روش ضبط یک تماس فیس‌تایم در آیفون و مک

8
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 7 دقیقه
0 نظر 2187 بازدید

 روش ضبط یک تماس فیس‌تایم در آیفون و مک

آیا می‌خواهید یک تماس ویدیویی فیس‌تایم را در آیفون، آیپد یا مک خود ضبط کنید؟ در این مقاله روش انجام این کار آورده شده است - به علاوهٔ توصیه‌های ما در مورد موارد قانونی و غیرقانونی این کار.

-----

سافت‌مک: تماس‌های ویدیویی فیس‌تایم (FaceTime) روشی فوق‌العاده برای خانواده‌های دور افتاده است تا احساس نزدیکی کنند، اما این که این تماس‌ها زودگذر هستند چندان خوشایند نیست - این برنامه به شما امکان ضبط یک مکالمه را نمی‌دهد، بنا بر این نمی‌توانید در آینده دوباره آن خاطره را مرور کنید. چنین ویژگی فقط برای موارد خاص خانوادگی مفید نیست: همچنین اگر شما و همکارتان امکان حضور در یک اتاق را نداشته باشید، این یک راه حل مناسب و مؤثر برای ایجاد یک نشست کاری است.

خُب، فیس‌تایم ممکن است ضبط کارآمدی از صفحه نمایش را ارایه ندهد، اما روش‌های دیگری نیز برای دستیابی به این هدف وجود دارد. در این مقاله روش ضبط یک تماس فیس‌تایم در آیپد، آیفون یا مک را به شما نشان خواهیم داد. (ما همچنین در مورد این سؤال که آیا ضبط تماس‌های فیس‌تایم قانونی است یا خیر، صحبت خواهیم کرد.)

 

ضبط یک تماس فیس‌تایم در مک

در اینجا ما با مک شروع خواهیم کرد، زیرا انجام این کار در مک ساده‌تر است (بیشتر تماس‌های فیس‌تایم از طریق تلفن همراه انجام می‌شود تا از روی مک. اما اگر می‌خواهید یک تماس را ضبط کنید، ممکن است فقط برای این تماس ارزش انتقال تماس بر روی مک را داشته باشد.)

هنگامی که می‌خواهید آنچه که بر روی صفحه نمایش مک شماست را ضبط کنید، به صورت کلی بهترین گزینه QuickTime است که از پیش نصب شده است. اگر از قبل در Dock شما نیست، نگاهی به Applications بیندازید، و آن را باز کنید.

گزینهٔ File > New Screen Recording را انتخاب کنید (یا روی آیکون QuickTime Player در Dock خود کلیک راست کرده و گزینهٔ New Screen Recording را انتخاب کنید). بر روی آیکون ضبط قرمز رنگ کلیک کنید، سپس در نقطه‌ای از صفحه نمایش کلیک کنید تا ضبط تمام صفحه شروع شود. یا اگر می‌خواهید محدودهٔ مشخصی را ضبط کنید، بر روی محدودهٔ پنجرهٔ فیس‌تایم کلیک کرده و بکشید.

روش ضبط یک تماس فیس‌تایم در آیفون و مک

حالا مکالمهٔ فیس‌تایم خود را شروع کنید. پس از اتمام، بر روی آیکون ضبط در نوار بالا کلیک کنید، یا بر روی آیکون QuickTime در Dock کلیک راست کرده و Stop Recording را انتخاب کنید.

روش ضبط یک تماس فیس‌تایم در آیفون و مک

ضبط شما در یک پنجره ظاهر می‌شود تا بتوانید آن را تماشا کنید. اگر از ضبط خود راضی هستید، File > Save را انتخاب کنید.

 

ضبط یک تماس فیس‌تایم در آیفون یا آیپد

اکثر افراد از فیس‌تایم در iDevice استفاده می‌کنند تا در مک، از سوی دیگر ضبط مکالمه در iDevice دشوارتر است. در ادامه، انتخاب‌های شما آمده است.

ضبط صفحه نمایش در آی. او. اس

در آی. او. اس 11 یک ویژگی ضبط صفحه نمایش به Control Centre (مرکز کنترل) اضافه شد. توجه داشته باشید که، در عین حال، این ویژگی مخصوصاً برای ضبط ویدیو اما نه صدا، در برخی برنامه‌ها - به فرض ما - طراحی شده است. و فیس‌تایم یکی از برنامه‌هایی است که شما نمی‌توانید صدای آن را ضبط کنید.

اگر فقط ضبط کردن ویدیوی فیس‌تایم - و نه صدا - نیازهای شما را برآورده می‌کند، پس این می‌تواند ساده‌ترین راه حل باشد.

ابتدا با کشیدن انگشت از پایین صفحه، Control Centre را بیاورید (در آیپد، یک ضربهٔ سریع کوتاه فقط Dock را ظاهر می‌کند؛ برای ظاهر شدن صفحهٔ کامل حاوی تصاویر بندانگشتی برنامه‌های اخیر، Dock و مرکز کنترل، بکشید و نگه دارید.) ببینید که آیا آیکون ضبط صفحه نمایش در آنجا وجود دارد: این آیکون یک دایرهٔ کوچک سفید با یک دایرهٔ سفید بزرگ‌تر در اطراف آن است.

روش ضبط یک تماس فیس‌تایم در آیفون و مک

اگر آیکون ضبط صفحه نمایش در آنجا نبود، باید به Settings رفته و به آی. او. اس بگویید که ویژگی ضبط صفحه نمایش را در Control Centre نمایش دهد. به مسیر Settings > Control Centre > Customise Controls بروید، سپس به پایین اسکرول کرده و روی علامت بعلاوهٔ سبز رنگ در کنار Screen Recording (ضبط صفحه نمایش) ضربه بزنید.

حالا به صفحهٔ Home برگردید، Control Centre (مرکز کنترل) را بیاورید، بر روی آیکون ضبط صفحه نمایش ضربه بزنید (یک شمارش معکوس سه ثانیه‌ای را مشاهده خواهید کرد، سپس یک نوار قرمز رنگ در بالای صفحه نشان می‌دهد که ضبط شروع شده است) و تماس فیس‌تایم خود را شروع کنید. پس از اتمام تماس، با کشیدن انگشت خود به Control Centre برگردید و برای آخرین بار بر روی آیکون ضبط کردن ضربه بزنید تا ویدیوی شما در Photos ذخیره شود.

علاوه بر عدم ضبط صدا، متوجه شدیم که این روش اشکالاتی هم دارد. بعضی اوقات ضبط صفحه نمایش را شروع می‌کردیم و سپس با یک همکار تماس فیس‌تایم برقرار می‌کردیم، اما همزمان با پذیرش تماس، ضبط صفحه نمایش پایان می‌یافت.

در انتها، اضافه می‌کنیم که راه حلی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که صدای یک طرف تماس را ضبط کنید، اما صدای طرف دیگر ضبط نمی‌شود: اگر بر روی آیکون ضبط صفحه نمایش یک فشار محکم وارد کنید، گزینهٔ فعال‌سازی میکروفون دستگاه را در اختیار شما قرار می‌دهد، و سپس هر آنچه را که می‌شنود ضبط می‌کند.

ضبط صفحه نمایش از طریق مک

این ناراحت کننده است، چرا که باید مک را درگیر کنید، و در عین حال مکالمهٔ خود را در دستگاه دیگر انجام دهید. اما اگر از ضبط مکالمه‌ای که در دستگاه آی. او. اس انجام می‌دهید ناامید شده‌اید، از جمله عدم ضبط صدای دو طرف مکالمه، بهترین راه حل این است که iDevice را به مک وصل کرده و مکالمهٔ خود را از طریق مک ضبط کنید.

آیفون یا آیپد خود را به مک خود وصل کنید، iDevice را باز کرده و QuickTime را در مک باز کنید. سپس File > New Movie Recording را انتخاب کنید.

یک پنجرهٔ جدید باز خواهد شد که نمایی از وبکم مک شما را نشان می‌دهد، اما می‌خواهیم به جای آن از صفحه نمایش iDevice استفاده کنیم. بر روی فلش سمت راست دکمهٔ قرمز رنگ ضبط کلیک کنید، و باید آیفون یا آیپد خود را در لیست دوربین‌ها مشاهده کنید. آن را انتخاب کنید.

روش ضبط یک تماس فیس‌تایم در آیفون و مک

اگر همه چیز به خوبی پیش برود، پنجره تغییر می‌کند تا آنچه را که در صفحه نمایش آیفون شما وجود دارد را نشان دهد. وقتی آماده شد، روی دکمهٔ قرمز رنگ کلیک کنید تا ضبط شروع شود، سپس مکالمهٔ خود در فیس‌تایم را شروع کنید. بقیهٔ موارد همانند ضبط مکالمه در مک است: بعد از اتمام مکالمه، بر روی دکمهٔ Stop در نوار بالا کلیک کنید، یا بر روی آیکون Dock راست کلیک کنید. سپس اگر از ویدیوی ضبط شده راضی هستید، آن را ذخیره کنید.

 

آیا ضبط یک تماس فیس‌تایم قانونی است؟

اگر هر دو طرف با ضبط تماس مشکلی نداشته باشند، پس ضبط مکالمهٔ فیس‌تایم می‌تواند عالی باشد. این که بتوانید مکالمه‌ای را به صورت مخفیانه و بدون اطلاع شخص مقابل ضبط کنید، بستگی به جایی که شما (و شخص مقابل) در آن زمان در آنجا هستید دارد، و باید قوانین کشور یا ایالت خود را بررسی کنید. اما اصل کلی در مورد ضبط صدا این است که همان قوانین حفظ حریم خصوصی که در هنگام ضبط یک تماس تلفنی اعمال می‌شود، در اینجا نیز اعمال می‌شود.

در انگلیس و ولز می‌توانید مکالمه‌ای را که با طرف خود دارید مخفیانه ضبط کنید، مشروط بر این که فقط برای استفادهٔ شما باشد. (ممکن است در صورت کشف چنین موردی به عنوان نقض حریم خصوصی تلقی شود، اما حتی اگر چنین باشد، این یک امر ترجیحاً حقوقی است و نه جنایی.) اگر می‌خواهید محتوای تماسی را با شخص ثالثی به اشتراک بگذارید، لازم است از قبل به همهٔ طرفین حاضر در تماس اطلاع داده باشید، یا رضایت آنها را بعد از این کار دریافت کنید.

همچنین بخوانید: چگونه از صفحه آیفون خود فیلمبرداری کنیم

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیفتید که معمولا حاصل زندگی کردن بر اساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و ادارکتان بروید. این ها یک جورهایی می دانند که چه چیزی می خواهید بشوید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘