نحوه استفاده از صفحه کلید لمسی QuickPath در iOS 13

15
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 2055 بازدید

iOS 13 - swipe keyboard

یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های اندروید سرانجام به iOS رسید

سافت‌مک: با وجود ویژگی QuickPath جدید در iOS 13 ، آیفون سرانجام یک نسخه‌ی بومی شده از صفحه کلیدهای «سوایپ» (swipe) را که دارای تقریباً یک دهه محبوبیت بر روی دستگاه‌های اندرویدی هستند، در اختیار دارد.

پیش از این شما فقط با نصب یک صفحه کلید جانبی مانند Gboard یا SwiftKey یا برنامه‌ی از رده خارج شده‌ی Swype می‌توانستید از چنین صفحه کلیدهایی در iOS استفاده کنید، اما اکنون دیگر نیازی نیست با دردسرها و مشکلات گاه و بی‌گاه تعویض صفحه کلید دستگاه خود روبرو شوید.

اگر شما از صفحه کلید شناور مینیاتوری بر روی دستگاه iPod خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از QuickPath نیز استفاده کنید.

روش عملکرد یک صفحه کلید «سوایپ» (swipe) به این صورت است که، به جای ضربه زدن تک به تک بر روی هر یک از حروف صفحه کلید، می‌توانید با نگه داشتن انگشت خود بر روی صفحه کلید، آن را به سمت حروف مورد نظر خود بکشید.

مخصوصاً شما وقتی در مترو یا اتوبوس و در حالت ایستاده هستید و مجبور به استفاده از تنها یک دست خود هستید، صفحه کلید QuickPath می‌تواند کاربرد مفید و مؤثری برای شما داشته باشد.

در نظر داشته باشید که بایستی گزینه‌هایی مثل cut ، copy ، paste ، undo و redo را پس از خروج از صفحه کلید QuickPath دوباره تنظیم کنید.

نحوه استفاده از صفحه کلید QuickPath

صفحه کلید QuickPath در دومین آپدیت سیستم عامل iOS 13 در دسترس شما قرار دارد. برای استفاده از آن، هر برنامه‌ای که صفحه کلید را برای ایجاد متن باز می‌کند را راه‌اندازی کنید و مطمئن شوید که از صفحه کلید محلی iOS استفاده می‌کنید.

هنگامی که شروع به تایپ کردن یک کلمه می‌کنید، بدون این که انگشت خود را از روی صفحه بلند کنید، آن را مرتباً به طرف حروف مورد نظر خود بکشید.

مراقب باشید که انگشت خود را خیلی فشار ندهید، چون ممکن است به طور تصادفی «ترک‌پد» (trackpad) دیجیتال را فعال کنید.

به عنوان مثال، اگر شما در حال نوشتن کلمه‌ی « Macworld» هستید، انگشت خود را بر روی حرف M قرار داده، و سپس بدون این که انگشت خود را از روی صفحه بردارید، آن را به سمت A ، C ، و بقیه حروف بکشید.

پس از اتمام این کلمه، انگشت خود را از روی صفحه بلند کنید تا iOS فضای خالی‌ای بعد از کلمه‌ی شما ایجاد کند تا بتوانید کلمه‌ی بعدی را تایپ کنید.

بنا بر این، نیازی به فشردن دکمه‌ی (space) نیست. برای شروع کلمه‌ی بعدی، فقط کافی‌ست همان فرایند ذکر شده در بالا برای تایپ یک کلمه را تکرار کنید.

حتی لازم نیست نگران حروف تکراری در کلمات متداول انگلیسی باشید، چون iOS معمولاً کار را برای شما انجام می‌دهد.

برای مثال، اگر شما bal را تایپ کنید، وقتی انگشت خود را بلند می‌کنید، ball ظاهر می‌شود. شما می‌توانید عملکرد QuickPath را در تصویر زیر مشاهده کنید.

swipe keyboard

نحوه استفاده از QuickPath در iPad

شما نمی‌توانید از QuickPath در صفحه کلید معمولی iPad استفاده کنید، اما می‌توانید از نسخه‌ی مینیاتوری شناوری که با کشیدن روی صفحه کلید دیجیتال صفحه نمایش پیش‌فرض در iPadOS 13 به سمت داخل ظاهر می‌شود، استفاده کنید.

برای متوقف کردن استفاده از صفحه کلید شناور، آن را به سمت بیرون رابط صفحه کلید بکشید.

چگونه QuickPath را غیرفعال کنیم؟

یکی از محاسن QuickPath این است که، تا زمانی که واقعاً تصمیم نداشته باشید تا از آن استفاده کنید، حتی متوجه فعال بودن آن نمی‌شوید.

این باعث می‌شود که در زمان تایپ کردن با صفحه کلید معمولی تأثیری نداشته باشد.

با این وجود، اگر احساس می‌کنید که مزاحم کار شما است، می‌توانید از طریق زیر آن را غیرفعال کنید:

1. تنظیمات (Settings) برنامه را باز کنید.

2. بر روی General کلیک کنید.

3. بر روی Keyboard کلیک کنید.

4. در قسمت پایین، گزینه‌ی Slide to Type را مشاهده خواهید کرد، آن را خاموش کنید، کار تمام است.

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
گاهی زندگی با آجر به سرت می زند. ایمان خود را از دست ندهید

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘