روش ری‌استارت کردن (راه‌اندازی مجدد) یک آیفون یا آیپد

26
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 7 دقیقه
0 نظر 1189 بازدید

 روش ری‌استارت کردن (راه‌اندازی مجدد) یک آیفون یا آیپد

در این مقاله روش راه‌اندازی مجدد، بوت مجدد یا مجبور به ری‌استارت کردن آیفون یا آیپد شما (از جمله مدل‌های فاقد دکمهٔ Home مانند آیفون 11 و آیپد پرو 2018) آورده شده است. اگر دستگاه شما فریز شده باشد، اجرا نشود یا درگیر مشکلات دیگری باشد، این یک راه حل سودمند است.

-----

سافت‌مک: در این آموزش روش راه‌اندازی مجدد (ری‌استارت) و بوت مجدد (ری‌بوت) آیفون یا آیپد را به شما نشان خواهیم داد. اگر iDevice شما فریز یا کُند شده است، یا بد عمل می‌کند، این کار می‌تواند یک راه حل مؤثر باشد.

روش ری‌استارت یا ری‌بوت کردن، به مدل دستگاهی که در اختیار دارید بستگی دارد (و اگر دستگاهی با دکمهٔ Home مانند آیفون 11 پرو یا آیپد پرو 2018 دارید، کمی پیچیده‌تر است). ما مراحل مورد نیاز برای خاموش کردن و ری‌استارت کردن هر نسل از آیفون یا آیپد را در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

تفاوت بین ری‌استارت کردن، مجبور به ری‌استارت کردن و ری‌بوت کردن چیست؟

نمی‌دانید آیفون شما نیاز به ری‌استارت کردن دارد یا نیاز به ری‌بوت شدن دارد؟ این دو در اصل یک چیز هستند، فقط دو کلمهٔ متفاوت برای «خاموش کردن و مجدداً روشن کردن دستگاه» است. یک راه حل در دسترس در حوزهٔ فناوری اطلاعات برای رفع ایرادات مربوط به کامپیوتر.

تنها تفاوت زمانی است که بعضی اوقات کلمهٔ force (اجبار) جایگزین hard (سخت) می‌شود. این امر فرایند متفاوتی را به وجود می‌آورد.

گاهی اوقات ممکن است آیفون یا آیپد شما هنگ کرده و هیچ عکس‌العملی نشان ندهد و حتی تلاش برای خاموش کردن آن نیز عملی نشود. و بدتر از آن، ممکن است حتی روشن هم نشود. در این حالت، بهترین راه حل، مجبور به ری‌استارت کردن (force-restart) است، که همچنین به عنوان یک ری‌بوت سخت (hard reboot) نیز شناخته می‌شود، و ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

 

روش ری‌استارت کردن یک آیفون یا آیپد

برای خاموش کردن و راه‌اندازی مجدد (ری‌استارت) دستگاه خود، باید دکمهٔ پاور (دکمهٔ خاموش روشن کردن) را فشار داده و نگه دارید، که بسته به مدل و اندازهٔ دستگاه خود، در سمت راست یا بالای آیفون آن را پیدا خواهید کرد (اپل در زمان معرفی اندازه‌های بزرگ‌تر آیفون همراه با آیفون 6، دکمهٔ پاور را به سمت راست منتقل کرد) تمام آیپدها دارای دکمهٔ پاور در بالای دستگاه هستند.

1. دکمهٔ پاور را برای چند ثانیه فشار داده و نگه دارید.

2. آنقدر صبر کنید تا Slide to Power Off در صفحه نمایش شما ظاهر شود.

3. لغزندهٔ Slide to Power Off را به سمت راست بکشید.

4. مجدداً دکمهٔ پاور را فشار داده و نگه دارید و صبر کنید تا دستگاه شما روشن شود.

5. در هنگام راه‌اندازی مجبور هستید رمز عبور خود را وارد کنید، حتی اگر معمولاً از اثر انگشت برای شناسایی استفاده می‌کنید.

اگر این روش عمل نکرد، ممکن است نشان دهندهٔ این باشد که لازم است دستگاه را مجبور به ری‌استارت (force-restart) کنید. ما در مرحلهٔ بعدی روش انجام این کار را توضیح خواهیم داد.

روش ری‌استارت کردن (راه‌اندازی مجدد) یک آیفون یا آیپد

 

روش مجبور به ری‌استارت کردن یک آیفون یا آیپد

اگر آیفون یا آیپد شما پاسخگو نیست، یا آن را خاموش کرده‌اید و دوباره روشن نمی‌شود، چیزی از دست نرفته است. یک ویژگی در دستگاه‌های آی. او. اس وجود دارد که در هنگام عمل نکردن حالت‌های عادی می‌توان از آن استفاده کرد.

روش مورد نیاز برای این رویه بستگی به مدل آیپد یا آیفون مورد استفادهٔ شما دارد. این مسئله حول این محور می‌چرخد که آیا شما یک دکمهٔ Home دارید یا خیر، و اگر این دکمه را دارید، آیا این یک دکمه فیزیکی است یا یک دکمهٔ ضربه‌ای.

به عنوان مثال، آیفون 6s و مدل‌های قبل از آن دارای یک دکمهٔ Home فیزیکی هستند که هنگام فشار دادن آن به سمت پایین حرکت می‌کند. آیفون 7 و 8 دکمهٔ Home دارند، اما ایستا است و به جای این که به سمت پایین حرکت کند، برای شبیه‌سازی یک کلیک ارتعاش می‌کند، و هنگام خاموش شدن دستگاه هیچ عملکردی ندارد. و آیفون X، آیفون XS، آیفون 11 و آیفون 11 پرو، و مدل‌های آیپد پرو از سال 2018 به بعد، به هیچ وجه دکمهٔ Hmoe ندارند.

مجبور به ری‌استارت کردن یک آیفون 6s، آیفون SE یا مدل‌های قبل از آن

در اینجا روش اصلی برای مجبور کردن دستگاه به ری‌استارت کردن آمده است. شما به یک دکمهٔ Home فیزیکی نیاز دارید.

1. دکمهٔ Home (همان که در قسمت جلوی آیفون یا آیپد است) و دکمهٔ پاور را همزمان پایین نگه دارید.

2. هر دو دکمه را آنقدر نگه دارید تا آرم اپل ظاهر شود.

3. دکمه‌ها را رها کرده و منتظر بمانید تا دستگاه شما ادامهٔ شروع خود را کامل کند.

4. در هنگام راه‌اندازی، کد عبور خود را وارد کنید. (شما نمی‌توانید برای ورود به سیستم از اثر انگشت استفاده کنید.)

به این کار مجبور کردن به ری‌استارت (force-restart) (یا بعضی اوقات hard reset) گفته می‌شود، و امیدواریم هر مشکلی که داشتید را برطرف کند. اگر هنوز هم عملکرد دستگاه آن طور که باید باشد نیست، ممکن است ایدهٔ خوبی باشد که آیفون خود را از نسخهٔ پشتیبان بازیابی کنید، زیرا ممکن است برخی از فایل‌های شما خراب شده و باعث بروز این مشکل می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، می‌توانید مقالهٔ دیگر ما با عنوان روش بازیابی آیفون یا آیپد از نسخه پشتیبان آی‌کلود یا آی‌تیونز را مطالعه کنید.

مجبور به ری‌استارت کردن یک آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس

آیفون 7 و سایز پلاس آن، اولین آیفون‌هایی بودند که دکمهٔ Home فیزیکی نداشتند. در عوض، دارای یک دکمهٔ ضربه‌ای مبتنی بر نرم‌افزار است که احساس فشردن یک دکمه و صدای کلیک آن را شبیه‌سازی می‌کند. از آنجایی که نرم‌افزاری است، اگر دستگاه فریز شده باشد، قادر به تشخیص این که آیا دکمهٔ Home فشرده می‌شود یا نه نیستید. این به این معنی است که اپل باید راه جدیدی را برای مجبور کردن به ری‌استارت ابداع کند که شامل دکمهٔ Home نباشد.

روش اپل برای مجبور به ری‌استارت کردن آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس به شرح زیر است:

1. کلید پاور/قفل در سمت راست تلفن را فشار داده و نگه دارید.

2. همزمان کلید کم کردن صدا در سمت چپ را فشار داده و نگه دارید.

3. صبر کنید تا آرم اپل ظاهر شود (ممکن است لغزندهٔ Slide to Power Off را مشاهده کنید، اما همچنان دکمه‌های جانبی را نگه دارید تا آیفون این مرحله را پشت سر بگذارد). سپس تلفن ادامهٔ کار راه‌اندازی خود را طی خواهد کرد.

4. در هنگام راه‌اندازی کد عبور خود را وارد کنید.

مجبور به ری‌استارت کردن یک آیفون 8 یا آیفون 8 پلاس، یا هر iDevice بدون دکمهٔ Home

این روش مخصوص آیفون 8 و آیفون 8 پلاس و دستگاه‌هایی که دکمهٔ Home ندارند است: آیفون X، آیفون XS، آیفون XS Max، آیفون 11، آیفون 11 پرو، آیفون پرو Max، و آیپد پروهای 2018.

این کاری است که برای مجبور به ری‌استارت کردن دستگاه خود باید انجام دهید:

1. به سرعت دکمهٔ زیاد کردن صدا را فشرده و رها کنید.

2. به سرعت دکمهٔ کم کردن صدا را فشرده و رها کنید.

3. دکمهٔ پاور (در سمت دیگر) را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که آرم اپل را ببینید.

4. در هنگام راه‌اندازی کُد عبور خود را وارد کنید.

این کار باید آیفون شما را مجبور به ری‌استارت کردن کند.

 

اگر ری‌استارت کردن مشکل آیفون را برطرف نکرد چه کنیم

برای مشکلات بزرگتر، ممکن است ریست کردن دستگاه به تنظیمات کارخانه مورد نیاز باشد. ریست کردن به تنظیمات کارخانه به این معناست که تمام اطلاعات دستگاه شما پاک خواهد شد و تنظیمات آن به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه در زمان تولید دستگاه باز خواهند گشت.

با توجه به این که بازگشت به حالت کارخانه باعث می‌شود که تمام اطلاعات آیفون یا آیپد شما حذف شود، بسیار مهم است که همیشه با آی‌کلود یا آی‌تیونز یک نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید. در این صورت می‌توانید هنگام بروز مشکلات دستگاه خود را بازیابی کنید. در این مورد چند مقالهٔ دیگر نیز داریم که مطالعهٔ آنها می‌تواند به شما در این امر کمک کند:

- روش بازیابی آیفون یا آیپد از نسخه پشتیبان آی‌کلود یا آی‌تیونز

- روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون و آیپد خود با مک. او. اس کاتالینا 10.15

- تهیه نسخه پشتیبان از آیفون بدون استفاده از آی‌تیونز و آی‌کلود

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
هر زمان که خود را در کنار اکثریت دیدید، زمان مکث و تأمل فرا رسیده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘