روش حذف تاریخچه و اطلاعات سیری Siri

8
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 2985 بازدید

روش حذف تاریخچه و اطلاعات سیری 

نگران نحوهٔ پردازش داده‌های برداشت شده از درخواست‌های سیری (Siri) خود در ساعت اپل، مک، آیپد، آیفون، اپل تی. وی و هوم‌پاد هستید؟ ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه تمام چیزهایی را که سیری در مورد شما می‌داند را از بین ببرید. همچنین برخی از دلایلی که ممکن است بخواهید این کار را انجام بدهید را توضیح خواهیم داد.

-----

سافت‌مک: اوایل امسال، هنگامی که نگرانی‌ها در بارهٔ حریم خصوصی کاربران سیری مطرح شد، اپل درگیر یک رسوایی شد. به همین دلیل، ممکن است برخی از مشتریان بخواهند تاریخچهٔ سیری خود در دستگاه‌های اپل خود را حذف کنند - و در این مقاله ما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

 

چرا باید تاریخچهٔ سیری خود را حذف کنید

در ژوئیه سال 2019، ظاهراً پیمانکاران انسانی در تلاش برای بهبود خدمات، در حال گوش دادن به مکالمات ضبط شدهٔ کاربران در تعامل با سیری بوده‌اند. گفته می‌شود که پیمانکاران اپل روزانه حداکثر 1000 مورد ضبط شده را گوش داده و پاسخ‌های سیری را ارزیابی می‌کنند.

اگر چه بیشتر اینها تعاملات عادی سیری بوده‌اند، اما اگر مشتریان به صورت تصادفی سیری را راه‌اندازی کرده باشند، پس از آن موارد ضبط شدهٔ ارسال شده به اپل می‌توانند از خصوصیات شخصی یا حساسی برخوردار باشند. برای بدتر شدن شرایط، این موارد ضبط شده، با موقعیت مکانی، جزئیات اطلاعات کاربر و داده‌های برنامه‌ها همراه بوده‌اند.

اما یک پی‌آمد غیر قابل انکار این است که اکنون کاربران می‌توانند داده‌های سیری خود را در آی. او. اس، آیپد. او. اس، واچ. او. اس، مک. او. اس و تی. وی. او. اس حذف کنند و اجازه ندهند که اپل از صدای آنها برای بهبود سیری نمونه‌برداری کند.

 

روش حذف داده‌های سیری

ابتدا باید دستگاه خود در iOS 13.2، iPadOS 13.2، watchOS 6.1، tvOS 13.2 و macOS Catalina 10.15. 1 را به روز رسانی کنید. اپل در این نسخه‌های سیستم عامل‌های تلفن همراه، تلویزیون و دسکتاپ، حریم خصوصی کاربران سیری را بهبود بخشیده است.

روش‌های پاک کردن داده‌ها تا حد زیادی مشابه هستند، اما مورد دقیقی که شما استفاده می‌کنید به نوع دستگاه شما بستگی دارد.

در آیپد، آیفون یا آیپاد تاچ، برنامهٔ Settings را اجرا کرده و به پایین تا رسیدن به Siri & Search (سیری و جستجو) اسکرول کنید. سپس بر روی Siri & Dictation History (تاریخچه فرامین سیری) ضربه بزنید. در مرحلهٔ بعد، گزینهٔ Delete Siri & Dictation History (حذف تاریخچه فرامین سیری) را انتخاب کنید.

روش حذف تاریخچه و اطلاعات سیری

در مک خود System Preferences را اجرا کرده و بر روی Siri کلیک کنید. سپس Delete Siri & Dictation History (حذف تاریخچه فرامین سیری) را انتخاب کنید.

در ساعت اپل خود، باید برنامهٔ Settings را اجرا کنید، بر روی Siri ضربه بزنید و Siri History (تاریخچه سیری) را انتخاب کنید. سپس بر روی Delete Siri History (حذف تاریخچه سیری) ضربه بزنید.

روش حذف تاریخچه و اطلاعات سیری

برای کاربران هوم‌پاد اپل، که همچنین با سیری یکپارچه شده است، به تنظیمات هوم‌پاد در برنامهٔ Home رفته و Siri History (تاریخچه سیری) را انتخاب کنید. سپس Delete Siri History (حذف تاریخچه سیری) را انتخاب کنید.

در انتها، در اپل. تی. وی به Settings بروید، سپس General را انتخاب کرده و بعد از آنSiri History را انتخاب کنید. در اینجا گزینهٔ Delete Siri & Dictation History (حذف تاریخچه فرامین سیری) را انتخاب کنید.

 

روش جلوگیری از تجزیه و تحلیل‌های سیری

هنگامی که دستگاه خود را به آی. او. اس 13.2 به روز رسانی می‌کنید، پیامی دریافت خواهید کرد مبنی بر این که آیا تمایل دارید داده‌های سیری و فرامین خود را به عنوان بخشی از سرویس تحلیل و بهسازی با اپل به اشتراک بگذارید یا خیر. اگر قبلاً این اجازه را صادر کرده‌اید اما اکنون نظر خود را تغییر داده‌اید و تمایل دارید رضایت خود را پس بگیرید، انجام این کار آسان است.

در دستگاه خود و در برنامهٔ Settings به قسمت Privacy (حریم خصوصی) بروید. سپس Analytics & Improvements (تجزیه و تحلیل و بهسازی) را انتخاب کنید. دکمه‌ای با عنوان Improve Siri & Dictation (بهبود سیری و فرامین) را پیدا کنید، و دکمهٔ کشویی را به وضعیت خاموش تغییر دهید.

روش حذف تاریخچه و اطلاعات سیری

اپل دیگر در تلاش خود برای بهبود سرویس تشخیص صدا، از داده‌های سیری و فرامین شما استفاده نخواهد کرد. البته اگر اتفاقی افتاد و نظر خود را تغییر دادید، می‌توانید با جابجایی دکمهٔ کشویی به وضعیت روشن، به این امر رضایت دهید.

همچنین می‌توانید با اجرای برنامهٔ Settings و انتخاب Privacy (حریم خصوصی)، و سپس انتخاب Analytics & Improvements (تجزیه و تحلیل و بهسازی)، و بعد از آن انتخاب About Siri & Dictation Analytics (دربارهٔ سیری و تجزیه و تحلیل فرامین)، سیاست‌های جدید سیری اپل را در دستگاه همراه خود مطالعه کنید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
طراحی یک محصول با تمرکز بر روی رفتارهای یک قشر از جامعه کار بسیار دشواری است. در خیلی مواقع مردم نمی دانند چه چیزی می خواهند تا زمانی که شما آنها را متوجه نیاز و خواسته شان نمایید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘