سؤالات متداول درباره Arcade Apple: هر آن چه باید از اپل آرکید بدانید

16
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
2 نظر 4507 بازدید

سوالات متداول سرویس Apple Arcade

اپل سرویس جدید اشتراک بازی Arcade Arcade را در رویداد «It’s show time»  در تاریخ ۲۵ مارس معرفی کرد. این سرویس از پاییز امسال آغاز به کار خواهد کرد. از ویژگی‌های سرویس اشتراک بازی‌های پیشروی اپل می‌توان به بازی‌های اصلاح شده بدون تبلیغات و بدون پرداخت‌های درون برنامه‌ای اشاره کرد.

اگر با این سرویس آشنایی ندارید، در اینجا همه چیزهایی که تا کنون راجع به Apple Arcade می‌دانیم وجود دارد.

Apple Arcade چیست؟

Apple Arcade یک سرویس اشتراک بازی برای آی او اس، سیستم عامل مک و tvOS است که در ابتدا بیش از ۱۰۰ بازی جدید و اختصاصی ارائه خواهد کرد. اپل بسیاری از بازی‌ها را در دست تهیه داشته و با بازی سازان مشهور همکاری می‌کند. بازی‌های Apple Arcade هیچ پرداخت درون برنامه‌ای نخواهند داشت، و می‌توان به طور آفلاین نیز به بازی کردن پرداخت. هم چنین می‌توان این بازی‌ها را در دستگاه‌های مختلف اپل اعم از آیفون، آیپد، Mac  و Apple TV استفاده کرد.

هم چنین بخوانید: آیا اپل در کنفرانس سپتامبر خود برای ما سورپرایز جدیدی خواهد داشت؟

Apple Arcade از چه زمانی در دسترس خواهد بود؟

طبق اعلام اپل Apple Arcade در پاییز 2019 راه اندازی خواهد شد. این احتمال وجود دارد که اپل آن را در کنار iOS ۱۳ و macOS ۱۰.۱۵ منتشر کند.

هزینه این سرویس چقدر است؟

طبق گفته سایت 9to5Mac ، اپل آرکید به صورت ماهانه ۴.۹۹ دلار هزینه خواهد داشت. البته در ابتدا می‌توانید یک ماه به صورت آزمایشی از آن استفاده کنید. هم چنین اگر حساب Family Sharing داشته باشید همه اعضا قادر به اشتراک آن خواهند بود.

چه دستگاه‌های اپلی می‌تواند به من اجازه استفاده از بازی‌های Apple Arcade را بدهد؟

اپل اعلام کرده است که مشترکین می‌توانند از بازی‌های Apple Arcade را در Mac، iPad، iPhone و Apple TV استفاده کنند. همچنین اپل قابلیت همگام سازی خوبی در این سرویس فراهم کرده است به این صورت که می‌توانید بازی‌ها را از همان جایی که رها کرده اید، با عوض کردن دستگاه اپل خود ادامه دهید و لازم نیست نگران این باشید که بازی شما تنها روی یکی از دستگاه‌هایتان قابل اجرا است.

آپل آرکید چه دستگاه هایی را پشتیبانی می کند؟

بازی‌های Apple Arcade شامل پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهند بود؟

خیر. به گفته اپل از آن جا که کاربر به تمام قابلیت ها، محتوا و بروزرسانی‌های آینده دسترسی خواهد داشت به همین دلیل دیگر نیازی به خرید بیشتر و درون برنامه‌ای نخواهد بود.

بازی‌های Apple Arcade تبلیغات خواهند داشت؟

خیر. طبق یک نوشته بر اساس اپل، Apple Arcade هیچ گونه تبلیغاتی نخواهد داشت.

چگونه می‌توان به بازی‌های Apple Arcade دسترسی پیدا کرد؟

هنگامی که Apple Arcade راه اندازی شود، در اپ استور، تب خود را در نوار پایینی برنامه درج خواهد کرد. می‌توانید برای سرویس اشتراک ثبت نام کنید و بازی‌ها را از طریق فهرست نمایش داده شده بارگیری نمایید.

دسترسی به سرویس بازی Apple Arcade

آیا می‌توان بازی‌های Apple Arcade را برای بازی کردن به صورت افلاین دانلود کرد؟

بله. همانطور که ما فهمیده ایم، در اصل این مانند دانلود یک بازی غیر رایگان موجود مانند The Room خواهد بود. بازی‌ها با داشتن اشتراک Apple Arcade در دسترس شما خواهند بود.

ایا Apple Arcade یک سرویس پخش بازی از راه دور مانند Google Stadia است؟

خیر. تمام بازی‌های Apple Arcade همانطور که هم اکنون در اپ استور می‌بینیم شامل دانلود می‌شود. به نظر می‌رسد، هیچ چیزی در مورد Apple Arcade به استریم کردن متکی نیست.

Apple Arcade از Family Sharing پشتیبانی خواهد کرد؟

بله.

آیا اپل بازی‌ها را روی Apple Arcade تنظیم می‌کند؟

بله. اپل می‌گوید در حال تهیه و آماده سازی بازی‌ها در Apple Arcade است و آن‌ها را بر اساس کیفیت، خلاقیت، سرگرمی و جذابیتشان برای گیمرها در هر سنی مورد استفاده قرار می‌دهد. این روش می‌تواند به اپل اطمینان بیشتری دهد تا نگرانی‌های مربوط به کیفیت که باعث جدال در سرویس‌های بازتری مانند Stream می‌شود را کنار بگذارد.

بازی‌های Apple Arcade در سیستم‌ها دیگر قابل دسترسی اند؟

بستگی به این دارد که شما راجع به چه سرویسی صحبت می‌کنید. اپل می‌گوید که بازی‌های Apple Arcade در هر سیستم عامل موبایل و سرویس اشتراکی دیگری  در دسترس نخواهد بود.

بنابراین شما هیچگاه یک بازی در Apple Arcade را در اندروید پیدا نخواهید کرد، اما ممکن است آن را در پلی اسیشن ۴ یا Nintendo Switch ببینید.

همچنان قادر به خرید بازی در اپ استور بدون اشتراک  Apple Arcade خواهیم بود؟

بله. هیچ نشانه‌ای مبتنی بر از بین رفتن روش خرید بازی‌های موجود وجود ندارد. توجه داشته باشید که اپل آرکید بیشتر روی بازی‌های اخصاصی کار خواهد کرد بنابراین بازی‌هایی که همچنان در اندروید موجود هستند هنوز هم در اپ استور به صورت عادی یافت می‌شوند.

می توانیم بازی‌های Apple Arcade را بدون پرداخت اشتراک به صورت جداگانه در اپ استور بخریم؟

اپل می‌گوید که این بازی‌ها در یک سیستم اختصاصی وجود خواهند داشت، بنابراین احتمال این امر وجود ندارد.

برای بازی‌های Apple Arcade نسخه دمو نیز وجود خواهد داشت؟

نه. مگر اینکه اشتزاک رایگان آزمایشی را در نظر بگیرید. در حقیقت، اپل تا حدی پیش بینی می‌کند که Apple Arcade بیشتر یک روش برای اجازه دادن به گیمرها است که بازی‌هایی که رایگان نیستند را بتوانند با آزادی عمل بیشتی نسبت به اپ استور امتحان کنند. به جای پرداختن برای هر بازی، عضویت در Apple Arcade به گیمر این فرصت را می  دهد که هر بازی‌ای را امتحان کنند. احتمالا یک نسخه آزمایشی رایگان برای این سرویس وجود خواهد داشت، همانطور که قبلا مشابهش را در Apple Music و Apple News+ دیده ایم.

ایا با تصمیم بر متوقف کردن اشتراک، همچنان می‌توانیم از بازی‌های Apple Arcade استفاده کنیم؟

مشخص نیست. در حال حاضر به نظر می‌رسد که جواب منفی باشد.

آیا میتوان برای بازی‌های Apple Arcade از دسته استفاده کرد؟

بله. علاوه بر دسته‌های سنتی MFI (دسته‌های مخصوص iOS)، امکان جفت کردن دسته‌های بی‌سیم و بلوتوثی پلی استیشن ۴ وXbox One برای iPhone، iPad یا Apple TV نیز مهیا است. به هر حال به این دلیل که بازی‌های Apple Arcade در مک و اپل تی وی قابل بازی خواهند بود امکان این وجود دارد که بسیاری از بازی‌ها از کنترلرها پشتیبانی کنند.

هم چنین بخوانید: نحوه اتصال PS4 دسته به آیفون و آیپد

استفاده از دسته در سرویس بازی Apple Arcade

اپل در توسعه بازی‌ها در Apple Arcade مشارکت داشته است؟

بله. میزان مشارکت اپل مشخص نیست اما اپل می‌گوید که با مشارکت در هزینه‌های توسعه و همکاری نزدیک با سازندگان به بازی‌ها زندگی بخشیده اند.

تا به حال چه بازی‌هایی در Apple Arcade معرفی شده اند؟

بیش از صد بازی جدید و اختصاصی پس از راه اندازی در دسترس خواهند بود، اما تعدادی از بازی‌هایی که ما از الان راجع بهشان می‌دانیم تعدادشان محدودتر است. برخی از این بازی‌ها شامل موارد زیر است:

اپل برای انتشار بازی‌های بیشتر در Apple Arcade برنامه‌ای دارد؟

بله. اپل می‌گوید بازی‌های جدید بر طور منظم به سرویس اضافه خواهند شد.

مطالب مشابه
نظرات کاربران
1 نظر
علی ذبیحی
4 سال قبل
سلام آیا امکانش هست ما یک ماه مبلغ پرداخت کنیم و در آن یک ماه حالا فقط یک بازی دانلود کنیم و بعدش سرویس غیر فعال کنیم و فقط اون یک بازی را بدون پرداخت هزینه دائما داشته باشیم ؟؟
تیم مدیریت سافت‌مک
4 سال قبل
سلام متاسفانه اپل این امکان رو به شما نمیده ! و فقط تا زمانی که پرداخت کرده اید میتونید بازی کنید !
استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
طراحی یک محصول با تمرکز بر روی رفتارهای یک قشر از جامعه کار بسیار دشواری است. در خیلی مواقع مردم نمی دانند چه چیزی می خواهند تا زمانی که شما آنها را متوجه نیاز و خواسته شان نمایید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘