چگونه Portrait Mode (حالت پرتره) را در هر آیفونی داشته باشیم

27
مهر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 1057 بازدید

 چگونه Portrait Mode (حالت پرتره) را در هر آیفونی داشته باشیم

Portrait Mode (حالت پرتره) در برخی از آیفون‌ها که دوربین دومی در پشت دارند در دسترس است. اما راهی وجود دارد که با استفاده از آیفون 8، آیفون 7 و حتی گوشی‌های قدیمی‌تر، جلوهٔ شگفت‌انگیز تاری را به دست آورید. در اینجا روش داشتن Portrait Mode (حالت پرتره) آیفون 8 آورده شده است.

-----

سافت‌مک: حتماً در مورد Portrait Mode (حالت پرتره) شنیده‌اید، یا حداقل عکس‌هایی را که با این حالت گرفته شده را مشاهده کرده‌اید. Portrait Mode (حالت پرتره) همان چیزی است که برای دوستان شما که دارای آیفون 8 پلاس یا آیفون X هستند (و هنگامی که آنها به آیفون XS یا آیفون XS Max می‌رسند) امکان عکسبرداری با پس‌زمینهٔ تار را برایشان فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید: روش استفاده از Portrait Mode (حالت پرتره) آیفون

Portrait Mode (حالت پرتره) همچنین ممکن است به عنوان افکت بوکه نیز شناخته شود. این یک ترفند عکاسی است که برای تغییر شکل یک تصویر استفاده می‌شود. این نام از کلمهٔ ژاپنی boke-aji گرفته شده است که به صورت مستقیم به «کیفیت تاری» ترجمه می‌شود. این افکت قسمت خاصی از تصویر را تار می‌کند، که با افکت فوکوس بیشتر بر روی موضوع، به تصویر شما عمق می‌بخشد.

اثر بوکه از نظر فنی از لنز ناشی می‌شود، اما نه از هر لنزی - شما به یک لنز نیاز دارید که بتواند فوکوس را تغییر دهد، یا همان طور که در مورد آیفون X، آیفون 8 پلاس، و آیفون 7 پلاس (و آیفون XS، آیفون XR و آیفون XS Max جدید) وجود دارد، دو عدد لنز.

خوشبختانه برای ایجاد جلوه‌ای مشابه، نیازی به خرید یکی از آن تلفن‌ها ندارید - امکان استفاده از نرم‌افزار برای ایجاد حالت پرتره در هر آیفونی وجود دارد - و در اینجا به شما نشان می‌دهیم که چگونه این کار را انجام دهید.


روش اجرای Portrait Mode (حالت پرتره) در آیفون 8

برای این که بتوانید افکت Portrait Mode (حالت پرتره) را در آیفون 8، آیفون 7 یا هر آیفون دیگری که فاقد آن است، داشته باشید، باید از برنامه‌های دوربین شخص ثالث استفاده کنید. برخی از آنها به شما این امکان را می‌دهند که هنگام عکس گرفتن از افکت بوکه پیش‌نمایش کنید، در حالی که برخی دیگر به شما این امکان را می‌دهند که افکت عکس‌ها را در Camera Roll خود اعمال کنید.

برنامه‌های دوربین

صدها برنامهٔ دوربین در App Store وجود دارد و اگر چه برخی از آنها مانند Camera+ (2.99 پوند) پولی هستند، اما طیف وسیعی از برنامه‌های دیگر مانند Microsoft Pix وجود دارند که کاملاً رایگان هستند.

چگونه Portrait Mode (حالت پرتره) را در هر آیفونی داشته باشیم

در Camera+ به لطف ویژگی پیش‌نمایش زندهٔ برنامه، می‌توانید با ویرایش تصاویر، عمیق میدان آنها را تغییر دهید. مسلماً این تصاویر به نظر نمی‌رسد مثل این باشد که با استفاده از لنزهای دوتایی برای تجزیه و تحلیل فریم و ایجاد افکت «حالت پرتره / Portrait Mode » گرفته شده باشند، اما ما از نتایج راضی هستیم.

اما اگر بخواهید افکت بوکه را به تصاویری که قبلاً گرفته‌اید اضافه کنید، چه می‌کنید؟ نگران نباشید، برای آن نیز برنامه‌ای وجود دارد.

برنامه‌های ویرایش عکس

چگونه Portrait Mode (حالت پرتره) را در هر آیفونی داشته باشیم

اگر به دنبال برنامه‌ای با کاربرد آسان هستید که افکت بوکه را سریعاً بر روی تصاویری که قبلاً گرفته‌اید اعمال کند، می‌توانید این کار را استفاده از برنامهٔ Fotocam Bokeh (قیمت 2.99 پوند) و Bokeh Photo (رایگان همراه با IAPها) انجام دهید.

این برنامه‌ها با استفاده از یک رابط کاربری ساده میزان سفارشی‌سازی مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهند. روند کار بسیار ساده است و روش ویرایش تصویر کاملاً به آنچه که می‌خواهید به دست آورید بستگی دارد.

پس از افزودن افکت، می‌توانید از برنامه‌های دیگر برای ویرایش بیشتر تصاویر گرفته شده استفاده کنید، مانند Afterlight (99 پنی)، Snapseed (رایگان) و Adobe Lightroom (رایگان). کیفیت ویرایش شما مطمئناً به کیفیت تصویر اصلی و دوربینی که با آن عکس گرفته شده است بستگی دارد. هر چه آیفون جدیدتر باشد تصویر بهتر خواهد بود (به دلیل وجود سخت‌افزارهای بهتر در آیفون‌های جدیدتر).

چگونه Portrait Mode (حالت پرتره) را در هر آیفونی داشته باشیم

پس از پایان ویرایش عکس، در صورت تمایل می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، آن را به عنوان تصویر پس‌زمینهٔ آیفون خود تنظیم کنید یا از آن برای نشان دادن مهارت‌های جدید عکاسی خود به دوستان خود استفاده کنید.

جهت افزایش مهارت‌های خود، مقاله‌های دیگر ما در همین زمینه را نیز مطالعه کنید:

- روش انتقال عکس و فیلم از آیفون به مک

- روش حذف عکس‌های تکراری در آیفون

- روش حذف کردن عکس‌ها از آیفون

- چگونه می‌توان یک عکس را در آیفون معکوس کرد

- روش پشتیبان‌گیری از عکس‌ها در آیفون

- روش اجرای فیلترهای عکس سبک اینستاگرام با برنامه جدید Photoshop Camera

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
من همانند خیلی از کارهای موثری که انجام داده ایم به موارد بسیاری که انجام نداده ایم افتخار می کنم. ابداع کردن شامل گفتن نه به هزاران مسئله ی گوناگون است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘