روش خاموش کردن نور پس‌زمینه صفحه کلید مک‌بوک

20
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 3 دقیقه
0 نظر 6874 بازدید

روش خاموش کردن نور پس‌زمینه صفحه کلید مک‌بوک 

با استفاده از نکات ذکر شده در این مقاله می‌توانید نور پس‌زمینه صفحه کلید مک خود را کم کرده یا خاموش کنید.

-----

سافت‌مک: اگر بخواهید در یک اتاق تاریک با مک خود کار کنید، نور پس‌زمینهٔ صفحه کلید مک می‌تواند یک موهبت باشد. با استفاده از روشنایی کلیدها، می‌توانید به خوبی آنها را دیده و به راحتی از آنها استفاده کنید.

گفته می‌شود که مناسب نیست همیشه کلیدها روشن باشند، به خصوص اگر میزان شارژ باتری شما کم باشد، بنا بر این امکان غیرفعال کردن ویژگی نور پس‌زمینهٔ صفحه کلید می‌تواند مفید باشد. در این مقاله راهنمای سریع ما برای انجام چنین کاری به صورت دقیق ذکر شده است.

 

با استفاده از کنترل‌های نور پس‌زمینه در صفحه کلید

اگر قصد ندارید نور پس‌زمینهٔ صفحه کلید را به طور دائم خاموش کنید، پس به اولین جایی که باید مراجعه کنید کلیدهای روشنایی اختصاصی در مک شما است. با این که ما مطمئن هستیم که شما قبلاً این کار را انجام داده‌اید، اما فقط جهت تکمیل مطلب، فکر می‌کنیم که ارزش ذکر کردن داشته باشد.

در مدل‌های بدون نوار لمسی (Touch Bar)، مانند مک‌بوک ایر، آنها را مانند قبل در کلیدهای F5 و F6 برای کم‌نور کردن روشنایی صفحه کلید پیدا خواهید کرد، در حالی که یکی از آنها روشنایی را کم و دیگری زیاد می‌کند.

روش خاموش کردن نور پس‌زمینه صفحه کلید مک‌بوک

در مک‌های دارای نوار لمسی، باید به دنبال دو نماد نشان داده شده در تصویر زیر باشید که مانند یک خط افق با پنج نقطه یا خط به شکل هلال در بالای آن است. نقطه‌های هلالی نشانگر روشنایی کمتر هستند، در حالی که خط‌های هلالی نشانگر روشنایی بیشتر هستند.

روش خاموش کردن نور پس‌زمینه صفحه کلید مک‌بوک

 

غیرفعال کردن نور پس‌زمینه در System Preferences

برای اجرای یک راه حل بلند مدت‌تر، می‌توانید از تنظیمات در مک. او. اس استفاده کنید. به System Preferences بروید (یا با کلیک بر روی نماد Apple در گوشهٔ سمت چپ بالای صفحه و سپس انتخاب آن از منوی کشویی یا کلیک بر روی آیکون موجود در Dock)، سپس بر روی Keyboard (صفحه کلید) کلید کنید.

روش خاموش کردن نور پس‌زمینه صفحه کلید مک‌بوک

پنجره‌ای با چندین گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد، اما موردی که نیاز دارید Adjust keyboard brightness in low light (تنظیم میزان روشنایی صفحه کلید در حالت کم‌نور) است. در حال حاضر به احتمال زیاد فعال خواهد شد، که می‌توانید داخل کادر آن را تیک بزنید. در غیر این صورت اگر احساس می‌کنید که روشنایی صفحه کلید نسبت به نور محیطی کم است، می‌توانید تیک آن را بردارید تا روشنایی صفحه کلید بیشتر شود.

پس از انجام این کار، از کلیدهای روشنایی ذکر شده در بالا برای خاموش کردن نور پس‌زمینه استفاده کنید. اکنون باید آنچه را که شما انتخاب می‌کنید، صرف نظر از میزان روشنایی اتاق شما، اعمال شود. البته اگر خواستید تنظیم را دوباره فعال کنید، فقط کافیست به بخش Keyboard در System Preferences برگشته و یک بار دیگر آن را فعال کنید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
طراحی یک محصول با تمرکز بر روی رفتارهای یک قشر از جامعه کار بسیار دشواری است. در خیلی مواقع مردم نمی دانند چه چیزی می خواهند تا زمانی که شما آنها را متوجه نیاز و خواسته شان نمایید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘