روش مسدود کردن تبلیغات در آیفون و آیپد

6
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 7 دقیقه
0 نظر 1066 بازدید

روش مسدود کردن تبلیغات در آیفون و آیپد 

اگر در حین مرور آنلاین، شاهد آگهی‌ها و تبلیغات آزار دهنده‌ای هستید، همیشه می‌توانید از یک مسدود کنندهٔ آگهی در آیفون یا آیپد خود استفاده کنید. در این مقاله ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه این کار را انجام دهید (و این که چرا ممکن است این کار را انجام ندهید).

-----

سافت‌مک: ظاهر شدن مدوام تبلیغات اجباری اینترنتی ناراحت کننده است. این روش اصلی کسب درآمد تولید کنندگان محتوا است و به سایت‌هایی مانند همین سایتی که در حال مطالعهٔ آن هستید، اجازه می‌دهد تا از دریافت هزینهٔ اشتراک از شما خودداری کنند. اما گاهی اوقات حجم تبلیغات بسیار زیاد می‌شود و باعث حواس پرتی و مزاحمت می‌شود.

هنگامی که در چنین وضعیتی قرار می‌گیرید، خوشحال خواهید شد اگر بدانید که مسدود کردن تبلیغات هنگام استفاده از سافاری در آیفون یا آیپد کار بسیار ساده‌ای است. در این مقاله ما چگونگی انجام این کار را به شما نشان خواهیم داد.

 

مسدود کردن پنجره‌های بازشو در Settings

برای مسدود کردن مناسب تبلیغات، لازم است یک برنامهٔ شخص ثالث را نصب کنیم، اما آی. او. اس دارای یک مسدود کنندهٔ پاپ‌آپ (پنجرهٔ بازشو / pop-up) داخلی است. Settings را باز کرده و به Safari بروید، سپس بر روی دکمهٔ کشویی کنار Block Pop-ups ضربه بزنید.

انجام این کار تفاوت آشکاری ایجاد نخواهد کرد، اما این یک شروع است.

روش مسدود کردن تبلیغات در آیفون و آیپد

 

روش نصب یک مسدود کنندهٔ تبلیغات در آیفون و آیپد

روش کار مسدود کننده‌های تبلیغات از طریق افزونه‌های (extensions) سافاری است. این ویژگی از آی. او. اس 9 وجود دارد و صرفاً به حذف تبلیغات مزاحم محدود نمی‌شود. در واقع، انواع مختلفی از افزونه‌های مفید وجود دارد.

برای راه‌اندازی یک مسدود کنندهٔ تبلیغات، ابتدا باید آن را از فروشگاه برنامه (App Store) دریافت کنید. گزینه‌های زیادی مانند AdBlock Plus و AdGuard را پیدا خواهید کرد. ما برای این آموزش AdGuard را انتخاب کرده‌ایم، اما دستورالعمل‌ها برای تمام مسدود کننده‌های تبلیغات تقریباً یکسان خواهند بود.

برنامه را دانلود کنید، آن را باز کنید، سپس بر روی گزینهٔ Get Started (شروع به کار) ضربه بزنید. کنترل پنلی با تنظیمات فیلتر مختلفی را در دسترس خواهید دید.

همچنین ممکن است متوجه شوید که در بالای صفحه پیامی به رنگ قرمز وجود دارد که می‌گوید: Safari content blocker is disabled (مسدود کنندهٔ محتوای سافاری غیرفعال است). دلیل این امر نیاز به مجوز برای آی. او. اس است.

به صفحه اصلی (home) برگردید و Settings > Safari را انتخاب کنید، سپس در بخش General گزینهٔ Content Blockers (مسدود کنندهٔ محتوا) را ملاحظه کنید. بر روی حالت دوم ضربه بزنید تا لیستی از مسدود کننده‌های تبلیغاتی را که نصب کرده‌اید را مشاهده کنید. برای روشن کردن آن، بر روی دکمهٔ کشویی در سمت راست AdGuard ضربه بزنید تا رنگ آن سبز شود.

روش مسدود کردن تبلیغات در آیفون و آیپد

برنامهٔ AdGuard را باز کنید و هشدار قرمز باید ناپدید شده باشد، به این معنی که می‌توانید پیکربندی خود برنامه را شروع کنید. انجام این کار چندان سخت نیست، زیرا AdGuard مجموعه‌ای از پیش‌فرض‌ها را دارد که هدف آن اطمینان از فراهم کردن یک تجربهٔ آنلاین بدون آگهی و سریع است.

با مراجعه به Filters (فیلتر) و بررسی این که کدام یک از آنها فعال است، می‌توانید این پیش‌فرض‌ها را مشاهده کنید. به لطف تیک‌های سبز رنگ در سمت چپ نام آنها، به راحتی می‌توان به این امر پی برد.

روش مسدود کردن تبلیغات در آیفون و آیپد

هر مسدود کننده‌ای روش‌های مختلفی برای تنظیم فیلترها خواهد داشت، بنا بر این بخش‌های راهنمای (help) آن مسدود کننده را بررسی و مطالعه کنید تا روش انجام آنها در آن برنامهٔ خاص را پیدا کنید. یکی از مزایای AdGuard این است که در صفحهٔ اصلی دارای یک ویدیو در بالا است که شما را از طریق طی مراحل بهبود روش‌های مسدود کردن آگاه می‌کند.

استفاده از ویژگی لیست سفید را در نظر داشته باشید. این امر به مسدود کننده فرمان می‌دهد وب سایت‌های خاصی را معاف کند، به این معنی که هنگام بازدید از آنها، تبلیغات باز هم ظاهر می‌شوند. این یک مزیت است زیرا به سایت‌ها اجازه می‌دهد تا درآمد کسب کنند و در عوض مطالبی را که از آنها لذت می‌برید را در اختیار شما قرار دهند. از این ویژگی در سایت‌هایی که در تبلیغات زیاده‌روی نکرده و می‌خواهید از آنها پشتیبانی کنید استفاده کنید.

برای انجام این کار در AdGuard باید سافاری را باز کرده و به سایت مورد نظر بروید. هنگامی که در سایت فوق هستید، بر روی دکمهٔ Share (اشتراک‌گذاری) ضربه بزنید (همان دکمهٔ مربعی همراه با یک فلش در قسمت بالا)، سپس ردیف آیکون‌های خاکستری را اسکرول کنید تا گزینهٔ More (بیشتر) را پیدا کنید.

بر روی آن ضربه بزنید، تا AdGuard اسکرول کرده و دکمه کشویی آن را بر روی روشن تغییر وضعیت دهید. بر روی Done ضربه بزنید تا به منوی اول باز گردید. آیکون‌های خاکستری اکنون باید شامل AdGuard هم شده باشد.

روش مسدود کردن تبلیغات در آیفون و آیپد

بر روی آن ضربه بزنید تا گزینهٔ Enable on this website (فعال کردن در این وب سایت) که معمولاً در حالت روشن است در اختیار شما قرار گیرد. دکمهٔ کشویی را به وضعیت خاموش تغییر دهید و AdGuard اکنون به صورت خودکار به این سایت اجازهٔ نمایش تبلیغات را خواهد داد.

روش مسدود کردن تبلیغات در آیفون و آیپد

به خاطر داشته باشید که مسدود کننده‌های تبلیغات فقط در سافاری عمل می‌کنند، بنا بر این هر مقاله‌ای که در فیسبوک، توئیتر یا برنامه‌های دیگر بر روی آن کلیک می‌کنید، مسدود کنندهٔ تبلیغات فعال نخواهد شد.

فایدهٔ افزودن یک مسدود کننده تبلیغات این است که در نهایت شما دادهٔ کمتری مصرف خواهید کرد، زیرا تبلیغات اغلب بصری هستند و بنا بر این لود شدن آنها نسبت به متن موجود در هر صفحهٔ وب مقدار داده بیشتری مصرف خواهند کرد. همچنین ممکن است شما شاهد عمر باتری طولانی‌تری باشید.

 

آیا مسدود کننده‌های تبلیغات ایمن هستند؟

در اکثر موارد، مسدود کننده‌های تبلیغات به اندازهٔ سایر برنامه‌های موجود در فروشگاه برنامه بی‌خطر هستند. برخی از موارد بحث‌برانگیز وجود داشته که پس از گزارش‌هایی مبنی بر این که آنها در این بین حملاتی را نیز انجام می‌دهند، اپل آنها را حذف کرده است. اما در بیشتر موارد، آنها برای استفاده ایمن هستند.

مسدود کننده‌های محتوا، طبق ماهیت خود، بر ترافیک وب شما نظارت می‌کنند و در مرور وب شما دخالت می‌کنند، که برای سوء استفاده کردن وسوسه کننده هستند. به همین دلیل باید از برنامه‌های مطرح و بزرگ مانند برنامه‌های ذکر شده در بالا استفاده کنید.

 

آیا استفاده از مسدود کنندهٔ تبلیغات چیز خوبی است؟

همه دوست دارند که از محتوای رایگان موجود در وب لذت ببرند. وب سایت‌هایی که به منظور کسب درآمد دسترسی به اطلاعات خود را در ازای پرداخت وجه محدود کرده‌اند معمولاً طرد می‌شوند، و فراوانی سایت‌ها باعث شده است که آنها کار نکنند.

اما - و این مسئلهٔ مهمی است - تنها راهی که سایت‌ها را قادر به ایجاد چنین محتواهای عالی می‌کند و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از طرف شما آن را در اختیار شما قرار می‌دهند، پرداخت هزینه از طرف تبلیغ کننده‌هایی است که می‌خواهند به خوانندگان این سایت‌ها دسترسی داشته باشند.

زمانی که مجلات و روزنامه‌ها بر بزرگراه اطلاعاتی حکمرانی می‌کردند، همین ماجرا اتفاق می‌افتاد، اما در آن زمان شما نمی‌توانستید قبل از بهره‌گیری از مقالات به صورت خودکار تبلیغات آنها را حذف کنید. مگر این که یک قیچی تیز در اختیار می‌داشتید!

بنا بر این، برای این که ناشران بتوانند حقوق کارمندان خود را پرداخت کنند، بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و بتوانند محتوای مناسبی تولید کنند، باید درآمد تبلیغاتی کسب کنند.

تبلیغات می‌توانند ناخوشایند باشند؛ و این حقیقتی است. بنا بر این اگر یک سایت مناسب پیدا کردید که از محتوای آن لذت می‌برید و پیگیر مطالب آن هستید اما از تبلیغات مزاحم استفاده می‌کند، این امر را به نویسنده اطلاع داده و شکایت کنید. این مسئله می‌تواند به تبلیغ کنندگان گزارش شود و امیدوار باشیم تغییری در سایت ایجاد کند که به نفع همه باشد.

اگر عموماً از مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید، پس از انتخاب لیست سفید، سایت‌های مورد علاقهٔ خود را در آن لیست قرار دهید. همچنین تنظیمات non-intrusive (غیرمزاحم) در برنامه‌هایی مانند Crystal به شما این امکان را می‌دهد تا با پاداش دادن به تبلیغاتی که به خواننده احترام می‌گذارد، در رفاه مالی یک سایت مشارکت کنید.

در پایان، این به طرز فکر شما بستگی دارد. شما می‌توانید تمام تبلیغات را مسدود کنید، از محتوا استفاده کنید و هیچکس هم برای دستگیری شما مراجعه نخواهد کرد.

فقط در این صورت آمادهٔ زندگی در دنیایی باشید که خیابان‌ها با روزنامه‌نگاران سابق ژولیده‌ای پر شود که دست‌های پژمردهٔ خود را به سمت شما دراز کرده‌اند و در حالی که گریه می‌کنند بگویند: 50 پنی برای آموزش…

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
گاهی زندگی با آجر به سرت می زند. ایمان خود را از دست ندهید

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘