چگونه از خروج خودکار مک هنگام بیکاری جلوگیری کنیم

17
اسفند 1402
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 3 دقیقه
0 نظر 110 بازدید

macOS ویژگی‌های زیادی دارد که کنترل می‌کند چه زمانی مک شما مصرف برق خود را کاهش می‌دهد و چگونه رفتار می‌کند زمانی که این اتفاق می‌افتد. تنظیمی نسبتاً پنهان وجود دارد که به طور خودکار شما را پس از تعداد دقایق مشخصی از بیکاری، از حساب کاربری macOS فعلی خارج می‌کند. این عملیات مک شما را خاموش نمی‌کند، اما تمام برنامه‌های باز را می‌بندد و دسترسی به مک بدون رمز عبور ممکن نخواهد بود، مگر اینکه حساب کاربری مهمان را فعال کرده باشید.

این تنظیم در  > System Settings > Privacy & Security یافت می‌شود. به انتهای صفحه اسکرول کنید و روی دکمه Advanced کلیک کنید. در اینجا می‌توانید "Log out automatically after inactivity" را پیدا کنید. اگر فعال باشد، همچنین یک فیلد وجود دارد که می‌توانید مدت زمان دلخواه را وارد کنید. اگر متعجب بودید که چرا مک شما پس از بیکاری خودکار خارج می‌شود - همانطور که برای یکی از خوانندگان مک‌ورلد بود - تنها کافی است آن سوئیچ را غیرفعال کنید.

اگر قصد داشتید از این ویژگی استفاده کنید، مطمئن شوید که زمان بیکاری در مدت زمان مناسب تنظیم شده است تا زمان کاری شما تلف نشود.

شما می‌توانید از مزیت درخواست رمز عبور هنگامی که کامپیوتر در حالت بیکاری است بدون بستن برنامه‌های فعال و خروج از سیستم بهره‌مند شوید، البته. برای این گزینه، به  > System Settings > Lock Screen بروید. مدت زمان و گزینه‌هایی که می‌خواهید برای شروع صرفه‌جویی صفحه نمایش یا خاموش کردن نمایشگر انتخاب کنید. تنظیم "Require password after screen saver begins or display is turned off" به Immediately اطمینان می‌دهد که پس از وقوع هر یک از این رویدادها، فردی نیاز به رمز عبور برای باز کردن قفل مک خود دارد.

اگر حسگر Touch ID روی لپ‌تاپ مک دارید، یک کیبورد جادویی با Touch ID به یک مک سری M متصل شده‌اید، یا یک اپل واچ دارید، می‌توانید این کار را برای خود ساده‌تر کنید. در  > System Settings > Touch ID & Password (یا فقط Password بدون Touch ID). با توجه به سخت‌افزاری که دارید:

"Use Touch ID to unlock your Mac" را برای لپ‌تاپ یا کیبورد جادویی با Touch ID فعال کنید. زیر Apple Watch نام ساعت خود را فعال کنید تا بتواند مک شما را باز کند. به دلایل امنیتی، macOS یک تایمر را به عنوان یک عامل که به سیستم عامل اجازه می‌دهد تصمیم بگیرد آیا می‌توانید از Touch ID یا اپل واچ برای باز کردن قفل مک خود استفاده کنید، اجرا می‌کند. ممکن است در هر زمانی برای وارد کردن رمز عبور حساب کاربری خود از شما درخواست شود، حتی با انتخاب این گزینه‌ها.

منبع مقاله: مک ورلد

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
بهترین باشید، نه اولین.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘