روش حذف عکس‌های تکراری در آیفون

11
دی 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 1749 بازدید

روش حذف عکس‌های تکراری در آیفون 

ما روش‌های سریع و رایگانی را برای حذف عکس‌های تکراری در آیفون و آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی باارزش شما ارایه خواهیم کرد.

-----

سافت‌مک: با توجه به افزایش هر سالهٔ فضای ذخیره‌سازی در تلفن‌های هوشمند، و کاهش قیمت سرویس‌های ارایه دهندهٔ فضای ذخیره‌سازی ابری مناسب‌تر و هوشمندانه‌تر و راحت‌تری مانند Google Photos، وسوسهٔ فزاینده‌ای برای هر چه بیشتر عکس گرفتن و نگه داشتن آنها وجود دارد.

مرور کتابخانهٔ عکس و حذف عکس‌های کمتر مورد نیاز کار مشقت‌باری است (و هر چه بیشتر آن را به حال خود بگذارید مشقت آن بیشتر می‌شود) و توانایی نرم‌افزاری در یافتن بهترین‌ها (یا یافتن عکس‌های افراد خاص، مکان‌ها یا اشیاء) برای شما، در حال بهتر شدن است.

اما با وجود حجم زیادی از عکس‌ها، و با کپی گرفتن از آنها بر روی چندین دستگاه و سرویس‌های آنلاین همگام‌سازی شده، به راحتی حجم زیادی از نسخه‌های تکراری ایجاد خواهید شد. و داشتن دو یا چند نسخه از یک عکس، حقیقتاً هدر دادن فضای ذخیره‌سازی است: هیچ تفاوتی بین عکس‌های تکراری وجود ندارد و از این رو هیچ دلیلی هم وجود ندارد که بخواهید هر دو را نگه دارید. و راه‌حل‌های نرم‌افزاری وجود دارد که می‌تواند به سرعت و به راحتی نسخه‌های تکراری را حذف کند.

در این مقاله، چگونگی حذف عکس‌های تکراری در آیفون را توضیح خواهیم داد.

 

حذف کردن نسخه‌های تکراری به روش دستی

قبل از این که به روش‌های هوشمندانه روی آوریم، بیایید نگاه سریعی به روش حذف عکس‌ها به صورت دستی بیندازیم. برنامهٔ Photos را باز کرده و تصاویری را که می‌خواهید حذف کنید پیدا کنید: برای محدود کردن جستجوی خود برای این منظور، بر روی آیکون Photos در پایین سمت چپ ضربه بزنید تا تمام عکس‌ها یا Albums (آلبوم‌ها) به ترتیب زمانی مشاهده شوند.

بر روی یک عکس ضربه بزنید، سپس بر روی آیکون سطل زباله در پایین سمت راست (یا بالا سمت راست) ضربه بزنید، و سپس تأیید کنید. یک روش جایگزین سریع‌تر این است که بر روی Select (انتخاب) در سمت راست بالای صفحهٔ Camera Roll یا آلبوم ضربه بزنید، سپس بر روی همهٔ عکس‌هایی که می‌خواهید حذف کنید ضربه بزنید، و بعد از آن بر روی آیکون سطل زباله ضربه زده و حذف شدن را تأیید کنید.

 

حذف کردن نسخه‌های تکراری با استفاده از یک برنامهٔ شخص ثالث

برنامه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند انجام این روند را برای شما مدیریت کنند. ما یک گزینهٔ رایگان به نام Remo Duplicate Photos Remover را امتحان کرده‌ایم، اما موارد دیگری از جمله Duplicate Photos Fixer نیز وجود دارد که با پرداخت هزینه می‌توانید از آنها استفاده کنید.

برنامهٔ Remo را باز کرده و بر روی Scan ضربه بزنید، برنامه به دنبال نسخه‌های تکراری بر روی دستگاه شما می‌گردد. (در صورت درخواست باید به برنامه اجازهٔ دسترسی به Photos را بدهید، اما در صورت تمایل لازم نیست اجازه دهید که اعلان‌ها را برای شما ارسال کند.) این کار مدت زمانی طول خواهد کشید - برای ما حدود سه دقیقه طول کشید، اما این زمان بستگی به تعداد عکس‌های شما دارد - و می‌توانید در طول مدت انتظار، از یک برنامهٔ دیگر استفاده کنید.

روش حذف عکس‌های تکراری در آیفون

پس از اتمام کار، Remo پیامی را نمایش می‌دهد که نشان می‌دهد که دقیقاً چه تعداد نسخه‌های تکراری پیدا کرده است، و این که این نسخه‌های تکراری چه مقدار از فضای ذخیره‌سازی را اشغال کرده‌اند. در مورد ما، فقط یک مورد تکراری وجود داشت. توجه داشته باشید که تعداد نسخه‌های تکراری و فضای ذخیره‌سازی گزارش شده شامل نسخه‌های اصلی عکس‌ها نمی‌باشد. بر روی OK ضربه بزنید.

روش حذف عکس‌های تکراری در آیفون

حالا می‌توانید بر روی کادرهای زرد رنگ ضربه بزنید تا تصاویر را انتخاب کنید و سپس بر روی آیکون سطل زباله ضربه بزنید تا همهٔ انتخاب شده‌ها حذف شوند. بر روی آیکون سه نقطه در بالا سمت راست و سپس Select All ضربه بزنید و همهٔ موارد به جز اولین نمونه از هر تصویر را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برای دیدن تمام صفحهٔ یک عکس، بر روی آن عکس ضربه بزنید. سپس بر روی آیکون سطل زباله ضربه بزنید تا آن را حذف کنید.

روش حذف عکس‌های تکراری در آیفون

پس از پاک کردن دقیق نسخه‌های تکراری (که باید آسان باشد)، می‌توانید به نسخه‌هایی با مشابهت نزدیک که در زیر برگهٔ Similar (مشابه) لیست شده‌اند رسیدگی کنید. ما 19 مورد از اینها داشتیم. خیلی زیاد است.

مجدداً بر روی کادر زردرنگ هر مجموعه ضربه می‌زنید تا همهٔ موارد به جز نمونهٔ اول را انتخاب کنید، یا بر روی آیکون سه نقطه و سپس Select All (انتخاب همه) برای انجام کارهای دسته جمعی ضربه بزنید. اما برای موارد مشابه (Similar) و نه دقیق (Exact) توصیه می‌کنیم که این فایل‌ها را به صورت تک به تک مرور کنید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
اجازه بدهید شادی و خوشحالی در طول مسیر با شما همراه باشد، نه در هنگام رسیدن به یک هدف یا مقصد دور.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘