روش استفاده از یک آیپد به عنوان صفحه نمایش دوم همراه با مک

3
آبان 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 3809 بازدید

روش استفاده از یک آیپد به عنوان صفحه نمایش دوم همراه با مک 

اگر می‌خواهید فضای صفحه نمایش فعلی در مک خود را بدون خرید یک صفحه نمایش دوم گسترش دهید، یا می‌خواهید چیزی را که در مک شما است به کسی که از آیپد شما استفاده می‌کند نمایش دهید، یا حتی ممکن است بخواهید (انواع) برنامه‌های مک را بر روی آیپد خود اجرا کنید، شما می‌توانید این کارها را انجام دهید. یا حداقل وقتی از «کاتالینا» استفاده می‌کنید می‌توانید این کارها را انجام دهید. (و اکنون می‌توانید این کار را با برنامه‌های شخص ثالث نیز انجام دهید).

-----

سافت‌مک: اگر چیزی وجود داشته باشد که بهتر از صفحه نمایش Retina در «مک‌بوک» یا «آی‌مک» باشد، آن چیز امکان استفاده به عنوان صفحه نمایش دوم است. اگر صفحه نمایش اضافی یا پولی برای خرید یک نمایشگر اضافی داشته باشید، این می‌تواند بسیار خوب باشد. اما اگر چنین چیزی ممکن نباشد چه می‌کنید؟ آیا می‌توانید از آیپد خود به عنوان مانیتور دوم استفاده کنید؟ پاسخ این است: بله می‌توانید.

 در واقع این قابلیتی بوده است که می‌توانستید به وسیلهٔ نرم‌افزار شخص ثالث انجام دهید، اما سرانجام اپل با عرضهٔ «کاتالینا» (Catalina) این کار را از طریق مک. او. اس انجام می‌دهد. در این مقاله ما به آنچه که شما نیاز دارید تا از آیپد خود به عنوان صفحه نمایش دوم مک خود در «کاتالینا» استفاده کنید، خواهیم پرداخت؛ و این که چگونه می‌توانید از همین حالا از آیپد خود به عنوان صفحه نمایش دوم استفاده کنید!

ادامهٔ مطلب را بخوانید تا بدانید که چگونه می‌توانید از آیپد خود به عنوان صفحه نمایشی برای مک خود استفاده کنید.

 

Sidecar در مک. او. اس کاتالینا

در مک. او. اس کاتالینا شما قادر خواهید بود از آیپد خود به عنوان صفحه نمایش دوم برای مک خود استفاده کنید. این که هر دو همزمان یک چیز را نشان دهند، یا این که صفحه نمایش خود را گسترش دهید تا بتوانید همزمان از پنجره‌های بیشتری استفاده کنید.

این امر به لطف امکان جدیدی به نام Sidecar امکانپذیر است. در ادامه، آنچه که شما نیاز دارید تا از آیپد خود به عنوان صفحه نمایش دوم برای مک خود استفاده کنید، آورده شده است.

به وسیلهٔ Sidecar در «کاتالینا» می‌توانید آیپد خود را به عنوان صفحه نمایش دوم در کنار مک خود قرار دهید. می‌توان آیپد را مستقیماً به مک وصل کرد، یا این که آن را به صورت بی‌سیم و با استفاده از بلوتوث و Continuity (در محدودهٔ 10 متری) متصل کرد.

روش استفاده از یک آیپد به عنوان صفحه نمایش دوم همراه با مک

آنچه شما نیاز دارید:

• یک مک سازگار که مک. او. اس کاتالینا را اجرا کند. اکثر مکینتاش‌ها از سال 2012 می‌توانند «کاتالینا» را اجرا کنند، اما همهٔ مک‌ها با Sidecar کار نمی‌کنند. لیست کامل آنها را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.
• یک آیپد که iPadOS 13 را اجرا کند (لیست کامل آنها را در زیر مشاهده کنید).
• لازم است در مک و آیپد به یک حساب کاربری یکسان در آی‌کلود (iCloud) وارد شوید.
• اگر به صورت بی‌سیم وصل می‌شوید، باید در شعاع 10 متری از مک خود قرار داشته باشید.

آیپدهایی که با Sidecar کار می‌کنند عبارتند از:

• آیپد پرو (iPad Pro) 12.9 اینچی
• آیپد پرو 11 اینچی
• آیپد پرو 10.5 اینچی
• آیپد پرو 9.7 اینچی
• آیپد (نسل ششم)
• آیپد (نسل پنجم)
• آیپد مینی (iPad mini) (نسل پنجم)
• آیپد مینی 4
• آیپد ایر (iPad Air) (نسل سوم)
• آیپد ایر 2

مک‌هایی که با Sidecar کار می‌کنند عبارتند از:

• مک‌بوک پرو (MacBook Pro) (2016 یا بالاتر)
• مک‌بوک (MacBook) (2016 یا بالاتر)
• مک‌بوک ایر (MacBook Air) (2018 یا بالاتر)
• آی‌مک (iMac) (2016 یا بالاتر، و همچنین آی‌مک 27 اینچی 5K اواخر سال 2015)
• آی‌مک پرو (iMac Pro)
• مک مینی (Mac mini) (2018 یا بالاتر)
• مک پرو (Mac Pro) (2019 زمانی که عرضه شد)

 

روش استفاده از یک آیپد به عنوان صفحه نمایش دوم در مک. او. اس کاتالینا

پس از راه‌اندازی Catalina و iPadOS 13 - یا نسخه‌های بتایی که اجرا می‌کنید - با استفاده از مراحل زیر می‌توانید آیپد و مک خود را به هم متصل کنید:

1. شما می‌توانید آیپد خود را با استفاده از کابل شارژ خود متصل کنید (اگر درگاه‌های آن را روی مک خود دارید)، در غیر این صورت، می‌توانید تا زمانی که در شعاع 10 متری مک هستید از طریق بلوتوث (Bluetooth) متصل شوید. (تا زمانی که نتوانیم این امکان را به طور کامل آزمایش کنیم، نمی‌توانیم مطمئن باشیم، اما تصویر می‌کنیم که اگر مستقیماً وصل شویم، می‌تواند به معنای تأخیر کمتر باشد).

2. برای اتصال فقط کافیست روی آیکون AirPlay در منوی سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. (یک مربع همراه با یک مثلث است).

3. شما باید آیپد خود را لیست کنید. آن را انتخاب کنید تا صفحه نمایش مک شما به صفحه نمایش آیپد گسترش داده شود.

4. اگر ترجیح می‌دهید که صفحه نمایش مک شما عیناً بر روی آیپد ظاهر شود و از آیپد به عنوان فضای کاری خود استفاده کنید، روی آیکون صفحه نمایش جدید که در این فهرست ظاهر شده است کلیک کنید (آیکون آن جایگزین آیکون AirPlay خواهد شد).

5. از وضعیت Use as Separate Display (استفاده به عنوان نمایشگر جداگانه) به وضعیت Mirror Built-In Retina Display (آیینه‌سازی داخلی در صفحه نمایش رتینا) سوییچ کنید. همچنین یک بخش Sidecar جدید در System Preferences (تنظیمات سیستم) در کنار Displays (نمایشگرها) وجود خواهد داشت.

برای راهنمایی‌های بیشتر در مورد مک بخوانید: «بهترین ترفندها و ویژگی‌های مخفی مک»

 

سایر امکانات Sidecar

با ورود Sidecar به عنوان یک ویژگی در «کاتالینا»، امکانات بسیار خوبی برای کسانی که می‌توانند از این ویژگی جدید استفاده کنند وجود دارد. این شامل موارد زیر است:

• یک نوار لمسی (Touch Bar) که می‌تواند در آیپد ظاهر شود، بسیاری از امکانات نوار لمسی را که در حال حاضر فقط در «مک‌بوک پرو» (MacBook Pro) موجود است را در دسترس سایر مک‌ها قرار می‌دهد.
• همچنین می‌توانید از قابلیت‌های صفحه لمسی نمایشگر آیپد به روش‌های دیگری نیز استفاده کنید، و این اولین بار است که می‌توان macOS را از طریق یک صفحه نمایش لمسی کنترل کرد.

از آیپدهای زیر به عنوان لوح‌های گرافیکی در «کاتالینا» استفاده می‌شود:

• آیپد پرو 12.9 اینچی
• آیپد پرو 11 اینچی
• آیپد پرو 10.5 اینچی
• آیپد پرو 9.7 اینچی

 

روش استفاده از آیپد به عنوان نمایشگر دوم

به هر حال، لازم نیست منتظر راه‌اندازی «کاتالینا» باشید. در حال حاضر ابزارهایی وجود دارد که شما را قادر می‌سازد از آیپد خود به عنوان یک مانیتور برای مک خود استفاده کنید. بنا بر این، ما در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

آنچه شما نیاز دارید

• یک کابل Lightning به USB
• یک آیپد
• نرم‌افزاری مانند Duet Display و iDisplay و AirDisplay
• یک مک که macoS 10.13. 3 یا نسخه‌های جدیدتر را اجرا کند - متأسفانه 10.13. 4 برخی از عملکردهای DisplayLink را که این برنامه‌ها به آن متکی هستند را از کار انداخت.

چالش‌ها و مشکلات

این برنامه‌ها از فناوری گرافیکی DisplayLink USB استفاده می‌کنند که برای اتصال کامپیوترها و نمایشگرها از طریق اینترنت، یو. اس. بی و وایفای استفاده می‌شود. متأسفانه macOS 10.13. 4 قابلیت DisplayLink را از کار انداخت - و اگر به روز رسانی High Sierra را نصب کرده باشید، ممکن است برنامه‌هایی مانند Duet Display و برنامه‌های ذکر شده در بالا کار نکنند.

استفاده از آیپد به عنوان یک نمایشگر هنوز هم ممکن است - اما فقط در حالت کلون. برای این کار توصیه می‌شود که درایورهای DisplayLink 4.3 دانلود شوند.

روش استفاده از Duet Display

در این مورد ما در حال استفاده از Duet Display (استفادهٔ همزمان از دو نمایشگر) هستیم که توسط تیمی از مهندسان سابق اپل تهیه شده است. Duet Display به شما این امکان را می‌دهد که از تبلت به عنوان نمایشگر دوم، نه تنها در مک خود، بلکه در یک PC نیز استفاده کنید.

Duet Display همچنین پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی محدودی را در اختیار شما قرار می‌دهد، و به شما این امکان را می‌دهد تا در فضای MacOS ضربه بزنید و بکشید. این به این معنی است که شما مجبور نیستد وقت خود را برای حرکت دادن ماوس بین دو صفحه نمایش هدر دهید، که به ویژه هنگام استفاده از پد لمسی لپتاپ بسیار دشوارتر می‌شود. و این باعث می‌شود که کاربران بازدهی بیشتری داشته باشند.

ما به شما روش تنظیم Duet Display برای استفاده از آیپد پرو (یا هر آیپد یا آیفون دیگری) به عنوان نمایشگر دوم برای مک یا PC خودتان را نشان خواهیم داد.

در ادامه مروری بر روش استفاده از «آیپد پرو» به عنوان نمایشگر دوم با استفاده از Duet Display همراه با دستورالعمل‌های دقیق‌تر آورده شده است:

1. در «آیپد پرو»ی خود، فروشگاه برنامه (App Store) را باز کرده و Duet Display را نصب کنید - در زمان نوشتن این مطلب 19.99 پوند قیمت دارد. این یک برنامهٔ همگانی است، بنا بر این برای استفاده در آیفون نیز در دسترس خواهد بود.

2. در مک یا PC خود، به وب سایت Duet Display بروید و برنامهٔ Duet برای مک/ویندوز را دانلود کنید.

3. برنامهٔ همنشین Duet برای مک یا PC را نصب کنید. این یک مرحلهٔ مهم است، زیرا برنامهٔ همنشین (companion) این امکان را فراهم می‌کند تا آیپد و مک شما با یکدیگر مرتبط شوند. دستورالعمل‌های نصب را دنبال کرده و مک خود را مجدداً راه‌اندازی کنید (ری‌استارت) تا نصب کامل شود.

4. در «آیپد پرو»ی خود، برنامهٔ Duet Display را باز کرده و با استفاده از کابل لایتنینگ (یا کابل 30 پین در صورت استفاده از یک آیپد قدیمی)، آن را به مک یا PC خود وصل کنید.

5. «آیپد پرو» باید توسط برنامهٔ همنشین Duet شناخته شود و اکنون باید دسکتاپ شما به هر دو نمایشگر گسترش یابد. پس شما آماده هستید! تنظیمات کیفیت را می‌توان از طریق برنامهٔ همنشین Duet در مک یا PC خود تنظیم کنید تا گرافیک بالاتر، نرخ تازه‌سازی نرم کننده، و غیره را فراهم کند. و برای قطع ارتباط نمایشگرها، به سادگی برنامه را بر روی آیپد خود ببندید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
در ذات اپل این باور وجود دارد که فناوری به تنهایی، کافی نیست،‌ بلکه فناوری در پیوند با هنر آزاد و‌ انسانیت است که ما را به نتیجه‌‌ای می‌رساند که باعث شادی قلب‌هایمان می‌شود

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘