کشویی Ringtone در پایین انتخاب کنید.

- همچنین می‌توانید تماس‌های ویدیوی رایگان را از طریق برنامهٔ فیس‌تایم در مک خود انجام دهید.

- همچنین می‌توانید با استفاده از فیس‌تایم، تماس‌های تلفنی را بر روی آیفون خود و به صورت رایگان برقرار کنید.

برای راهنمایی بیشتر، ما در اینجا نکات بسیار مفیدی برای مک داریم: بهترین ترفندها و ویژگی‌های مخفی مک

 

روش برقراری تماس در مک با استفاده از VOIP

روش‌های دیگری نیز برای برقراری تماس تلفنی از طریق یک کامپیوتر مک وجود دارد. می‌توانید یک برنامهٔ VoIP (پروتکل صوتی از طریق اینترنت) را برای مک. او. اس دانلود و نصب کنید و از آن برای برقراری تماس تلفنی استفاده کنید.

به صورت معمول می‌توانید با هر کسی تماس تلفنی رایگان اینترنتی برقرار کنید، اگر چه ممکن است مجبور باشید برای برقراری تماس تلفنی از این سرویس با یک تلفن ثابت، هزینهٔ کمی بپردازید.

اسکایپ (Skype) بزرگ‌ترین نام در ارایه خدمات VoiP است، هر چند گزینه‌های دیگر نیز ارزش بررسی کردن را دارند.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
من بر این باور هستم آنچه بیش از نیمی از کارآفرینان موفق را از غیر موفق ها جدا می نماید پشتکار خالص است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘