مقایسه آیپد 10.2 اینچی 2019 و آیپد ایر

26
مهر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 2195 بازدید

اپل دو آیپد تولید می‌کند که در اندازه‌ای مشابه هستند، اما بین آیپد وآیپد ایر، یک دنیا تفاوت وجود دارد. با سافت مک همراه باشید تا بدانید خرید کدام یک برای شما مناسب‌تر خواهد بود.
همیشه گزینه ارزان‌تر بهترین گزینه نیست. آیپد ایر نسبت به آیپد 10.2 اینچی امکانات بسیار بیشتری را برایتان به ارمغان می‌آورد، درحالی که تفاوت قیمت آنها تفاوت خیلی زیادی ندارد.
اپل باید تصمیمی میگرفت، برای خریدارانی که آیپد را با صفحه نمایشهایی بیش از 10 اینچ می‌خواهند، که در هر دو این نمونه‌ها این موضوع را می‌بینیم. آیپد ایر با نمایشگر 10.5 اینچی در مارس 2019 عرضه شد و اکنون، از سپتامبر 2019، یک آیپد جدید 10.2 اینچی داریم. هر دو این آیپد‌ها از نظر عرض و طول دقیقاً دارای ابعاد یکسانی هستند اما آیپد ایر نازک‌تر و سبک‌تر است و صفحه نمایش بزرگتری دارد. همچنین قیمت بالاتری دارد (از 499 دلار شروع می‌شود). بنابراین، آیا باید به اندازه تفاوت قیمت این دو صرفه جویی کرده و در عوض آیپد 10.2 اینچی را به قیمت 349 دلار خریداری کرد؟ ما فکر می‌کنیم اگر آیپد ایر را انتخاب کنید در هزینه‌ها بیشتر به نفعتان است زیرا تفاوت کارایی این دو بیشتر از این قیمت است. در ادامه بخوانید تا بدانید که چرا iPad Air بسیار بهتر از iPad جدید است.

مقایسه قیمت آیپد ایر و آیپد معمولی

آیپد 10.2 اینچی جدید در ایالات متحده 329 دلار قیمت دارد، دقیقاً مشابه نسل قبلی iPad، مدل 9.7 اینچی. این عالی است اگر شما در آنجا زندگی می‌کنید، اما در نقاط دیگر دنیا این تفاوت بیشتر است. آیپد 9.7 اینچی قیمت اولیه بسیار خوبی داشت. اگر همه این مدل‌ها مشخصات یکسانی داشتند، شاید چسبیدن به مدل ارزان‌تر معنی پیدا کند. اما، همانطور که خواهید دید، آیپد 10.2 اینچی دارای مشخصاتی است که علیرغم اینکه 6 ماه جدیدتر است، چند نسل با iPad Air و iPad mini تفاوت دارد و عقب‌تر است. به این ترتیب این اختلاف قیمت اضافی که می‌توانید برای تهیه iPad Air خود هزینه کنید، پول بیشتری را برای شما صرفه جویی میکند.

rgru7i7i

طراحی و ساخت

در کنار هم iPad و iPad Air شباهت‌های زیادی دارند. گزینه‌های انتخابی رنگی یکسان هستند (نقره‌ای، طلایی و Space Grey). هر دو دستگاه دارای یک دکمه Home برای تاچ آی دی هستند (فیس آی دی در این مدل‌ها وجود ندارد). ابعاد طول و عرض دقیقاً یکسان است، با وجود اینکه iPad Air از نمایشگر بزرگتری برخوردار است. وزن آیپد 10.2 اینچی 483 گرم بوده و در عوض آیپد ایر 10.5 اینچی وزنی معادل 456 گرم را داراست.

iPad 10.2in: 250.6mm x 174.1mm x 7.5 mm، 483g

iPad Air 10.5in: 250.6mm x 174.1 mm x 6.1 mm، 456g

به غیر از اندازه صفحه نمایش، تفاوت دیگر در ضخامت آن است، آیپد ایر 1.4 میلی متر نازک‌تر است. شاید فکر کنید که تفاوت بزرگی برای شما ایجاد نخواهد کرد، اما چیزی که ممکن است بیشتر مورد توجه شما قرار بگیرد این است که طراحی باریک‌تر یک آیپد باعث سبک‌تر شدن آن می‌شود، 27 گرم سبکی بیشتر درمدل ایر. هرچند که ضخامت و وزن دلیل کافی برای برتری یک آیپد نیست اما قطعا حمل آسان تربرایتان خوشایند‌تر خواهد بود. اما چیزی که در اینجا بیشتر اهمیت پیدا میکند و برایتان بهتر خواهد بود صفحه نمایش بزرگتر مدل ایر است، درحالی که وزن کمتری را داراست!

ipadair2-schultz-thickness-100530110-large

صفحه نمایش

و اما به صفحه نمایش بزرگتر آیپد ایر نسبت به ایپد 10.2 اینچی اشاره کردیم، در اینجا به مقایسه دقیق‌تر اندازه و کیفیت صفحه نمایش این دو می‌پردازیم.
همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، برخی از ویژگی‌ها در آیپد ایر وجود دارد که آن را به عنوان صفحه نمایش با کیفیت بالاتر در صدر قرار می‌دهد.

4t4tt6y

بین یک صفحه نمایش کاملاً لمینت شده در مقابل یک صفحه نمایش بدون لمینت یک دنیا تفاوت وجود دارد. اگر صفحه نمایش لمینت نشده را بر روی iPad معمولی لمس کنید، متوجه می‌شوید که فاصله کمی بین شیشه صفحه و عناصر صفحه نمایش در زیر آن وجود دارد.

ipad-air-2019-voi-ipad-pro-10-5-inch

ویژگی‌ها و مشخصات

شما ممکن است فکر کنید که آیپد 10.2 اینچی که 6 ماه بعد از آیپد ایر عرضه شده نسبت به آن به روزتر و بهتر است، اما اشتباه می‌کنید. چند ویژگی وجود دارد که یکسان هستند: گزینه‌های رنگ یکسان هستند، هر دو دارای یک درگاه برای شارژ، اسکنر اثر انگشت برای تاچ آی دی (باز هم باید اشاره کنیم که د هیچ کدام از آیپد‌ها قابلیت فیس آی دی وجود ندارد) و یک جک صوتی 3.5 میلی متری وجود دارد. اما چیزهای دیگری وجود دارد که متفاوت است. برای نشان دادن این موضوع، در اینجا مدل پایه هر آیپد آمده است: آیپد 10.2 اینچی، ذخیره سازی 32 گیگابایتی، تراشه A10 فیوژن، دوربین عقب 8 مگاپیکسلی، دوربین جلوی 1.2 مگاپیکسلی، 349 پوند / 329 دلار. آیپد ایر 10.5 اینچی، ذخیره سازی 64 گیگابایتی، تراشه A12 Bionic، دوربین عقب 8 مگاپیکسلی، دوربین جلوی 7 مگاپیکسلی، 479 پوند / 499 دلار. همانطور که مشاهده می‌کنید، از نظر مشخصات فنی، تفاوت زیادی بین iPad Air و iPad 2019 وجود دارد. پردازنده Air دو نسل جدیدتر است. در دوربین، خصوصاً دوربین جلویی که برای FaceTime استفاده می‌شود، مدل ایر بسیار برتر است. و فضای ذخیره سازی سطح پایه در آیپد ایر ترجیح داده می‌شود. پردازنده A10 Fusion در آیپد 10.2 اینچی همان سیمستم پردازشی است که در iPad نسل قبلی مورد استفاده بوده است. و در واقع برای اولین بار در آیفون 7 در سال 2016 ظاهر شد. بنابراین کمی مدت طولانی از آن گذشته و قدیمی است. هر دو آیپد به لطف کانکتر هوشمند یکپارچه با صفحه کلید هوشمند اپل سازگار است. این صفحه کلید 159 پوند / 159 دلار قیمت دارد و با هر دو iPad سازگار است.

de5y6uuu

نتیجه گیری نهایی از مقایسه آیپد 10.2 اینچی و آیپد ایر

آیپد 10.2 اینچی و آیپد ایر را در کنار هم قرار دهید، حداقل از نظر میزان فضایی که روی میز شما می‌گیرد تفاوتی نیست، اما اختلافات در واقع گسترده است. حتی اگر آیپد ایر صفحه نمایش بزرگتر از خواهر و برادرهای همسان خود نداشته باشد، نازک‌تر و سبک‌تر بودن آن، آن را به انتخاب بهتری تبدیل می‌کند. اما آنچه در داخل وجود دارد حتی بیشتر از این‌ها است، در داخل iPad Air برخی از مؤلفه‌ها بسیار برتر هستند. صادقانه بگویم، اشتباه بزرگی است اختلاف قیمت بین این دو را نپردازید و مدل ایر را خریداری نکنید. و اگر نمی‌توانید از پس آن بر بیایید، پیشنهاد می‌کنیم از آیپد 2018.9. 7 اینچی استفاده کنید، زیرا تنها تفاوت واقعی بین آیپد 2018 و 2019 اندازه آن‌ها است.
 
gy45y6
ji864i
مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
بهترین باشید، نه اولین.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘