چگونه برنامه‌ها را از روی آیفون یا آیپد خود حذف کنید

20
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 1521 بازدید

حذف برنامه‌ها در ایفون و آیپد

اگر دیگر قصد استفاده از برنامه‌ای را ندارید، در اینجا روش خلاص شدن از آن برنامه و پاک کردن فضای ذخیره‌سازی اشغال شده آورده شده است


سافت‌مک: به خوبی می‌دانید قضیه از چه قرار است. شما در طول چند ماه گذشته، تعدادی برنامه دانلود کرده‌اید، احتمالاً چون رایگان بوده‌اند، درست است؟ و بعد از امتحان کردن آنها، متوجه می‌شوید که برای شما مناسب نیستند. یا برنامه‌ی دیگری را پیدا کرده‌اید که از آن بیشتر خوشتان می‌آید. یا یک بازی را اینقدر انجام می‌دهید که از آن خسته می‌شوید و دیگر هرگز نمی‌خواهید دوباره آن را بازی کنید.

حالا به هر دلیلی، طولی نمی‌کشد که تلفن شما انباشته از برنامه‌های دانلود شده می‌شود. اکنون فضای کمتری در اختیار دارید و چند صفحه‌ی اصلی پر از آیکون‌های برنامه دارید که مدتهاست از اکثر آنها استفاده نکرده‌اید.

در اینجا روش حذف یا offload برنامه‌ها و پاک کردن فضای ذخیره‌سازی اشغال شده آورده شده است.

 

:: به روز رسانی 1398/05/08 : در iOS 13 ، اپل توانایی حذف برنامه‌ها از درون App Store را اضافه می‌کند. ما این روش را به این راهنما اضافه کرده‌ایم.

 

روش اول: از طریق ضربه زدن و نگه داشتن

ساده‌ترین روش برای حذف یک برنامه، انجام مستقیم آن از صفحه اصلی است. دیگر از این آسانتر نمی‌شود: فقط روی هر آیکون یا پوشه‌ای ضربه بزنید و نگه دارید.

پس از گذشت چند ثانیه، تمام آیکون‌ها و پوشه‌ها شروع به تکان خوردن به طرفین می‌کنند، و یک (X) در سمت چپ و بالای آنها پدیدار می‌شود.

حذف برنامه‌ها در ایفون و آیپد

آیکون برنامه‌های شما به طرفین تکان می‌خورند و یک (X) گوشه‌ی آنها پدیدار می‌شود، حالا شما می‌توانید آنها را جابجا کرده یا حذف کنید

اگر از دستگاهی با قابلیت 3D Touch استفاده می‌کنید، مراقب باشید که صفحه را خیلی فشار ندهید؛ یک فشار شدید احتمالاً باعث می‌شود به جای در اختیار قرار دادن صفحه‌ی اصلی در حالت تنظیم مجدد، یک منوی متنی پاپ‌آپ ظاهر شود.

حالا می‌توانید آیکون برنامه‌هایتان را بکشید و آنها را جابجا کنید، یا آنها را روی یکدیگر بکشید تا یک پوشه بسازید. آگر به آن آیکون (X) ضربه بزنید، آن برنامه حذف خواهد شد.

با این حال نگران پولی که برای برنامه‌ها هزینه و پرداخت کرده‌اید نباشید. پس از پرداخت هزینه‌ی یک برنامه، آن خرید به Apple ID شما پیوست و مربوط شده و می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ی مجدد، دوباره آن را از App Store دانلود کنید. (خریدهای درون برنامه‌ای ممکن است امکان‌پذیر باشد یا نباشد، به برنامه بستگی دارد.)

اگر می‌خواهید برنامه‌ها را از داخل پوشه‌ها حذف کنید، فقط کافی‌ست که روی یک پوشه ضربه بزنید تا باز شود، (قبل یا بعد از ضربه زدن و نگه داشتن).

 

روش دوم: استفاده از برنامه‌ی Settings (تنظیمات)

روش دیگری هم برای حذف برنامه‌هایی که نمی‌خواهید وجود دارد، و با این که کمی بیشتر پیچیدگی دارد، اما بسیار سودمندتر است. در چند زیرمنو در برنامه‌ی Settings می‌توانید لیستی از تمام برنامه‌های خود و مقدار فضای ذخیره‌سازی اشغال شده توسط آنها را مشاهده کنید. سپس می‌توانید برنامه را حذف کنید، یا به سادگی آن را offload کنید تا برنامه حذف شود اما اطلاعات مرتبط با آن همچنان حفظ شود (در صورتی که بخواهید آن برنامه را بعداً دوباره نصب کنید).

برنامه‌ی Settings را باز کنید، سپس روی General ضربه بزنید، و بعد از آن روی iPhone Storage (یا iPad Storage) ضربه بزنید.

لیستی از همه‌ی برنامه‌های موجود در تلفن خود، به همراه میزان فضای ذخیره‌سازی مورد استفاده‌ی آنها را مشاهده خواهید کرد.

در بالای این لیست، نموداری از تمام حافظه‌ی تلفن خود را مشاهده خواهید کرد، و حتی ممکن است پیشنهادی برای فعال کردن Offload Unused Apps (آفلود برنامه‌های بلااستفاده) مشاهده کنید. (اگر این مورد را مشاهده نکردید، در بخش iTunes & App Store از برنامه‌ی Settings آن را پیدا خواهید کرد.)

حذف برنامه‌ها در ایفون و آیپد

در برنامه‌ی Settings می‌توانید مشاهده کنید که هر برنامه چقدر از فضای ذخیره‌سازی را استفاده می‌کند، و آن را حذف یا offload کنید.

اگر فضای ذخیره‌سازی زیادی در آیفون یا آیپد خود داشته باشید، این ویژگی هیچ کاری نخواهد کرد. اما وقتی که فضای ذخیره‌سازی شما در حال اتمام است، آیفون شما برای ایجاد فضای خالی بیشتر، به طور خودکار برنامه‌هایی را که برای مدت زمان طولانی از آنها استفاده نکرده‌اید را offload می‌کند.

یک برنامه‌ی offload شده دقیقاً مثل یک برنامه‌ی حذف شده نیست. وقتی شما یک برنامه را offload می‌کنید، اسناد و اطلاعات استفاده شده توسط آن برنامه در تلفن شما ذخیره می‌شود، بنا بر این اگر بار دیگر برنامه را دانلود کنید، هیچ چیزی از بین نمی‌رود. علاوه بر این، آیکون برنامه با یک آیکون کوچک ابر در کنار آن در صفحه اصلی شما باقی مانده است، این نشان دهنده‌ی این است که اگر روی این آیکون ضربه بزنید، برنامه به طور خودکار مجدداً دانلود خواهد شد.

اگر در صفحه‌ی iPhone Storage (فضای ذخیره‌سازی آیفون) یا iPad Storage روی هر برنامه‌ای ضربه بزنید، نسخه‌ی برنامه، توسعه دهنده، و میزان فضای استفاده شده توسط آن برنامه، همراه با اسناد و اطلاعات آن را مشاهده خواهید کرد. همچنین گزینه‌های Offload کردن برنامه یا Delete (حذف کامل برنامه) در اختیار شما قرار داده می‌شود.

حذف برنامه‌ها در ایفون و آیپد

برای به دست آوردن جزئیاتی در مورد میزان استفاده‌ی یک برنامه از فضای ذخیره‌سازی، روی یک برنامه در iPhone Storage ضربه بزنید، و یکی از گزینه‌های Offload یا Delete را انتخاب کنید

بنا بر این نیازی نیست تنظیمات سراسری Offload Unused Apps را فعال کنید، می‌توانید برنامه‌های انتخابی را به صورت جداگانه Offload کنید. این کار می‌تواند بسیار مفید باشد: برخی از برنامه‌ها، مانند برنامه‌های موسیقی یا ویرایشگر تصویر، اغلب نسبتاً حجم کمی دارند ولی مقدار زیادی از اطلاعات را ذخیره می‌کنند. Offload آن فضای حجیم اطلاعات را پاک نخواهد کرد بلکه فقط برنامه را حذف می‌کند. برنامه‌های دیگری مانند بازی‌ها، اغلب بسیار حجیم هستند اما اطلاعات بسیار کمی را ذخیره می‌کنند. Offload کردن این برنامه‌ها، می‌تواند باعث شود که بدون از دست دادن مراحل پیشرفت بازی که قبلاً ذخیره شده‌اند، فضای زیادی را آزاد کند.

 

روش سوم: استفاده از App Store (در iOS 13 یا بالاتر)

اگر از iOS 13 استفاده می‌کنید، می‌توانید برنامه‌ها را مستقیماً از لیست به روز رسانی برنامه در App Store حذف کنید. اغلب وقتی به این لیست به روز رسانی نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که مدت زیادی است که از برخی برنامه‌ها استفاده نکرده‌ایم و حتی تعجب می‌کنیم که چرا هنوز هم نصب شده هستند.

1. برنامه‌ی App Store را باز کنید.

2. روی تصویر پروفایل خود در بالا سمت راست ضربه بزنید. این شما را به صفحه Account شما می‌برد.

3. به لیست به روز رسانی برنامه خود بروید. در پایین لیستی از برنامه‌های اخیراً به روز شده، ابتدا لیستی از به روز رسانی‌های برنامه‌های در انتظار را مشاهده خواهید کرد.

4. کاشی یک برنامه را به سمت چپ بکشید، یک دکمه‌ی Delete در سمت راست نشان داده می‌شود.

5. روی Delete ضربه بزنید. اعلان تأیید از شما سؤال می‌کند که آیا واقعاً قصد حذف برنامه را دارید یا خیر؟ مجدداً روی Delete ضربه بزنید تا برنامه حذف شود.

حذف برنامه‌ها در ایفون و آیپد

اپل در iOS 13 امکان حذف برنامه‌ها از App Store را اضافه کرد

توجه داشته باشید که offload کردن برنامه از App Store امکانپذیر نیست، فقط می‌توانید آنها را حذف کنید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
زندگی خود را وارد حاشیه نکنید. دنیا به حضور پررنگ شما احتیاج دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘