چگونه می‌توان کتابخانه Photos را به یک درایو خارجی منتقل کرد

8
اردیبهشت 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 7 دقیقه
0 نظر 5812 بازدید

چگونه می‌توان کتابخانه Photos را به یک درایو خارجی منتقل کرد 

با انتقال کتابخانه Photos مک خود به یک هارد اکسترنال، فضای ذخیره‌سازی زیادی به دست خواهید آورد. همچنین خواهید دانست که چگونه از تمام Photos Library آی‌کلود خود نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید!

-----

سافت‌مک: ممکن است تصمیم بگیرید که تمام عکس‌های خود را - چه آنهایی که با دوربین آیفون، یا دوربین کامپکت، یا یک دوربین SLR گرفته شده باشند - در مک خود ذخیره کنید. این یک روش عالی برای اطمینان از پشتیبان‌گیری از آنها است، ولی فضای ذخیره‌سازی مک شما می‌تواند به سرعت پر شود.

یکی از گزینه‌ها استفاده از Photo Library آی‌کلود برای ذخیرهٔ نسخهٔ کامل عکس‌ها در ابر و یک نسخهٔ با کیفیت پایین در کامپیوتر شما (و همچنین امکان مشاهدهٔ آنها در سایر دستگاه‌ها) است. اما Photo Library آی‌کلود یک نسخهٔ پشتیبان نیست - اگر عکسی را که در آیفون خود گرفته‌اید را حذف کنید، از ابر نیز حذف می‌شود.

بیشتر بخوانید:

- روش استفاده از آی‌کلود

- روش استفاده از آی‌کلود درایو برای همگام‌سازی فایل‌ها بین مک، آیفون و آیپد

بنا بر این اگر بخواهید تمام عکس‌های خود را در جایی ایمن نگه دارید و نخواهید این کار را در مک خود انجام دهید، چه کاری می‌توانید بکنید؟

خوشبختانه انتقال کتابخانه Photos مک شما به یک هارد اکسترنال بسیار آسان است. سپس، هر وقت برنامهٔ Photos را در مک خود باز کنید، به این درایو دسترسی پیدا می‌کند و عکس‌ها را به شما نشان می‌دهد (البته تا زمانی که به آن هارد اکسترنال وصل باشد!).

آیا می‌خواهید عکس‌های خود را به منظور داشتن یک نسخهٔ پشتیبان از آنها یا آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی مک، از مک خود به یک دستگاه ذخیره‌سازی خارجی منتقل کنید؟ انجام این کار آسان است، ادامهٔ مطلب را بخوانید…

بسته به این که شما تمام عکس‌های خود را در مک خود ذخیره کرده باشید یا این که آنها را در Photo Library آی‌کلود ذخیره کرده باشید، روند کار کمی متفاوت خواهد بود، اما در هر صورت می‌خواهید آنها را به یک وسیلهٔ خارجی منتقل کنید. ما در ادامه به هر دو سناریو خواهیم پرداخت.

اگر با کمبود فضای ذخیره‌سازی در مک خود مواجه شده‌اید، در اینجا روش انتقال کتابخانه عکس شما به یک درایو خارجی و ذخیرهٔ آنها در آنجا آورده شده است.


روش کپی کردن کتابخانه Photos در یک هارد دیسک

اگر یک کتابخانه عکس بزرگ در مک خود دارید، انتقال عکس‌ها به یک هارد اکسترنال می‌تواند فضای ذخیره‌سازی زیادی را در مک برای شما آزاد کند.

ما به شما توصیه می‌کنیم که از یک وسیلهٔ ذخیره‌سازی خارجی مناسب استفاده کنید. اگر کتابخانهٔ بزرگی دارید، یک هارد اکسترنال چند ترابایتی می‌تواند مناسب باشد، اما اگر قصد دارید با استفاده از برنامهٔ Photos عکس‌ها را ویرایش کنید، ممکن است لازم باشد یک حافظهٔ فلش (یک SSD) را در نظر داشته باشید. در هر صورت ما یک رابط Thunderbolt یا USB-3/USB Type-C را برای داشتن سریع‌ترین انتقال توصیه می‌کنیم. شما می‌توانید راهنمای ما برای «بهترین هارد دیسک‌های مک» و همچنین «روش راه‌اندازی یک درایو NAS» را مطالعه کنید.

قبل از شروع کار، باید مطمئن شوید که درایو خارجی که استفاده می‌کنید برای Mac OS Extended (Journaled فرمت شده باشد. برنامهٔ Disk Utility را باز کنید و بررسی کنید که از چه فرمتی استفاده شده است. همچنین می‌توانید «آموزش استفاده از Disk Utility در مک» را نیز مطالعه کنید. اگر نیاز به فرمت کردن مجدد دیسک دارید، مراحل موجود در این آموزش را دنبال کنید: «روش فرمت کردن یک درایو در مک». اگر نیازی به فرمت کردن مجدد دیسک نیست، لازم است که آن را Erase (پاک) کنید، بنا بر این مطمئن شوید که ابتدا محتویات دیسک را کپی کنید، سپس بر روی Erase کلیک کرده و Mac OS Extended (Journaled را انتخاب کنید.

1. اگر برنامهٔ Photos باز است، از آن خارج شوید.

2. کتابخانه Photos خود را در مک پیدا کنید - آن را در پوشهٔ Pictures پیدا خواهید کرد. یک پنجرهٔ Finder را باز کرده و بر روی پوشهٔ Home مک خود کلیک کنید (آیکون آن شبیه یک خانه به نظر می‌رسد و احتمالاً با نام کاربری شما مشخص خواهد بود). بر روی Pictures کلیک کنید.

3. در داخل این پوشه، Photos Library را مشاهده خواهید کرد که با آیکونی مانند تصویر زیر مشخص شده است.

چگونه می‌توان کتابخانه Photos را به یک درایو خارجی منتقل کرد

4. (اگر می‌خواهید محتوای این کتابخانه را بدون استفاده از Photo مشاهده کنید، می‌توانید بر روی آن راست کلیک یا کنترل کلیک کرده و گزینهٔ Show Package Contents (نمایش محتوای بسته) را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید. این به شما پوشه‌های اصلی حاوی عکس‌های شما را نشان می‌دهد. (اگر در حال کپی کردن تصاویر در یک PC هستید، ممکن است لازم باشد این کار را انجام دهید زیرا ممکن است PC نتواند محتویات Photos Library را مشاهده کند.)

5. اگر بر روی بستهٔ Photos Library کلیک راست کنید، می‌توانید Get Info را انتخاب کنید تا ببینید که این کتابخانه چقدر حجم دارد - باید اطمینان حاصل کنید که درایو مورد نظر نیز برای کپی کردن آن به اندازهٔ کافی حجیم باشد تا آن را و هر عکس دیگری که بعداً اضافه خواهید کرد را در خود جای دهد.

6. Photos Library را در درایو خارجی کپی کنید. می‌توانید از کشیدن و رها کردن استفاده کنید.

چگونه می‌توان کتابخانه Photos را به یک درایو خارجی منتقل کرد

7. صبر کنید تا عملیات کپی کردن تمام شود - بسته به اندازهٔ کتابخانهٔ شما و سرعت اتصال به درایو ممکن است مدتی طول بکشد.

8. پس از کپی شدن کتابخانه، کلید Option/Alt را نگه داشته و Photos را اجرا کنید.

9. بر روی Other Library (کتابخانهٔ دیگر) کلیک کرده و به مکان جدید در درایو خارجی بروید.

10. اگر پیامی مبنی بر وجود مواردی که باید از Photo Library آی‌کلود دانلود شود را مشاهده کردید، باید بر روی Delete Incomplete Items (حذف موارد کامل نشده) کلیک کنید - بعداً می‌توانید آنها را از آی‌کلود دانلود کنید.

11. همچنان که Photos باز است، بر روی Preferences > General کلیک کرده و گزینهٔ Use as System Photo Library (از کتابخانه عکس سیستم استفاده شود) را انتخاب کنید (شما باید این کار را انجام دهید تا در صورت استفاده از Photo Library آی‌کلود بتوانید با آن کار کنید).

12. حالا به مسیر System Preferences > iCloud > Photos > Options رفته و گزینهٔ Select iCloud Photo Library را انتخاب کنید تا دوباره فعال شود.

چگونه می‌توان کتابخانه Photos را به یک درایو خارجی منتقل کرد

13. اطمینان حاصل کنید که همهٔ عکس‌ها در آنجا هستند، و قبل از حذف کتابخانه Photo در مک خود، همه چیز به خوبی کار می‌کند. به خاطر داشته باشید که برای دیدن عکس‌های خود در آنجا باید درایو خارجی را متصل کنید (یا از طریق وایفای به آن متصل شوید).


چگونه از Photo Library آی‌کلود خود نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید

اگر شما Photo Library آی‌کلود دارید و می‌خواهید از تمام عکس‌های خود در یک دستگاه ذخیره‌سازی متصل به مک خود نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید، می‌توانید راهنمای زیر را دنبال کنید، اما باید مرحلهٔ دانلود تصاویر از آی‌کلود را به آن اضافه کنید.

با فرض این که قبلاً کتابخانه Photos را در وسیلهٔ ذخیره‌سازی خارجی کپی کرده‌اید، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

1. برنامهٔ Photos را در مک خود باز کنید.

2. بر روی Photos > Preferences کلیک کنید.

3. بر روی برگهٔ iCloud کلیک کنید.

4. گزینهٔ Download originals to this Mac را انتخاب کنید.

چگونه می‌توان کتابخانه Photos را به یک درایو خارجی منتقل کرد

اکنون تمام عکس‌های آی‌کلود در وسیلهٔ ذخیره‌سازی ذخیره می‌شوند. (از طرف دیگر، اگر این مرحله را قبل از انتقال کتابخانه عکس خود به درایو خارجی انجام دهید، تصاویر به مک شما اضافه می‌شوند - اما اگر فضای کافی برای ذخیره‌سازی ندارید، احتمالاً نمی‌خواهید چنین کاری را انجام دهید.

همچنین بخوانید:

- آموزش جامع روش استفاده از برنامه Photos در مک

- آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک

- بهترین افزونه‌های Photos برای مک

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
در ذات اپل این باور وجود دارد که فناوری به تنهایی، کافی نیست،‌ بلکه فناوری در پیوند با هنر آزاد و‌ انسانیت است که ما را به نتیجه‌‌ای می‌رساند که باعث شادی قلب‌هایمان می‌شود

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘