مقایسه آیفون SE جدید 2020 با آیفون 8

8
اردیبهشت 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 7 دقیقه
0 نظر 1053 بازدید

اپل آیفون 8 را با ورژن جدید آیفون بسیار محبوب SE جایگزین کرد. در این مقاله با مقایسه آن ها خواهیم دید که چه شباهت هایی میان این دو گوشی آیفون وجود دارد.

ما باید بین آیفون SE 2020 را و یا آیفون 8 اپل کدام یک را خریداری کنیم؟

در واقع هیچ رقابتی بین این دو دستگاه وجود ندارد. اگرچه ممکن است اکنون کمتر آیفون 8 را در فروشگاه ها داشته باشیم که در واقع تولید آن با آمدن آیفون SE جدید قطع شده است ، اما آیفون SE جدید 2020 با قیمتی بسیار ارزانتر شروع می شود ، دارای همان شاسی ، پردازنده ارتقا یافته ، دوربین های بهتر و یا مطابق با نسخه قبلی در سایر ویژگی ها و بخش ها است. آیفون 8 عملکرد خوبی داشت ، اما آیفون SE جدید قطعاً کار آن را به پایان می رساند.

بررسی جامع آیفون 8 و آیفون SE جدید 2020

شرکت اپل عضو جدید و ارزانتری را در میان تمام خانواده های گوشی های هوشمند خود معرفی کرده است. آیفون SE از نام بسیار محبوب ورژن قبلی خود که در سال 2016 تولید آن آغاز شد پیروی می کند ، اما مدل به روز شده شاسی کوچک را کنار می گذارد و در عوض از طراحی که اپل در آیفون 7 و آیفون 8 از آن استفاده کرده است ، بهره می برد. در ادامه با بررسی جزییات این دو آیفون به شما کمک می کنیم تا تصمیم بگیرید بین این دو کدام یک را بهتر است خریداری کنید.

قیمت و در دسترس بودن

اپل آیفون جدید SE را در 15 آوریل معرفی کرد ، با پذیرش سفارشات در فروشگاه اپل در تاریخ 17 آوریل فروش آن آغاز شد و دستگاه ها یک هفته بعد در 24 آوریل عرضه شدند.
این گوشی با سه ظرفیت ذخیره سازی در دسترس است که قیمت آنها به شرح زیر است:
مدل 64 گیگابایتی 419 پوند/399 دلار
مدل 128 گیگابایتی 469 پوند/449 دلار
مدل 256 گیگابایتی 569 پوند/549 دلار
 
همان طور که گفتیم با انتشار آیفون SE جدید 2020 ، اپل تولید آیفون 8 را قطع کرد. شما هنوز هم می توانید آن را از فروشگاه های تلفن های هوشمند یا سایر خرده فروشان انتخاب کرده و خریداری کنید. آیفون 8 وقتی در فروشگاه اپل در دسترس بود ، برای مدل 64 گیگابایتی 479 پوند / 449 دلار و برای نوع 128گیگابایتی 529 پوند / 499 دلار قیمت گذاری شده بود.

طراحی و کیفیت ساخت

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، اپل تصمیم گرفته است که آیفون SE جدید را در همان شاسی آیفون 8 قرار دهد ، بنابراین تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد. هر دو دارای ابعاد آشنا 138.4 در 67.3 در 7.3 میلی متر هستند و وزن 148 گرم را دارا می باشند. در هر دو گوشی بلندگوها ، درگاهها و دکمه های کنترل یکسان و برابری نیز وجود دارد. البته این بدان معناست که گوشی SE جدید برخلاف مدل قبلی خود یعنی آیفون SE مدل 2016، از جک هدفون بهره نمی برد.
 
111 (1)
 
در آیفون SE جدید ، Face ID وجود ندارد ، از این رو دکمه Home با Touch ID ، دقیقاً مانند آیفون 8 می باشد. فضایی که دکمه Home اشغال کرده، همچنین نشان می دهد که آیفون SE 2020 صفحه نمایش استاندارد 4.7 اینچی را داراست. این باعث می شود ابعاد آن نسبت به گوشی های iPhone XR ، 11 و 11 Pro کوچکتر باشد اما اگر قبلا از آیفون 6 ، 6s یا 7 استفاده می کرده اید، ابعاد آن برایتان بسیار آشنا خواهد بود. در پشت این دو گوشی یک لنز دوربین در گوشه بالا سمت چپ به چشم می خورد، و در حالی که آیفون SE جدید ممکن است عکسهای بهبود یافته ای را عرضه کند، اما(همانطور که در زیر می بینید) هیچ تفاوت فیزیکی در ظاهر بیرونی آن ها وجود ندارد. در حقیقت ، تنها راه برای تشخیص هر یک از این دستگاه ها از یکدیگر ، رنگ قاب است. آیفون 8 به رنگ طلایی ، نقره ای یا Space Grey عرضه شده، در حالی که آیفون SE مدل 2020 با رنگ قاب های قرمز، سفید و مشکی موجود است.
222
 
هر دو دارای رتبه IP67 هستند ، بنابراین تا 30 دقیقه در عمق آب کمتر از یک متر می توانند غوطه ور بمانند و آسیب نبینند. طبق مشخصات ذکر شده در وبسایت اپل، دستگاه ها باتری های یکسانی را نیز دارا هستند و قابلیت شارژ بی سیم و قابلیت شارژ سریع برای هر دو آن ها در دسترس می باشد.

ویژگی ها و مشخصات

33 (1)

پردازنده ها

مشخصه اصلی آیفون SE، گذشته از قیمت بسیار مناسب آن، گنجاندن پردازنده A13 Bionic است که همان نمونه ای می باشد که در آیفون 11 و 11 پرو به کار رفته است. این یک پیشرفت چشمگیر نسبت به پردازنده A11 Bionic است که در آیفون 8 یافت می شود. این تراشه سریعتر به همراه موتور عصبی نسل سوم خود به آیفون SE اجازه می دهد تا سریعتر کار کند و همچنین حالت پرتره را با نور لامپ پرتره به دوربین تک لنز معرفی می کند ، چیزی که آیفون 8 هرگز نتوانسته بود به آن دست پیدا کند.

فضای ذخیره سازی

هنگامی که آیفون 8 برای اولین بار وارد بازار شد ، با سه گزینه ذخیره سازی، 64 گیگابایت ، 128 گیگابایت و 256 گیگابایتی همراه بود، به این دلیل که اپل در طی چند سال گذشته خط تولید خود را تغییر داد. آیفون SE از همان ابتدا سه گزینه مشابه را ارائه می دهد ، احتمالاً با استفاده از همان سرعت ذخیره سازی.

صفحه نمایش

تفاوت چندانی در این بخش هم وجود ندارد، هر دو دستگاه مجهز به پنل های 4.7 اینچی رتینا HD IPS با رزولوشن1334 در 750 می باشند و 326ppi را ارائه می دهند. در هر دو صفحه نمایش True Tone ، نسبت کنتراست 1400: 1 ، حداکثر روشنایی 625 نیت ، صفحه نمایش رنگی عریض (P3) و پشتیبانی از محتوای Dolby Vision و HDR10 را خواهید یافت. اما یک تفاوت وجود دارد: آیفون SE جدید از فناوری لمسی Haptic استفاده می کند (که بستگی دارد چه مدت صفحه را نگه دارید) در حالی که آیفون 8 با لمس سه بعدی قدیمی تر (به میزان فشار روی صفحه نمایش شما متکی است) بهره می برد.

دوربین ها

در کنار به روزرسانی پردازنده ، دوربین ها نیز به منظور ارائه چند ویژگی اضافی در آیفون SE به روز شده اند. هر دو این گوشی ها دارای دوربین 12 مگاپیکسلی، دیافراگم f / 1.8 با OIS ، بزرگنمایی دیجیتال 5 برابری و فلش True Tone با همگام سازی آهسته هستند. اما به لطف تراشه A13 Bionic و موتور عصبی آن ، آیفون SE حالت پرتره را با حالت پیشرفته بوکه و کنترل عمق اضافه می کند که قبلاً مخصوص آیفون XR ، XS ، XS Max ، 11 و 11 Pro بود. آیفون SE جدید همچنین دارای نورپردازی پرتره است که شش اثر را به تصاویر شما می افزاید، بعلاوه نسل بعدی HDR هوشمند را برخلاف Auto HDR در آیفون 8 داراست. حالت پرتره نیز در دوربین جلوی آیفون SE وجود دارد، در حالی که در آیفون 8 غایب بوده است.
 
44 (1)
 
کیفیت ویدئو های آن ها نزدیک است ، با هر دو دستگاه قادر به ضبط حداکثر کیفیت 4K در 24 فریم در ثانیه، 30 فریم در ثانیه یا 60 فریم در ثانیه ، با OIS و بزرگنمایی دیجیتالی تا 3 برابر هستیم. همچنین اپل آیفون SE را با کیفیتی اضافی از جمله محدوده پویای گسترده برای فیلمبرداری تا 30 فریم در ثانیه ، فیلم QuickTake و قابلیت ضبط استریو عرضه کرده است. در مجموع می توان گفت در این بخش بهبود نسبی در مدل جدید آیفون SE را شاهد هستیم.

اتصال

در این بخش آیفون SE جدید از ارتقاء به WiFi 6 و Gigabit-class LTE بهره می برد، در حالی که آیفون 8 از WiFi 5 و LTE پیشرفته برخوردار است. هر دو بلوتوث 5 ، NFC برای Apple Pay  و GPS و همه باند های معمولی را پشتیبانی می کنند.

نتیجه گیری نهایی

آیفون 8 برای کسانی که گوشی های کوچکتر و سبک تر را ترجیح می دهند، یک دستگاه محکم است، اما در مقابل آیفون SE به کنار می رود. طراحی جمع و جور در هر دو وجود دارد، اما در بخش داخلی مدل جدید SE به طور جدی جلو تر است. تصمیم اپل برای گنجاندن پردازنده A13 Bionic تضمین می کند که A13 نوعی موشک جیبی خواهد بود که آیفون SE جدید را در میان صاحبان خود محبوب و رضایت بخش خواهد کرد. اگر حالت های بهبود یافته دوربین، اتصال به روزرسانی شده و قیمت بسیار مقرون به صرفه تر آیفون SE جدید را به این موارد اضافه کنید، برای شما یک برنده واضح در این مقایسه باقی خواهد ماند، آیفون SE جدید نه تنها از آیفون 8 بهتر است، بلکه قابل رقابت با آیفون های بسیار گران قیمت تر نیز خواهد بود.
مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
هر زمان که خود را در کنار اکثریت دیدید، زمان مکث و تأمل فرا رسیده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘