روش تهیه نسخه پشتیبان از مک

7
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 16 دقیقه
0 نظر 1886 بازدید

روش تهیه نسخه پشتیبان از مک 

نمی‌دانید بهترین روش تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از مک کدام است؟ آیا به دنبال راهی برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از مک خود بدون استفاده از یک درایو اکسترنال هستید؟ آیا می‌خواهید از مک خود در iCloud، Dropbox یا یک راه حل پشتیبان‌گیری از راه دور دیگر، نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید؟ ما به انواع مختلفی از روش‌های تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان که می‌توانید برای تهیه یک نسخهٔ پشتیبان از مک خود استفاده کنید خواهیم پرداخت، و این که چرا باید بیشتر از گزینه‌های ما برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان استفاده کنید. مطمئن باشید که در صورت سرقت، خراب شدن یا آلوده شدن مک توسط نرم‌افزارهای مخرب، می‌توانید داده‌های خود را بازیابی کنید.

-----

سافت‌مک: شما به این مقاله مراجعه کرده‌اید زیرا به تازگی با کابوس از دست دادن اطلاعات مک خود بدون داشتن یک نسخهٔ پشتیبان مواجه شده‌اید، یا با کسی برخورد کرده‌اید که چنین وضعیت وحشتناکی را داشته است و می‌خواهید مطمئن شوید که چنین فاجعه‌ای برای شما اتفاق نمی‌افتد. یا شاید هم فرد بسیار منظمی هستید و می‌خواهید مطمئن شوید که از داده‌های مربوط به مک شما نسخهٔ پشتیبان تهیه شود تا از امنیت کافی برخوردار باشند. شاید هم قبلاً همه چیز را از دست داده‌اید. هر دلیلی که برای دانستن بهترین روش تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از مک خود را داشته باشید، هدف ما این است که به شما کمک کنیم تا یک طرح پشتیبان‌گیری از مک تهیه کنید.

در این مقاله انواع مختلفی از پشتیبان‌گیری مک که می‌توانید انجام دهید، از جمله تهیه نسخهٔ پشتیبان به وسیلهٔ کابل یا بی‌سیم، پشتیبان‌گیری فعال یا زنده، پشتیبان‌گیری از راه دور و پشتیبان‌گیری‌های آنلاین را بررسی خواهیم کرد.

ما بهترین راه‌حل‌های پشتیبان‌گیری از مک را بررسی خواهیم کرد، از جمله تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان در آی‌کلود (iCloud) یا سرویس آنلاین دیگری مانند دراپ‌باکس (Dropbox)، استفاده از Time Machine یا سایر نرم‌افزارهای پشتیبان‌گیری برای تهیه یک نسخهٔ پشتیبان محلی، و استفاده از سرویس‌های مختلف پشتیبان‌گیری از راه دور که در دسترس شما هستند، برای این که اطمینان حاصل کنید که اگر کامپیوتر و نسخهٔ پشتیبان محلی پاک شدند، بتوانید داده‌های خود را بازیابی کنید.

 

چرا باید از مک خود نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید

برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب، ما به سرعت دلایلی را که شما واقعاً مجبور به تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از مک خود هستید را در اینجا مطرح می‌کنیم:

1. برای این که ممکن است شما یا شخص دیگری یک نوشیدنی بر روی مک ریخته باشید.

2. برای این که درایو شما می‌تواند خراب شود.

3. برای این که بازیابی اطلاعات از SSDها مخصوصاً می‌تواند چالش برانگیز باشد.

4. برای این که ممکن است مک خود را از دست بدهید (آن را بفروشید یا واگذار کنید).

5. برای این که ممکن است شخصی مک شما را سرقت کند.

6. بدافزارهای مک نادر هستند، اما اگر آلوده شوید، می‌توانید داده‌های خود را به قبل از آلوده شدن بازیابی کنید.

چند مزیت جانبی دیگر نیز وجود دارد که با داشتن یک نسخهٔ پشتیبان حاصل می‌شود:

1. می‌توانید از طریق دستگاه دیگری به داده‌های خود دسترسی داشته باشید.

2. ممکن است بتوانید به نسخهٔ قبلی یک سند دسترسی پیدا کنید.

3. اگر یک مک جدید به دست آورید، می‌توانید تمام داده‌های خود را به راحتی بازیابی کنید، در واقع مک قدیمی خود را بر روی مک جدید کلون (clone) کنید.

روش تهیه نسخه پشتیبان از مک

 

بهترین روش برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از مک

روش‌های زیادی برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از مک شما وجود دارد، اما اگر بخواهید فقط یک روش را برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از مک خود انتخاب کنید، آن روش کدام یک باید باشد؟

خُب، ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه حل، تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان با استفاده از Time Machine، نرم‌افزار رایگان تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان اپل است. تنها هزینه در این روش مربوط به خرید یک درایو اکسترنال است، اما از آنجایی که این روزها شما می‌توانید فضای ذخیره‌سازی یک ترابایتی را با هزینه‌ای کمتر از 40 پوند خریداری کنید، نباید فشار مالی زیادی به شما وارد شود.

Time Machine یک راه حل مناسب است، اما آیا این بهترین راه حل پشتیبان‌گیری است؟ یک راه حل بهتر ممکن است راه حلی باشد که نسخهٔ پشتیبان‌گیری شده در همان مک شما نگهداری نشود، با توجه به این که در صورت بروز آتش‌سوزی یا سیل، می‌تواند مک و نسخهٔ پشتیبان‌گیری را همزمان از بین ببرد.

ما در ادامه به برخی گزینه‌ها نگاهی خواهیم انداخت، اما توصیهٔ ما این است که فقط به یکی از موارد زیر متکی نباشید!

 

گزینهٔ 1: استفاده از Time Machine

اپل دارای نرم‌افزار پشتیبان‌گیری اختصاصی خود به نام Time Machine و به عنوان بخشی از مک. او. اس است. استفاده از Time Machine یک راه حل فوق‌العاده آسان است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به یک دستگاه ذخیره‌سازی اکسترنال مثل هارد درایو یا SSD اکسترنال وصل شوید و شروع به تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان به وسیلهٔ Time Machine کنید.

Time Machine تنها پشتیبان‌گیر مک شما نیست، این برنامه نسخه‌های پشتیبان هر ساعت یک بار 24 ساعت گذشته، نسخه‌های پشتیبان روزانه طی یک ماه گذشته، و نسخه‌های پشتیبان هفتگی طی هر ماه را نگه خواهد داشت. بنا بر این در صورت نیاز می‌توانید نسخهٔ اولیهٔ یک سند را بازیابی کنید.

تنها اشکال واقعی Time Machine این است که باید به خاطر داشته باشید که هارد خود را وصل کنید، در غیر این صورت از هیچ چیزی نسخهٔ پشتیبان تهیه نمی‌شود. هر چند می‌توانید Time Machine را در یک درایو NAS برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان بی‌سیم تنظیم کنید، اما این روش ممکن است کمی کندتر باشد. همچنین به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز خواهید داشت، زیرا نسخه‌های پشتیبان Time Machine به دلیل داشتن نسخه‌های پشتیبان افزایشی، فضای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند، بنا بر این توصیه می‌کنیم از یک درایو با حداقل یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده کنید.

روش تهیه نسخه پشتیبان از مک

 

روش تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از مک شما توسط Time Machine

برای این منظور شما فقط کافیست موارد زیر را انجام دهید:

1. هارد یا SSD را وصل کنید (همچنین می‌توانید از درایو NAS استفاده کنید).

2. باید اعلانی را در مک خود مشاهده کنید که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید از درایو همراه با Time Machine استفاده کنید. بر روی Use as Backup Disk (استفاده به عنوان دیسک پشتیبان‌گیری) کلیک کنید.

3. اگر اعلان را مشاهده نمی‌کنید، اطمینان حاصل کنید که درایو به درستی فرمت شده باشد - اگر باز هم درایو را شناسایی نکرد، Mac OS Extended (Journaled) مورد نیاز است.

4. اگر هنوز هم اعلان را مشاهده نمی‌کنید، System Preferences > Time Machine را باز کرده و Backup Disk را انتخاب کنید.

5. دستگاه ذخیره‌سازی را انتخاب کرده و بر روی Use Disk کلیک کنید.

همچنین بخوانید: روش بازیابی اطلاعات یک درایو خارجی که با استفاده از Time Machine از آن نسخه پشتیبان تهیه شده است.

روش تهیه نسخه پشتیبان از مک

 

گزینهٔ 2: استفاده از نرم‌افزار پشتیبان‌گیری برای کلون کردن هارد دیسک

البته گزینه‌های دیگری به جای استفاده از Time Machine نیز وجود دارد که ممکن است شما آنها را ترجیح دهید. ما در اینجا بهترین نرم‌افزارهای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان برای مک، از جمله Acronis، ChronoSync، Carbon Copy Cloner، Carbonite و SuperDuper را بررسی کرده‌ایم.

همانند Time Machine شما می‌توانید از درایو پشتیبان - یا کلون - برای بازیابی مک خود در صورت خرابی، و همچنین بازیابی نسخهٔ قبلی یک سند یا یک عکس حذف شده استفاده کنید. و همانند Time Machine لازم است به خاطر داشته باشید که درایو خود را برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان متصل کنید.

یک کلون کمی با نسخهٔ پشتیبان تهیه شده توسط Time Machine متفاوت است، زیرا کلون می‌تواند برای بوت شدن استفاده شود، بنا بر این می‌توانید آن را به یک مک دیگر وصل کرده و بدون نیاز به بازیابی داده‌های خود، از آن بوت کنید، که می‌تواند به عنوان یک اقدام موقت مفید باشد. شما نمی‌توانید از یک نسخهٔ پشتیبان تهیه شده توسط Time Machine به این روش استفاده کنید.

روش تهیه نسخه پشتیبان از مک

 

روش کلون کردن مک

روشی که برای کلون کردن مک خود استفاده می‌کنید، بستگی به نرم‌افزاری که برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از مک خود استفاده می‌کنید دارد، اما به صورت کلی می‌توانید انتظار داشته باشید که چیزی شبیه به این باشد:

1. حافظهٔ ذخیره‌سازی اکسترنال خود را وصل کنید.

2. ممکن است لازم باشد قبل از استفاده از آن، آن را فرمت کرده یا فرمت آن را تغییر دهید. در این حالت Disk Utility را باز کرده و با انتخاب درایو اکسترنال، بر روی Erase کلیک کنید. از میان گزینه‌های فرمت macOS Extended (Journaled) را انتخاب کرده و مجدداً بر روی Erase کلیک کنید.

3. نرم‌افزار کلون کردن (cloning) خود را باز کنید.

4. به احتمال زیاد این نرم‌افزار گزینه‌ای برای Copy کردن موارد موجود در حافظهٔ داخلی مک در درایو اکسترنال را به شما می‌دهد. شما باید به آنچه که می‌توانید کپی کنید تمرکز کنید - به عنوان مثال مطمئن شوید که همهٔ فایل‌ها را کپی می‌کنید، زیرا در غیر این صورت ممکن است کلون قابل بوت شدن (bootable) نباشد.

5. قبل از شروع کپی کردن، ممکن است لازم باشد رمز عبور خود را وارد کرده و تأیید کنید که به پاک کردن هر چیزی که در درایو اکسترنال دارید رضایت می‌دهید.

6. انتظار داشته باشید که مراحل کلون کردن مدتی طول بکشد. پس از اتمام کار بر روی OK کلیک کنید.

روش تهیه نسخه پشتیبان از مک

 

گزینهٔ 3: استفاده از آی‌کلود برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از مک

بسته به این که آیا شما برای فضای ذخیره‌سازی آی‌کلود (iCloud) اشتراک ماهانه به اپل پرداخت می‌کنید یا خیر، ممکن است گزینه‌ای برای نگهداری یک نسخهٔ پشتیبان از داده‌های خود در آی‌کلود در اختیار شما قرار گیرد.

می‌توانید انتخاب کنید که پوشه‌های Desktop و Documents، Numbers، اسناد Pages و Keynote، Mail، و سایر موارد را در آی‌کلود نگه دارید. اگر بیش از یک مک داشته باشید، یا بخواهید از طریق آیفون یا آیپد خود به فایل‌هایی دسترسی پیدا کنید، این یک راه حل منحصر به فرد و مفید است.

همچنین می‌توانید Photos خود را با iCloud Photo Library همگام‌سازی کنید، و تمام موسیقی‌های خود را با استفاده از iTunes Match (با پرداخت 24.99 دلار در سال) در آی‌کلود ذخیره کنید، یا اگر از قبل در Apple Music (ماهانه 9.99 دلار) مشترک هستید، می‌توانید با استفاده از iCloud Music Library برای دسترسی به موسیقی‌های خود در هر نقطه‌ای استفاده کنید.

فضای ذخیره‌سازی آی‌کلود رایگان نیست (به غیر از 5 گیگابایت اول، که خیلی زود پر می‌شود). قیمت اشتراک ماهیانه به شرح زیر است:

• انگلیس: 50 گیگابایت = 79 پنی | 200 گیگابایت = 2.49 پوند | 2 ترابایت = 6.99 پوند
• آمریکا: 50 گیگابایت = 99 سنت | 200 گیگابایت = 2.99 دلار | 2 ترابایت = 9.99 دلار
• یورو: 50 گیگابایت = 99 سنت | 200 گیگابایت = 2.99 یورو | 2 ترابایت = 9.99 یورو

 

روش تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از مک به آی‌کلود

در اینجا روش تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان با استفاده از آی‌کلود آورده شده است.

1. System Preferences (تنظیمات سیستم) را در مک خود باز کرده و بر روی iCloud کلیک کنید.

2. اگر از قبل وارد آی‌کلود نشده‌اید، وارد شوید.

3. کادر کنار iCloud را تیک بزنید.

روش تهیه نسخه پشتیبان از مک

4. بر روی Options در مقابل iCloud کلیک کنید.

5. مطمئن شوید که کادر کنار مواردی که می‌خواهید در آی‌کلود ذخیره کنید، مانند پوشهٔ Desktop، اسناد Pages و System Preferences را تیک زده باشید.

6. Finder را باز کنید، یک پوشهٔ iCloud Drive در نوار سمت چپ مشاهده خواهید کرد. برای باز کردن آن بر روی آن کلیک کنید. می‌توانید هر پوشه‌ای در مک خود را که در حال حاضر در آی‌کلود نیست را به iCloud Drive خود منتقل کرده و از طریق هر یک از دستگاه‌های اپل خود و حتی در یک دستگاه غیر اپلی خود، از طریق وب به آنها دسترسی داشته باشید.

روش تهیه نسخه پشتیبان از مک

با انتخاب این گزینه‌ها، با هر دستگاهی که با اپل آیدی خود وارد سیستم شوید، می‌توانید دسترسی به فایل‌ها و تنظیمات System Preferences را به اشتراک بگذارید. مزیت دیگر این روش این واقعیت است که پشتیبان‌گیری از طریق آی‌کلود به این معنی است که دیگر نیازی به یک درایو اکسترنال ندارید.

از آنجایی که بسیاری از کارهایی که ما امروزه انجام می‌دهیم در آی‌کلود ذخیره می‌شود، اگر زمانی مک ما با مشکل مواجه شود، از دست دادن اطلاعات، آنقدر که چند سال پیش مهم بود امروزه مهم نخواهد بود. عکس‌های ما در iCloud Photo Library هستند، هر آنچه را که می‌نویسیم در Pages هستند و بنا بر این در تمامی دستگاه‌های اپل ما در دسترس هستند، ما از Apple Music استفاده می‌کنیم و به لطف iTunes Match تمام موسیقی‌های خود را در ابر داریم و بیشتر برنامه‌های ما در فروشگاه برنامه (App Store) هستند. حتی برنامه‌هایی مانند مایکروسافت و ادوبی در حال حاضر در نمونه‌های اشتراکی نیز وجود دارند، بنا بر این، این روزها هیچکس برای نصب نرم‌افزار مجبور نیست دنبال دیسک‌هایش بگردد.

با این حال، در حالی که سایر راه‌حل‌های پشتیبان‌گیری مک ممکن است به شما این امکان را بدهند که به راحتی یک کلون از مک قدیمی خود را بر روی یک مک جدید، از جمله برنامه‌ها و تمام تنظیمات خود را بازیابی کنید، آی‌کلود چنین امکانی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد.

اما شما قادر خواهید بود به تمام داده‌هایی که در آی‌کلود ذخیره کرده‌اید، دسترسی داشته باشید. و وقتی که نوبت به برنامه‌ها می‌رسد، می‌توانید فقط با ورود به سیستم و رفتن به لیست موارد خریداری شدهٔ خود، برنامه‌ها را مجدداً از فروشگاه برنامه دانلود کرده و نصب کنید.

برای دیدن برنامه‌های خریداری شدهٔ خود در فروشگاه برنامه، بر روی نام خود در گوشهٔ سمت چپ پایین برنامهٔ App Store (فروشگاه برنامه) مک کلیک کنید.

 

گزینهٔ 4: استفاده از دراپ‌باکس، گوگل درایو یا یک راه حل پشتیبان‌گیری دیگر

اگر به دنبال راهی برای همگام‌سازی و به اشتراک‌گذاری فایل‌های خود هستید، گزینه‌های بسیاری به جای آی‌کلود وجود دارند. ممکن است قبلاً از Dropbox، Google Drive، Microsoft OneDrive یا یکی دیگر از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری استفاده کرده باشید که در اینجا به آنها خواهیم پرداخت.

راه‌حل‌های اینچنینی، به جای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از کلیهٔ داده‌های شما، عموماً برای به اشتراک گذاشتن فایل با همکاران یا دوستان، یا ذخیرهٔ فایل‌هایی که دیگران می‌توانند در آنها مشارکت کنند، استفاده می‌شوند. همانند آی‌کلود می‌توانید برنامهٔ داده مشترک باشید که به شما امکان می‌دهد تمام داده‌های خود را در ابر ذخیره کنید، اما همانند آی‌کلود نمی‌توانید به راحتی یک کلون از مک خود را دانلود کنید. (از نظر تئوری می‌توانید یک ایمیج دیسک از مک خود را در ابر ذخیره کرده و آن را دانلود کنید).

 

روش تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان بر روی Dropbox، One Drive یا Google Drive

اگر تصمیم دارید از چند فایل نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید، Dropbox، One Drive یا Google Drive می‌توانند یک راه حل مناسب باشند. شما می‌توانید از هر وسیله‌ای به فایل‌ها دسترسی داشته باشید و در واقع با پشتیبان‌گیری غیرمحلی هزینهٔ کمتری خواهید داشت.

1. در مورد Dropbox یک حساب کاربری را در اینجا ثبت نام کنید، نرم‌افزار آن را دانلود کرده و نصب کنید. (یا اگر از قبل وارد ثبت نام کرده‌اید، به حساب خود وارد شوید).

2. پس از نصب نرم‌افزار بر روی مک خود، Dropbox را باز کنید. این نرم‌افزار در واقع شما را به رابط وب متصل می‌کند که می‌توانید فایل‌های خود را نیز در آن کپی کنید.

3. در قسمت سمت راست بر روی Upload Files (بارگذاری فایل‌ها) یا Upload Folder (بارگذاری پوشه) کلیک کنید، فایل یا پوشهٔ مورد نظر برای بارگذاری را پیدا کرده و بر روی گزینهٔ Choose کلیک کنید. صبر کنید تا فایل یا پوشه بارگذاری شود.

4. همچنین می‌توانید فایل‌ها و پوشه‌های خود را به راحتی و از طریق Finder به Dropbox بکشید. هنگامی که Dropbox بر روی مک شما نصب شد، یک برگهٔ Dropbox را در Finder و در قسمت Favourites مشاهده خواهید کرد. کافیست هر چیزی را که می‌خواهید درون آن پوشه کشیده و رها کنید تا Dropbox از آن نسخهٔ پشتیبان بگیرد، و فایل‌های پشتیبان‌گیری شده در هر کامپیوتر یا دستگاه آی. او. اس دیگری که Dropbox را بر روی آن نصب کرده‌اید، قابل دسترسی است.

روش تهیه نسخه پشتیبان از مک

این روند برای سایر سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری نیز مشابه است.

 

گزینهٔ 5: استفاده از یک پشتیبان‌گیری غیرمحلی

این سرویس‌ها بیشتر برای همگام‌سازی و به اشتراک‌گذاری فایل‌ها هستند، نه برای ذخیرهٔ تمام داده‌های شما. اما راه‌حل‌های پشتیبان‌گیری اختصاصی آنلاینی نیز وجود دارد، مانند Carbonite که با پرداخت هزینه، از مک شما و از طریق وب، نسخهٔ پشتیبان تهیه می‌کند (اگر چه Carbonite یک دورهٔ آزمایشی 15 روزهٔ رایگان نیز دارد).

روش تهیه نسخه پشتیبان از مک

فایدهٔ داشتن یکی از این سرویس‌های اختصاصی پشتیبان‌گیری ابری این است که نسخهٔ پشتیبان تهیه شده از راه دور می‌باشد - بنا بر این اگر مک شما در آتش یا سیل همراه با نسخهٔ پشتیبان تهیه شده توسط Time Machine نابود شده باشد، یک نسخه از تمامی داده‌های خود را در یک محل ایمن در اختیار خواهید داشت. (این مکان‌ها راهی برای در دسترس بودن ایمن داده‌های شما، حتی اگر دچار قطع برق یا موارد مشابهی باشند را دارند. اگر چه ما در مورد سناریوهای آخرالزمانی جهان مطمئن نیستیم!)

اگر مک شما از کار بیفتد، گم شود، یا دزدیده شود، تا زمانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید می‌توانید همه چیز را از این نسخهٔ پشتیبان ابری بازیابی کنید.

گزینهٔ دیگری وجود دارد که به اندازهٔ سرویس‌های شرکتی برای میزبانی از نسخهٔ پشتیبان شما هزینه ندارد. می‌توانید از CrashPlan برای همگام‌سازی داده‌های خود با یک درایو در خانهٔ یک دوست استفاده کنید. فقط باید مطمئن شوید که درایو فوق همیشه آنلاین است، در غیر این صورت پشتیبان‌گیری انجام نمی‌گیرد. بعلاوه ممکن است دوست شما درخواست مساعدت از طرف شما را داشته باشد.

نقطه ضعف اصلی هر یک از این روش‌ها این است که مدت زمان طولانی نیاز است تا نسخهٔ پشتیبان اولیه از داده‌های شما را تکمیل کنند، مخصوصاً اگر سرعت پهنای باند شما کم باشد. همچنین در سمت مقابل نیز می‌تواند مدت زمانی مشابهی برای بازیابی تمام داده‌های شما صرف شود - در واقع ممکن است چند هفته طول بکشد تا تمامی اطلاعات شما بازیابی شود. همچنین ممکن است لازم باشد که بررسی کنید که سرویس پهنای باند شما برای دانلود و آپلود تا چه میزان محدودیت دارد، زیرا ممکن است در صورت آپلود یا دانلود چند صد گیگ دیتای اطلاعات، با مصرف اضافی روبرو شوید. گزینهٔ دیگر این است که به دنبال خدماتی باشید که برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان برای شما یک درایو ارسال می‌کنند، و پس از تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان خود بر روی درایو فوق، آن درایو را برایشان ارسال می‌کنید.

 

روش تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از مک در یک سرویس پشتیبان‌گیری آنلاین

مانند گزینه‌های دیگر جایگزین Time Machine که در بالا بحث کردیم، روش تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از مک شما در یکی از این سرویس‌های آنلاین، توسط سرویس انتخابی شما تعیین می‌شود. با این حال، این روند چیزی شبیه به این خواهد بود:

1. ثبت نام در یک حساب مربوط به سرویس - ممکن است مجبور شوید به جای پرداخت یک پیش‌پرداخت، در یک سرویس ثبت نام کنید، همان طور که اغلب در این روزها اتفاق می‌افتد.

2. نرم‌افزار ارایه شده توسط سرویس فوق را تهیه و نصب کرده و فرآیند تنظیم را اجرا کنید.

3. این امکان وجود دارد که روند پشتیبان‌گیری بلافاصله شروع شود. این امر می‌تواند زمانی طولانی به درازا بکشد. این که پشتیبان‌گیری با چه سرعتی انجام می‌شود بیشتر به نوع اتصال پهنای باند شما مربوط می‌شود، اما ممکن است تنظیماتی در برنامه‌های خاصی وجود داشته باشد که بتواند سرعت بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

4. راه دیگر برای سرعت بخشیدن به کارها این است که از برخی موارد نسخهٔ پشتیبان تهیه نکنید. بنا بر این نگاهی به آنچه قرار است پشتیبان‌گیری شود بیندازید و مواردی را که لازم ندارید را از انتخاب درآورید.

زمانی که بدترین اتفاق ممکن می‌افتد و باید اطلاعات خود را بازیابی کنید، احتمالاً باید با شناسه و رمز عبور خود وارد شوید - بنا بر این مطمئن شوید که نسخه‌ای از شناسه و رمز عبور خود را در جایی غیر از آن مکینتاشی که از آن نسخهٔ پشتیبان تهیه کرده‌اید، نگه دارید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
گاهی زندگی با آجر به سرت می زند. ایمان خود را از دست ندهید

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘