بررسی Parallels Desktop 15 برای مک

1
آبان 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 9 دقیقه
0 نظر 3303 بازدید

بررسی Parallels Desktop 15 برای مک 

برنامه‌ Parallels Desktop اکنون با مدیریتی جدید، و با افزودن پشتیبانی از امکانات جدید «کاتالینا» (Catalina)، بهترین گزینه برای اجرای نرم‌افزارهای ویندوز و مک در کنار یکدیگر است. اطلاعات بیشتری را در بررسی کامل ما از Parallels Desktop 15 برای مک، کسب خواهید کرد. با سافت‌مک همراه باشید.

-----

آیا می‌توانم Parallels Desktop 15 را برای مک تهیه کنم؟

برنامهٔ Parallels Desktop 15 از Metal و Windows DirectX 11 پشتیبانی می‌کند، که این امکان باعث می‌شود تا طیف گسترده‌تری از نرم‌افزارهای گرافیکی را نسبت به بسیاری از رقبای خود اجرا کند، همچنین برای امکانات جدید «کاتالینا» مانند Sidecar. اگر شما نیاز دارید که برنامه‌های مک و ویندوز را در کنار هم اجرا کنید، Parallels همچنان سرآمد برنامه‌های این رده است.

:: قیمت هنگام بررسی: 79.99 دلار (نسخهٔ استاندارد)، اشتراک سالانه 99.99 دلار (نسخهٔ حرفه‌ای / تجاری)

| دانلود رایگان نرم‌افزار Parallels Desktop از سایت سافت‌مک |

بررسی کامل Parallels Desktop 15 برای مک

در صورت نیاز به اجرای برنامه‌ها یا بازی‌های ویندوز در مک خود، Boot Camp اپل راه حل مناسبی است، اما این برنامه محدودیت‌هایی دارد. مشکل اصلی این است که شما باید کاملاً از قسمت مک خارج شوید و سپس مک خود را دوباره با ویندوز راه‌اندازی مجدد کنید - این به این معنی است که شما دسترسی به برنامه‌ها و امکانات مک مانند Apple Mail یا امکانات جدید و جالب Sidecar که با آیپدها کار می‌کند را از دست خواهید داد.

برای بسیاری از اشخاص، نرم‌افزار مجازی‌سازی مانند Parallels Desktop یک راه حل مناسب و راحت است، زیرا به شما این امکان را می‌دهد که یک ماشین مجازی (VM = Virtual Machine) ایجاد کنید تا ویندوز را به گونه‌ای اجرا کند که گویا یکی از برنامه‌های معمولی مک است. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که برنامه‌های مک و ویندوز را همزمان با هم اجرا کنید، بنا بر این مجبور نیستید مانند زمانی که از Boot Camp استفاده می‌کنید، بین ویندوز و مک جابجا شوید (سویچ کنید).

نقطه ضعف این رویکرد این است که شما به طور همزمان دو سیستم عامل را بر روی مک خود اجرا می‌کنید، بنا بر این برای اجرای کارآمد ماشین‌های مجازی، به حافظه، فضای دیسک و مهم‌تر از همه، به توان پردازشی بالایی نیاز دارید. خوشبختانه پردازنده‌های چند هسته‌ای جدید می‌توانند برنامه‌های معمول مانند نسخه‌های ویندوزی مایکروسافت ورد یا اکسل را با استفاده از مجازی‌سازی و بدون هیچ مشکلی اجرا کنند. و اگر کارت گرافیکی مناسبی داشته باشید - یا شاید یک eGPU که می‌تواند به مک شما توان گرافیکی بالایی ببخشد - شما حتی می‌توانید نرم‌افزارهای واقعاً سنگین گرافیکی و طراحی را اجرا کنید که معمولاً فقط برای PCهای ویندوزی در دسترس است.

یک چرخهٔ منظم از به روز رسانی‌های سالانه - که به طور کلی با به روز رسانی‌های خود macOS همزمان می‌شود - به Parallels Desktop اجازه داده است تا در سال‌های اخیر بر بازار مجازی‌سازی مک حاکم باشد. با این حال وقتی شنیدیم که Parallels در پایان سال گذشته در اختیار Corel قرار گرفته است، کمی نگران شدیم. بعلاوهٔ این که، Corel در طی این سال‌ها سابقهٔ خوبی برای پشتیبانی از مک نداشته است - هر چند که انتشار اخیر CorelDraw برای مک، آن هم پس از فاصله‌ای تقریباً 20 ساله، حداقل نشان می‌دهد که این شرکت در مجموع کاربران مک را فراموش نکرده است. و به جای این که Parallels Desktop به سادگی در اعماق هزارتوی وب سایت کورل گم شود، همچنان هویت خود را حفظ کرده، و وب سایت اختصاصی خودش parallels. com را دارد.

با توجه به این که رقیب اصلی‌اش VMWare Fusion ظاهراً امسال به روز رسانی‌ای نداشته است، به Parallels Desktop 15 جدید فرصت مناسبی برای تقویت موقعیت خود به عنوان ابزار پیشروی مجازی‌سازی برای آن دسته از کاربران مک که نیاز به اجرای نرم‌افزارهای ویندوزی را دارند می‌دهد.

همچنین بخوانید:

- آموزش جامع روش نصب ویندوز روی مک

- بهترین نرم‌افزار ماشین مجازی برای مک

- روش انجام بازی‌های ویندوزی در مک

 

بررسی Parallels Desktop 15 برای مک

قیمت و انتخاب‌ها

مثل همیشه، Parallels Desktop در سه نسخهٔ مختلف موجود است. نسخهٔ استاندارد Parallels Desktop برای کاربران خانگی یا دانش‌آموزانی طراحی شده است که فقط باید برنامه‌های ویندوزی را اجرا کنند (و شاید گهگاهی نیز بازی‌های ویندوزی را). برای دریافت مجوز تک‌کاربره به پرداخت یکبارهٔ 69.99 پوند / 79.99 دلار نیاز است، در حالی که کاربران فعلی می‌توانند با مبلغ 39.99 پوند / 49.99 دلار آن را به نسخهٔ 15 ارتقاء دهند.

نسخه‌های Pro (حرفه‌ای) و Business (تجاری) نیز موجود هستند، اگر چه هر دوی اینها نیاز به اشتراک سالانهٔ 79.99 پوند / 99.99 دلار دارند، که در صورت تمایل به استفاده از نرم‌افزار، باید هر 12 ماه یک بار تمدید شود. با این حال، هزینهٔ اشتراک شامل به روز رسانی‌های نسخه‌های آیندهٔ نرم‌افزار و همچنین پشتیبانی فنی برای کل سال می‌باشد (نسخهٔ استاندارد فقط شامل 30 روز می‌شود).

نسخهٔ Pro Edition شامل امکانات اضافه‌ای برای توسعه‌دهندگانی است که می‌خواهند برنامه‌های خود را آزمایش و اشکال‌زدایی کنند، همراه با امکاناتی مانند پشتیبانی از Microsoft Visual Studio. نسخهٔ Business Edition تمام ویژگی‌های مشابه Pro Edition به همراه تعدادی ابزار مدیریت و نگهداری برای مشاغل و سازمان‌هایی که دارای چندین کاربر Parallels هستند را شامل می‌شود.

این قیمت‌ها همچنین شامل یک کپی از Parallels Toolbox است که مجموعه‌ای از ابزارها و کمک کننده‌های کاربردی است که هم در مک و هم در ویندوز اجرا می‌شوند. و برای دستگاه‌های تلفن همراه iOS و Android برنامهٔ Parallels Access را دریافت می‌کنید که کنترل از راه دور مک خود را از هر مکانی که وای‌فای (نسبتاً سریعی) دارد را فراهم می‌کند.

سازگاری با کاتالینا

برنامهٔ Parallels همیشه به روز رسانی‌های خود را با نسخه‌های macOS همزمان می‌کند. و اکنون که «کاتالینا» به صورت رسمی عرضه شده است، می‌توان انتظار «به روز رسانی 1» برای Parallels Desktop 15 را داشت.

بررسی Parallels Desktop 15 برای مک

«به روز رسانی 1» پشتیبانی رسمی از امکانات جدید «کاتالینا»، مانند Sidecar را فراهم می‌کند، که این امکان را به شما می‌دهد تا ماشین مجازی ویندوز خود را روی صفحه نمایش یک آیپد منتقل کنید تا آیپد به عنوان یک صفحه نمایش جداگانه فقط برای برنامه‌های ویندوزی شما عمل کند (ما این ویژگی را با نسخهٔ بتای «کاتالینا» آزمایش کردیم و عملکردش عالی بود). شما حتی می‌توانید در برنامه‌های ویندوزی خود از یک قلم اپل (Apple Pencil) استفاده کنید، و گزینهٔ Touch Bar ارایه شده توسط Sidecar (در System Preferences مک شما یافت می‌شود) به شما این امکان را می‌دهد که Pencil را بین قلم، پاک‌کن و حالت‌های ماوس عوض (سوییچ) کنید. بنا بر این می‌توانید از قلم همانند ماوس برای کنترل برنامه‌ها، یا فقط به عنوان قلم طراحی و ترسیم، استفاده کنید.

اما اگر واقعاً به برنامه‌های گرافیکی و طراحی علاقه دارید، مهم‌ترین ویژگی جدید در Parallels Desktop 15 پشتیبانی آن از گرافیک‌های سه بعدی در ویندوز با استفاده از Microsoft DirectX 11 است. نسخه‌های قبلی Parallels Desktop از DirectX 9 و DirectX 10 پشتیبانی می‌کردند، اما برخی از نرم‌افزارهای مهم گرافیکی مانند AutoDesk 3DS Max فقط با DirectX 11 اجرا می‌شوند، بنا بر این برای اولین بار می‌توانید AutoDesk و سایر برنامه‌ها را روی ماشین مجازی ویندوز اجرا کنید.

بررسی Parallels Desktop 15 برای مک

همچنین Parallels می‌گوید که پشتیبانی آن از سیستم گرافیکی Metal اپل، باعث افزایش عملکرد 15 درصدی گرافیک‌ها و بازی‌های سه بعدی شده است. با این وجود، برای به دست آوردن مزایای کامل این پیشرفت‌های گرافیکی، باید «موهاوی» (Mojave) یا «کاتالینا» (Catalina) را اجرا کنید.

اجرای هرگونه نرم‌افزار گرافیکی یا بازی‌های سه بعدی در یک ماشین مجازی، به یک کارت گرافیک نسبتاً قدرتمند نیاز دارد، و هنوز هم بسیاری از مکینتاش‌هایی - از جمله برخی مدل‌های «مک‌بوک پرو»ی (MacBook Pro) بسیار گران قیمت - وجود دارد که هنوز به گرافیک‌های یکپارچهٔ کم‌قدرت تکیه دارند. اما اگر مک شما دارای یک رابط Thunderbolt 3 است، Parallels به ما می‌گوید که در واقع اتصال مک به یک GPU - eGPU خارجی - امکان‌پذیر است تا ماشین مجازی ویندوز شما بتواند از کارت گرافیک قدرتمندتری برای افزایش کارایی در نرم‌افزارهای گرافیکی و بازی‌های ویندوزی استفاده کند.

Parallels و پیش‌نمایش‌ها

در Parallels Desktop 15 بهینه‌سازی‌های دیگری نیز وجود دارد. برای اولین بار، با سیستم جدید پیش‌نمایش اسکرین‌شات‌ها که سال گذشته با «موهاوی» معرفی شد، بهتر کار می‌کند. اکنون می‌توانید پیش‌نمایش یک اسکرین‌شات را مستقیماً روی دسکتاپ ویندوز کشیده و رها کنید، و همچنین کشیدن و رها کردن عکس‌ها و سایر تصاویر از برنامه‌های مک، مانند سافاری (Safari)، به ویندوز.

و اگر بر روی هر فایلی در مک خود کلیک کنید، می‌توانید گزینهٔ جدیدی را در منوی Share (اشتراک‌گذاری) مشاهده کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا برنامهٔ ایمیل ویندوز خود را باز کنید - Microsoft Outlook یا هر برنامه ایمیل دیگری - و به صورت خودکار یک پیام جدید همراه با فایل ضمیمهٔ آن را ایجاد کنید. این یک صرفه‌جویی واقعی در زمان برای بسیاری از کاربران تجاری است که از نسخهٔ ویندوزی مایکروسافت آفیس استفاده می‌کنند، و Parallels همچنین می‌گوید که کارایی آن بسیار بهینه شده است، به گونه‌ای که برنامه‌های آفیس برای ویندوز را 80 درصد سریع‌تر از گذشته اجرا می‌کند.

بررسی Parallels Desktop 15 برای مک

یکی دیگر از مزایای Parallels Desktop - و همچنین رقبایی مانند VMware Fusion - نسبت به استفاده از Boot Camp این است که به شما این امکان را می‌دهد تا ماشین‌های مجازی‌ای را ایجاد کنید که نسخه‌های مختلف ویندوز و همچنین سایر سیستم عامل‌ها را اجرا می‌کنند.

نسخهٔ فعلی Boot Camp فقط از ویندوز 10 پشتیبانی می‌کند، بنا بر این اگر طرفدار ویندوز 10 نیستید، یا نمی‌خواهید مجوز جدیدی را برای ویندوز 10 بخرید، پس Parallels Desktop به شما این امکان را می‌دهد که یک ماشین مجازی برای استفاده از نسخه‌های قدیمی ویندوز مانند Windows 3.1 و حتی MS-DOS قبل از ویندوز ایجاد کنید. همچنین توسعه دهندگان می‌توانند ماشین مجازی‌هایی ایجاد کنند که چندین نسخهٔ مختلف Linux و حتی Android یا Chrome را نیز اجرا کنند.

شما همچنین می‌توانید ماشین‌های مجازی‌ای ایجاد که خود macOS را اجرا کند. سیستم عامل‌های جدید همیشه با باگ‌هایی همراه هستند، بنا بر این اگر هنوز نمی‌خواهید به «کاتالینا» مهاجرت کنید، می‌توانید فعلاً «کاتالینا» را در یک ماشین مجازی اجرا کنید تا زمانی که آمادهٔ مهاجرت کامل به آن شوید. و البته «کاتالینا» نرم‌افزارهای 32 بیتی قدیمی را دیگر اجرا نمی‌کند، بنا بر این اگر هنوز برنامه‌های مهم 32 بیتی دارید - مانند نسخهٔ قدیمی من از مایکروسافت آفیس 2011 - می‌توانید یک ماشین مجازی که «موهاوی» یا سایر نسخه‌های قدیمی macOS را اجرا می‌کنند ایجاد کنید تا بتوانید از نرم‌افزارهای قدیمی خود استفاده کنید.

بررسی Parallels Desktop 15 برای مک

نتیجه‌گیری

تعدادی برنامهٔ مجازی‌سازی رقیب مانند Fusion و VirtualBox وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا ویندوز را روی مک خود به عنوان یک ماشین مجازی اجرا کنید، اما قدرت فوق‌العادهٔ Parallels Desktop در یکپارچگی بدون نقص آن با محیط‌های مک و ویندوز بوده است. این روند همچنان با Parallels Desktop 15 همراه با امکانات فوق‌العاده‌ای مانند پشتیبانی از Sidecar در «کاتالینا» ادامه دارد.

این به روز رسانی همچنین به لطف پشتیبانی از Metal اپل و DirectX 11 ویندوز، کارایی قابل توجهی را ارایه می‌کند، که نسبت به رقبای خود، امکان اجرای طیف گسترده‌تری از نرم‌افزارهای گرافیکی را به شما می‌دهد. Boot Camp همواره عملکرد بهتری برای اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای ویندوزی ارایه می‌دهد، اما در صورت نیاز به اجرای برنامه‌های ویندوز و مک در کنار یکدیگر، Parallels Desktop همچنان سرآمد برنامه‌های این رده است.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اما اپل واقعا به یک درامر متفاوت می زند. من قبلاً می گفتم که اپل باید سونی این تجارت باشد، اما در واقعیت، فکر می کنم اپل باید اپل این تجارت باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘