روش مشاهده همه برنامه‌های باز در مک

19
تیر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 1732 بازدید

 روش مشاهده همه برنامه‌های باز در مک

آیا می‌خواهید تمام برنامه‌هایی که در حال حاضر بر روی مک خود اجرا کرده‌اید را مشاهده کنید؟ شما جای درستی آمده‌اید.

-----

سافت‌مک: رابط کاربری مک. او. اس و سیستم پنجره‌ای آن معمولاً بسیار کاربرپسند است. اما زمانی که بارگذاری برنامه‌ها، فعالیت‌ها و پردازش سیستم همه با هم انجام می‌شود، می‌تواند گیج کننده باشد. بنا بر این بسیار مناسب خواهد بود که همهٔ چیزهای در حال اجرا را مشاهده کنید و از آنجا بتوانید به برنامهٔ دیگری که انتخاب می‌کنید پرش کنید یا آن برنامه را ببندید.

خُب، اگر با این کار موافق هستید، به جای درستی مراجعه کرده‌اید. در این مقاله سه روش ساده برای مشاهدهٔ تمام برنامه‌هایی که در حال حاضر در مک خود اجرا کرده‌اید به شما نشان خواهیم داد.


Dock را بررسی کنید

ساده‌ترین روش، نگاه کردن به Dock است: ردیف آیکون‌های برنامه‌ها در پایین صفحه نمایش. (اگر Dock را به گونه‌ای تنظیم کرده‌اید که فقط در هنگامی که مکان‌نما را به آن قسمت می‌برید ظاهر شود، ممکن است لازم باشد تا مکان‌نما را به پایین صفحه نمایش ببرید تا ظاهر شود. می‌توانید با رفتن به مسیر System Preferences > Dock و با گذاشتن یا برداشتن تیک گزینهٔ Automatically hide or show the Dock تنظیم آن را تغییر دهید.)

Dock آیکون تمام برنامه‌های در حال حاضر باز را نشان می‌دهد. اما توجه داشته باشید که برنامه‌هایی را نشان می‌دهد که همیشه در آنجا حضور دارند، چه در حال اجرا باشند چه نباشند. و همچنین اسنادی که به حداقل رسیده‌اند را نیز نمایش می‌دهد. (به عنوان مثال iTunes، Chrome، Photoshop و سایر برنامه‌های متداولی که تنظیم کرده‌اید تا آیکون آنها در Dock ثابت باشد. بنا بر این می‌توانید هر زمان که تمایل دارید به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید. ولی این به این معنی نیست که آنها همیشه در حال اجرا هستند.) Dock در زیر آیکون برنامه‌هایی که در حال اجرا هستند یک نقطهٔ کوچک سفید قرار می‌دهد.

روش مشاهده همه برنامه‌های باز در مک

برای پرش به هر یک از برنامه‌های باز در Dock، به سادگی بر روی آیکون آن برنامه کلیک کنید (اگر بر روی آیکون برنامه‌ای که در حال اجرا نیست کلیک کنید، آن برنامه باز خواهد شد.) شما می‌توانید مستقیماً و از طریق Dock و با کلیک راست بر روی آیکون یک برنامهٔ در حال اجرا و انتخاب گزینهٔ Quit آن برنامه را بسته و از آن خارج شوید.

اگر می‌خواهید آیکون یک برنامه را به Dock اضافه کنید تا در دسترس باشد و باز کردن آن برنامه ساده‌تر شود، مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش افزودن، حذف کردن و چیدمان برنامه‌ها در Dock مک» را مطالعه کنید.

 

منوی Force Quit Applications (خروج اجباری برنامه‌ها) را بررسی کنید

برای مشاهدهٔ منوی Force Quit Applications (خروج اجباری برنامه‌ها) کلیدهای ترکیبی Cmd + Alt + Escape را فشار دهید. این منو تمام برنامه‌های در حال اجرا را نشان می‌دهد، و به شما این امکان را می‌دهد که در صورت لزوم آنها را مجبور به بسته شدن کنید - فقط کافیست برنامهٔ مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی Force Quit (خروج اجباری) کلیک کنید.

همچنین بخوانید: روش انجام خروج اجباری یا Control + Alt + Delete در یک مک

روش مشاهده همه برنامه‌های باز در مک

پرش بین برنامه‌ها از این فهرست امکانپذیر نیست، و فقط برای بستن آنها به کار می‌رود. اما این یک نگاه واضح‌تر به برنامه‌های در حال اجرا نسبت به Dock دارد، به خصوص اگر Dock شما هم به اندازهٔ Dock ما شلوغ باشد.


Activity Monitor

دو روش قبلی فقط برنامه‌های مرسوم را نشان می‌دهد که در پنجره‌ها اجرا می‌شوند. Activity Monitor (نظارت بر عملکرد) همه چیز را نشان می‌دهد.

Activity Monitor را پیدا کرده (در Applications > Utilities یا از طریق Spotlight) و آن را باز کنید. برنامه‌ها، فعالیت‌ها و پردازش‌ها به صورت پیش‌فرض به ترتیب حروف الفبا لیست شده‌اند، اما می‌توانید برای تنظیم بر اساس بار پردازند، حافظه و سایر عوامل، بر روی سرصفحهٔ ستون‌ها کلیک کنید.

روش مشاهده همه برنامه‌های باز در مک

اگر یکی از برنامه‌ها یا پردازش‌ها را انتخاب کنید، گزینه‌های بالا روشن خواهد شد و به شما این امکان را می‌دهد که پردازش را متوقف کنید، یا برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی Inspect کلیک کنید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
طراحی یک محصول با تمرکز بر روی رفتارهای یک قشر از جامعه کار بسیار دشواری است. در خیلی مواقع مردم نمی دانند چه چیزی می خواهند تا زمانی که شما آنها را متوجه نیاز و خواسته شان نمایید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘