روش نصب نسخه بتا آی.او.اس 14 در آیفون

17
تیر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 7 دقیقه
0 نظر 1754 بازدید

 روش نصب نسخه بتا آی.او.اس 14 در آیفون

در اینجا به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک نسخهٔ بتا توسعه دهنده یا بتا عمومی آی. او. اس 14 را در آیفون خود نصب کنید تا بتوانید ویژگی‌های جدید آن را قبل از انتشار نسخهٔ نهایی تجربه کنید.

-----

سافت‌مک: هر ماه ژوئن، اپل نسخهٔ بعدی آی. او. اس برای آیفون شما را معرفی می‌کند، اما این به روز رسانی در واقع زودتر از سه ماه دیگر عرضه نخواهد شد. در WWDC (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل) در ماه ژوئن، اپل iOS 14 را معرفی کرد. یک به روز رسانی جالب و پر از ویژگی که تا پاییز سال 2020 (احتمالاً سپتامبر) منتشر نخواهد شد.

اما اگر نخواهید تا آن زمان صبر کنید تا ویژگی‌های جدید را تجربه کنید چه؟ شما باید نسخهٔ بتا iOS 14 را نصب کنید.

در این مقاله شما را در طی مراحل لازم برای به دست آوردن نسخهٔ بتا آی. او. اس 14 همراهی خواهیم کرد. همچنین در مورد چگونگی پیوستن به برنامه‌های بتا اپل و روش نصب و اجرای آی. او. اس بتا در آیفون توضیح خواهیم داد.


یک نسخهٔ بتا چیست؟

بتاها نسخه‌های آزمایشی قبل از انتشار نهایی هستند. هر به روز رسانی آی. او. اس قبل از عرضهٔ رسمی، مرحلهٔ بتا را پشت سر می‌گذارد، از ترفندهای کوچکی مانند 13.5. 1 تا رویداد تعیین کننده‌ای مانند نسخهٔ کامل آی. او. اس 14.

بتای توسعه دهنده (فقط برای توسعه دهندگان نرم‌افزار است) و بتای عمومی برای هر کسی در دسترس است. هر دو نوع، قبل از عرضهٔ نهایی، از نیم دوجین نسخه عبور می‌کنند.


خطرات و اقدامات احتیاطی

اول از همه در نظر داشته باشید که بتاها نسخه‌های آزمایشی هستند. آنها به صورت قطعات نرم‌افزاری ناتمام هستند و در عین حالی که باید بیشتر ویژگی‌ها یا تمام ویژگی‌های موجود در محصول نهایی را شامل شوند، تفاوت‌های ظاهری وجود خواهد داشت و به ناچار برخی از خطاهای نرم‌افزاری و مشکلاتی که باید برطرف شوند. خطاهای نرم‌افزای و مشکلاتی که در وهلهٔ اول دلیل لزوم نسخه‌های آزمایشی بتا آی. او. اس را توضیح می‌دهند.

به عبارت دیگر، انتظار یک تجربهٔ کامل کاربری را نداشته باشید. به طور خاص، انتظار نداشته باشید که برنامه‌های موجود به خوبی با نسخهٔ جدید کار کنند (برنامه‌هایی که احتمالاً به آنها اعتماد دارید و ممکن است با نسخهٔ قبلی آی. او. اس به خوبی کار می‌کرده‌اند). در موارد شدیدتر حتی ممکن است متوجه شوید که دستگاه شما توسط نسخهٔ بتا از کار افتاده است و تا زمانی که بتای بعدی عرضه نشود و امیدوار باشید که مشکل را برطرف کند، نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

در زمان نوشتن این مقاله، آی. او. اس 14 به تازگی اعلام شده است و تنها اولین بتای توسعه دهنده در دسترس است. در این مرحله از چرخه، احتمالاً این نرم‌افزار غیر قابل اعتماد است و ممکن است لازم باشد قبل از امتحان کردن آن مدتی صبر کنید.

هر چه به عرضهٔ نهایی آی. او. اس 14 نزدیک‌تر می‌شویم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بتاهای موجود بیشتر صیقل می‌خورند و ویژگی‌های آن کامل‌تر می‌شوند. البته هر چه که به زمان عرضهٔ نسخهٔ رسمی نزدیک‌تر می‌شویم شما با نصب نسخهٔ بتا چیز زیادی به دست نمی‌آورید.

این کار می‌تواند ریسک‌پذیر باشد، اما نصب بتای آی. او. اس کمی به شما در لاف زدن در بین دوستان طرفدار اپل شما کمک می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تصمیم بگیرید که آیا از ویژگی‌های جدید خوشتان می‌آید یا خیر، بنا بر این ممکن است ارزش این ریسک کردن را داشته باشد.

با فرض این که شما اصرار دارید که نسخهٔ بتا را نصب کنید، باید اهمیت تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان قبل از نصب بتای آی. او. اس را به شما متذکر شویم، یا بهتر از آن، برای نصب و اجرای آن از یک دستگاه ثانویه و نه آیفون اصلی خود استفاده کنید. در این صورت اگر در حین نصب چیزی اشتباه پیش رفت، همهٔ اطلاعات خود را از دست نخواهید داد و اگر به این نتیجه برسید که نرم‌افزار جدید را دوست ندارید، یا به این دلیل که خیلی باگ دارد، می‌توانید به نسخهٔ قبلی آی. او. اس خود برگردید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان، مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون و آیپد» را مطالعه کنید.

 

روش به دست آوردن بتا توسعه دهنده

اگر از کاری که می‌خواهید انجام دهید مطمئن هستید و هنوز هم می‌خواهید به برنامه بتا توسعه دهنده بپیوندید، ابتدا باید بررسی کنید آیا دستگاه شما با آی. او. اس 14 سازگار است یا خیر. برای این منظور ابتدا مقالهٔ دیگر ما با عنوان «آیا آیفون من می‌تواند iOS 14 را دریافت کند؟ » را مطالعه کرده و سپس ادامه مطلب را بخوانید. (اساساً آیفون 6s و بعد از آن مناسب هستند).

اکنون باید به عنوان یک توسعه دهندهٔ اپل ثبت نام کنید. پیوستن به Apple Developer Program (برنامهٔ توسعه دهندهٔ اپل) سالانه 79 پوند / 99 دلار هزینه دارد.

آماده هستید؟ بسیار خُب! در اینجا روش نصب بتا آی. او. اس 14 در هشت مرحلهٔ آسان ذکر شده است:

1. در آیفون خود و در سافاری به آدرس developer. apple. com بروید و با استفاده از اپل آیدی خود وارد شوید.

2. به بخش Downloads (دانلودها) بروید (آن را در منوی سمت چپ خواهید یافت)، به پایین اسکرول کنید تا به iOS 14 beta برسید و بر روی گزینهٔ Install Profile (نصب پروفایل)، و سپس Accept (پذیرفتن) ضربه بزنید.

3. برنامهٔ Settings (تنظیمات) را باز کنید. باید Profile Downloaded (پروفایل دانلود شده) را در بالای صفحهٔ اصلی مشاهده کنید، بر روی آن ضربه بزنید. اگر آن را نمی‌بینید، به مسیر General > Profile رفته و بر روی iOS 14 beta profile در آنجا ضربه بزنید.

4. برای نصب پروفایل بتا آی. او. اس 14، بر روی Install (نصب) در قسمت بالا سمت راست ضربه بزنید.

5. فرم موافقت توسعه دهنده را بخوانید و (با فرض این که شرایط را قبول دارید) رضایت خود را اعلام کنید.

6. آیفون خود را ری‌استارت کنید.

7. حالا به مسیر Settings > General > Software Update بروید، جایی که باید iOS 14 beta را مشاهده کنید. بر روی Download and Install (دانلود و نصب) ضربه بزنید.

8. منتظر بمانید تا آیفون کار دانلود کردن به روز رسانی را به اتمام برساند، سپس در صورت درخواست بر روی Install (نصب) ضربه بزنید.

و اگر همه چیز به همان صورتی که باید پیش رفته باشد، اکنون آیفون شما بتای آی. او. اس 14 را اجرا می‌کند.


آیا اگر توسعه دهنده نباشم، می‌توانم بتا توسعه دهنده را دریافت کنم؟

در زمان نوشتن این مقاله هیچ بتا عمومی وجود ندارد، و فقط یک بتا توسعه دهنده موجود است. و حتی با شروع ارایهٔ بتاهای عمومی، آنها از چند ساعت تا چند روز پس از ارایهٔ نسخهٔ معادل توسعه دهنده ارایه می‌شوند.

اگر شما یک توسعه دهنده نیستید، اما به هر حال می‌خواهید بتا توسعه دهنده را نصب کنید، این کار امکانپذیر است. فقط هشدار داده شده است که این بر خلاف شرایط و ضوابط اپل است و دیگر نیازی به گفتن نیست که اگر همه چیز اشتباه پیش برود هرگونه گارانتی به صورت کامل منقضی است.

شما باید یک نسخه از پروفایل بتا آی. او. اس 14 را در یک سایت غیر اپلی پیدا کرده و دانلود کنید. گوگل در اینجا می‌تواند به شما کمک کند، هر چند این یک نمونه است که در زمان نوشتن به نظر می‌رسد در دسترس است.

پس از دانلود پروفایل، بتا را با همان روشی که در بالا ذکر شد نصب کنید. می‌توانید به مرحلهٔ 3 بروید.

ما مقالهٔ دیگری با عنوان «روش دریافت آی. او. اس 14 بتا برای غیر توسعه دهندگان» داریم که می‌توانید مطالعه کنید.

 

روش به دست آوردن بتا عمومی

همان طور که گفته شد، بتا عمومی آی. او. اس 14 هنوز عرضه نشده است. زمانی که عرضه شد (که انتظار داریم اوایل ژوئیه باشد) باید دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

1. در صفحهٔ Apple Beta بر روی Sign Up (ثبت نام) کلیک کرده و با اپل آیدی خود ثبت نام کنید.

2. وارد Beta Software Program (برنامه نرم‌افزار بتا) شوید.

3. بر روی Enrol دستگاه آی. او. اس‌ی خود کلیک کنید. (اگر سال گذشته برای نسخهٔ بتای قبلی ثبت نام کرده باشید، ممکن است لازم باشد آن پروفایل را حذف کرده و مجدداً برای نسخهٔ جدید ثبت نام کنید.)

4. در دستگاه آی. او. اس‌ی خود به beta. apple. com/profile بروید.

5. پروفایل پیکربندی را دانلود و نصب کنید.

6. این باعث می‌شود که نسخهٔ بتا در برنامهٔ Settings، در زیرمجموعه General و Software Update در دسترس باشد.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
بهترین باشید، نه اولین.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘