روش ویرایش PDFها در مک

2
آبان 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 13 دقیقه
0 نظر 3947 بازدید

روش ویرایش PDFها در مک 

نمی‌دانید چگونه یک PDF را در مک ویرایش کنید؟ آیا می‌خواهید این کار را به صورت رایگان انجام دهید؟ شما می‌توانید! یک ویرایشگر PDF رایگان وجود دارد که دقیقاً در داخل MacOS ساخته شده و استفاده از آن بسیار آسان است. ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه یک PDF را در مک ویرایش کنید. همچنین گزینه‌های دیگری که به شما اجازه می‌دهند نتیجهٔ نهایی را با دقت بیشتری به دست آورید.

-----

سافت‌مک: اغلب لازم است یک فرم در فرمت PDF را پر کنید. شاید متقاضی دریافت وام، بازگشت دادن یک خرید به فروشگاه، ایجاد یک درخواست، و یا درخواست برای کار باشید. دلیل این امر این است که PDF یک فرمت جهانی برای اسناد است و در ویندوز، macOS، اندروید و iOS کار می‌کند - و آن را بر روی هر پلتفرمی که اجرا کنید، به یک شکل ظاهر می‌شود.

همهٔ اینها خوب است، اما می‌تواند آزار دهنده باشد اگر مجبور باشید آن را چاپ کرده، با یک قلم فرم را پر کنید (که به نوشتن واقعی نیاز دارد!) و سپس آن را اسکن کرده تا بتوانید از طریق ایمیل یا پست ارسال کنید. هیچکس دوست ندارد وقت خود را با این کارهای پرزحمت و بی‌مورد هدر بدهد.

بنا بر این، هنگام مواجهه با فرم‌های PDF چه کاری انجام می‌دهید؟ خوشبختانه پر کردن PDF در مک آسان است، و نیازی به خرید نرم‌افزار گران قیمت برای این کار نیست.

MacOS دارای امکانات داخلی است که پر کدن و حتی امضای PDF را برای شما آسان می‌کند. بسته به نسخهٔ MacOS مورد استفادهٔ شما، ابزارهای ویرایش PDF در داخل Quick Look قرار داده شده‌اند (که هنگام فشردن کلید فاصله، پیش‌نمایش یک سند را به شما نشان می‌دهد)، یا می‌توانید PDF را در برنامهٔ Preview با دسترسی به ابزارهای افزودن متن به PDF و همچنین های‌لایت کردن متن، کشیدن خط زیر متن و انتخاب متن، چرخاندن صفحه، افزودن و حذف صفحات، افزودن فلش و سایر شکل‌ها، و افزودن پیام به PDF‌ها باز کنید.

همچنین اضافه کردن امضای خود به PDF به آسانی امکانپذیر است و ما در مقاله‌ای با عنوان «روش امضا کردن یک PDF در مک» آن را آموزش داده‌ایم.

اما اگر می‌خواهید در ویرایش یک PDF انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشید - از جمله تغییر متن موجود - تعدادی برنامهٔ اختصاصی وجود دارد که می‌توانند ویرایش PDF شما را به سطح بالاتری برسانند.

در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چگونه PDFها را در مک خود به صورت رایگان ویرایش کنید.

 

روش ویرایش PDF با استفاده از QuickLook

هنگامی که اپل MacOS را با «موهاوی» (Mojave) به روز رسانی کرد، امکان ویرایش PDF با استفاده از Quick Look را نیز اضافه کرد.

Quick Look ابزاری عالی برای باز کردن پیش‌نمایش هر چیزی در مک شما بدون نیاز به باز کردن نرم‌افزارهای مرتبط با آن است. با قرار دادن آن در Finder (یا اگر روی دسکتاپ شما است) می‌توانید به پیش‌نمایش هر سندی در آنجا دسترسی پیدا کنید. فقط کافیست روی فایل کلیک کرده و آن را انتخاب کنید و سپس کلید فاصله (space) را فشار دهید.

در اینجا روش استفاده از ابزارهای ویرایشی در Quick Look برای پر کردن PDF در مک آورده شده است:

1. PDF مورد برای ویرایش را انتخاب کنید.

2. آن را انتخاب کرده و کلید فاصله را فشار دهید.

3. وقتی کلید فاصله را فشار دهید، پیش‌نمایشی از فایل روی صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود.

4. در بالا و سمت راست پیش‌نمایش، به دنبال آیکونی باشید که شبیه قلم است. روی آن کلیک کنید.

5. اکنون ابزار ویرایش را مشاهده خواهید کرد (ما در ادامه روش استفاده از تمامی این ابزارها را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد). این ابزارها شامل یک ابزار ترسیم، شکل‌ها، و در سومین مورد که یک ابزار متنی - یک T در داخل یک کادر - است. روی آن کلیک کنید.

روش ویرایش PDFها در مک

6. هنگامی که روی ابزار متن کلیک می‌کنید، کادری همراه با کلمهٔ Text در داخل آن ظاهر می‌شود. می‌توانید این کادر را روی صفحهٔ خود قرار دهید و هر آنچه را که می‌خواهید به PDF خود اضافه کنید را تایپ کنید. اگر داخل کادر کلیک کنید، می‌توانید آن را در اطراف جابجا کنید تا آیکون دست به یک مشت تبدیل شود.

7. ممکن است متن به صورت پیش‌فرض قرمز باشد - برای تغییر ظاهر، کادر کشویی در کنار A را انتخاب کرده و رنگ، قلم و اندازهٔ متن را انتخاب کنید.

8. برخی از فرم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پر کردن آنها ساده‌تر است و ممکن است متوجه شوید که کادرهای متنی به صورت خودکار در جایی که لازم است تایپ کنید ظاهر می‌شوند. حتی ممکن است اینگونه باشد که می‌توانید فقط با کلیک بر روی یک کادر، یک تیک (یا چک‌مارک) اضافه کنید.

9. پس از اتمام، برای ذخیرهٔ تغییرات بر روی Done کلیک کنید.

10. حالا شما می‌توانید PDF تکمیل شده را به اشتراک بگذارید.

شما همچنین می‌توانید امضای خود را از داخل این پیش‌نمایش Quick Look اضافه کنید. برای انجام این کار، این مراحل را دنبال کنید:

1. بر روی آیکون Signature (امضا کردن) در منو کلیک کنید.

2. از میان گزینه‌ها Create Signature (ایجاد امضا) را انتخاب کنید.

روش ویرایش PDFها در مک

3. یا از پد لمسی خود (ترک‌پد / trackpad) برای افزودن امضا استفاده کنید. یا روی یک کاغذ امضا کنید و آن را جلوی دوربین نگه دارید. در صورت استفاده از یک قلم سیاه ضخیم، نتیجهٔ بهتری خواهید گرفت.

4. اکنون فقط کافیست بر روی امضای خود کلیک کنید تا به سند اضافه شود.

5. سپس آن را به محل مناسبی در سند بکشید.

 

روش ویرایش یک PDF با استفاده از Preview

اگر هنوز به «موهاوی» به روز رسانی نکرده‌اید، می‌توانید با استفاده از برنامهٔ Preview که با سیستم عامل مک همراه است، PDFها را در مک خود به صورت رایگان ویرایش کنید. (بسیاری امکانات عالی در Preview وجود دارد، از جمله یک برنامهٔ نقاشی پنهان.)

1. اگر بر روی PDF کلیک کنید، باید به طور خودکار در Preview باز شود - مگر این که نمایشگر PDF دیگری را نصب کرده باشید. در این حالت، برای اطمینان از باز شدن PDF در Preview، با کلیک راست بر روی PDF گزینهٔ Open with > Preview را انتخاب کنید.

روش ویرایش PDFها در مک

2. با کلیک کردن بر روی آیکونی که مانند یک قلم در یک دایره است، ابزارهای Markup باز می‌شوند که عبارتند از: ابزاری برای انتخاب متن، یک ابزار انتخاب مستطیل، ابزار طراحی و ترسیم، شکل‌ها، متن و امضا، یادداشت، سبک شکل، رسم کادر، رنگ پرکننده، و سبک متن.

روش ویرایش PDFها در مک

3. می‌توانید از ابزارهای مختلف در Preview برای افزودن متن، زیرخط‌دار کردن، های‌لایت کردن، ترسیم کردن و موارد دیگر به PDF استفاده کنید. روش استفاده از این ابزراها را در ادامه خواهید دید، فقط برای افزودن متن به یک PDF، روش همان است که در بالا و برای Quick Look توضیح داده شده است.

 

روش اضافه کردن متن به یک PDF در مک

پس از باز کردن سند PDF در Preview (یا Quick Look)، روی قسمتی از PDF که باید اطلاعاتی را وارد کنید، کلیک کنید. این امکان وجود دارد که بتوانید در آنجا تایپ کنید - گاهی اوقات PDFها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که Preview می‌تواند به شما بگوید که متن را در کجا باید وارد کنید. در این صورت، اضافه کردن متن انجام یک کار ساده با کلیک کردن در قسمت درست و تایپ کردن است.

اگر کادرهای متنی درست تنظیم نشده‌اند، باید خودتان یک کادر متن ایجاد کنید، روش ایجاد آن در زیر آمده است:

1. بر روی آیکونی که به نظر می‌رسد یک T با کادری در اطراف آن باشد، کلیک کنید یا از منوی Preview گزینهٔ Tools > Annotate > Text را انتخاب کنید.

روش ویرایش PDFها در مک

2. یک کادر کوچک در مرکز صفحه همراه با کلمهٔ Text در داخل آن ظاهر می‌شود. با کشیدن و رها کردن می‌توانید آن را به هر نقطه از صفحه انتقال دهید. همچنین می‌توانید برای متناسب بودن با PDF آن را تغییر اندازه دهید. هنگامی که از مکان قرارگیری متن راضی بودید، شروع به تایپ کنید.

روش ویرایش PDFها در مک

3. اگر می‌خواهید فونت، اندازه یا رنگ متن خود را تغییر دهید، روی آیکون A کج شده در سمت راست گزینه‌های موجود در نوار ابزار کلیک کنید. با این کار گزینهٔ قالب‌بندی استاندارد باز می‌شود، بنا بر این می‌توانید متن و ترازبندی را تغییر دهید. برای مثال می‌توانید متن خود را راست‌چین، وسط‌چین، یا چپ‌چین کنید.

روش ویرایش PDFها در مک

4. اگر تصمیم گرفتید کادرهای متنی را جابجا کنید، فقط کافیست روی آنها کلیک کرده و بکشید.

 

روش تیک زدن (چک‌مارک) یک کادر در PDF

بودن کادرهایی در PDFها که قرار است آنها را تیک یا ضربدر بزنید کاملاً متداول است.

افزودن ضربدر آسان است - فقط از کلید X استفاده کنید، اما اگر بخواهید تیک (چک‌مارک) اضافه کنید چه می‌کنید؟

بعضی اوقات یک PDF به گونه‌ای تنظیم می‌شود که علامت تیک به طور خودکار ظاهر شود (گاهی اوقات باید دو بار کلیک کنید)، اما اگر چنین نبود، در ادامه روش استفاده از تیک در کادر آمده است:

1. روی آیکون Text (یک T در یک مربع) کلیک کنید.

2. کادر متنی را بر روی محلی که باید تیک را در آنجا وارد کنید، حرکت دهید.

3. دکمه‌های Option/Alt + V را فشار دهید. این روش نوشتن تیک با استفاده از صفحه کلید مک است.

4. اگر ظاهر تیک (چک‌مارک) را دوست ندارید، سعی کنید فونت را تغییر دهید تا ظاهری را که دوست دارید پیدا کنید.

5. هنگامی که از تیک خود راضی بودید، می‌توانید آن را کپی کرده و در هر جایی از سند که لازم است استفاده شود، قرار دهید.

 

کپی کردن متن از یک PDF

مواقعی هست که می‌خواهید متنی را از یک سند به سند دیگر کپی کنید، اما این کار در PDFها ناخوشایند است.

هر چند Preview یک راه حل آسان دارد. اولین آیکون در نوار ابزار، که دارای یک حرف A بزرگ و کوچک است، گزینهٔ انتخاب متن را فعال می‌کند.

1. روی آن کلیک کرده و کلماتی را که می‌خواهید ذخیره کنید را پیدا کنید.

2. سپس کلیدهای Command + C یا راست کلیک کرده و گزینهٔ Copy را انتخاب کنید.

روش ویرایش PDFها در مک

3. حالا می‌توانید متن را در هر سند دیگری یا هر جای دیگری در PDF (از طریق ایجاد کردن یک کادر متن) بچسبانید (paste).

 

اضافه کردن یادداشت‌ها و توضیحات به یک PDF

یکی دیگر از امکانات مفید موجود در نوار ابزار Preview ویژگی Notes است. این ابزار به شما امکان می‌دهد ناحیه‌ای را روی سند انتخاب کرده و آن را های‌لایت کنید تا بتوانید به همکارانتان هشدار دهید، یا یک یادآوری را برای آنها به جا بگذارید.

1. برای دسترسی به Notes روی آیکون مربع با سه خط در داخل آن کلیک کنید. این عمل باعث می‌شود کادری زرد رنگ در منطقهٔ انتخابی شما نمایان شود.

روش ویرایش PDFها در مک

2. حالا هر توضیحی که مایل هستید را تایپ کنید، سپس روی قسمت دیگری از سند کلیک کنید تا کادر به صورت یک مربع زرد رنگ بسته شود.

3. اگر می‌خواهید محتویات یادداشت را مشاهده کنید، فقط کافیست بر روی آن کلیک کنید تا باز شود.

 

ایجاد شکل‌ها در Preview

Preview همچنین شامل توانایی ایجاد شکل‌ها به منظور انتخاب یک محدودهٔ خاص است.

1. بر روی آیکونی که دارای یک مربع و یک دایره است کلیک کنید و سپس شکل مورد نظر خود را از فهرست باز شده انتخاب کنید.

2. شکل‌ها شامل مربع، حباب گفتاری، ستاره و شش گوشه است. یک پیکان (فلش) و یک خط نیز وجود دارد.

روش ویرایش PDFها در مک

3. شکل مورد نظر بر روی سند ظاهر می‌شود و بسته به شکل انتخابی، با کشیدن هر یک از دایره‌های آبی رنگ در کناره‌ها یا گوشه‌ها، می‌توان آن را جابجا کرده یا تغییر اندازه داد.

روش ویرایش PDFها در مک

4. اگر می‌خواهید رنگ شکل را تغییر دهید، شکل را انتخاب کرده و روی کادر با خطوط ضخیم در اطراف آن در منو کلیک کنید، این عمل یک پالت رنگ را باز می‌کند.

5. همچنین با کلیک کردن بر روی آیکونی که دارای سه خط است، می‌توانید ضخامت خطوط تغییر دهید - همچنین گزینه‌ای برای اضافه کردن سایه وجود دارد تا شکل را واقعاً برجسته کند.

6. اگر می‌خواهید مواردی را به صورت ویژه برجسته کنید، می‌توانید در قسمت پایین پالت اشکال، گزینهٔ بزرگ‌نمایی را انتخاب کنید. می‌توانید با بیرون کشیدن نقطهٔ آبی رنگ، حلقه را بزرگ‌تر کنید و یا با کشیدن نقطهٔ سبز رنگ، متن درون آن را بزرگ کنید.

روش ویرایش PDFها در مک

 

روش تنظیم چیدمان صفحات و اضافه کردن صفحات به یک PDF

اگر PDFی که ویرایش می‌کنید دارای چندین صفحه است - یا می‌خواهید صفحات بیش‌تری به آن اضافه کنید - می‌توانید این کار را به راحتی در Preview انجام دهید. روش این کار را در ادامه بخوانید:

1. با کلیک بر روی دکمهٔ View Menu (بالای ابزار Aa) شروع کنید.

2. نمایش بندانگشتی (Thumbnails) را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید نظری اجمالی به کلیهٔ صفحات موجود در سند بیندازید.

3. برای اضافه کردن یک PDF جدید، می‌توانید آن را از Finder بر روی نوار کناری بکشید.

روش ویرایش PDFها در مک

4. برای حذف یک صفحه از PDF، روی تصویر بندانگشتی آن صفحه کلیک کنید تا انتخاب شود و سپس کلید حذف (delete) را فشار دهید.

5. برای تغییر چیدمان صفحات در PDF، کافیست روی تصویر بندانگشتی صفحهٔ مورد نظر در نوار کناری کلیک کرده و آن را بکشید تا به سمت بالا یا پایین حرکت کند.

 

روش کاهش حجم یک فایل PDF

اگر قصد دارید یک PDF را از طریق ایمیل برای شخصی ارسال کنید و حجم فایل کمی بزرگ است، ممکن است تمایل داشته باشید حجم آن را کاهش دهید.

1. برای کاهش حجم PDF، بر روی File > Save (یا Command + S) کلیک کنید.

2. بر روی منوی بازشوی کنار Quartz Filter کلیک کرده و Reduce File Size را انتخاب کنید.

روش ویرایش PDFها در مک

3. بر روی Save کلیک کنید.

4. سند به دست آمده حجمی بسیار کوچک‌تر خواهد داشت.

 

یک امضا به PDF اضافه کنید

ممکن است بخواهید سندی را امضا کنید، و این کار را نیز می‌توانید در Preview انجام دهید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1. به آیکونی در نوار ابزار که به نظر یک دستنویس بدخط است رفته و Create Signature (ایجاد امضا) را انتخاب کنید.

2. پنجره‌ای ظاهر می‌شود که می‌توانید از پد لمسی (ترک‌پد) خود به عنوان یک برگ یادداشت مجازی استفاده کنید. به وسیلهٔ انگشت یا یک قلم می‌توانید به سادگی امضای خود را رسم کنید. پس از اتمام کار، بر روی یکی از کلیدها ضربه بزنید.

روش ویرایش PDFها در مک

3. اگر بار اول نتیجهٔ مطلوب حاصل نشد، فقط کافیست روی دکمهٔ Clear کلیک کرده و دوباره امتحان کنید. زمانی که از نتیجهٔ کار راضی بودید، روی دکمهٔ Done کلیک کنید تا امضای شما در Preview ذخیره شود. هر زمان در آینده بخواهید سندی را امضا کنید، امضای شما آمادهٔ استفاده است.

4. برای درج امضا، بر روی آیکون دستنویس بدخط کلیک کرده، سپس بر روی امضای ایجاد شده کلیک کنید تا در یک کادر متن بر روی سند ظاهر شود.

5. حالا امضا را به ناحیهٔ مناسب بکشید. در صورت لزوم آن را تغییر اندازه دهید. سپس بر روی هر جای دیگری از سند کلیک کنید تا کادر اطراف امضا ناپدید شود. امضا کردن سند به پایان رسید.

 

برنامه‌های شخص ثالث

Preview یک راه حل عالی برای ایجاد سریع تغییرات در PDFها است. اما اگر بخواهید کارها را در سطح حرفه‌ای انجام دهید، ممکن است لازم باشد یک نرم‌افزار اختصاصی را در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال، برنامهٔ PDFelement به منظور ایجاد، ویرایش و حاشیه‌نویسی PDF ساخته شده است. این برنامه به صورت خودکار می‌تواند متن را بازنویسی کرده و از OCR برای تبدیل اسناد کاغذی یا اسکن‌های دیجیتالی به PDFهای قابل ویرایش استفاده کند. علاوه بر این، امکان ایجاد فرم‌های تعاملی خارج از اسناد مایکروسافت ورد، و میزبانی کاملی از سایر امکانات را نیز دارد. اگر مکرراً از PDF استفاده می‌کنید یا PDF ایجاد می‌کنید، مطمئناً ارزش امتحان کردن را دارد.

| دانلود رایگان نرم‌افزار PDFelement از سایت سافت‌مک |

 

روش ویرایش PDFها در مک

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
چیزهای مورد علاقه من در زندگی، رایگان هستند، پس واضح است که با ارزش ترین منبع ما زمان می باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘