روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

14
اسفند 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 15 دقیقه
0 نظر 2549 بازدید

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV 

ما روش راه‌اندازی اپل تی. وی را به شما نشان خواهیم داد. در عین حالی که راه‌اندازی اپل تی. وی می‌تواند خیلی سریع انجام شود، ترفندهای دیگری نیز وجود دارد که ممکن است بخواهید برای شخصی‌سازی آن انجام دهید…

-----

سافت‌مک: راه‌اندازی اولیهٔ اپل تی. وی (Apple TV) می‌تواند خیلی سریع انجام شود. به خصوص اگر یک آیفون یا آیپد در دسترس داشته باشید. اما ترفندهای دیگری نیز وجود دارد که ممکن است بخواهید برای شخصی‌سازی کامل رابط کاربری و ایجاد تنظیماتی متناسب با نیازهای خود انجام دهید. ما در این مقاله به چگونگی کارکرد اپل تی. وی جدید شما به همان روشی که می‌خواهید نگاهی خواهیم انداخت.


روش متصل کردن اپل تی.وی به یک تلویزیون

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

قبل از شروع تنظیم اپل تی. وی، باید آن را به تلویزیون خود متصل کنید. چنین کاری بدون یک کابل HDMI امکانپذیر نیست. در واقع چنین کابلی همراه با اپل تی. وی نیست.

ممکن است در حال حاضر یک کابل HDMI داشته باشید، در غیر این صورت، اپل کابل Belkin's 2m Ultra High Speed 8K HDMI Cable را به قیمت 29.95 پوند / 29.95 دلار به فروش می‌رساند که اگر اپل یک تی. وی 4K جدید دارید بسیار ایده‌آل است، در غیر این صورت می‌توانید یک کابل HDMI را با قیمتی کمتر از 6 پوند / 6 دلار خریداری کنید.


روش راه‌اندازی یک اپل تی.وی

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

پس از تهیهٔ یک کابل HDMI می‌توانید اپل تی. وی را راه‌اندازی کنید. چگونگی آن در ادامه توضیح داده شده است:

1. کابل برق را وصل کرده و اپل تی. وی را از طریق کابل HDMI به تلویزیون خود وصل کنید.

2. تلویزیون خود را روشن کرده و به ورودی HDMI که اپل تی. وی از طریق آن متصل شده است سوئیچ کنید. (اگر تلویزیون شما از HDMI-CEC پشتیبانی می‌کند، حتی لازم نیست به کانال HDMI سوئیچ کنید - ممکن است به صورت خودکار سوئیچ کند).

3. دکمه Menu بر روی Siri Remote را فشار دهید. اگر این کار باعث شروع به کار اپل تی. وی نشد، با نگه داشتن کلیدهای Menu و + می‌توانید Siri Remote را به اپل تی. وی خود وصل کنید.

4. با استفاده از ریموت زبان و کشور خود را انتخاب کنید.

5. اینجا جایی است که آیپد یا آیفون شما مفید واقع می‌شوند. اگر دستگاهی دارید که آی. او. اس 9.1 یا نسخه‌های بالاتر آن را اجرا می‌کند، می‌توانید از آن برای تنظیم شبکهٔ خود استفاده کنید. اگر دستگاه آی. او. اس‌ی خود را نزدیک یا بالای اپل تی. وی قرار دهید، باعث می‌شود که اطلاعات تنظیم شده در شبکه (از جمله رمز عبور پیچیدهٔ روتر شما) به سمت دیگر ارسال شود.

باید مطمئن شوید که بلوتوث روی دستگاه آی. او. اس شما روشن شده است. اپل تی. وی به سرعت آیفون ما را از طریق بلوتوث پیدا کرد و تلاش کرد به همان شبکه وایفایی که آیفون از آن استفاده می‌کرد متصل شود.

شما زمانی از این مسئله خوشحال خواهید شد که متوجه بشوید وارد کردن رمز عبور به صورت دستی با استفاده از کیبورد روی صفحه چه کابوس زجرآوری است. در مرحلهٔ بعدی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.


وارد کردن یک رمز عبور در اپل تی.وی

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

مرحلهٔ بعدی شامل وارد کردن شناسه اپل (Apple ID) و رمز عبور خودتان است، که احتمالاً این کار تجربه‌ای ناامید کننده خواهد بود، و عمدتاً به دلیل کیبورد روی صفحه بدقواره‌ای است که در آن تمامی حروف الفبا در یک خط نمایش داده می‌شوند (به جای این که در یک ساختار شبکه‌ای مانند اپل تی. وی قدیمی قرار داشته باشد) همراه با رایج‌ترین نمادهای مورد استفاده.

این به این معنی است که شما صفحه کلید را از یک طرف صفحه نمایش به سمت دیگر می‌لغزانید و در یک مرور اجمالی حرفی که می‌خواهید را انتخاب می‌کنید، زیرا شما با ریزه‌کاری‌های ترک‌پد در بالای Siri Remote آشنا نیستید.

از Siri استفاده کنید

گزینهٔ آسان‌تر این است که با کلیک کردن بر روی قسمت مربوطه بر روی صفحه نمایش و پایین نگه داشتن دکمهٔ Mic بر روی ریموت Siri، ایمیل و رمز عبور خود را با استفاده از Siri دیکته کنید.

از برنامه ریموت آیفون استفاده کنید

tvOS 9.1 پشتیبانی از برنامهٔ Remote در آیفون را به ارمغان آورد، و به شما این امکان را می‌دهد تا به جای صفحه کلید آزار دهندهٔ روی صفحهٔ اپل تی. وی، از دستگاه آی. او. اس خود استفاده کرده و اطلاعات ورود به سیستم و جستجو را وارد کنید. در واقع، هر زمان که نیاز به ورد متن در اپل تی. وی داشته باشید، باید قسمت ورود متن به صورت خودکار در آیفون شما ظاهر شود.

| همچنین بخوانید: روش استفاده از آیفون به عنوان ریموت کنترل تلویزیون |

همچنین می‌توانید از طریق برنامهٔ داخلی Remote اپل واچ برای کنترل اپل تی. وی استفاده کنید.


سرویس‌های موقعیت مکانی، سیری، محافظ صفحه نمایش و موارد دیگر را در اپل تی.وی فعال کنید

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

مراحل بعدی در روند راه‌اندازی اپل تی. وی شما به شرح زیر است:

1. ببینید آیا می‌خواهید Location Services (سرویس‌های موقعیت مکانی) را فعال کنید: شاید تعجب کنید که این امر در یک دستگاه ساکن و بی‌حرکت چه ضرورتی دارد، اما اگر بخواهید محافظ صفحه نمایش هوایی جدید اپل بر اساس ساعات زمانی روز تغییر کند، ارزش این کار را دارد.

2. انتخاب کردن سیری (Siri) در اپل تی. وی: در مرحلهٔ بعد باید سیری را انتخاب کنید (با فرض این که در کشور شما پشتیبانی می‌شود - ممکن است فکر کنید که به دلیل داشتن سیری در آیفون خود، سیری در اپل تی. وی هم در دسترس خواهد بود، اما این طور نیست.) به سیری پاسخ Yes بدهید تا از میکروفون داخلی Siri Remote و دستورات جدیدی که می‌توانید در اپل تی. وی خود استفاده کنید، بهره‌مند شوید.

3. انتخاب کردن دلبخواهی محافظ صفحه نمایش Aerial: شایان ذکر است که انتخاب محافظ‌های صفحه نمایش Aerial (هوایی) دلبخواهی هستند و در هنگام تنظیم از شما سؤال خواهد شد که آیا تمایل به استفاده از آنها دارید یا خیر. اگر ظرفیت حجم پهنای باند محدودی دارید، باید احتیاط کنید، زیر اپل هشدار می‌دهد که فعال کردن محافظ صفحه نمایش باعث می‌شود در هر ماه حدود 600 مگابایت حجم دانلودی داشته باشید.

4. موافقت می‌کنم داده‌های تشخیصی ارسال شود: در آخرین صفحه از شما سؤال می‌شود که آیا اپل می‌تواند داده‌های تشخیصی از اپل تی. وی شما، از جمله موقعیت مکانی شما را دریافت کند؟ عضویت در آن کاملاً به تصمیم شما بستگی دارد، اما اگر اجازه ندهید اطلاعات تشخیصی را به اپل ارسال کند، اگر اپل تی. وی به آن شکلی که می‌خواهید بهبود نیافته است، نباید شکایتی داشته باشید.


با Home Screen آشنا شوید

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

پس از راه‌اندازی اولیه، شما به صفحه اصل (Home Screen) اپل تی. وی منتقل خواهید شد.

اگر با مدل‌های اپل تی. وی آشنا باشید، ممکن است متوجه این موضوع بشوید که با صفحه اصلی اپل تی. وی‌های قدیمی‌تر متفاوت است.

در اینجا نتفلیکس (Netflix) وجود ندارد، که ممکن است در یک لحظه باعث نگرانی شما شود، اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اگر برایتان سؤال است که چگونه نتفلیکس را در اپل تی. وی خود تماشا کنید، نگران نباشد؛ یک برنامهٔ Netflix در فروشگاه برنامه اپل تی. وی (Apple TV App Store) موجود است.

بنا بر این اکنون زمان آن است که به منظور پر کردن صفحه اصلی خود با برخی از برنامه‌ها، نگاهی به فروشگاه برنامه (App Store) داشته باشید.


تغییر محافظ صفحه نمایش در اپل تی.وی

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

روش‌های زیادی برای شخصی‌سازی اپل تی. وی وجود دارد. شاید تصاویر هوایی با حرکت آهستهٔ اپل از مناطق مختلف جهان مانند لندن یا دیوار بزرگ چین را دوست داشته باشید، اما اگر به دنبال چیز دیگری باشید چه می‌کنید؟

اگر از تصاویر پس‌زمینهٔ هوایی که در حال حاضر نمایش داده می‌شود خسته شده‌اید، می‌توانید گزینهٔ نمایش موارد دیگر و جدید را فعال کنید.

تنظیمات محافظ صفحه نمایش هوایی جدید در مسیر Settings > General > Screensaver قرار دارند. پیش‌فرض دانلود ویدیوهای جدید به صورت ماهانه است، اما می‌توانید آن را به صورت هفتگی یا روزانه تغییر دهید. مراقب باشید: هر دسته از ویدیوهای جدید حدود 600 مگابایت حجم دارند.

این تنوع بیشتری را برای شما مهیا می‌کند، اما متأسفانه، شما نمی‌توانید انتخاب کنید که کدام مناظر به شما نمایش داده شوند. هیچ راهی برای انتخاب شهر مورد علاقهٔ خودتان وجود ندارد و فقط می‌توانید موارد موجود را تماشا کنید، که مایهٔ تأسف است.

اگر اصلاً حوصلهٔ محافظ صفحه نمایش هوایی را ندارید، می‌توانید به جای آن از عکس‌های خودتان استفاده کنید. می‌توانید از عکس‌های موجود در کتابخانهٔ عکس، Photo Stream یا iCloud Photo Library استفاده کنید. برای انجام این کار:

1. برنامهٔ Photos را در اپل تی. وی باز کرده و آلبومی را که می‌خواهید تصاویر آن به صورت چرخشی در محافظ صفحه نمایش نشان داده شود را انتخاب کنید.

2. برای تنظیم آلبوم انتخابی خود به عنوان محافظ صفحه نمایش، بر روی Screensaver ضربه بزنید.

3. به منظور اعمال تنظیمات دقیق‌تر خود به مسیر Settings > General > Screensaver > Screensaver Type بروید.

اپل همچنین عکس‌هایی از Animals (حیوانات)، Flowers (گل‌ها)، و Nature Nature (طبیعت) به عنوان گزینه‌های محافظ صفحه نمایش فراهم کرده است، و در صورت تمایل می‌توانید از آلبوم‌های هنری برنامهٔ موسیقی نیز استفاده کنید.

پس از انتخاب عکس‌های خود، می‌توانید نوع تغییر حالت از عکسی به عکس دیگر را از بین گزینه‌های مختلفی از جمله Ken Burns و گزینه‌های اضافی دیگر در داخل آن، مانند Fade Through Black (محو شدن عکس در سیاهی و سپس ظاهر شدن عکس بعدی) انتخاب کنید. همچنین می‌توانید مدت زمان نمایش اسلایدها را نیز انتخاب کنید.


روش به خواب بردن اپل تی.وی

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

اپل تی. وی بعد از یک ساعت به صورت خودکار به خواب می‌رود، اما در صورت تمایل می‌توانید خودتان آن را بخوابانید. برخی ممکن است بگویند که گذاشتن لوازم الکترونیکی مدرن برای به خواب رفتن وسایل بعد از ترک آنها هیچ ارزشی ندارد چون انرژی زیادی مصرف نمی‌کنند، اما اگر اپل تی. وی را در اتاق خواب خود گذاشته‌اید، وقتی در شب آن را روشن می‌کنید احتمالاً بخواهید مانع از پخش نور آن شوید.

برای خواباندن اپل تی. وی، دکهٔ Home را چند ثانیه نگه دارید تا زمانی که به منوی جانبی دسترسی پیدا کنید و سپس Sleep را انتخاب کنید.

زمانی که می‌خواهید اپل تی. وی را مجدداً روشن کنید، یکی از دکمه‌های روی ریموت Siri را فشار دهید.


روش ممانعت از به خواب رفتن اپل تی.وی

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

شاید به جای این که اپل تی. وی خود را به خواب ببرید، بخواهید مانع از به خواب رفتن آن شوید. اپل تی. وی به صورت پیش‌فرض بعد از یک ساعت به خواب می‌رود، اما شاید دوست داشته باشید محافظ صفحه نمایش هوایی را در حال اجرا در پس‌زمینه داشته باشید.

برای تغییر تنظیم پیش‌فرض، به مسیر Settings > General > Sleep After رفته و سپس یک ساعت پیش‌فرض آن را تغییر دهید. گزینه‌های موجود شامل Never (هیچگاه)، 15 دقیقه، 30 دقیقه، یک ساعت، 5 ساعت و 10 ساعت است، بنا بر این یکی از این موارد باید برای شما مناسب باشد.


روش ری‌استارت کردن اپل تی.وی

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

اگر یک اتفاق غیرعادی برای اپل تی. وی شما رخ دهد، بهترین راه حل می‌تواند همان روش آزمایش شدهٔ «مجدداً خاموش و روشن کردن» باشد. می‌توانید با ضربه زدن به Settings > System > Restart اپل تی. وی خود را ری‌استارت کنید.

از سوی دیگر، می‌توانید دکمهٔ Home و Menu بر روی ریموت Siri را همزمان فشرده و نگه دارید و زمانی که چراغ جلوی اپل تی. وی شروع به چشمک زدن کرد آنها رها کنید.


روش فعال‌سازی VoiceOver در اپل تی.وی

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

اپل شامل تعدادی از گزینه‌های قابل دسترس همراه با اپل تی. وی است که VoiceOver یکی از بزرگترین آنها است.

می‌توانید از Siri بخواهید که VoiceOver را روشن کند یا از مسیر Settings > General > Accessibility > VoiceOver استفاده کنید.

پس از فعال شدن VoiceOver، متن های‌لایت شده با Siri Remote VoiceOver با صدای بلند خوانده می‌شود.

با یک بار ضربه زدن دو انگشتی بر روی صفحه لمسی (تاچ‌پد)، می‌توانید VoiceOver را متوقف (pause) کرده، و دو بار دو انگشتی ضربه بزنید تا از سر گرفته شود.


روش زوم کردن در صفحه تلویزیون با استفاده از اپل تی.وی

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

قابلیت دیگری که در دسترس است امکان بزرگنمایی صفحه نمایش اپل تی. وی است.

برای روشن کردن ویژگی زوم کردن، به مسیر Settings > General > Accessibility > Zoom بروید.

پس از فعال‌سازی، می‌توانید از صفحه لمسی (تاچ‌پد) موجود در ریموت Siri برای زوم کردن تصاویر در اپل تی. وی استفاده کنید، بخش خاصی از صفحه نمایش را بزرگنمایی کنید، در فضای یک تصویر جابجا شوید یا بزرگنمایی را تغییر دهید.


روش فعال کردن Closed Captions & Subtitles (شرح تصویر و زیرنویس) در اپل تی.وی

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

همچنین می‌توانید Closed Captions (شرح تصویر) را فعال کنید - که در اصل توصیف متنی بر روی عناصر غیرگفتاری روی صفحه است که می‌توانید مشاهده کنید. بر روی دکمهٔ Home سه بار کلیک کنید تا گزینه‌های قابل دسترسی که شامل VoiceOver، Zoom، Closed Captions و Audio Descriptions (توضیحات صوتی) است را باز کنید.

از سوی دیگر، اگر در حین پخش هر ویدیوی تمام صفحه‌ای، با انگشت خود بر روی صفحه لمسی ریموت به سمت پایین بکشید، می‌توانید Subtitles (زیرنویس) را فعال کنید.

اگر می‌خواهید یک پیش‌فرض را انتخاب کنید، به مسیر Settings > General > Accessibility > Accessibility Shortcut رفته و پیش‌فرض مورد نظر خود را انتخاب کنید.


روش گرفتن یک اسکرین‌شات از اپل تی.وی

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

گرفتن یک اسکرین‌شات از اپل تی. وی واقعاً امکانپذیر است، اما ساده نیست. در اینجا چگونگی انجام این کار را توضیح می‌دهیم:

1. از فروشگاه برنامه مک، محیط توسعهٔ Apple Xcode را در مک خود دانلود کنید.

2. Xcode را بر روی مک خود نصب کنید.

3. اپل تی. وی خود را با استفاده از یک کابل USB-C یا USB به مک خود وصل کنید.

4. Xcode را باز کنید. به مسیر Window > Devices رفته و Apple TV را انتخاب کنید.

5. بر روی Take Screenshot (گرفتن اسکرین‌شات) کلیک کنید.

اگر این روش مناسب نیست، همچنین می‌توانید با استفاده از برنامهٔ Notes در آیفون خود نیز یک اسکرین‌شات بگیرید.


روش ضبط ویدیو از صفحه نمایش اپل تی.وی

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

همچنین می‌توانید از اپل تی. وی خود ویدیو ضبط کنید.

1. اپل تی. وی خود را با استفاده از یک کابل USB-C به مک خود متصل کنید.

2. برنامهٔ QuickTime را در مک خود باز کرده و File > New Movie Recording را انتخاب کنید.

3. بر روی فلش کنار دکمهٔ ضبط کلیک کرده و Apple TV را از میان گزینه‌های Camera and Microphone (دوربین و میکروفن) انتخاب کنید.

4. بر روی دکمهٔ Record (ضبط) کلیک کنید.

همچنین بخوانید:

- فیلمبرداری از صفحه نمایش در مک

- چگونه از صفحه آیفون خود فیلمبرداری کنیم

 

چگونه صفحه نمایش مک، آیپد یا آیفون خود را بر روی تلویزیون به اشتراک بگذارید

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

اگر از AirPlay برای پخش بین دو دستگاه از طریق اپل تی. وی استفاده می‌کنید، می‌توانید هر چیزی را که در مک، آیپد یا آیفون خود اجرا می‌کنید را بر روی تلویزیون ببینید و بشنوید.

برای استفاده از AirPlay در مک خود، بر روی آیکون AirPlay در سمت راست بالای نوار منو کلیک کرده و Apple TV را انتخاب کنید. می‌توانید صفحه نمایش را بر روی تلویزیون آینه کنید یا از تلویزیون به عنوان یک صفحه نمایش مجزا برای مشاهدهٔ محتوا استفاده کنید.

برای استفاده از AirPlay در آیفون 8 یا قبل از آن، انگشت خود را به سمت بالا بکشید و Screen Mirroring (آینه کردن صفحه نمایش) را انتخاب کنید، در حالی که در آیفون X یا بعد از آن، با کشیدن انگشت به سمت پایین در سمت راست بالای صفحه نمایش، به Control Centre (مرکز کنترل) دسترسی پیدا می‌کنید. همانند نسخهٔ AirPlay مک، شما می‌توانید آینه شدن صفحه نمایش خود و یا ارسال صفحات بر روی صفحه تلویزیون را انتخاب کنید.

تنها مشکلی که استفاده از AirPlay در آیپد یا آیفون شما دارد این است که زمانی که تلویزیون در حال پخش محتوا است قادر به استفاده از دستگاه نیستید، و مواردی مانند تماس‌های تلفنی باعث قطع شدن تماشا کردن شما می‌شود.

همچنین بخوانید:

- نحوه اتصال آیفون یا آیپدتان به تلویزیون برای تماشای فیلم و عکس یا پلی کردن موزیک

- روش استفاده از صفحه نمایش دوم با یک مک

- روش استفاده از یک آیپد به عنوان صفحه نمایش دوم همراه با مک

 

روش گشت و گذار در وب در اپل تی.وی

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

این یکی از آن کارهایی است که همه می‌خواهند انجام دهند اما فقط با یک راه حل جانبی امکانپذیر است.

یک پروژهٔ منبع باز به نام 9to5Mac وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا محتوای وب را در اپل تی. وی خود مشاهده کنید. کاربران می‌توانند با استفاده از ترک‌پد شیشه‌ای ریموت Siri در فضای وب حرکت کنند. در عین حال، بعید است که مرورگر وب در فروشگاه برنامه اجرا شود زیرا به یک API اختصاصی برای عمل کردن نیاز دارد.

راه حل دیگر استفاده از AirPlay برای پخش یک صفحه وب از مک، آیپد یا آیفون شما در تلویزیون از طریق اپل تی. وی است. به این ترتیب قادر خواهید بود که صفحهٔ وب را در صفحه‌ای بزرگتر مشاهده کنید، اما توجه داشته باشید که هرگونه هدایت باید از طریق دستگاهی که از آن به اشتراک می‌گذارید انجام شود - بنا بر این، برای مثال عمل پیمایش صفحات باید بر روی مک شما انجام شود.


روش برطرف کردن مشکلات مربوط به اپل تی.وی

روش راه‌اندازی اپل تی.وی / Apple TV

اگر با اپل تی. وی خود مشکلی دارید، معمولاً اولین قدم بررسی کردن به روز بودن نرم‌افزار است.

برای بررسی این که آیا به روز رسانی‌ای وجود دارد یا خیر، به مسیر Settings > System > Software Updates > Update Software بروید. در صورتی که به روز رسانی‌ای در آنجا وجود داشته باشد می‌توانید آن را دانلود کرده و نصب کنید. (در مدل‌های قدیمی اپل تی. وی به روز رسانی نرم‌افزار را در مسیر Settings > General > Update Software پیدا خواهید کرد).

هر چند در به روز رسانی اپل تی. وی احتیاط کنید، در گذشته گزارش‌هایی از به روز رسانی‌هایی وجود داشته که باعث ایجاد مشکلاتی برای برخی از افراد شده است. فقط در این مورد توصیه می‌کنیم که قبل از نصب به روز رسانی، چند روزی را صبر کنید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
بهترین باشید، نه اولین.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘