بهترین نرم افزار های مک

17
آبان 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 26 دقیقه
0 نظر 15667 بازدید

بهترین نرم افزار های مکبه دنبال بهترین نرم افزارهای مک برای دستگاه خود می‌گردید؟ اگر می‌خواهید بدانید برای دستگاه مک شما داشتن چه نرم افزارهایی ضروری است و یا به تازگی دستگاه مک خریده‌اید اما درباره برنامه‌های کاربردی و محبوب مک او اس اطلاعات زیادی ندارید در ادامه با سافت مک همراه باشید.

صدها هزار نرم افزار سازگار با سیستم عامل مک در اپ استور وجود دارد. نیازی به ذکر این نکته نیست که هزاران برنامه نیز در سرتاسر اینترنت پراکنده است اما باید بخاطر داشته باشید که نباید به نصب هر گونه نرم افزاری بپردازید.

به همین دلیل، تعدادی از برترین برنامه‌های موجود مک را گردآوری کرده ایم. از آنجا که برنامه‌های زیادی برای بودن در این لیست وجود داشتند ما فقط برنامه‌هایی را که برای اکثریت کاربران مک مفید هستند، در این لیست گنجانده ایم.

نرم افزارهای ضروری مک

Magnet

مشاهده چندین پنجره در کنار هم همیشه آسان نیست اما به کمک برنامه Magnet و گزینه‌هایی که ارائه می‌دهد این کار ساده‌تر می‌شود. این برنامه برای انجام چند کار هم زمان و داخل هم ایجاد شده است و روش‌هایی سریع برای مرتب کردن دسکتاپ شما ارائه می‌دهد. با استفاده از نرم افزار Magnet می‌توانید پنجره‌ها به لبه‌ها و گوشه‌های صفحه نمایش بکشید تا آن‌ها در هر جایی که می‌خواهید قفل شوند. این نرم افزار ابزار فوق العاده‌ای را برای کپی کردن محتوا از برنامه‌ای به برنامه دیگر با میانبرهای صفحه کلید در اختیار کاربران قرار داده است.

Spark

برنامه Mail اپل برنامه خوبی برای مدیریت ایمیل هاست، اما امکانات خیلی زیادی برای ارائه ندارد. از این جهت Spark یک برنامه فوق العاده بوده و هر آنچه را که از یک برنامه ایمیل انتظار داشته باشید را برآورده می‌کند. هدف اصلی این نرم افزار ارائه راه‌ها و روش‌هایی هوشمندانه برای کنترل کردن صندوق ورودی کاربران است.

ایمیل‌های مهم افرادی که می‌شناسید به طور خودکار به بالای صفحه منتقل می‌شوند و از این بابت که در میان انبوهی از خبرنامه‌ها و هرزنامه‌ها گرفتار نشوند به کاربران اطمینان می‌دهد. فقط از طریق مخاطبین خود در مورد پیام‌های الکترونیکی نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید و با این کار حواستان کمتر بخاطر اعلانات کم اهمیت پرت خواهد شد. به علاوه این برنامه ابزارهایی را برای کارهای گروهی ارائه می‌دهد و از همه مهم‌تر اینکه، کاملاً رایگان است.

Airmail

Airmail با ایمیل شما مانند لیست کارهای انجام شده برخورد می‌کند. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید صندوق ورودی خود را مرتب کنید. اگر در حال حاضر نمی‌توانید به ایمیلی پاسخ دهید، می‌توانید آن را به حالت تعویق در آورید واگر ایمیلی دارید که نیاز به پاسخ گویی دارد، می‌توانید آن را به پوشه کارهایتان ارسال کنید. اگر ایمیل مهمی دارید که می‌خواهید به آن سریع دسترسی داشته باشید، می‌توانید آن را به عنوان یادداشت علامت گذاری کنید. هنگامی که کار با ایمیل‌هایتان تمام شود، می‌توانید آن را به پوشه «Done» ارسال کنید.

Things 3

Things 3 یک برنامه مدیریت وظایف و فوق العاده برای مک است. با یک طراحی مجدد کامل، Things نسبت به نسخه‌های قبلی کاربردی‌تر شده است و می‌توانید به سادگی با یک رابط کاربری به برنامه تقویم متصل شوید و وظایفتان را تنظیم کنید. همچنین امکان اضافه کردن توضیحات، چک لیست ها، وظایفی که آن‌ها را بعدها انجام خواهید داد، کارهای روزانه، یادآوری‌های خودکار و بسیاری دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد را خواهید داشت. اگر می‌خواهید در یک برنامه مدیریت وظیفه با کیفیت بالا برای مک داشته باشید Things این امکان را فراهم کرده است.

Wunderlist

Wunderlist یک برنامه مدیریت تسک کاملا رایگان و بدون ویژگی‌های درون پرداختی است که اخیرا مایکروسافت مالکیت آن را بر عهده گرفته است. این برنامه برای ایجاد لیست‌هایی که به کمک آن‌ها بتوانید کارهایتان را با مشخص کردن تاریخی به آن‌ها و همچنین یادآوری‌ها و موارد دیگر انجام دهید مناسب است.

این نرم افزار همچنین این امکان را می‌دهد که لیست‌های مشارکتی ایجاد کنید و با همگام سازی آن‌ها قابلیت استفاده در چند دستگاه مختلف را داشته باشید. امکان دیگری که این نرم افزار برای کاربران فراهم کرده است ذخیره کردن صفحات وب و محتوای آن‌ها است که بعدها بخواهید به آن‌ها سر بزنید.

Fantastical

Fantastical 2 تنها برنامه تقویم مورد نیاز شما است. قیمت آن امکان دسترسی به مجموعه ابزارهای قدرتمند و همچنین یک پنجره تقویم تمام صفحه را تضمین می‌کند.

مشخصه واقعی Fantastical 2 یادآوری‌هایی است که انجام می‌دهد. فقط کافی است که رویدادی را برای خود در این برنامه تایپ کنید تا ببینید که چطور آن را به شما یادآوری می‌کند.

Pocket

همانطور که از اسم این نرم افزار پیداست، Pocket یک ابزار کاربردی است که به شما این امکان را می‌دهد تا مقالات، فیلم‌ها و صفحات وب را برای مشاهده در زمان‌های بعدی طبقه بندی و ذخیره کنید. در اصل همه محتوا را در یک رابط کاربری ساده و آسان که به صورت آفلاین نیز در دسترس است ادغام می‌کند.

این برنامه برای به اشتراک گذاشتن چیزهای مورد علاقه خود در بین دوستان و یا برای ذخیره مقالات جالب که ممکن است بعدها به خواندن آن‌ها نیاز پیدا کنید مناسب است. پاکت پی سی به کاربران راهی برای ذخیره و مدیریت کلیپ‌های مورد علاقه خود می‌دهد تا بعدا بخوانند.

Unclutter

دسکتاپ مک خود را با استفاده از برنامه Unclutter سازمان دهی کنید. فایل‌ها را ذخیره کنید، کلیپ بورد خود را مدیریت کنید و در کارت‌هایی که در بالای صفحه قابل جابجایی هستند یادداشت بنویسید. حرکات سریع نحوه تعامل کاربر با برنامه را کنترل کرده و هرچیزی را که نیاز دارید می‌توانید به کمک آن‌ها کنترل کنید.

Notability

Notability یک نرم افزار برجسته برای نوشتن یادداشت‌های مختلف است. این نرم افزار دارای ویژگی‌های یادداشت برداری و حاشیه نویسی قدرتمندی است که به همین دلیل داشتن آن برای دانشجویان ضروری است. می‌توانید تصاویر، پی دی اف‌ها و سایر اسناد و نوشته‌های خود را به درون یک یادداشت بکشید. هنگامی که همزمان در حال یادداشت برداری از یک فایل ضبط شده هستید، این قابلیت وجود دارد که با زدن بر روی یک کلمه خاص به آن نقطه در ضبط پرش کنید و آن چه را که در آن لحظه گفته شد دوباره پخش کنید. ابزار یادداشت برداری این برنامه از ویژگی‌های قابل توجه آن است. اگر بخواهید در سیستم خود یادداشت‌هایی داشته باشید دیگر بدون کاغذ و قلم گرفتار نخواهید شد.

Pixelmator

کاربران مک دامنه انتخاب گسترده‌ای در میان برنامه‌های عالی در زمینه ویرایش عکس دارند، اما حتی در برابر بسیاری از رقبای این دسته، Pixelmator به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شود. این نرم افزار به داشتن لیستی از ویژگی‌های قدرتمند افتخار می‌کند و در حال حاضر یکی از سریع‌ترین برنامه‌ها برای ویرایش عکس است.

Affinity Photo

اگر دنبال برنامه‌ای به خوبی فوتوشاپ می‌گردید، Affinity Photo می‌تواند بهترین پیشنهاد ممکن باشد. این یک برنامه ویرایش عکس است که تا به حال توسط اپل جوایز بسیاری را نیز کسب کرده است، به همین خاطر به نظر می‌رسد که یک برنامه خاص و جذاب باشد.

این برنامه با ویژگی‌های بسیار کاربردی خود حتی می‌تواند با Adobe Photoshop به رقابت بپردازد. Affinity Photo شامل یک سری نرم افزار دیگری نیز می‌شود که برای طراحی گرافیک عالی بوده و همچنین نسخه دسکتاپ نیز دارد و هر دو نرم افزار جایگزین‌های مناسبی برای محصولات Adobe هستند.

PDF Expert

کار با فایل‌های PDF تقریبا به کار روزمره هر انسانی تبدیل شده و PDF Expert این واقعیت را کمی ساده‌تر می‌کند. این نرم افزار نه تنها امکان پر کردن فرم‌ها و ادغام پی دی اف‌ها را به شما می‌دهد، بلکه بسیاری از ابزارهای ویرایش، حاشیه نویسی و قابلیت امضا برای پرونده‌ها را در اختیارتان قرار داده است. علاوه بر این، با ویژگی‌های Continuity و Handoff اپل سازگار است، بنابراین می‌توانید بدون ترس از دست دادن کار خود، دستگاه خود را در وسط کار کردن با یک فایل عوض کنید.

Spotify

Apple Music برای همه قابل استفاده نیست. خوشبختانه، برنامه رسمی دسکتاپ Spotify جایگزین مناسبی برای افرادی است که به دنبال محیطی فراتر از اکوسیستم اپل می‌گردند. نسخه مک این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا تقریباً مشابه تلفن همراه خود به کل ویژگی‌های Spotify دسترسی داشته باشید و شما می‌توانید تقریباً به جستجوی هر آهنگ، هنرمند و یا آلبوم رایگان دلخواه پرداخته و به آن‌ها گوش دهید. شما همچنین می‌توانید از طریق این برنامه لیست‌های پخش دلخواه خود را ایجاد کنید و یا از پیشنهادات فردی استفاده کنید.

VLC

پخش کنندهٔ رسانه VLC تقریبا از هر جنبه‌ای که دارای اهمیت است از Quicktime بهتر است، مهم‌ترین آن‌ها سرعت و سازگاری با انواع فایل است. این نرم افزار متن باز تقریبا از هر فرمت رسانه‌ای که می‌توانید از آن استفاده کنید پشتیبانی می‌کند. VLC با امکان تبدیل ویدیوسریع، پشتیبانی گسترده از زیرنویس‌ها و همچنین فراهم کردن تعدادی از فیلترهای ویدیویی که به شما این امکانات زیادی برای مشاهده ویدیوهایتان می‌دهد.

Slack

Slack یک سرویس گیرنده پیام رسانی همه منظوره است برای مدیریت کسب و کارها توسط تیم‌ها استفاده می‌شود. این نرم افزار بهره وری و بحث‌های شرکتی را به سطح کاملا جدیدی رسانده است. برنامهٔ دسکتاپ جذاب این سرویس شامل تمام ابزارهای موجود در نسخه مبتنی بر مرورگر این نرم افزار به همراه کنترل بهتر اعلان‌ها و افزایش پشتیبانی از چندین تیم می‌باشد. هم چنین باید بدانید که اسلک می‌تواند به سرویس‌های دیگر شما مانند ترلو و یا گیت هاب شما متصل شود.

Tweetbot

Tweetbot 3 نرم افزاری قدرتمند است که نسبت به برنامه رسمی توییتر قابلیت‌های بیشتری برای استفاده از این شبکه اجتماعی محبوب دارد. نسخه جدید این نرم افزار امکاناتی همچون نمایش چندین ستون و پنجره و ابزاری برای بی‌صدا کردن کاربران، هشتگ‌ها و کلمات کلیدی خاص را ارائه می‌دهد. همچنین از برنامه‌های شخص ثالث نیز پشتیبانی می‌کند و به علاوه یک رابط کاربری ساده را به نمایش می‌گذارد.

Carbon Copy Cloner

Carbon Copy Cloner یک برنامه جهت پشتیبان گیری از مک می‌باشد که استفاده از آن بسیار ساده است این نرم افزار از آن دست برنامه‌هایی است که ما امیدواریم هیچ گاه نیازی به استفاده از آن پیدا نکنید اما در هنگام بروز فاجعه، شما از داشتن آن واقعا خوشحال خواهید شد.

یکی از بهترین ویژگی‌های آن توانایی ایجاد بکاپ بوت شده از استارتاپ دیسک شماست. این بدان معنی است که اگر درایو اصلی شما خراب شود و دیگر نتوانید مک خود را روشن کنید، می‌توانید از نسخه پشتیان خود استفاده کرده (بوت کرده) و به کارهایتان ادامه دهید.

همچنین می‌توانید از اطلاعات و فایل‌های پشتیان گرفتهٔ خود در هارد اکسترنال یا یک دستگاه مک دیگر نیز استفاده کرده و سپس با چند کلیک همه چیز را بازیابی کنید. این نرم افزار فقط از فایل‌هایی که به روز شده‌اند نسخهٔ پشتیبان تهیه می‌کند و به همین دلیل باعث صرفه جویی در فضای شما می‌شود.

1Password

آیا از به خاطر آوردن هر رمز عبوری برای هر حسابی که دارید خسته می‌شوید؟ 1Password یک برنامهٔ مدیریت رمزعبور فوق العاده است که از رمزها به صورت کاملا رمزنگاری شده محافظت می‌کند و سپس از طریق یک رمز عبور اصلی می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

Little Snitch

Little Snitch 4 یک برنامهٔ مسدود کنندهٔ مجوز هاست که به شما اجازه می‌دهد تمامی اتصالات ورودی و خروجی خود را کنترل کنید. اگر برنامه‌ای دارید که نمیخواهید به اینترنت وصل شود، این نرم افزار می‌تواند آن را از طرف شما مسدود کند. شما می‌توانید نرم افزار را به گونه‌ای تنظیم کنید که یک برنامه را به دو صورت یا تا زمانی که از آن خارج نشده‌اید و یا برای همیشه مسدود کند. این برنامه برای کسانی که در کنترل سیستم خود وسواس دارند و می‌خواهند راجع به هرچیزی که مک انجام می‌دهد بدانند عالی است.

Google Drive

این احتمال وجود دارد که شما راجع به ویژگی‌های Google Drive شنیده باشید. با این حال، ممکن است از این موضوع مطلع نباشید که می‌توانید حتی زمانی که به اینترنت متصل نیستید و در حالت آفلاین به سر می‌برید، همچنان برروی اسناد، صفحات گسترده و ارائه‌های خود کار کنید. برنامهٔ دسکتاپ Google به شما امکان دسترسی سریع به کلیهٔ فایل‌ها و پوشه‌ها یتان را دقیقا مشابه نرم افزار موبایل فراهم می‌کند، همچنین یک پوشهٔ اختصاصی با فضای 15 گیگابایت برای همگام سازی محتویات به شما ارائه می‌دهد. در صورت تمایل شما Google Drive می‌تواند از کل درایو شما نسخهٔ پشتیبان تهیه کند.

Dropbox

چندین راه حل فوق العاده برای ذخیره سازی در فضای ابری وجود دارد و Dropbox یکی از مواردی است که همگام سازی فایل‌ها را سریع و بدون دردسر انجام می‌دهد. برنامهٔ دسکتاپ بسیار شبیه به همتایان خود یعنی نرم افزارهای موبایل و وب کار می‌کند. این نرم افزار به شما امکان دسترسی به پرونده‌ها و پوشه‌های خود را می‌دهد، و هم چنین امکان بارگذاری عکس، فیلم و اسناد مختلف را مستقیما از دسکتاپتان خواهید داشت. شما همچنین از طریق ثبت نام 2 گیگابایت حافظهٔ رایگان دریافت خواهید کرد، و البته می‌توانید فضای بیشتری را در صورت دعوت از دوستان خود و یا اتصال به Dropbox از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی عمومی کسب کنید.

The Unarchiver

وقتی با فایل‌های فشرده و آرشیو شده سر و کار دارید نیاز به یک برنامه برای بازکردن و کار کردن و مدیریت آن‌ها خواهید داشت. خوشبختانه، Unarchiver می‌تواند تقریبا هر فرمتی را که به آن می‌دهید باز کند. چه فایل RAR باشد، خواه فایل‌هایی با فرمت‌های قدیمی‌تر مثل Stufflt،  ARC یا Tar. همچنین این نرم افزار نیازی به باز کردن برنامهٔ جداگانه‌ای ندارد، بنابراین شما می‌توانید تنها با یک کلیک ساده در Finder به فایل‌های خود دسترسی پیدا کنید.

TeamViewer

اگر به دنبال برنامه‌ای برای کنترل از راه دور و اشتراک گذاری دسکتاپ خود هستید برنامه TeamViewer یک ابزار همه کاره قوی و ساده برای استفاده است. با استفاده از این نرم افزار به راحتی می‌توانید دستکتاپ خود را از راه دور کنترل کنید و یا اجازه دهید شخصی دیگر آن را کنترل کند.

Google Chrome

مجموعه ویژگی‌های موجود در این مرورگر از جمله سرعت بالای آن و اکوسیستم گسترده‌ای که دارد آن را به یک مرورگر فوق العاده برای مک تبدیل کرده است. Chrome یکی از سریع‌ترین مرورگرهای موجود برای مک است و همچنین قابلیت همگام سازی خودکار تمامی اطلاعات کاربران مانند بوک مارک ها، زبانه‌های باز، جستجوهای اخیر و موارد دیگر را در چندین دستگاه مختلف همچون کامپیوترها و یا تلفن‌های شخصی ارائه می‌دهد. قابلیت جستجوی سریع در کروم باعث ارزشمندتر شدن این نرم افزار شده است.

Bear

Bear یک جایگزین سبک برای برنامه‌های یادداشت برداری و همگام سازی مانند Evernote است. در حالی که در مقایسه با رقبای خود فاقد یک سری ویژگی‌های خاصی است اما دارای ابزار ویرایش درجه یک و یک رابط کاربری فوق العاده است. اتصال در بین چندین دستگاه، آن را به گزینه‌ای مناسب برای نویسندگان از همه نوع تبدیل می‌کند. برنامه Bear در اپ استور رایگان است و به شما این امکان را می‌دهد تا یادداشت‌هایی را ایجاد کنید، برچسب‌ها و پیوست‌های خود را اضافه کنید و به فرمت‌های مختلفی خروجی بگیرید.

iMovie

با وجود رایگان بودن نرم افزار iMovie در عین حال گزینه‌های فوق العاده‌ای در زمینه ویرایش ویدیو ارائه می‌دهد. کاربران این امکان را دارند که با استفاده از این نرم افزار تصاویر و عکس‌های خود را با ویژگی‌های ارائه شده در این برنامه به موارد دلخواهشان تبدیل کنند.

Logic Pro X

 برنامه Logic Pro X جایگزین فوق العاده‌ای برای ابزارهای گران قیمتی همچون Avid Pro است. ابزارهای جدید پیشرفته‌ای برای آهنگ سازی، ویرایش و میکس حرفه‌ای با یک رابط کاربری مدرن در این نرم افزار گنجانده شده است. این برنامه دارای یک رابط کاربری عالی می‌باشد.

WhatsApp Desktop

همه ما چت کردن در موبایل خود را می‌پسندیم، اما اگر در مقابل کامپیوتر خود قرار گرفته باشیم برای ما ساده‌تر است که به جای استفاده از موبایل خود، در کامپیوتر خود به چت کردن بپردازیم. به همین دلیل نسخه دسکتاپ WhatsApp ایجاد شده است. اگر شما از کاربران واتس اپ هستید می‌توانید با دانلود و نصب نسخه دسکتاپ آن تمامی چت‌های خود را در کامپیوتر نیز داشته باشید.

Amphetamine

یک کامپیوتر عاری از هر گونه عیب و ایراد در حالت کلی وجود ندارد و مک‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. همه لپتاپ‌های اپل به صورت پیش فرض با بسته شدن دربشان به حالت خواب می‌روند، که این امر ممکن است برای همه خوشایند نباشد. خوشبختانه نرم افزار Amphetamine این امکان را به کاربران می‌دهد تا حتی هنگامی که سیستم آن‌ها در حالت اسلیپ است بتوانند همچنان از آن استفاده کنند.

پیش از این می‌توانستید این کار مشابه را با برنامه Caffeine انجام دهید اما ویژگی‌های بصری ارائه شده در نرم افزار Amphetamine نسبت به آن برتری دارد. این نرم افزار نه تنها با نوار منو شما هم خوانی دارد، بلکه از غیر فعال کردن یادآوری‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. در ضمن ناگفته نماند که هیچ تبلیغات آزاردهنده‌ای در برنامه وجود ندارد.

Parallels Desktop

اگر اخیرا با خرید یک مک جدید تعدادی از برنامه‌های ویندوز خود را از دست داده‌اید دیگر دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. با برنامه Paralleels Desktop 13 می‌توانید به راحتی همه برنامه‌های خود را بازگردانید. به جای اینکه مجبور شوید دو بار مک خود را در یک پارتیشن ویندوز بوت کنید، برنامه Parallels Desktop 13 به ویندوز و مک او اس اجازه می‌دهد تا در کنار هم وجود داشته باشند، حتی می‌توانید در کنار سیستم عامل مک خود برنامه‌های مایکروسافت ویندوز مانند Visual Studio 2015 را اجرا کنید.

تمام آنچه که نیاز دارید فقط یک لایسنس ویندوز 10 است. حتی می‌توانید با استفاده از Parallels از سیستم عامل‌های رایگانی که ارائه می‌می دهد مانند Linux Debian استفاده کنید. در آخرین نسخه این نرم افزار شاهد بهبودهایی در پشتیبانی از نوار لمسی، مقیاس پذیری بهتر، وضوح بالای تصاویر و قابلیت تصویر در تصویر برای استفاده از سایر سیستم عامل‌ها بوده ایم.

Ulysses

این روزها ایجاد تعادل بین ویژگی ها، حفظ سادگی و طراحی مناسب در برنامه‌های مک از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال برخلاف برنامه Word 2016 یا حتی برنامه Pages اپل، نرم افزار Ulysses دارای رابط کاربری فوق العاده‌ای است. به همین دلیل در این نرم افزار به کاربران این امکان داده شده است که بدون اینکه بخاطر دکمه‌ها و منوهای زیاد حواسشان پرت شود بتوانند به نوشتن خود ادامه دهند. این برنامه از نسخه مخصوص Markdown خود استفاده می‌کند - نوعی موتور قالب بندی متن - که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بر نوشتن خود به گونه‌ای تمرکز کنند که نه تنها سازمان دهی متن برایشان آسان‌تر باشد بلکه خروجی گرفتن از فایل مورد نظرشان نیز به سادگی انجام شود. Ulysses امکان قالب بندی و استایل دادن خودکار به متن را نیز به کاربران ارائه می‌دهد.

یک نوار منو در سمت راست برنامه وجود دارد که دارای شمارش کلمه است و به علاوه این امکان به کاربران داده شده است تا با ایجاد یادداشت‌هایی در حاشیه‌های متن اصلی ساده‌تر کار نوشتن را انجام دهند. به لطف پشتیبانی از iCloud می‌توانید به یادداشت‌ها در هر زمان و مکانی و با هر دستگاه دیگری دسترسی داشته باشید.

Franz

امروزه همه ما به نحوه‌های گوناگون با شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های متنوع پیام کوتاه و پیام رسان‌های مختلف در ارتباط هستیم و اکثرا دارای چندین حساب کاربری مختلف می‌باشیم. حال اگر بخواهیم به جای استفاده از چندین برنامه فقط با استفاده از یک برنامه به همه حساب‌های خود در برنامه‌های مختلف دسترسی پیدا کنیم باید چه کنیم؟

نرم افزار Franz به همین دلیل به وجود آمده است و به شما این امکان را می‌دهد تا به پیام‌های خود در برنامه‌های مختلف از جمله واتس اپ، فیس بوک، Slack، HipChat و موارد دیگر دسترسی داشته باشید. با این برنامه می‌توانید به آسانی میان برنامه‌ها جا به جا شوید. از همه بهتر، هیچ محدودیتی در میزان خدماتی که می‌توانید همزمان استفاده کنید وجود ندارد. به این ترتیب، حتی اگر به هر دلیل 10 اکانت فیس بوک داشته باشید، تمام پیام‌های شما در همان مکان قابل مشاهده خواهند بود.

Evernote

Evernote مدت هاست که یکی از بهترین برنامه‌های یادداشت نویسی در بین تمام پلتفرم‌ها است. این برنامه یک فضای باز و راحت را برای یادداشت برداری به کاربران می‌دهد و به راحتی در تمام دستگاه‌های شما اعم از کامپیوترهای شخصی و موبایل همگام سازی می‌شود.

Adobe

Adobe جدا از اینکه یک نرم افزار باشد یک میزبان برای برنامه‌های کاربردی مک است. از جمله نرم افزارهای قوی و سنگین که ویرایشگران عکس و فیلم و هم چنین طراحان بسیار از آن‌ها استفاده می‌کنند می‌توان به Lightroom Classic CC، InDesign CC، Acrobat Pro DC، Photoshop CC، Premier CC، Adobe XD، Illustrator CC و After Effects اشاره کرد.

Final Cut Pro X

Final Cut Pro X یک نرم افزار ویرایش ویدیو حرفه‌ای برای مک است که با یک رابط کاربری ساده اما قدرتمند برای افراد حرفه‌ای ساخته شده است. در آخرین نسخه آن برخی ویژگی‌ها از جمله پشتیبانی از محتوای 360 درجه بهبود یافته است.

HandBrake

Handbrake یک برنامه رایگان و منبع باز برای کد گذاری انواع فیلم است. این نرم افزار برای پلتفرم‌های مختلف مانند مک او اس، ویندوز و لینوکس در دسترس است. این برنامه از رایج‌ترین قالب‌های فایل چندرسانه‌ای و همچنین  DVDها و منابع ویدیویی Blu-ray پشتیبانی می‌کند و هم چنین با استفاده از آن می‌توانید به تبدیل انواع فرمت‌های ویدیویی به یکدیگر بپردازید.

Bartender

Bartender 3 برنامه‌ای برای مواقعی است که می‌خواهید از برنامه‌های بسیاری استفاده کنید. به عبارت ساده تر، با استفاده از این برنامه می‌توانید تعیین کنید که کدام برنامه‌ها در نوار منو ظاهر شوند و مکان آن‌ها را به دلخواه خودتان تغییر دهید. این برنامه ابزار ظریفی را ارائه می‌دهد که این امکان را به کاربران می‌دهد که با استفاده از جنبه‌های مختلف رابط کاربری به هر نحوی که می‌خواهند برنامه‌های خود را تنظیم کنند.

در صورت نیاز شدید به فضای اضافی، می‌توانید موارد خاص را جستجو کرده و یا تعدادی از برنامه‌ها را به نوار Bartender اختیاری منتقل کنید. در جدیدترین نسخه آن مواردی از جمله پشتیبانی از مک او اس کاتالینا، رابط کاربری سیستم عامل جدید و امکان حرکت از طریق صفحه کلید نیز اضافه شده است.

Day One

Day One در واقع یک مجله دیجیتال است که برای کسانی که به دنبال ضبط لحظات اندک زندگی هستند مفید است. گذشته از متن در این برنامه میتوانید از عکس ها، یادآوری‌ها و برچسب‌ها نیز استفاده کنید که به شما در سازمان دهی اطلاعات تان کمک می‌کند. این نرم افزار همچنین از پسوردهای کاربران نیز محافظت می‌کند.

Hazel

Hazel یک نرم افزار برای سازماندهی برنامه‌ها است. در این برنامه شما می‌توانید قوانین خود را برای تشخیص برنامه ها، مرتب سازی، انتقال پرونده‌ها و یا دانلود آن‌ها ایجاد کنید. این امر به شما اجازه می‌دهد تا مدیریت فایل فوق العاده انعطاف پذیری داشته باشید، نوع خاصی از فایل‌ها را مرتب کنید، اسامی و برچسب‌ها را بطور خودکار اعمال کنید، یا مجموعه قوانین سخت گیرانه خود را در هر فایل، پوشه و دانلود در رایانه خود اعمال کنید.

CleanMyMac X

CleanMyMac X با استفاده از طیف گستره‌ای از ویژگی‌های جدید مبتکرانه، با شما این امکان را می‌دهد که تمام سیستم خود را اسکن و پاک سازی کنید، فایل‌های بلا استفاده و حجیم را پاک کنید، حجم کتابخانه iPhoto خود را کاهش دهید، برنامه‌های غیر ضروری تان را حذف کنید، ایرادات برنامه‌هایی را که به طور نادرست نصب شده‌اند را رفع کنید، تمام برنامه‌های افزودنی خود را از یک جا مدیریت کنید و در نهایت کارهای بسیار دیگری را نیز انجام دهید. در ضمن همه این کارها با یک رابط کاربری با طراحی زیبا انجام می‌شود.

Alfred

Alfred نرم افزاری بسیار کاربردی برای جستجو میان فایل‌ها در دستگاه مک شما می‌باشد. با جستجوی سریع میان فایل‌های خود در زمان خود صرفه جویی کنید. با استفاده از این نرم افزار با میانبرها راحت‌تر از همیشه کار کنید. آلفرد یک نرم افزار کامل برای افزایش سرعت کارها در مک شماست. این نرم افزار را دانلود کرده و پس آز آن خودتان از قابلیت‌های آلفرد شگفت زده می‌شوید.

Microsoft Office

نسخه‌های 2019 نرم افزارهای Word، Excel، PowerPoint، Outlook و OneNote تجربه بسیار جذابی را برای کاربران مک فراهم کرده است. اگر از قبل از نرم افزارهای آفیس بر روی آیپد یا رایانه شخصی خود استفاده کرده باشید، این حس به شما دست می‌دهد که انگار از رابط کاربری آفیس 2016 استفاده می‌کنید. این نرم افزار تمام انتظارات شما را برآورده می‌کند. کاربران مک همیشه قدردان قابلیت‌هایی که آفیس ارائه داده است از جمله پشتیبانی از حالت تمام صفحه و حرکات مالتی تاچ بوده اند. ویژگی پشتیبانی از حالت تمام صفحه موجب می‌شود که اسناد و نوشته‌هایتان واضح‌تر به نظر برسند.

Visual Studio Code

Visual Studio Code که در میان توسعه دهندگان به VS Code نیز معروف است یک ابزار بسیار مناسب برای ویرایش کد است. با پشتیبانی از تقریبا تمام زبان‌های برنامه نویسی و سادگی و کاربردی بودن استفاده از آن و هم چنین قابلیت دیباگ کردن کد، این نرم افزار جای خود را حسابی میان برنامه نویسان باز کرده است. این ویرایشگر کد که البته با استفاده از پلاگین‌های آن چیزی از یک IDE قدرتمند کم نخواهید داشت، از سیستم عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز به طور کامل پیشتیبانی می‌کند. توصیه می‌کنیم حتما برای ویرایش کدهای خود این ادیتور کد فوق العاده را نصب کنید.

iStat Menus

iStat Menus به شما این امکان را می‌دهد که تمام سیستم خود را مستقیما از طریق یک منو کنترل کنید. این برنامه شامل 8 افزونه برای منوهای مختلف است که امکان کنترل سیستم تان را از جنبه‌های مختلف فراهم می‌کند.

iMazing

برنامه iMazing (با نام سابق DiskAid) برنامه‌ای برای مدیریت دستگاه‌های آی او اس است. قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد بسیار بیشتر از مواردی است که آیتونز در اختیار کاربران قرار داده است. شما می‌توانید با این برنامه فایل‌های خود را کپی کنید، به انتقال آسان فایل‌های خود بپردازید، از اپ‌های گوشی خود بکاپ بگیرید و هزاران قابلیت دیگر که نمی‌توان آن‌ها را به طور کامل معرفی کرد. با نصب این نرم افزار تمام دستگاه‌های آی او اس خود از جمله آیفون، آیپد و یا آیپاد خود را مدیریت کنید.

Sketch

Sketch یک برنامه بسیار خلاقانه برای طراحی در مک است. طراحی این برنامه عمدتا بر پایه ایجاد فضایی با ابعاد و لایه‌های نامحدود، بدون پالت ها، پنل ها، منوها و پنجره‌ها بنا شده است. اگرچه استفاده از آن ساده است اما ابزارهایی قدرتمند را برای طراحی بردار ها، متن ها، نمادها و موارد دیگر ارائه می‌دهد.

Skype

Skype یکی از بهترین نرم افزارها برای چت به صورت ویدیویی و تصویری است. بعید است چت ویدیویی کرده باشید اما نام اسکایپ به گوش تان نخورده باشد! اسکایپ به شما اجازه می‌دهد که با دوستان و خانواده خود به گفتگو بپردازید و یا با همکاران خود به صورت ویدیویی جلسه بگذارید. امروزه بسیاری از افراد و کسب و کارها از اسکایپ برای چت کردن استفاده می‌کنند. استفاده از تماس‌های اسکایپ به اسکایپ و تماس‌های ویدیویی به صورت رایگان توسط این برنامه انجام می‌شود.

Who Is On My Wifi

با برنامه Who Is On My Wifi می‌توانید بفهمید چه آی پی و دستگاه‌هایی به وای فای و روتر شما متصل هستند. با این برنامه می‌توانید مک آدرس دستگاه‌های متصل به وای فای خود را بفهمید و بعدا از طریق روتر یا مورد خود می‌توانید به محدود کردن آن‌ها یا بلاک کردن آن‌ها بپردازید.

Keynote

Keynote برنامه‌ای برای ارائه دادن مطالب به صورت جذاب و متنوع است. با ابزارهای متنوع، تم‌های زیبا و افکت‌های دیدنی این نرم افزار دیگر ارائه دادن مطلب برای شما بسیار دوست داشتنی خواهد شد. با Keynote شما همه ابزارهای لازم برای یک ارائه شگفت انگیز را به آسان و سریع در اختیار خواهید داشت.

Bitdefender Antivirus

Bitdefender یک آنتی ویروس و ضد بد افزار عالی برای مک است. با بیت دیفندر دیگر هراسی از آلوده شدن دستگاه خود به بدافزارهای موجود در سطح اینترنت و یا فایل‌های خود نداشته باشید. این نرم افزار در لایه‌های مختلف از دستگاه و داده‌های شما و هم چنین امنیت تان محافظت خواهد کرد.

Sophos Anti-Virus

Sophos Anti-Virus ویرایش کاربر خانگی یک آنتی ویرویس رایگان و با ویژگی‌های کامل است که از دستگاه مک شما در برابر ویروس‌ها و بد افزارهای موجود در اینترنت و فایل‌های محلی محافظت می‌کند. آنتی ویروس Sophos مقدار کمی از سی پی یو را اشغال می‌کند و سرعت اجرای برنامه‌ها در دستگاه شما را پایین نخواهد آورد. هر دستگاهی ممکن است که به ویروس یا بدافزاری آلوده شود، پس لازم است قبل از آلوده شدن دستگاه خود به ویروس از دستگاه خود در برابر حملات این بدافزارها جلوگیری کنید. رابط کاربری و ابزارهای موجود در این آنتی ویروس پیچیده نیست و شما به سادگی خواهید توانست از آن استفاده کنید.

Shazam

Shazam برنامه‌ای برای دانستن همه چیز در مورد آهنگ و موزیک در حال پخش اطراف شماست. با این برنامه می‌توانید بفهمید خواننده آهنگ در حال پخش کیست، متن آهنگ مورد نظر را به طور کامل مشاهده کنید و از ده‌ها ویژگی دیگر این برنامه نیز استفاده کنید. برای طرفداران موسیقی این نرم افزار به شدت توصیه می‌شود.

aText

aText تایپ کردن شما را شتاب می‌دهد. با استفاده از این نرم افزار شما یک ویرایشگر متن جذاب در اختیار خواهید داشت به این صورت که می‌توانید برای آن عباراتی را که زیاد استفاده می‌کنید را تعریف کرده و بعدا با نوشتن کلمه‌ای خاص آن عبارت برای شما تایپ می‌شود. اگر تایپیست هستید یا از کلمه‌های خاصی در متون خود به تعداد زیاد استفاده می‌کنید، از ویژگی‌های کاربردی برنامه aText غافل نشوید.

Smart Converter

Smart Converter یکی از هوشمندترین، ساده‌ترین و پرکاربردترین نرم افزارهای مبدل برای مک می‌باشد. با Smart Converter شما به صورت سریع و آسان و با کیفیت بالا می‌توانید فایل‌های صوتی و ویدیویی خود را به فرمت‌های مختلف رایج تبدیل کنید. اگر به دنبال یک رابط کاربری ساده و نرم افزار خوب برای تبدیل فرمت‌های صوتی و ویدیویی به یکدیگر هستید حتما برنامه رایگان Smart Converter را امتحان کنید.

Gimp

Gimp یک ابزار رایگان برای ویرایش تصویر است. با Gimp می‌توانید به دستکاری و ویرایش تصویر خود با کیفیت بالا بپردازید. با پلاگین‌ها می‌توانید قابلیت‌های جدید به آن اضافه کنید و هم چنین می‌توانید به عنوان یک برنامه paint از آن بهره ببرید. هم چنین تبدیل فرمت‌های مختلف عکس نیز به وسیله Gimp ممکن است.

Opera

Opera یک مرورگر سریع و با کاربران میلیونی است. با استفاده از محیط جذاب و کاربردی آن و هم چنین بیش از 1700 افزونه کاربردی برای آن می‌توانید همه آن چه از یک مرورگر به صورت ساده و کاربردی می‌خواهید یکجا در اختیار داشته باشید.

Better Touch Tool

Better Touch Tool بسیاری از حرکات جدید و قابل تنظیم را به مجیک ماوس، پد لمسی مک بوک و مجیک ترک پد اضافه می‌کند.   با استفاده از این نرم افزار می‌توانید تاچ بار خود را به طور کامل دوباره طراحی کنید، حرکات مختلف مجیک ماوس و ترک پد خود را پیکربندی کنید، میانبرهای صفحه کلید را تعریف کنید، از Siri Remote مک خود استفاده کنید و ده‌ها کار دیگر که همه و همه با این نرم افزار انجام می‌شود.

به معرفی برترین نرم افزارهای مک پرداختیم. شما با چه تعداد از آن‌ها آشنا بودید؟ به نظر شما جای چه نرم افزاری در این لیست خالی است؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
میان «علاقه‌مندی به کار کردن» و «علاقه‌مندی به کار» تفاوت فاحشی وجود دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘