روش جیلبریک کردن یک آیفون یا آیپد در آی.او.اس 12

8
دی 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 1907 بازدید

روش جیلبریک کردن یک آیفون یا آیپد در آی.او.اس 12 

آیا از محدود بودن به برنامه‌های تأیید شدهٔ اپل ناراضی هستید و در نظر دارید آیفون یا آیپد خود را جیلبریک کنید؟ در اینجا روش جیلبریک در آی. او. اس 12 آورده شده است.

-----

سافت‌مک: جیلبریک کردن آیفون یا آیپد شما یک فرایند مخاطره‌آمیز است که ما آن را توصیه نمی‌کنیم، اما بین کسانی که مایل به نصب برنامه‌ها و ترفندهای غیررسمی بر روی تلفن هوشمند یا تبلت خود از طریق بازار Cydia هستند، محبوب است. در این مقاله روش جیلبریک کردن آیفون یا آیپد شما که آی. او. اس 12 را اجرا می‌کند، همراه با خطرات انجام این کار آورده شده است.

(جیلبریک کردن چیست؟ در حقیقت این به این معنی است که می‌توانید قفل‌هایی را که اپل در آیفون‌ها یا آیپدهای خود قرار داده دور بزنید و به این ترتیب به تعداد زیادی از برنامه‌هایی که اپل اجازهٔ آنها را نداده است، دسترسی پیدا کنید.)

 

اخطار جیلبریک آیفون

برخی از برنامه‌های غیررسمی که پس از جیلبریک کردن به آنها دسترسی خواهید داشت بسیار وسوسه‌انگیز هستند و ممکن است ویژگی‌هایی را ارایه دهند که در صورت جیلبریک نکردن قادر نخواهید بود به آنها دسترسی داشته باشید. اما جیلبریک کردن آیفون و نصب برنامه‌ها از منابع نامعتبر ممکن است باعث شود که هکرها بتوانند به آیفون شما دسترسی پیدا کنند.

ما فقط توصیه می‌کنیم از منابع معتبری مانند مواردی که قبلاً در Cydia بارگذاری شده‌اند استفاده کنید. ممکن است دانلود ترفندها به صورت رایگان وسوسه‌انگیز باشد، اما ممکن است همزمان به همهٔ اطلاعات شخصی شما نیز دسترسی پیدا کنند!

خود اپل توصیه‌ای در رابطه با موضوع جیلبریک کردن دارد (اگر چه ممکن است احساس کنید که این شرکت از این نظر مغرضانه عمل می‌کند زیرا می‌خواهد جلوی کاهش درآمد خود از فروش رسمی برنامه‌ها را بگیرد). در این یادداشت فنی، اپل توصیه می‌کند که جیلبریک کردن دستگاه آی. او. اس شما منجر به آسیب‌پذیری‌های امنیتی، بی‌ثباتی، کوتاه شدن عمر باتری، غیر قابل اعتماد بودن، اختلال در سرویس‌ها و عدم توانایی در به روز رسانی‌های بعدی نرم‌افزار می‌شود. این کار ممکن است منجر به حذف سرویس اپل برای دستگاه شما شود.

با این وجود، بسیاری از طرفداران اپل سال‌ها بدون مواجهه با چنین مشکلاتی، دستگاه‌های آی. او. اس خود را جیلبریک کرده‌اند. اما زمانی که دستگاه خود را جیلبریک کردند، متوجه می‌شوند که اگر این امر در آینده باعث ایجاد مشکلی شود، نباید از اپل انتظاری داشته باشند. این انتخابی با مسئولیت خودتان است.

 

جیلبریک محدود، نیمه محدود و بدون محدودیت

تفاوت بین یک جیلبریک محدود (Tethered) و جیلبریک نامحدود (Untethered) چیست؟ جیلبریک محدود نیاز دارد تا دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کرده و برنامه‌ای را برای جیلبریک کردن آن اجرا کنید. اگر در آینده دستگاه خود را خاموش کرده و مجدداً آن را راه‌اندازی کنید، جیلبریک پاک می‌شود، و مجبور خواهید بود تا تمام مراحل را مجدداً تکرار کنید. همچنین این به این معنی است که دستگاه آی. او. اس شما تا زمانی که این کار را انجام ندهید کاملاً غیر قابل استفاده است، و این روش بی‌دردسری نیست.

این نوع جیلبریک اولین نوعی بود که توسعه داده شد. اما آنچه که جیلبریک‌های آینده می‌خواستند، روشی بدون محدودیت بود که در آن حتی بعد از خاموش کردن دستگاه و دوباره روشن کردن آن، هک همچنان فعال باقی می‌ماند. به این نوع جیلبریک نامحدود (Untethered) گفته می‌شود و همان چیزی است که برای کسانی که به دنبال جیلبریک آی. او. اس 10 هستند در دسترس است.

گزینهٔ سوم نیمه محدود (semi-tethered) است، و به این معنی است که پس از ری‌استارت کردن دستگاه آی. او. اس یا پس از گذشت زمان مشخصی، شما مجبور هستید فرایند جیلبریک را مجدداً اجرا کنید. این یک حد وسط مناسب است، زیرا جیلبریک به جای استفاده از PC یا مک، به صورت مستقیم و از خود دستگاه قابل اجرا است، اما هنوز هم می‌تواند یک تجربهٔ ناامید کننده باشد.

 

روش جیلبریک کردن آیفون یا آیپدی که دارای آی. او. اس 12 است

خبر خوب این است که شما می‌توانید دستگاه آی. او. اس خود که آی. او. اس ورژن‌های بین 12 و 12.1. 2 را اجرا می‌کنند را با استفاده از جیلبریک unc0ver جیلبریک کنید. اگر چه دو پیش‌بینی احتیاطی نیز وجود دارد.

اول، پشتیبانی کاملی برای جدیدترین دستگاه‌های آی. او. اس (XS، XR و آیپد پرو 2018) ارایه نمی‌دهد. ممکن است بتوانید دستگاه را جیلبریک کنید، اما تا زمانی که Saurik به روز رسانی Cydia برای دستگاه‌های A12 را دریافت نکند، نمی‌توانید Cydia را نصب کنید. در اینجا لیست کاملی از دستگاه‌های سازگار در هنگام نوشتن این مقاله آورده شده است:

• آیفون 5s
• آیفون 6 و 6 پلاس
• آیفون 6s و 6s پلاس
• آیفون 7 و 7 پلاس
• آیفون SE
• آیفون 8 و 8 پلاس
• آیفون X
• آیپد ایر 2018
• آیپد نسل ششم

دوم، این برنامه سیستم عامل آیفون یا آیپد شما را تغییر می‌دهد، بنا بر این احتمال بروز کمی اشتباه و خرابی در دستگاه آی. او. اس شما وجود دارد.

توصیه می‌کنیم قبل از تلاش برای اجرای دستورالعمل‌های زیر، از دستگاه خود نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید و قبل از شروع جیلبریک کردن، حتماً فایل‌های iOS 12 OTA دانلود شده (اما هنوز نصب نشده) در دستگاه‌های آی. او. اس خود را حذف کنید. برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان می‌توانید دو مقالهٔ دیگر ما با عنوان تهیه نسخه پشتیبان از آیفون بدون استفاده از آی‌تیونز و آی‌کلود و همچنین روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون و آیپد خود با استفاده از مک. او. اس کاتالینا را مطالعه کنید.

1. در دستگاه آی. او. اس خود سافاری را باز کرده و به آدرس ignition. fun بروید.

2. برای جستجوی unc0ver از نوار جستجو استفاده کنید.

3. برای دانلود و نصب برنامه، ابتدا بر روی دکمهٔ Get و سپس Install ضربه بزنید.

4. به مسیر Settings > General > Device Management بروید، نام توسعه دهنده را انتخاب کرده و برای اجازهٔ اعتماد به گواهی برنامه‌ای که دانلود کرده‌اید بر روی Trust کلیک کنید.

5. برنامهٔ unc0ver را در دستگاه آی. او. اس خود باز کرده و منتظر بمانید تا کار خود را انجام دهد. دستگاه آی. او. اس شما طی این فرایند چندین بار ری‌اسپرینگ خواهد شد، پس از آن باید برنامهٔ Cydia را در صفحه Home خود ببینید.

همین بود. اکنون دستگاه آی. او. اس شما باید جیلبریک شده باشد. اگر متوجه شدید که برنامه در مرحلهٔ Extracting Cydia… گیر کرده است، به سادگی دستگاه خود را مجدداً بوت کرده و فرایند را مجدداً امتحان کنید.

اگر یک آیفون XS یا XR و یا یک آیپد پرو 2018 دارید و به نداشتن دسترسی به Cydia برای نصب جدیدترین ترفندها اهمیتی نمی‌دهید، می‌توانید همان مراحل فوق را دنبال کرده و فقط به جای unc0ver برنامهٔ Chimera را در وب سایت ignition. fun جستجو کنید. روند کار تا حد زیادی یکسان است، فقط مدیریت نصب بستهٔ کمتر محبوب Sileo را به جای Cydia نصب می‌کند.

 

دستگاه جیلبریک شدهٔ خود را ایمن کنید

بالاخره دستگاه آی. او. اس خود را جیلبریک کردید. تبریک می‌گویم! از تجربهٔ خود همراه با ترفندهای مختلف و برنامه‌های موجود در مخزن Cydia لذت ببرید. با این حال، قبل از این که به راه خود بروید، به شما توصیه می‌کنیم که برای ایمن‌سازی دستگاه خود مراحل زیر را انجام دهید. همهٔ آیفون‌ها دارای یک کاربر ارشد پیش‌فرض «روت» هستند که به همه چیز در تلفن دسترسی دارد. و مهم‌تر این که، رمز عبور در تمام دستگاه‌های آی. او. اس یکسان است.

اگر یک هکر موفق به دسترسی به آیفون شما شود، تنها کاری که باید انجام دهد این است که رمز ورود پیش‌فرض (alpine برای کسانی که متعجب هستند) را وارد کند تا تقریباً به هر چیزی در دستگاه شما دسترسی داشته باشد. با تغییر رمز عبور پیش‌فرض برای کاربر ارشد روت، باید امنیت کلی دستگاه آی. او. اس شما تا حد زیادی افزایش یابد. در اینجا روش انجام این کار آورده شده است.

اولین قدم باز کردن Cydia و دانلود برنامهٔ MobileTerminal است. نگران نباشید، این برنامه رایگان است و به شما امکان دسترسی به خط فرمان در آیفون را خواهد داد. پس از نصب برنامه، آن را باز کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

- su root را تایپ کرده و برای برگشت ضربه بزنید.

- سپس باید رمز عبور روت که alpine است از شما خواسته شود. آن را وارد کرده و برای برگشت ضربه بزنید.

- شما باید به عنوان روت وارد شوید. پس رمز عبور را تایپ کرده و برای بازگشت ضربه بزنید. این باید برنامهٔ خط فرمان تغییر رمز عبور را اجرا کند.

- رمز عبور جدید را وارد کنید. مطمئن شوید که از یک رمز قوی استفاده می‌کنید. شایان ذکر است که به دلایل امنیتی، ابزار رمز عبور، متنی که وارد می‌کنید را نمایش نمی‌دهد.

- از شما خواسته می‌شود که رمز عبور جدید خود را تأیید کنید.

- پس از این که رمز عبور خود را تأیید کردید، باید به خط فرمان برگردید. برای خروج از کاربر روت، به سادگی عبارت exit را تایپ کرده و برای بازگشت ضربه بزنید.

همچنین یک کاربر تلفن همراه وجود دارد که به داده‌های شما دسترسی دارد و همان رمز عبور پیش‌فرض alpine را دارد. برای تغییر رمز عبور تلفن همراه، مراحل 2-6 را دنبال کنید تا از هرگونه هک احتمالی محافظت شوید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
طراحی یک محصول با تمرکز بر روی رفتارهای یک قشر از جامعه کار بسیار دشواری است. در خیلی مواقع مردم نمی دانند چه چیزی می خواهند تا زمانی که شما آنها را متوجه نیاز و خواسته شان نمایید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘