روش پرینت کردن به صورت بی‌سیم (وایرلس) از آیپد و آیفون

23
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 1905 بازدید

روش پرینت کردن به صورت وایرلس از آیپد و آیفون 

در این مقاله ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه با استفاده از اِیرپرینت یا یک برنامهٔ شخص ثالث، به صورت وایرلس (بی‌سیم) از یک آیپد یا آیفون، تقریباً در هر چاپگری پرینت بگیرید.

-----

سافت‌مک: آیا دوست دارید به صورت مستقیم (و بی‌سیم) از آیپد یا آیفون خود و بدون این که اصلاً مکینتاش را درگیر کنید، پرینت (چاپ) کنید؟ هیچ مشکلی نیست.

تکنولوژی چاپ بی‌سیم اپل، یعنی ایرپرینت (AirPrint) امکان پرینت گرفتن بی‌سیم از دستگاه آی. او. اس شما به هر چاپگر آمادهٔ ایرپرینت‌ی را ممکن می‌سازد. لیست کاملی از چاپگرهای ایرپرینت در وب سایت اپل وجود دارد.

حتی اگر چاپگر شما از ایرپرینت پشتیبانی نمی‌کند، برنامه‌های شخص ثالثی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهند که این کار را انجام دهید.

در این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از آیپد یا آیفون خود در هر چاپگری به صورت بی‌سیم یا از طریق یک شبکه، با استفاده از ایرپرینت یا برنامه‌های شخص ثالث، پرینت بگیرید.

 

پرینت گرفتن از آیپد یا آیفون با یک چاپگر ایرپرینت

تکنولوژی ایرپرینت به دستگاه‌های اپل امکان ارسال کارهای چاپی از طریق وایفای به چاپگرهای مجهز مناسب را می‌دهد. تعداد چاپگرهایی که از از ایرپرینت پشتیبانی می‌کنند بسیار زیاد است، اما همیشه ارزش آن را دارد که مشخصات آنها را قبل خرید بررسی کنید.

روش پرینت کردن به صورت وایرلس از آیپد و آیفون

با استفاده از ایرپرینت، گزینهٔ چاپ از آی. او. اس از طریق دکمهٔ اشتراک‌گذاری (یک فلش که از یک کادر مربع بیرون زده است) در هر برنامه‌ای که از پرینت گرفتن پشتیبانی کند، در دسترس خواهد بود. مادامی که چاپگر به همان شبکه متصل شده و به درستی پیکربندی شده باشد (طبق دستورالعمل سازندهٔ چاپگر) آیفون یا آیپد شما بدون هیچ هشداری باید آن را پیدا کند.

این روند کمی هم به برنامهٔ مورد استفاده بستگی دارد.

روش پرینت کردن یک ایمیل با ایرپرینت

1. برنامهٔ Mail را باز کرده و ایمیلی که می‌خواهید چاپ کنید را پیدا کنید. اگر می‌خواهید یک سند ضمیمه شده را چاپ کنید (مثلاً یک فایل PDF)، برای باز کردن آن بر روی سند ضمیمه کلیک کنید.

2. در پایین ایمیل، شما آیکون‌هایی از جمله یک Flag را مشاهده می‌کنید، و درست قبل از پایان، یک فلش خمیده که به سمت چپ اشاره کرده است را مشاهده می‌کنید.

3. روی این فلش ضربه بزنید و از لیست گزینه‌ها Print (چاپ) را انتخاب کنید.

4. بر روی Select Printer (انتخاب چاپگر) ضربه بزنید تا آیفون شما به دنبال یک چاپگر محلی ایرپرینت بگردد.

5. بعد از پیدا کردن چاپگر، آن را انتخاب کنید.

6. بر روی Print (چاپ) ضربه بزنید.

روش پرینت کردن به صورت وایرلس از آیپد و آیفون

روش پرینت کردن از سافاری با استفاده از ایرپرینت

1. برنامهٔ سافاری (Safari) را باز کرده و سپس به صفحه وب مورد نظر بروید.

2. بر روی آیکون اشتراک‌گذاری در نوار پایین ضربه بزنید (این آیکون به شکل یک مربع با یک فلش به سمت بالا است).

3. شما باید سه ردیف از اقدامات را مشاهده کنید. ردیف بالا اشتراک‌گذاری ایرپرینت را در صورت در دسترس بودن نشان می‌دهد؛ دومین ردیف اقدامات خاص برنامه را نشان می‌دهد؛ و ردیف پایین اقدامات عمومی را نشان می‌دهد. انگشت خود را بر روی سطر پایین بکشید تا Print را مشاهده کنید، و روی آن ضربه بزنید.

4. اگر چاپگر ایرپرینت شما از قبل شناسایی نشده است، بر روی Select Printer (انتخاب چاپگر) ضربه زده و منتظر بمانید تا آن را پیدا کند.

5. دستگاه ایرپرینت را از لیست چاپگرها انتخاب کنید.

6. می‌توانید صفحات مختلفی را که می‌خواهید پرینت کنید را انتخاب کنید - انگشت خود را بر روی صفحات مختلف بکشید و هر آنچه را که لازم ندارید از انتخاب خارج کنید. (با این کار از چاپ صفحات اضافی یا اطلاعات غیرضروری جلوگیری می‌کنید.)

7. بر روی Print (چاپ) ضربه بزنید.

روش پرینت کردن به صورت وایرلس از آیپد و آیفون

توجه داشته باشید که اگر صفحهٔ وب را قبل از پرینت کردن به PDF تبدیل کنید، ممکن است بهتر عمل کند، زیرا این امر باعث می‌شود برخی از عناصر غیرضروری صفحه حذف شود. این مورد را در زیر توضیح خواهیم داد.

روش ساختن PDF یک صفحه وب و چاپ آن

1. صفحه وب مورد نظر خود را در سافاری پیدا کرده و بر روی آیکون اشتراک‌گذاری (مربعی با یک فلش) ضربه بزنید.

2. انگشت خود را بر روی ردیف پایین گزینه‌ها بکشید تا این که Create PDF (ساختن پی. دی. اف) را ببینید. سپس بر روی آن ضربه بزنید.

3. پس از ساختن PDF دوباره بر روی آیکون اشتراک‌گذاری ضربه زده و Print (چاپ) را انتخاب کنید.

اکنون این سند از آیفون یا آیپد شما مستقیماً به چاپگر منتقل شده و پرینت می‌شود.

 

پرینت کردن از یک آیفون با یک پرینتر فاقد ایرپرینت

اما اگر چاپگر شما از ایرپرینت پشتیبانی نمی‌کند، چه می‌کنید؟ اگر یک مک (یا یک PC، برای این منظور) دارید، شما خوش شانس هستید. شما هنوز هم می‌توانید چاپگر خود را با آیپد یا آیفون خود به اشتراک بگذارید و از طریق کامپیوتر خود و به واسطهٔ ایرپرینت چاپ کنید.

اگر چاپگر خود را به یک مک وصل کنید، می‌توانید برنامه‌ای را نصب کنید که به شما این امکان را می‌دهد که از ایرپرینت بر روی دستگاه آی. او. اس استفاده کنید تا مستقیماً بر روی چاپگر پرینت کنید. تعدادی برنامهٔ مختلف در دسترس است که شما را قادر به انجام این کار می‌کند. در زیر تعدادی از آنها که ارزش بررسی کردن را دارند معرفی می‌شوند:

• یک چاپگر را با Print n Share به مک خود وصل کنید.
• با استفاده از HandyPrint و از طریق وایفای از آی. او. اس پرینت کنید.
• با استفاده از Printopia به صورت بی

برای استفاده از ایرپرینت به این روش باید مک خود را روشن کنید، به هر حال این یک گزینهٔ آسان برای چاپ بی‌سیم در سرتاسر خانه و برای هر چاپگری است.

اگر تمایل دارید که چاپگرتان به دور از مک شما قرار داشته باشد، می‌توانید از یک ایستگاه مبدأ Apple AirPort استفاده کنید. می‌توانید این مورد را در هر کجای خانه پیدا کرده و چاپگر را به پورت یو. اس. بی وصل کنید. این کار مک شما را قادر می‌سازد از هر جای خانه پرینت کند. هر چند برای چاپ از یک دستگاه آی. او. اس هنوز هم نیاز به نصب یکی از برنامه‌های فوق را دارید.

 

روش افزودن قابلیت پشتیبانی از ایرپرینت به هر چاپگری

دستگاه‌هایی مانند Lantronix xPrintServer می‌توانند به هر چاپگری وصل شوند تا قابلیت چاپ ایرپرینت را در آنها فعال کنند. با دستگاهی مانند XPrintServer می‌توانید از طریق آیفون یا آیپد مستقیماً در هر چاپگری پرینت کنید.

روش پرینت کردن به صورت وایرلس از آیپد و آیفون

حتی چاپگرهایی که مستقیماً از ایرپرینت پشتیبانی نمی‌کنند - اما قابلیت شبکه را دارند - به صورت روزافزونی روش‌های جایگزینی را ارایه می‌دهند. مستندات چاپگر خود را بررسی کنید تا ببینید، به عنوان مثال، می‌توانید از طریق ایمیل پرینت کنید یا خیر. یا به فروشگاه برنامهٔ آی. او. اس نگاهی بیندازید و ببینید که آیا یک برنامهٔ سفارشی برای چاپگر شما وجود دارد یا خیر.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
من همانند خیلی از کارهای موثری که انجام داده ایم به موارد بسیاری که انجام نداده ایم افتخار می کنم. ابداع کردن شامل گفتن نه به هزاران مسئله ی گوناگون است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘