چگونه یک آیفون را به حالت DFU ببریم

15
خرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 584 بازدید

چگونه یک آیفون را به حالت DFU ببریم

حالت DFU یک روش عالی برای بروزرسانی فریمور، جیلبریک کردن، نصب نسخه‌ی قدیمی آی او اس یا صرفاً نجات دادن دستگاهی است که پاسخگو نیست. در این مقاله روش به حالت DFU بردن یک آیفون - از جمله آیفون X - را به شما آموزش خواهیم داد. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

هنگامی که آیفون شما از کار می‌افتد یا هیچ پاسخ و عکس‌العملی نشان نمی‌دهد، ممکن است لازم باشد که آن را به حالت DFU ببرید. نگران نباشید، انجام این کار سخت نیست. در این آموزش به شما نشان خواهیم داد که چگونه آیفون را به حالت DFU ببرید و به طور خلاصه توضیح خواهیم داد که چرا باید چنین کاری را انجام دهید.

 

حالت DFU چیست؟

DFU مخفف Device Firmware Update (بروزرسانی فریمور دستگاه)، حالت خاصی است که به یک کامپیوتر این امکان را می‌دهد تا فریمور خود را بروزرسانی کند. در حالت DFU یک آیفون همچنان می‌تواند با آی‌تیونز ارتباط برقرار کند، اما بدون اینکه آی‌تیونز به طور خودکار آخرین نسخه‌ی آی او اس را نصب کند. بنابراین برای کسانی که نسخه‌های قدیمی‌تر آی او اس را اجرا می‌کنند یا می‌خواهند نسخه‌های قدیمی آی او اس را نصب کنند و همچنین برای جیلبریک کردن سودمند است. همچنین حالت DFU می‌تواند هنگام تلاش برای نجات دستگاهی که پاسخگو نیست و سایر راه‌حل‌ها نیز در مورد آن عمل نکرده است، مفید باشد.

(حالت DFU کمی با حالت بازیابی (Recovery Mode) بیشتر شناخته شده متفاوت است. در حالت بازیابی آیفون به تنظیمات کارخانه برگردانده می‌شود اما با آخرین نسخه‌ی آی او اس.)

ممکن است این سؤال برایتان پیش آمده باشد که فریمور چیست؟ فریمور واسطی بین سخت‌افزار (آیفون شما) و نرم‌افزار (سیستم عامل آی او اس) است. فریمور نرم‌افزاری است که در داخل سخت‌افزار قرار می‌گیرد و برای ارائه‌ی عملکردهای مختلف در سطح سخت‌افزار استفاده می‌شود.

یکی از وظایف فریمور راه‌اندازی نرم‌افزار آی او اس هنگام روشن کردن آیفون است. به همین دلیل است که بروزرسانی یا بازیابی فریمور یکی از راه‌های تعمیر یک گوشی کاملاً بی‌پاسخ است. همچنین برای بررسی سخت‌افزار و اطمینان از کار کردن نرم‌افزار مناسب استفاده می‌شود، به همین دلیل است که اگر بخواهید آیفون خود را جیلبریک کنید (و نرم‌افزاری را اجرا کنید که توسط اپل تأیید نشده است)، در این مورد نیز باید از حالت DFU استفاده کنید.

 

چگونه آیفون خود را به حالت DFU ببریم

روش مورد استفاده برای قرار دادن یک آیفون در حالت DFU بستگی به مدل آیفون شما دارد (زیرا برخی آیفون‌ها دکمه هوم مکانیکی دارند، برخی دکمه هوم غیرمکانیکی دارند، و برخی اصلاً دکمه هوم ندارند).

 

در آیفون 6s و آیفون SE یا نسخه‌های قدیمی‌تر

در اینجا روش بردن آیفون 6s یا آیفون SE یا نسخه‌های قبل از آن به حالت DFU (یا به طور مشابه یک آیپد یا آیپد تاچ) آورده شده است. زمان‌بندی در انجام این کار آسان نیست، بنابراین قبل از اینکه به نتیجه‌ی درست دست یابید، ممکن است لازم باشد آن را چند بار تکرار کنید.

  1. آیفون خود را با استفاده از کابل یو اس بی به یک مک یا PC متصل کنید. می‌تواند روشن یا خاموش باشد - مهم نیست.
  2. برنامه iTunes را باز کنید.
  3. هر دو دکمه‌ی پاور و هوم آیفون خود را به مدت هشت ثانیه فشار داده و نگه دارید. صفحه‌ی Slide to Power Off (برای خاموش کردن بکشید) باید ظاهر شود.
  4. پس از گذشت هشت ثانیه، دکمه‌ی پاور را رها کرده اما دکمه‌ی هوم را همچنان نگه دارید تا آی‌تیونز بگوید: iTunes has detected an iPhone in recovery mode (آی‌تیونز یک آیفون را در حالت بازیابی شناسایی کرده است). نگران این پیغام نباشید، آی‌تیونز این پیغام را هم برای حالت DFU و هم برای حالت بازیابی نشان می‌دهد.
  5. اکنون می‌توانید دکمه‌ی هوم را رها کنید.

اگر کارهای فوق را به درستی انجام داده باشید، صفحه نمایش آیفون در این مرحله سیاه می‌شود - به این ترتیب می‌توانید آن را از حالت بازیابی که تصویر Connect to iTunes (اتصال به آی‌تیونز) را روی صفحه نمایش می‌دهد، تشخیص دهید. توجه داشته باشید که اگر آرم اپل ظاهر شود، دو دکمه را برای مدتی طولانی‌تر از زمان گفته شده نگه داشته‌اید و باید دوباره این فرآیند را تکرار کنید.

چگونه یک آیفون را به حالت DFU ببریم

در iTunes باید بتوانید آیفون را در Devices (دستگاه‌ها) مشاهده کنید. بر روی آن کلیک کنید تا پنجره‌ای با عنوان iPhone Recovery Mode (حالت بازیابی آیفون) حاوی پیغام زیر مشاهده شود:

“If you are experiencing problems with your iPhone, you can restore its original settings by clicking Restore iPhone.”

«اگر با آیفون خود مشکل دارید، می‌توانید با کلیک کردن بر روی Restore iPhone تنظیمات اصلی آن را بازیابی کنید.»

بر روی Restore iPhone (بازیابی آیفون) کلیک کنید.

چگونه یک آیفون را به حالت DFU ببریم

 

در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

این گوشی‌ها دارای دکمه هوم غیرمکانیکی هستند که باعث ایجاد مشکل جزئی می‌شود، زیرا وقتی دستگاه خاموش است نمی‌توان از دکمه هوم آنها استفاده کرد. با این حال، روال کار یکسان است - شما فقط باید هرکجا که به دکمه‌ی هوم اشاره شده است به جای آن از دکمه‌ی کاهش صدا استفاده کنید.

  1. آیفون خود را به یک مک یا PC وصل کنید.
  2. برنامه iTunes را باز کنید.
  3. در آیفون خود، هر دو دکمه‌ی پاور و کاهش صدا را به مدت هشت ثانیه فشار داده و نگه دارید. صفحه‌ی Slide to Power Off (برای خاموش کردن بکشید) باید ظاهر شود.
  4. پس از گذشت هشت ثانیه، دکمه‌ی پاور را رها کرده اما دکمه‌ی کاهش صدا را همچنان نگه دارید تا آی‌تیونز بگوید: iTunes has detected an iPhone in recovery mode (آی‌تیونز یک آیفون را در حالت بازیابی شناسایی کرده است).
  5. حالا می‌توانید دکمه‌ی کاهش صدا را رها کنید.

 

در آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X

در تدارک برای عرضه‌ی آیفون X که اصلاً دکمه‌ی هوم ندارد، اپل مجموعه‌ای از حرکات و ترکیب دکمه‌های جدید را ارائه کرد (که در راهنمای کامل حرکات و دستورات لمسی آیفون توضیح داده‌ایم.) این شامل یک راه جدید و نسبتاً پیچیده برای ورود به حالت DFU نیز می‌شود، که در مورد گوشی‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس که کمی قبل از آیفون X عرضه شده‌اند نیز صدق می‌کند.

  1. آیفون خود را به یک مک یا PC وصل کنید.
  2. برنامه iTunes را باز کنید.
  3. دکمه‌ی افزایش صدا را فشار دهید (و سریع رها کنید)، سپس دکمه‌ی کاهش صدا را فشار دهید (و سریع رها کنید).
  4. دکمه‌ی کناری (روشن/خاموش) را فشار داده و نگه دارید تا صفحه نمایش سیاه شود.
  5. حالا دکمه‌ی کناری و دکمه‌ی کاهش صدا را به مدت پنج ثانیه نگه دارید، سپس دکمه‌ی کناری را رها کنید، اما دکمه‌ی کاهش صدا را همچنان نگه دارید تا آی‌تیونز بگوید: iTunes has detected an iPhone in recovery mode (آی‌تیونز یک آیفون را در حالت بازیابی شناسایی کرده است).
  6. حالا می‌توانید دکمه‌ی کاهش صدا را رها کنید.

 

روش خارج شدن از حالت DFU

خارج شدن از حالت DFU و بازگشت به حالت عادی بسیار کار آسانی است. فقط کافیست دکمه‌ی هوم و دکمه‌ی کناری را نگه دارید تا آرم اپل ظاهر شود.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
هر زمان که خود را در کنار اکثریت دیدید، زمان مکث و تأمل فرا رسیده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘