روش حذف برنامه‌ها در آیفون و آیپد

20
آبان 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 1230 بازدید

روش حذف برنامه‌ها در آیفون و آیپد 

فضای ذخیره‌سازی آیفون یا آیپد شما انباشته شده و دیگر فضای کافی برای ذخیره ندارید؟ در این مطلب روش پاک کردن برنامه‌ها در آیپد. او. اس و آی. او. اس 13 یا نسخه‌های قبلی نرم‌افزار ارایه شده است.

-----

سافت‌مک: آیا تصمیم دارید برنامه‌ای که حجم زیادی را در آیفون یا آیپد شما اشغال کرده است را حذف کنید؟ روش‌های مختلفی برای حذف این برنامه‌های بدون استفاده وجود دارد. در این مقاله ما به شما مراحل سادهٔ مورد نیاز در آی. او. اس 13 (iOS 13) و نسخه‌های قبلی سیستم عامل را برای آزادسازی فضای ذخیره‌سازی نشان خواهیم داد.

لازم به ذکر است که آیپدها از آی. او. اس 13 استفاده نمی‌کنند، زیرا اپل اخیراً آیپد. او. اس (iPadOS) را برای تبلت‌های خود معرفی کرده است. اگر آیپد شما برای سیستم عامل جدید خیلی قدیمی باشد، یعنی از آی. او. اس 12 یا قبل از آن استفاده می‌کند، روش‌های ذکر شده در زیر هنوز هم قابل اعمال خواهند بود.

 

حذف برنامه‌ها در آی.او.اس 13 و آیپد.او.اس

اپل مواردی را به منظور حذف برنامه‌ها در آی. او. اس 13 و آیپد. او. اس جدید اضافه کرده است.

ساده‌ترین راه این است که به صفحه Home رفته، سپس بر روی هر برنامه فشار داده و نگه دارید. در حالی که قبلاً این کار باعث می‌شد که تمام آیکون‌ها شروع به تکان خوردن کنند و یک X کوچک را در گوشهٔ بالا سمت چپ خود نمایش دهند، اکنون به جای آن، یک منوی کشویی متنی را مشاهده خواهید کرد.

برای برنامه‌هایی که این ویژگی را فعال کرده باشند، گزینه‌های میانبر مختلفی برای انتخاب وجود دارد؛ در غیر این صورت، فقط گزینهٔ Rearrange Apps (تنظیم مجدد برنامه‌ها) را مشاهده خواهید کرد. اکنون شما دو انتخاب دارید. یا انگشت خود را پایین نگه دارید و منتظر بمانید تا منو بسته شود و تکان خوردن آیکون‌ها شروع شود، یا می‌توانید بر روی گزینهٔ Rearrange Apps ضربه بزنید تا بلافاصله روند کار آغاز شود.

روش حذف برنامه‌ها در آیفون و آیپد

پس از این که آیکون‌ها شروع به تکان خوردن کردند، برای حذف آنها، به راحتی بر روی X گوشهٔ آیکون ضربه بزنید. اگر آیتم مورد نظر برای حذف در یک پوشه است، ابتدا باید آن پوشه را باز کرده و پس از آن از مراحل فوق استفاده کنید.

همچنین روش دیگری نیز برای حذف برنامه‌ها در آی. او. اس 13 وجود دارد. این روش از طریق فروشگاه برنامه (App Store) است.

برای استفاده از این روش، بر روی آیکون فروشگاه برنامه ضربه بزنید و سپس در گوشهٔ بالا سمت راست روی آیکون حساب خود ضربه بزنید. در صفحهٔ بعدی به پایین بروید تا این که بخش Updated Recently (اخیراً به روز رسانی شده) را پیدا کنید. در اینجا لیستی از تمام برنامه‌هایی که اخیراً به روز رسانی شده‌اند را مشاهده خواهید کرد.

برای حذف یکی از آنها، انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا ببینید که بخش قرمز رنگی همراه با یک Delete در داخل آن در سمت راست آن ظاهر می‌شود. اکنون بر روی Delete کلیک کنید تا برنامه به صورت کامل حذف شود.

روش حذف برنامه‌ها در آیفون و آیپد

البته اگر زمانی تصمیم گرفتید که می‌خواهید آن برنامه را برگردانید، می‌توانید به فروشگاه برنامه رفته و یک بار دیگر آن را نصب کنید.

 

حذف برنامه‌ها در آی.او.اس 12 و نسخه‌های قبل از آن

مراحل حذف برنامه‌های روی دستگاه‌های دارای آی. او. اس 12 یا نسخه‌های قبل از آن، بسیار مشابه است. آیکون برنامهٔ مورد نظر برای حذف کردن را پیدا کنید، سپس آن را فشار داده و نگه دارید تا تمامی آیکون‌ها شروع به تکان خوردن کنند. اکنون یک X کوچک در گوشهٔ سمت چپ بالای برنامه‌های قابل حذف شدن مشاهده خواهید کرد، بنا بر این به آن ضربه بزنید و سپس Delete را انتخاب کنید تا از شر برنامهٔ مورد نظر خلاص شوید. می‌توانید چندین مورد از آنها را یکی پس از دیگری حذف کنید (تا زمانی که آیکون‌ها هنوز در حال تکان خوردن هستند)، سپس به دکمهٔ Home ضربه بزنید یا از پایین صفحه به بالا بکشید تا آیفون به حالت عادی خود برگردد.

اگر برنامه‌های زیادی دارید که می‌خواهید حذف کنید، و به ویژه اگر این برنامه‌ها در صفحه نمایش‌های چندگانه (multiple screens) پخش شده باشند، ممکن است انتخاب و حذف هر یک از آنها به صورت جداگانه چندان خوشایند نباشد. خوشبختانه روش سریع‌تری نیز وجود دارد، که همچنین به شما کمک می‌کند تا شناسایی کنید که کدام برنامه فضای ذخیره‌سازی بیشتری را اشغال کرده است.

Settings (تنظیمات) را باز کرده و سپس به مسیر General > iPhone Storage (or iPad Storage) بروید. اکنون لیستی از برنامه‌های خود را مشاهده خواهید کرد که بر اساس این که کدام یک بیشترین فضا را اشغال کرده است ردیف شده‌اند. برای خلاص شدن از شر یکی از آنها، روی آن ضربه بزنید و سپس در صفحهٔ بعدی Delete App (حذف برنامه) را انتخاب کنید.

روش حذف برنامه‌ها در آیفون و آیپد

 

چرا نمی‌توانم برخی از برنامه‌های اپل را حذف کنم؟

وقتی مراحل بالا را امتحان کردید، احتمالاً متوجه خواهید شد که برنامه‌های خاصی وجود دارد که اپل به شما امکان حذف آنها را نمی‌دهد. اینها بخشی از خود سیستم عامل و جزو برنامه‌های داخلی آن هستند. مهم نیست که چقدر تلاش کنید، هیچ راهی برای خلاص شدن از شر آنها وجود ندارد. این برنامه‌ها به شرح زیر هستند:

App Store
Camera
Clock
Find My iPhone
Health
Messages
Phone
Photos
Safari
Settings
Wallet

ما پیشنهاد می‌کنیم که یا با این همراهان همیشگی مصالحه کنید، یا از رسم قدیمی ایجاد یک پوشهٔ junk (دور انداختنی) و انداختن همهٔ آنها در این پوشه استفاده کنید.

بنا بر این، حالا شما آنها را تحت کنترل دارید، روشی متفاوت برای خلاص شدن از شر این برنامه‌های از پیش نصب شدهٔ مشکل‌ساز.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
بعضی از مردم نوآوری را به معنای تغییر می‌دانند؛ اما ما هرگز چنین برداشتی نداشته‌ایم. نوآوری باعث بهتر شدن امور می‌شود.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘