روش دانلود ویدیوهای یوتیوب در مک

21
آبان 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 3133 بازدید

روش دانلود ویدیوهای یوتیوب در مک 

اگر برای ساکت نگه داشتن بچه‌ها، یا فقط برای آرشیو کردن ویدیوهای مورد علاقهٔ خود، لازم است چند ویدیو از یوتیوب را دانلود کنید، در این مقاله روش دانلود و ذخیرهٔ ویدیوهای یوتیوب در مک آورده شده است. ما بهترین روش‌های دانلود فیلم از یوتیوب را در اینجا بررسی خواهیم کرد.

-----

سافت‌مک: اگر نداشتن یک اتصال اینترنتی در یک سفر طولانی با ماشین، یا در زمان پیش از خواب شما را نگران دسترسی نداشتن به ویدیوهای مورد علاقهٔ خود می‌کند، برای رفع نگرانی شما راه حلی وجود دارد. می‌توانید فیلم‌های یوتیوبی را که بچه‌های شما (یا خود شما) دوست دارند آنها را تماشا کنند را دانلود کنید تا به صورت آفلاین آنها را تماشا کنید. در ادامه روش ذخیرهٔ ویدیوهای یوتیوب در مک شما آورده شده است تا بتوانید آنها را بدون نیاز به اتصال به اینترنت مشاهده کنید.

قبل از شروع، باید این نکته را خاطرنشان کنیم که شما باید در مورد مسایل مربوط به حق کپی‌رایت آگاه باشید. در مرحلهٔ اول، شما نباید ویدیوی شخص دیگری را دانلود کرده و سپس، برای مثال، آن را در کانال یوتیوب خود بارگذاری کنید، یا از آن برای تبلیغ شغل خود استفاده کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که دانلود فیلم‌های یوتیوب مخالف شرایط خدمات یوتیوب است. یوتیوب تصریح کرده است که «شما نباید هیچ محتوایی را دانلود کنید، مگر این که download یا پیوند مشابهی را مشاهده کنید که توسط یوتیوب نمایش داده شده باشد. »

البته اگر این کار برای استفادهٔ شخصی شما باشد، اصلاً بعید است که یوتیوب متوجه شود که شما چیزی را دانلود کرده‌اید.

در ادامه چند راه حل برای دانلود ویدیوهای یوتیوب در مک را بررسی خواهیم کرد. به دنبال بهترین دانلود کنندهٔ یوتیوب برای مک خود باشید.

روش دانلود ویدیوهای یوتیوب در مک

 

YouTube Premium

: : ماهانه 11.99 دلار؛ یک ماه رایگان برای آزمایش.

شایان ذکر است که یوتیوب سرویس «یوتیوب پرمیوم» (YouTube Premium) خود را ارایه می‌دهد که به شما این امکان را می‌دهد تا ویدیوهای یوتیوب را دانلود کنید. این سرویس ماهانه 11.99 دلار هزینه دارد و علاوه بر این که می‌توانید ویدیوها را دانلود کنید، همچنین می‌توانید از نمایش تبلیغات اجتناب کنید، و به «یوتیوب موزیک پرمیوم» (YouTube Music Premium) نیز گوش دهید (و همچین Google Play Music، چرا که در حال حاضر گوگل مالک یوتیوب است). و شما به YouTube Originals دسترسی دارید، که شامل فیلم‌ها و سریال‌هایی است که فقط در سرویس اشتراک ماهانه موجود است.

با این حال، اگر انتظار داشته باشید که این فیلم‌ها را در مک خود دانلود کنید، ناامید خواهید شد. YouTube Premium به مشترکین خود فقط امکان دانلود ویدیو و موسیقی بر روی دستگاه‌های تلفن همراه را می‌دهد، و امکان تماشای آفلاین فقط به مدت 30 روز در دسترس است.

این قانونی‌ترین راه برای دانلود ویدیوهای یوتیوب خواهد بود. اما اگر نمی‌خواهید سالانه 143.88 دلار پرداخت کنید، خوشبختانه راه حل‌های دیگری نیز وجود دارد.

 

بهترین دانلود کننده‌های یوتیوب رایگان برای مک

ابزارهای زیادی وجود دارد که توانایی ذخیرهٔ فیلم‌های یوتیوب در مک را تبلیغ می‌کنند. برخی از این گزینه‌ها رایگان هستند و برای برخی دیگر باید هزینه پرداخت شود. در تجربهٔ شخصی ما، برنامه‌های رایگان معمولاً دردسرهایشان بیشتر از ارزششان است و به طور بالقوه خطرناک هستند (به عنوان مثال، اگر اخطاری مبنی بر نصب Flash را مشاهده کردید، این واقعاً می‌تواند یک کلاهبرداری یا بدتر از آن، یک بدافزار باشد!)

خوشبختانه چندین روش وجود دارد که می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را به صورت رایگان و با نرم‌افزارهایی که همراه با مک شما است، دانلود کنید. به هیچ وجه نیازی به دانلود کردن هیچ برنامه‌ای ندارید.

 

MacOS Mojave: Command + Shift + 5

: : رایگان

مک. او. اس موهاوی (Mojave)، امکان ضبط صفحه نمایش داخلی خود را دارد، و از آنجایی که بخشی از مک. او. اس است، استفاده از آن رایگان است.

این روش در صورتی می‌تواند برای شما یک راه حل باشد که به صدای ویدیو نیازی نداشته باشید، زیرا در این روش صدای ویدیو ضبط نمی‌شود.

1. دکمه‌های Command + Shift + 5 را فشار دهید.

2. بر روی Record selected portion (ضبط ناحیهٔ انتخاب شده) کلیک کنید.

3. علامت بعلاوه را برای انتخاب محدودهٔ ویدیو بکشید.

روش دانلود ویدیوهای یوتیوب در مک

4. بر روی Record (ضبط) کلیک کنید.

5. حالا پخش نمایش ویدیو را شروع کنید.

6. صبر کنید تا نمایش ویدیو تمام شود و سپس ویدیو را متوقف کنید.

7. ضبط صفحه نمایش را متوقف کنید (همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، دکمهٔ توقف را در منوی بالای صفحه پیدا خواهید کرد.)

روش دانلود ویدیوهای یوتیوب در مک

 

QuickTime Player

: : رایگان؛ همراه با مک. او. اس

قبل از این که اپل ابزارهای فیلمبرداری از صفحه نمایش را با ابزارهای گرفتن عکس در مک. او. اس موهاوی مک ادغام کند، کاربران می‌توانستند در مک خود از QuickTime برای فیلمبرداری از صفحه نمایش استفاده کنند.

QuickTime هنوز هم می‌تواند برای این منظور استفاده شود - حداقل فعلاً. چگونگی انجام این کار در زیر آمده است:

1. QuickTIme را باز کنید (کلیدهای Command + Space را فشار داده و شروع به تایپ QuickTIme کنید).

2. به منوی بالای صفحه بروید و File > New Screen Recording را انتخاب کنید.

3. پنجرهٔ شناور Screen Recording ظاهر می‌شود. قبل از رفتن به مرحلهٔ بعدی، بر روی فلش رو به پایین در کنار دکمهٔ قرمز رنگ کلیک کرده و مطمئن شوید که Internal Microphone (میکروفون داخلی) انتخاب شده است.

روش دانلود ویدیوهای یوتیوب در مک

4. بر روی دکمهٔ قرمز رنگ کلیک کنید.

5. اکنون دستورالعمل‌هایی را مشاهده می‌کنید که می‌گوید می‌توانید برای ضبط تمام صفحه کلیک کنید، یا از طریق کشیدن، بخشی از صفحه را برای ضبط انتخاب کنید. علامت بعلاوه را بر روی ویدیو بکشید و ناحیهٔ مورد نظر برای ضبط را انتخاب کنید.

روش دانلود ویدیوهای یوتیوب در مک

6. حالا بر روی Record (ضبط) کلیک کنید.

7. پخش ویدیوی یوتیوب را شروع کنید (مطمئن شوید که صدا روشن است).

8. پس از اتمام پخش ویدیوی یوتیوب، می‌توانید بر روی دکمهٔ توقف در منوی بالای صفحه کلیک کنید.

9. ویدیوی ضبط شده باز می‌شود، بنا بر این، قبل از ذخیره کردن، می‌توانید آن را بررسی کنید.

بدون شک این بهترین راه برای ضبط ویدیو از یوتیوب در مک است، در عین حال، ضبط یک ویدیو با این روش می‌تواند فضای زیادی را در مک شما اشغال کند، و بدیهی است که باید در طول پخش تمام ویدیو صبر کنید.

 

روش دانلود ویدیوهای یوتیوب

همچنین برخی از راه حل‌های ارایه شده‌ای وجود دارد که ویدیوهای یوتیوب را برای شما دانلود می‌کنند، نه این که مجبور باشید هنگام پخش ویدیو، از صفحه نمایش مک خود فیلمبرداری کنید. اگر وقت ندارید بنشینید و منتظر پخش یک ساعت فیلم باشید، این روش می‌تواند گزینهٔ دیگری برای شما باشد.

همان طور که در بالا ذکر کردیم، ما راه حل‌های رایگان را توصیه نمی‌کنیم، و ما مطمئن نیستیم که چقدر می‌شود به آنها اعتماد کرد، به خصوص این که در حال حاضر یک راه حل رایگان در مک وجود دارد.

 

Parallels ToolBox

: : سالانه 19.99 دلار؛ 7 روز آزمایشی.

بر این اساس که رفتن به یک شرکت مشهور به این معنی است که به احتمال زیاد کار شما به یک بدافزار مخرب در مک ختم نمی‌شود، ما نگاهی به Parallels ToolBox خواهیم انداخت.

به موازات آن (افرادی که در پشت نرم‌افزاری هستند که اجرای ویندوز بر روی مک را آسان می‌کند) 30 ابزار ارایه کرده‌اند که می‌تواند برای ساده کردن برخی از کارها در مک شما استفاده شود. ToolBox نتیجهٔ تجربهٔ آنها در اداره کردن میز راهنما برای آن دسته از مشتریان خود است که Parallels را بر روی یک مک اجرا می‌کنند. بنا بر این، بسیاری از مشتریان با تماس تلفنی سؤال کرده‌اند که از آنجایی که Parallels فکر می‌کند برخی ابزارهای کاربردی آسان ممکن است یک راه حل مناسب باشد، چگونه می‌توان مثلاً فلان کار را انجام داد. و به همین ترتیب Parallels Toolbox متولد شد.

روش دانلود ویدیوهای یوتیوب در مک

1. پس از دانلود و نصب Parallels Toolbox یک آیکون جعبه ابزار در منوی بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید.

2. تعدادی ابزار، از جمله Airplane Mode (حالت پرواز)، Free Memory (حافظهٔ آزاد)، Do Not Disturb (مزاحم نشوید)، Make Gif (ساخت گیف) و Download Video (دانلود ویدیو) را مشاهده خواهید کرد. بر روی Download Video کلیک کنید.

3. Toolbox شما را راهنمایی می‌کند که برای دانلود ویدیو، لازم است که یک افزونهٔ سافاری را فعال کنید. بر روی Enable (فعال کردن) کلیک کنید.

4. اکنون یک کادر Download Video بر روی صفحه نمایش شما باز خواهد شد. فقط کافیست که URL ویدیوی یوتیوب را کپی کرده و در کادر بچسبانید (paste کنید)، یا آن را بکشید و رها کنید. یک فلش نشان می‌دهد که ویدیو در حال دانلود است و یک کادر شناور همراه با جزئیاتی ظاهر می‌شود، به عنوان مثال، Peppa Pig. mp4 و می‌توانید دانلود شدن را مشاهده کنید. برای ما دانلود 88 مگابایت حدود 10 دقیقه طول کشید - اما توجه داشته باشید که سرعت دانلود شما بستگی به نوع کانکشن شما دارد.

روش دانلود ویدیوهای یوتیوب در مک

5. پس از اتمام دانلود، فایل ویدیو را در پوشهٔ Downloads خود پیدا خواهید کرد.

این فایل به عنوان یک فیلم MPEG-4 ذخیره خواهد شد، و در QuickTime در مک شما باز و پخش می‌شود.

اگر به دنبال راهی آسان برای دریافت ویدیو بر روی یک آیپد یا آیفون هستید، یک راه حل این است که ویدیو را بر روی آی‌کلود کپی کنید تا بتوانید از طریق برنامهٔ Files به آن دسترسی داشته باشید. سپس می‌توانید هر زمان که بخواهید آن را از آنجا دانلود کرده و پخش کنید.

همچنین بخوانید:

- چگونه از صفحه آیفون خود فیلمبرداری کنیم

- فیلمبرداری از صفحه نمایش در مک

- چگونه فیلم‌های یوتیوب را در آیفون و آیپد دانلود کنید

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
کیفیت را همواره شاخص بدانید. برخی از مردم به محیطی که در آن تنها بهترین و عالی ترین پذیرفته است تعلق ندارند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘