بررسی جامع مک.او.اس موهاوی

4
آبان 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 16 دقیقه
0 نظر 1428 بازدید

بررسی جامع مک.او.اس موهاوی 

مک. او. اس «موهاوی» برای دانلود در دسترس است، اما باید آن را دانلود و نصب کنیم؟ ما در اینجا نگاه دقیقی به «موهاوی» خواهیم انداخت و در مورد امکانات جدید آن، از Dark Mode و Desktop Stacks گرفته، تا برنامهٔ News و امکانات اتصال مک در مشارکت با برخی از آیفون‌های هوشمند، بررسی جامعی خواهیم داشت. با سافت‌مک همراه باشد.

-----

آیا باید مک. او. اس موهاوی را نصب کنم؟

ارتقاء به «موهاوی» (Mojave) امری بدیهی است. این برنامه رایگان است و به اندازهٔ کافی امکانات جدید دارد که دانلود آن را ارزشمند کند. همچنین برخی پیشرفت‌های دور از چشمی وجود دارد که باعث تقویت مکینتاش شما نیز می‌شود. اگر از نسخه‌های بسیار قدیمی برنامه‌ها استفاده می‌کنید، مراقب باشید که ممکن است این برنامه‌ها در «موهاوی» کار نکنند.

 

بررسی کامل مک. او. اس موهاوی

«موهاوی» در تاریخ 24 سپتامبر 2018 و به عنوان یک به روز رسانی رایگان عرضه شد.

اپل دو ویژگی را معرفی می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها Dark Mode (حالت تیره) است که باعث می‌شود تا رابط کاربری در شب یا در شرایطی که کاربر ممکن است بخواهد به جای منوها و نوار ابزار تنها روی یک برنامه تمرکز کند، به بهترین شکل ممکن کار کند. ویژگی دیگر Dynamic Desktop (دسکتاپ پویا) است که باعث می‌شود تصویر دسکتاپ شما مطابق با زمان روز تغییر کند.

همچنین می‌توانید انتظار یک دسکتاپ مرتب‌تر، افزوده شدن ابزارهای Mark Up در Quick Look، یک Gallery Viewی جدید در Finder و انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به اسکرین‌شات‌ها را داشته باشید.

ما تلاش می‌کنیم تا ببینیم آیا امکانات جدید در «موهاوی» همان چیزهایی هستند که فکر می‌کنیم؟ همچنین در اینجا «موهاوی» را با «های سی‌یرا» (High Sierra) مقایسه خواهیم کرد. در اینجا نیز «سیستم عامل مک کاتالینا در مقایسه با موهاوی» و همچنین «آموزش جامع نصب کاتالینا بر روی مک» را داریم که می‌توانید مطالعه کنید.

 

حالت تیره / Dark Mode

زمانی که «موهاوی» از راه رسید، احتمالاً بیشتر هیجان‌ها به Dark Mode (حالت تیره) اختصاص داشت - ظاهر جدیدی که در هنگام شب رنگ منوها و رابط کاربری را حذف می‌کند تا بتوانید تمام توجه خود را به کاری که انجام می‌دهید متمرکز کرده و چشمان خود را خسته نکنید.

این اولین بار است که اپل حالت تیرهٔ واقعی را در مک ارایه می‌دهد. در نسخه‌های قبلی سیستم عامل مک گزینه‌ای برای روشن کردن Night Shift وجود دارد که باعث کاهش نور آبی در شب می‌شود، و همچنین گزینه‌ای برای تاریک کردن منو و داک، اگر چه این ویژگی دوم فقط در برنامه‌های اپل اعمال می‌شود. در حال حاضر و با استفاده از «موهاوی»، کاربران مک می‌توانند از طریق System Preferences > General > Dark هر یک از عناصر رابط کاربری را تیره کنند.

هنگامی که بر روی گزینهٔ Dark کلیک می‌کنید، ظاهر پنجره‌ها، منوها و دیگر عناصر رابط کاربری شما تغییر خواهد کرد. ما مخصوصاً نحوه نمایش Reader سافاری با پس‌زمینهٔ خاکستری و متن سفید را دوست داریم. البته صفحات وب در حالت عادی این وضعیت را نشان نمی‌دهند چون ظاهر آنها به صورت معمول توسط تیم طراحی وب دیکته می‌شود، اما در حالت Reader همه چیز ناپدید می‌شود تا فقط بتوانید متن و تصاویر همراه را مشاهده کنید. اگر از حالت Reader استفاده نمی‌کنید، برای استفاده از عینک آفتابی آماده باشید.

بررسی جامع مک.او.اس موهاوی

عجیب است که چرا اپل همان تغییرات را در صفحات هم ایجاد نمی‌کند. هنگامی که Dark Mode فعال است، خود صفحه سفید است، در حالی که منوها و متن سیاه هستند.

بررسی جامع مک.او.اس موهاوی

اعمال Dark Mode در Calendar (تقویم)، Messages (پیام‌ها)، Notes (یادداشت‌ها) باعث می‌شود زمینه‌ها تیره شوند، در حالی که متن سفید است. به ویژه در برنامه‌هایی مانند Photos می‌توانید به جای این که توجه شما به رابط کاربری جلب شود، کاملاً روی عکسی که ویرایش می‌کنید تمرکز کنید.

بررسی جامع مک.او.اس موهاوی

بدون شک کاربرانی که ترجیح می‌دهند در شب کار کنند از این گزینهٔ رابط کاربری جدید بیشترین بهره را خواهند برد. برای بقیهٔ ما، احتمالاً این فقط یک چیز جدیدی است که وقتی در استفادهٔ روزانه احساس می‌کنیم نور صفحه مناسب نیست از آن استفاده می‌کنیم.

 

پشته‌های دسکتاپ / Desktop Stacks

پس از فروکش کردن هیجان Dark Mode، متوجه ویژگی جدید دیگری در «موهاوی» می‌شوید که از نظر نحوهٔ استفادهٔ شما از مک بسیار انقلابی‌تر است. با گذشت سال‌ها، اپل روش‌های مختلفی را برای کمک به ما در نظم بخشیدن به مک‌های خود بدون نیاز به ایجاد یک سیستم فایل ارایه کرده است،

در نسخه‌های گذشتهٔ مک. او. اس، اپل Spotlight را بهبود بخشیده تا بتوانیم به سرعت سندی که نیاز داریم را پیدا کنیم، به ما اجازه می‌دهد تا اسناد را برچسب‌گذاری (Tag) کنیم تا بتوانند به صورت خودکار با سایر موارد مرتبط نمایش داده شوند، Quick Look را اضافه کرد تا قبل از باز کردن یک فایل بتوانیم پیش‌نمایش آن را مشاهده کنیم، و ایجاد Smart Folders (پوشه‌های هوشمند) را آسان کرد تا انواع خاصی از فایل‌ها در آنها قرار بگیرند.

موردی که به نظر می‌رسد اپل آن را تشخیص داده این است که برای اکثر ما بایگانی (filing) کردن شامل ذخیرهٔ فایل‌ها در دسکتاپ است. این شرکت در Sierra یکی از ویژگی‌های همیشه مورد علاقهٔ ما، یعنی امکان همگام‌سازی دسکتاپ با آی‌کلود و دسترسی به آن از هر دستگاه مک یا آی. او. اس را اضافه کرده است. بنا بر این اگر یک مک در خانه دارید و یکی هم در محل کار خود، می‌توانید یکی از دسکتاپ‌ها را به اشتراک بگذارید و به همهٔ موارد مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. البته به این شرط که همه چیز در دسکتاپ ذخیره شده باشد.

در حالی که شما ممکن است هر از گاهی همهٔ این فایل‌ها و تصاویر را در یک پوشهٔ Stuff کشیده و رها کنید، همهٔ موارد می‌توانند خارج از دسترس قرار گیرند و برای پیدا کردن چیزهای مورد نظر خود در میان این آشفتگی دسکتاپ موفق باشید - به ویژه اگر بیشتر موارد اسکرین‌شات‌ها باشند.

Desktop Stacks (پشته‌های دسکتاپ) یکی از ویژگی‌های جدید در «موهاوی» است که بر روی Smart Folders (پوشه‌های هوشمند) و برای ایجاد پوشه‌ها به صورت خودکار روی دسکتاپ شما ساخته شده است. این پوشه‌ها را می‌توان بر اساس نوع فایل، تاریخ آخرین تغییر، آخرین تاریخ باز شدن فایل، برچسب‌ها و موارد دیگر مرتب‌سازی کرد. با فعال کردن پشته‌های دسکتاپ، می‌توانید تمام فایل‌های موجود در دسکتاپ خود را در پوشه‌های مرتبط مرتب کنید.

برای فعال کردن Desktop Stacks باید روی منوی Finder کلیک کرده و سپس View > Use Stacks را کلیک کنید. زمانی که آن را روشن کنید، دسکتاپ شما خودش مرتب می‌شود. پوشه‌ها جای دوری نمی‌روند (اگر چه ما فقط چند پوشهٔ هوشمند در دسکتاپ خود داشتیم). تاریخ آخرین باز شدن گزینهٔ خوبی برای مرتب کردن است، زیرا پیدا کردن پروژه‌هایی که در حال حاضر روی آنها کار می‌کنید را آسان خواهد کرد.

بررسی جامع مک.او.اس موهاوی

فقط کافیست بر روی Desktop Stack کلیک کنید تا محتوای آن مشاهده شود، که به طور خودکار روی دسکتاپ شما ظاهر می‌شود (ما این روشی که Stacks در حال حاضر کار می‌کند را ترجیح می‌دهیم - پوشهٔ Downloads نمونه‌ای از یک Stacks است، و در High Sierra و قبل از آن اگر شما کاری غیر از باز کردن چیزی در آن پوشه داشتید، باید از Finder استفاده می‌کردید). در «موهاوی» وقتی روی Desktop Stack کلیک می‌کنید، محتویات پشته روی دسکتاپ شما ظاهر می‌شوند، بنا بر این می‌توانید بدون باز کردن یک پنجرهٔ Finder، آنچه که به دنبال آن هستید را پیدا کنید.

بررسی جامع مک.او.اس موهاوی

در حالی که Desktop Stacks باید نوید دهندهٔ پایان آشفتگی دسکتاپ باشد، آیا این امر می‌تواند به ما کمک کند تا سازمان یافته‌تر عمل کنیم. امیدوارم این طور باشد.

 

Mark Up و Finder

ویژگی جدید بعدی که ما آن را دوست داریم، ترکیبی از دو ویژگی است که مدت‌هاست در سیستم عامل مک موجود هستند. ابزارهای Quick Look و Markup tools.

Quick Look یکی از امکانات کمی جذاب است که به محض شروع استفاده از آن، واقعاً دیگر نمی‌توانید بدون آن کار کنید. به یاد بیاورید که قبلاً برای این که یک فایل یا یک عکس را ببینید و از محتویات آن مطلع شوید، مجبور بودید آن را باز کنید. سال‌هاست که با انتخاب یک فایل و فشردن کلید فاصله (space) می‌توانید به سادگی پیش‌نمایشی از آن را ببینید.

گویی این ویژگی به اندازهٔ کافی تغییر ایجاد نکرده بود که در «موهاوی» با ویژگی دیگری که چند سال پیش به آن وارد شد مواجه شدیم: ویژگی Mark Up. وقتی آن را اجرا می‌کنید، ابزاری برای ویرایش PDFها در اختیار شما قرار می‌گیرد. در «موهاوی» می‌توانید ضمن مشاهدهٔ پیش‌نمایشی سریع، از ابزار Markup هم استفاده کنید. بنا بر این می‌توانید ضمن مشاهدهٔ PDF، یک امضا به آن اضافه کنید یا جزئیات آدرس خود را وارد کنید، آن هم بدون نیاز به باز کردن Preview (یا هر ویرایشگر PDF دیگری برای انجام این کار). اگر چیزی که در حال مشاهدهٔ آن هستید یک تصویر است، می‌توانید از ابزارهای ویرایشی مانند برش دادن، چرخاندن و حتی انجام مختصر کارهای ویرایش یک ویدیو استفاده کنید.

بررسی جامع مک.او.اس موهاوی

همچنین این ابزارها در «موهاوی» به Finder وارد شد. مدتی است که وضعیت نمایش Cover Flow در Finder موجود است که سال‌ها پیش از یک ویژگی در آی‌تیونز (iTunes) الهام گرفته شده بود. در واقع مدت‌هاست که این ویژگی از آی‌تیونز حذف شده است.

در «موهاوی» وضعیت نمایش قدیمی الهام گرفته از آی‌تیونز توسط Gallery View جایگزین شد که الهام گرفته از Photos است. شما می‌توانید پیش‌نمایش‌های بزرگی از عکس‌ها (و اسناد دیگر) را ببینید. همچنین می‌توانید فراداده‌های مربوط به یک تصویر را در یک سایدبار در سمت راست مشاهده کنید، و البته ابزارهای Mark Up را برای هر گونه ویرایش سریعی که بخواهید انجام دهید، در اختیار خواهید داشت.

بررسی جامع مک.او.اس موهاوی

 

اسکرین‌شات‌ها و ویدیو

ابزارهای ویرایشی Mark Up هنگام گرفتن یک اسکرین‌شات نیز در دسترس هستند. گرفتن اسکرین‌شات در «موهاوی» یادآور iOS است - اسکرین‌شات به صورت یک تصویر بندانگشتی در سمت راست پایین کوچک می‌شود که می‌توانید بر روی آن کلیک کرده تا باز شود و آن را ویرایش کنید. این به این معناست که شما می‌توانید بدون نیاز به باز کردن یک برنامهٔ جداگانه، یک اسکرین‌شات را برش داده یا آن را بچرخانید، همچنین می‌توانید آن را برای شخصی ارسال کنید یا مستقیماً آن را به یک سند وارد کنید.

برای گرفتن یک اسکرین‌شات در «موهاوی»، از همان ترکیب کلیدهای میانبر مشابه نسخه‌های قبلی سیستم عامل استفاده می‌کنید - مانند Command + Shift + 4 - اما پس از گرفتن اسکرین‌شات، در قسمت پایین سمت راست ظاهر می‌شود، سپس می‌توانید بر روی آن کلیک کرده تا به ابزارهایی برای انجام اصلاحاتی بر روی اسکرین‌شات دسترسی پیدا کنید. همچنین بر روی اسکرین‌شات طراحی کنید، یا شکل‌هایی را برای جلب توجه بیننده به چیزی خاص، به آن اضافه کنید. پس از اتمام کار، بر روی دکمهٔ Done کلیک کنید تا گزینه‌هایی برای ذخیره کردن یا به اشتراک گذاشتن آن را ببینید.

بررسی جامع مک.او.اس موهاوی

این موارد در مورد ویدیو هم صدق می‌کند. پیش از این اگر می‌خواستید اتفاقات روی صفحه نمایش را به صورت ویدیویی ضبط کنید، لازم بود QuickTime را اجرا کرده و از این طریق از صفحه نمایش فیلمبرداری کنید. در «موهاوی» این ویژگی به روشی مشابه با گرفتن اسکرین‌شات در سیستم عامل تعبیه شده است. و مانند اسکرین‌شات‌ها، با استفاده از همان ابزارهای نشانه‌گذاری، ویرایش آن به آسانی انجام خواهد گرفت.

برای فیلم گرفتن از صفحه نمایش خود در «موهاوی»، کلیدهای ترکیبی Command + Shift + 5 را فشار دهید، سپس می‌توانید انتخاب کنید که از تمام صفحه نمایش فیلمبرداری شود یا فقط از بخشی از صفحه نمایش که انتخاب کرده‌اید. سپس بر روی Record Entire Screen (ضبط تمام صفحه) یا Record Selected Portion (ضبط بخش انتخاب شده) کلیک کنید. و هنگامی که کارتان تمام شد، بر روی دکمهٔ Stop که در نوار ابزار بالا سمت راست ظاهر می‌شود کلیک کنید.

 

فیس‌تایم / FaceTime

تماس ویدیویی گروهی (گفتگوی تصویری با حداکثر 32 نفر) از اولین نسخهٔ «موهاوی» مفقود شد، اما در کریسمس 2018 وارد FaceTime شد.

این ویژگی به این معنی است که تا زمانی که «موهاوی» یا iOS 12 را بر روی سیستم خود نصب داشته باشید، می‌توانید یک تماس FaceTime به طور همزمان با بیش از یک نفر برقرار کنید. دقیقاً مثل گذشته که قادر بودیم این کار را با iChat انجام دهیم.

 

آی. او. اس و مک. او. اس

یک ویژگی جدید به نام Continuity وارد «موهاوی» شده است. Continuity نامی است که اپل به ویژگی‌ای می‌دهد که آیپد، آیفون و مک را با همدیگر مجتمع می‌کند. مانند امکان دریافت و ارسال پیام متنی، یا ایجاد و برقراری مکالمهٔ تلفنی در مک خود، از دستگاهی به دستگاهی دیگر، یا خواندن یک صفحه وب سافاری (Safari) بر روی مک خود را، با نگاه کردن به آیفون خود بخوانید.

در «موهاوی» می‌توانید یک سند را در مک خود باز کنید، دربارهٔ خبرنامه‌ای که در Pages طراحی می‌کنید، یا یک سخنرانی در Keynote صحبت کنید، و از آیفون به عنوان یک دستگاه ضبط کننده استفاده کنید. به روشی مشابه، و در مورد امکان انتخاب یک اسکنر به عنوان منبع، شما می‌توانید آیفون را انتخاب کنید، با آن یک عکس یا یک اسکرین‌شات بگیرید، و آن را به صورت خودکار در سند خود در مک وارد کنید.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که بر روی ناحیه‌ای که می‌خواهید تصویر را اضافه کنید کلیک راست کرده و گزینهٔ Take Photo را انتخاب کنید. سپس گزینهٔ Take a photo with (و در ادامهٔ آن نام آیفون) را نشان می‌دهد که شما باید از آیفون خود برای گرفتن عکس استفاده کنید. برنامهٔ Cameraی شما به صورت خودکار باز می‌شود، شما یک عکس می‌گیرید و Use Photo را انتخاب می‌کنید. در این مرحله، عکس در سند شما در مک ظاهر می‌شود. این کار بسیار آسان است، ما فقط آرزو می‌کنیم فرصت‌های بیشتری به وجود بیاید که بتوانیم از این توانایی استفاده کنیم (در حال حاضر خیلی از این فرصت‌ها را نمی‌توان تصور کرد).

بررسی جامع مک.او.اس موهاوی

ویژگی‌های جدید دیگری در «موهاوی» وجود دارد که باعث می‌شود آیفون و مک شما کمی بیشتر از اینها با هم مرتبط به نظر برسند. «موهای» برنامه‌های News، Home و Voice Memo را به مک شما منتقل می‌کند.

 

برنامهٔ News

برنامهٔ News تنظیمات موجود شما را از آیفون شما وارد (import) می‌کند. بنا بر این اکنون می‌توانید نسخه‌ای از Apple News را در مک خود مشاهده کنید. تصور می‌کنیم این بخشی از حملهٔ اپل به گوگل و تلاشی برای مبارزه با Fake News است.

چقدر عجیب، این گزینه برای خواندن اخبار در سافاری به ویژه در حالت Dark Mode (حالت تیره) موجود نیست، مقالات هنوز هم زمینهٔ سفید دارند، که ما آن را یک از قلم افتادگی در نظر می‌گیریم. شاید به خاطر این باشد که یک برنامهٔ آی. او. اس است.

ما از این که مقالات فقط در News باز خواهند شد ناامید شدیم - به نظر می‌رسد اگر نسخهٔ وب را بخواهید، تغییر مسیر آنها به سمت سافاری غیرممکن باشد. مسئلهٔ دیگر این واقعیت است که شما می‌توانید همزمان فقط یک مقاله را در News باز کنید، به همین دلیل برای تحقیق کردن مناسب نیست.

بررسی جامع مک.او.اس موهاوی

 

Safari 12

البته راه دیگری که می‌توانید اخبار خود را دریافت کنید، مرور در سافاری است. با وجود برخی تغییرات بزرگ در سال 2017 هنگامی که سافاری 11 پایان پخش خودکار ویدیو را خریداری کرد و ردیابی شما را برای کوکی‌ها سخت‌تر کرد. امکانات ضد تبلیغاتی بیشتری به سافاری 12 اضافه شده است - که برای نسخه‌های قدیمی مک. او. اس نیز در دسترس است. امکانات جدید شامل منع کوکی‌ها است که باعث می‌شود مک شما مانند مک بقیه اشخاص به نظر برسد، به طوری که Fingerprinting (انگشت‌نگاری کردن) غیرممکن است (منظور این است که ردیابی کردن شما در اینترنت غیرممکن است).

 

Home

برنامهٔ دیگری که از آی. او. اس به مک. او. اس منتقل شده است Home است. البته چگونگی استفاده از این برنامه کاملاً به تعداد وسایل آمادهٔ HomeKitی که در خانه دارید بستگی دارد. ما بسیاری از آنها را نداریم، نه به این دلیل که این وسایل را در خانه نداریم، بلکه به این دلیل که آنها HomeKit نیستند.

بررسی جامع مک.او.اس موهاوی

 

فروشگاه برنامه مک / Mac App Store

اپل «فروشگاه برنامه مک» را کاملاً بازنویسی کرده است. برای کمک به یافتن برنامه‌های مناسب، می‌توانید مقالات اپل دربارهٔ بهترین و ضروری‌ترین برنامه‌های مک را بخوانید که توسط تیم ویراستان خود اپل نوشته شده است. بعلاوهٔ برگه‌های مختلف برنامه‌هایی که متناسب با مشاغل خاصی هستند، به عنوان مثال: ایجاد برگه برای برنامه‌های طراحی، برگهٔ Work برای برنامه‌های مرتبط با تولید، برگهٔ Play برای بازی‌ها و یک برگهٔ Develop برای تمامی ابزارها و خدمات برنامه‌نویسی.

همچنین می‌توانید قبل از دانلود برنامه‌ها ویدیوهایی را مشاهده کنید که نشان می‌دهند آن برنامه چه توانایی‌هایی دارد - ویژگی‌ای که قبلاً در «فروشگاه برنامه آی. او. اس» (iOS App Store) موجود بود.

بررسی جامع مک.او.اس موهاوی

تغییر دیگر در «فروشگاه برنامه مک» نحوهٔ دریافت به روز رسانی‌ها در مک شما است. پیش از این با رفتن به «فروشگاه برنامه مک» و کلیک بر روی برگهٔ Updates، یا با رفتن به منوی Apple در مک خود و کلیک بر روی Software Updates، به روز رسانی‌های بعدی سیستم عامل را دریافت می‌کرده‌اید. در «موهاوی» شما گزینهٔ باز کردن Software Updates از طریق پنل جدید System Preferences را دارید. هنوز هم می‌توانید به روز رسانی‌ها را در «فروشگاه برنامه مک» و با رفتن به Apple Menu > About this Mac > Software Updates پیدا کنید.

حالا که صحبت از برنامه‌ها شد، ممکن است دلیلی برای خاتمه دادن به روز رسانی در «موهاوی» وجود داشته باشد: اپل گفته است که این آخرین مک. او. اس برای اجرای برنامه‌های 32 بیتی خواهد بود، این به این معنی است که آنها اجرا خواهند شد، اما می‌توان انتظار داشت که با مشکلاتی برخورد کنید، زیرا High Sierra آخرین مک. او. اس‌ی بود که برنامه‌های 32 بیتی را «بدون مشکل» اجرا می‌کرد. ما می‌دانیم که این برای برنامه‌های 32 بیتی چقدر بد است، اما شاید لازم باشد که کاربران به به روز رسانی برنامه‌های قدیمی خود فکر کنند و توسعه دهندگانی که هنوز در سطح 32 بیتی گیر کرده‌اند، لازم باشد حرکتی در جهت به روز رسانی برنامه‌هایشان انجام دهند…

 

نتیجه‌گیری

«حالت تیره» (Dark Mode) احتمالاً بیشترین توجه را به خود جلب کرده است، اما «موهاوی» با طراحی رابط کاربری دوم، چیزهای بیشتری برای عرضه دارد. پشته‌ها به شما کمک می‌کنند تا دسکتاپ خود را مرتب نگه دارید، امکان ویرایش تصاویر در Quick Look سودمند است، و بهینه‌سازی جدید اسکرین‌شات، و ابزارهای ضبط ویدیو از دسکتاپ و FaceTime بسیار عالی هستند.

ما دوست داریم که بیشتر برنامه‌های آی. او. اس مانند News و Home همراه با «موهاوی» به مکینتاش بیایند - اگر چه اصرار News بر باز کردن مقاله‌ها تا حدی ما را اذیت می‌کند، مخصوصاً به این دلیل که در News امکان باز کردن بیش از یک مقاله وجود ندارد.

«فروشگاه برنامه مک» مجدداً طراحی شده است، اما بزرگ‌ترین تغییری که احتمالاً متوجه خواهید شد این است که به روز رسانی‌های مک. او. اس دیگر وارد «فروشگاه برنامه مک» نمی‌شوند، در عوض باید به System Preferences > Software Updates بروید. موضوع دیگر در رابطه با برنامه‌ها این است که برخی از برنامه‌های قدیمی ممکن است شروع به نمایش هشدارهایی در مورد ناسازگاری کنند، یا روی هم رفته کار را متوقف کنند، مانند نسخهٔ CS 5 فتوشاپ.

در پایان، ما می‌خواهیم بگوییم که چیزهای زیادی در «موهاوی» وجود دارد که به روز رسانی به آن را بسیار ارزشمند می‌کند - و از آنجایی که رایگان است، هیچ دلیلی برای به روز رسانی نکردن وجود ندارد، مگر این که به نسخه‌های قدیمی برنامه‌هایی نیاز داشته باشید که ممکن است در مک. او. اس 2018 به خوبی کار نکنند.

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق العاده ای انجام داده ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘