روش غیرفعال کردن Live Photos در آیفون یا آیپد

7
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 2170 بازدید

روش غیرفعال کردن Live Photos در آیفون یا آیپد 

سافت‌مک: Live Photos یک ویژگی جالب اما غیرضروری از تجربهٔ عکاسی در آی. او. اس است که لحظاتی قبل و بعد از گرفتن عکس، از جمله صدا را ضبط می‌کند. این ویژگی برای «زنده کردن» یک عکس خاص بسیار عالی است، و به خصوص برای تهیه GIFهای شخصی خود از عکس‌ها بسیار خوب است، اما این ویژگی فضای ذخیره‌سازی زیادی را نیز اشغال می‌کند. معمولاً فایل‌ها دو برابر حجیم‌تر از یک عکس معمولی هستند. با توجه به این که اپل به صورت پیش‌فرض Live Photos را روشن نگه می‌دارد، می‌تواند یک مشکل بزرگ در فضای ذخیره‌سازی عکس‌های شما ایجاد کند.

خوشبختانه خاموش کردن این ویژگی بسیار ساده است و اگر بخواهید یک عکس خاص را به صورت Live Photo بگیرید، می‌توانید به راحتی (و به صورت موقت) آن را دوباره روشن کنید. ابتدا من به شما نشان خواهم داد که چگونه برنامهٔ Camera خود را از گرفتن خودکار Live Photos باز دارید، سپس به شما نشان خواهم داد که چه کار کنید تا هنگام اشتراک‌گذاری Live Photosها با سایر کاربران آی. او. اس، آنها مانند عکس‌های معمولی عمل کنند.

 

روش غیرفعال کردن Live Photos در برنامهٔ Camera

1. برنامهٔ Camera را اجرا کنید.

2. در رابط عکس، آیکون زرد رنگ Live Photo را فشار دهید تا خاموش شود. (این روش همچنین به عنوان خاموش کردن موقت هم استفاده می‌شود، اما معمولاً هنگامی که برنامه را مجدداً اجرا می‌کنید، دوباره فعال می‌شود.)

3. برنامهٔ Camera را ترک کرده و به صفحه Home خود برگردید (فعلاً برنامهٔ Camera را مجدداً باز نکنید.)

4. برنامهٔ Settings را باز کنید.

5. به پایین اسکرول کرده و Camera را فشار دهید.

6. در منوی ظاهر شده، گزینهٔ Preserve Settings را فشار دهید.

7. سه گزینه را مشاهده خواهید کرد. دکمهٔ کشویی Live Photo تغییر دهید تا رنگ آن سبز شود.

روش غیرفعال کردن Live Photos در آیفون یا آیپد

 

تمام کاری که باید انجام می‌دادید همین بود! دفعهٔ بعد که برنامهٔ Camera را باز می‌کنید، آیکون Live Photo باید از قبل خاموش باشد. می‌توانید با فشردن آیکون، Live Photo را دوباره فعال کنید و رنگ آن به زرد تغییر کند، اما با فعال بودن این تنظیم، اگر تصمیم گرفتید که دوباره آن را خاموش کنید، باید همچنان خاموش بماند.

 

چگونه ویژگی‌های Live Photo را در عکسی که قبلاً گرفته‌اید غیرفعال کنید

این کار برای به اشتراک گذاشتن Live Photoهای قدیمی‌تر که قبل از مطلع شدن از اطلاعات فوق آنها را گرفته‌اید، بسیار مفید است. شما می‌توانید صدای احتمالی نامناسب را غیرفعال کنید، یا می‌توانید به سادگی قبل از ارسال Live Photo هر نوع صدای زنگ یا سوت را غیرفعال کنید. وقتی این کار را کردید، هنگام ارسال آن، مانند یک عکس معمولی به نظر می‌رسد. در ادامه روش انجام این کار آورده شده است.

1. عکسی را که می‌خواهید ویرایش کنید، از طریق برنامهٔ Photos یا برنامهٔ Camera باز کنید.

2. Edit در گوشهٔ بالا سمت راست را فشار دهید.

3. برای خاموش کردن صدا و در عین حال حفظ انیمیشن Live Photo، آیکون بلندگوی زرد رنگ در بالا سمت چپ را فشار دهید. آیکون باید سفید شود و یک شکاف برش سفید در وسط آن نشان داده شود.

4. برای این که ویژگی‌های Live Photo را کلاً خاموش کنید، آیکون زرد رنگ LIVE در بالا را فشار دهید. حالا هر زمان که عکسی را ارسال کنید، این عکس مانند یک عکس معمولی عمل می‌کند.

متأسفانه این کار اطلاعات Live Photo را حذف نمی‌کند، بنا بر این، این عکس‌ها همچنان فضای ذخیره‌سازی زیادی را در تلفن شما اشغال می‌کنند. از سوی دیگر، این به این معنی است که فعال کردن مجدد انیمیشن‌ها در یک Live Photo در آینده نسبتاً آسان است: فقط کافیست مراحل ذکر شده در بالا را انجام داده و دوباره LIVE را فشار دهید.

همچنین بخوانید: آموزش جامع روش استفاده از برنامه Photos در مک
 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
چیزهای مورد علاقه من در زندگی، رایگان هستند، پس واضح است که با ارزش ترین منبع ما زمان می باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘