روش تنظیم مجدد اپل آیدی

28
اسفند 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 13 دقیقه
1 نظر 3934 بازدید

روش تنظیم مجدد اپل آیدی 

در این مقاله روش تغییر، تنظیم مجدد یا حذف دائمی اپل آیدی آورده شده است.

-----

سافت‌مک: بدون داشتن یک اپل آیدی (Apple ID) نمی‌توانید در دنیای محصولات و خدمات اپل حضور داشته باشید. شما می‌توانید از آن برای دسترسی به مجموعه خدماتی مانند iCloud، Find My iPhone، iTunes Match و Apple Music و همچنین خرید از iTunes و دانلود پادکست‌ها استفاده کنید. برای دانستن کارهایی که می‌توانید انجام دهید، به مقالهٔ دیگر ما با عنوان روش استفاده از یک اکانت اپل آیدی مراجعه کنید.

اپل آیدی یک ورود به سیستم انفرادی است که در دستگاه‌های اپل استفاده می‌شود - اغلب نام شما به دنبال iCloud. com یا me. com یا mac. com - و یک رمز عبور. اگر جزئیات ورود به سیستم را فراموش کرده باشید کمی احساس درماندگی و سردرگمی خواهید کرد. در ادامه ما بیان خواهیم کرد که اگر اپل آیدی خود را فراموش کردید چه باید بکنید.

دلیل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است شما با اپل آیدی در مک خود مشکل داشته باشید. آن هم زمانی است که یک مک خریداری کرده‌اید و اپل آیدی قدیمی مالک هنوز بر روی آن است. از سوی دیگر، ممکن است بخواهید استفاده از اپل آیدی خود را متوقف کنید. ما این موضوع را هم در اینجا پوشش خواهیم داد.


اگر رمز عبور اپل آیدی خود را فراموش کردید چه باید بکنید

اگر اپل آیدی و رمز عبور خود هنگام ورود به سیستم هر یک از دستگاه‌های اپل خود را فراموش کرده باشید، سریع‌ترین راه برای برطرف کردن این مشکل یافتن دستگاه دیگری است که مال خودتان است و قبلاً از طریق آن (و به صورت پیش‌فرض با Face ID یا Touch ID) به حساب اپل خود وارد شده‌اید.

فرقی نمی‌کند که رمز عبور خود را فراموش کرده باشید، اگر آن دستگاه به صورت خودکار به اپل آیدی شما وارد شود، می‌توانید رمز عبور خود را از آن دستگاه بازنشانی کنید.

بازنشانی رمز عبور در یک آیفون یا آیپد

1. به Settings بروید و بر روی نام خود در قسمت بالا کلیک کنید.

2. بر روی Password & Security (رمز عبور و امنیت) کلیک کنید.

3. بر روی Change password (تغییر رمز عبور) کلیک کنید.

4. کد ورود تلفن خود را وارد کنید.

5. اکنون رمز عبور جدید را تایپ کرده و آن را تأیید کنید.

بازنشانی رمز عبور در یک مک

1. System Preferences (تنظیمات سیستم) را باز کنید.

2. بر روی iCloud کلیک کنید.

3. بر روی Security (امنیت) کلیک کنید.

4. بر روی Change Password (تغییر رمز عبور) کلیک کنید.


اگر اپل آیدی خود را فراموش کردید چه باید بکنید

اگر حتی نمی‌دانید چه آدرس ایمیلی را برای اپل آیدی خود استفاده کرده‌اید، در اینجا توضیح داده‌ایم که چه کاری باید انجام دهید.

- احتمالاً آدرس ایمیل خود برای ثبت نام در اپل آیدی را در بالای صفحهٔ Apple ID مشاهده خواهید کرد. به Settings بروید و بر روی قسمت بالای صفحه که احتمالاً نام خود را مشاهده خواهید کرد کلیک کنید.

- ممکن است بتوانید از طریق Settings > iTunes & App Stores در آیفون یا آیپد خود، آدرس ایمیل مرتبط با حساب خود را پیدا کنید. آن را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد.

اگر نمی‌توانید این اطلاعات را مشاهده کنید، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که در زیر مشاهده می‌کنید.

- صفحهٔ iForgot در وب سایت اپل را باز کرده و بر روی گزینهٔ Forgot Your Apple ID خود کلیک کنید. سپس از شما خواسته می‌شود که نام و نام خانوادگی خود و آدرس ایمیلی که فکر می‌کنید برای آن حساب کاربری استفاده کرده‌اید را وارد کنید (همچنین آدرس ایمیل‌های قدیمی شما که ممکن است در اپل آیدی خود ثبت کرده باشید، در صورت عدم دسترسی به ایمیل خودتان نیز می‌تواند مفید باشد). سپس یک ایمیل تنظیم مجدد رمز عبور به آدرس ایمیل‌های مورد استفاده برای حساب ارسال می‌شود (بنا بر این می‌توانید حساب‌های مختلفی را امتحان کنید تا به نتیجه برسید).

روش تنظیم مجدد اپل آیدی

اگر تأیید دو مرحله‌ای را فعال کنید، باید کُدی را که به یکی از دستگاه‌های شما ارسال شده است را وارد کنید.


در صورت قفل بودن اپل آیدی شما چه باید بکنید

اگر متوجه شدید که حساب کاربری شما به دلایل امنیتی غیرفعال یا قفل شده است - ممکن است شما رمز عبورهای نادرست زیادی را امتحان کرده باشید - انجام مراحل بالا برای تغییر رمز عبور خود از طریق iForgot می‌تواند اثر باز کردن قفل حساب کاربری را نیز داشته باشد. با این حال توجه داشته باشید که اگر دفعات تلاش ناموفق زیادی برای رمز عبور انجام شود، گاهی اوقات اپل 24 ساعت حساب کاربری شما را قفل می‌کند و تنها گزینه صبر کردن است.

در اینجا هم اگر تأیید دو مرحله‌ای را فعال کنید، باید کُدی را که به یکی از دستگاه‌های شما ارسال شده است را وارد کنید.


روش حذف اپل آیدی شخص دیگر

چه می‌شود اگر ورود به سیستم آیفون، آیپد یا مک از طریق اپل آیدی شخص دیگری انجام شده باشد. مشکل این است که اگر بخواهید آن را تنظیم مجدد کنید، اپل آیدی بدون رمز عبور یا دسترسی به ایمیل آن شخص قابل تنظم مجدد نیست…


روش تنظیم مجدد یا حذف اپل آیدی خود

با توجه به نگرانی‌های مداوم در مورد حریم خصوصی، بسیاری از افراد به فکر تجدید نظر در مورد داشتن حساب‌های کاربری مختلف هستند. اپل هنگام به اشتراک گذاشتن اطلاعات با سایر سرویس‌ها بسیار مراقب است. اما اگر تصمیم گرفته‌اید که نمی‌خواهید حساب کاربری خود را نزد اپل باقی بگذارید، این راهنما به شما کمک خواهد کرد.

آیا می‌توانم از یک آیفون یا یک دستگاه دیگر اپل بدون داشتن یک اپل آیدی استفاده کنم؟

برای استفاده از دستگاه‌های اپل نیازی به یک اپل آیدی ندارید. کامپیوتر مک شما نیز مانند آیفون و آیپد شما به کار خود ادامه خواهد داد.

اما، هر محتوایی که از اپل دانلود کرده‌اید، به اپل آیدی شما نیاز دارد تا کار کند، بنا بر این نمی‌توانید فیلم‌هایی را که از فروشگاه آی‌تیونز (iTunes Store) خریداری کرده‌اید را پخش کنید. شما قادر نخواهید بود از برنامه‌های دانلود شده از فروشگاه برنامه (App Store) استفاده کنید یا برنامه‌های جدیدی را بر روی یک دستگاه آی. او. اس نصب کنید. اما هنوز هم می‌توانید برنامه‌هایی را که از جایی غیر از فروشگاه برنامه دانلود شده‌اند را در مک. او. اس نصب و اجرا کنید.

در حقیقت شما نمی‌توانید اپل آیدی خود را حذف کنید. اما کاری که می‌توانید انجام دهید این است که تمام اطلاعات خود را از اپل حذف کنید. بنا بر این اگر به این نتیجه رسیدید که دیگر بس است، و می‌خواهید به صورت کامل از شر اپل آیدی خود خلاص شوید، ادامهٔ مطلب را مطالعه کنید.

روش تنظیم مجدد اپل آیدی

حذف اپل آیدی شما از کامپیوتر خودتان

اولین مرحله، حذف اپل آیدی از کامپیوتر خودتان است. این مراحل را دنبال کنید:

1. iTunes را در مک باز کنید.

2. مسیر Store > View Account را انتخاب کنید.

3. رمز عبور خود را وارد کنید.

4. بر روی Manage Devices (مدیریت دستگاه‌ها) در زیرمجموعهٔ iTunes در Cloud کلیک کنید.

5. بر روی Remove (حذف) در کنار هر دستگاه مرتبط با حساب خودتان کلیک کنید.

6. بر روی Done (انجام شود) کلیک کنید.

7. Store > Deauthorize This Computer را انتخاب کنید.

اپل آیدی را از دستگاه‌های آی.او.اس خود پاک کنید

اکنون باید اپل آیدی خود را از تمام دستگاه‌های آی. او. اس خود پاک کنید. برای هر دستگاه آی. او. اس اپل (آیپد، آیفون، و آیپاد تاچ) که از اپل آیدی شما استفاده می‌کنند، باید این مراحل را دنبال کنید:

1. Settings را باز کنید.

2. بر روی نام حساب کاربری خود در بالا ضربه بزنید.

3. به پایین اسکرول کرده و بر روی هر یک از دستگاه‌های ذکر شده ضربه زده و Remove from Account (حذف از حساب) را انتخاب کنید. (این عمل بر روی دستگاهی که اکنون استفاده می‌کنید کار نخواهد کرد.)

4. اگر Family Sharing (اشتراک‌گذاری خانواده) را راه‌اندازی کرده‌اید، بر روی آن (درست در بالای دستگاه‌های ذکر شده) ضربه بزنید، روی هر یک از اعضای خانوادهٔ خود ضربه بزنید و سپس بر روی Remove [Name ضربه بزنید.

5. به صفحهٔ اپل آیدی برگشته و بر روی گزینهٔ Sign Out (خروج از سیستم) در پایین ضربه بزنید.

6. بر روی iTunes & App Store ضربه بزنید. بر روی Apple ID در بالا و سپس بر روی Sign Out ضربه بزنید.

7. حالا به Settings > Music بروید.

8. به پایین اسکرول کرده و بر روی Apple ID در زیرمجموعه Home Sharing ضربه بزنید. بر روی Sign Out ضربه بزنید.

9. در انتها، به مسیر Settings > Messages > Send & Receive بروید. بر روی Apple ID و Sign Out ضربه بزنید.

روش تنظیم مجدد اپل آیدی

وارد شدن به Apple برای حذف حساب کاربری خود

ظاهراً پاسخ این است که در حال حاضر شما نمی‌توانید با وارد شدن به Apple حساب‌های خود را حذف کنید (اگر غیر از این است، لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید).

با این حال، کاری که شما می‌توانید انجام دهید ویرایش اطلاعات شخصی خودتان است تا کمی خصوصی‌تر شود. پس از حذف اپل آیدی خود از تمام دستگاه‌های خود، می‌توانید نام، آدرس و سایر اطلاعات شخصی خود را تغییر دهید.

روش تنظیم مجدد اطلاعات اپل آیدی شما

1. به آدرس appleid. apple. com مراجعه کنید.

2. اپل آیدی و رمز عبور خود را وارد کنید.

3. بر روی Manage your Apple ID (مدیریت اپل آیدی خود) کلیک کنید.

4. در صورت درخواست، بر روی Unlock Account (باز کردن قفل حساب) کلیک کنید (و به سؤالات امنیتی پاسخ دهید).

5. بر روی Edit (ویرایش) در کنار Account ضربه بزنید.

6. نام خود را تغییر دهید و بر روی Save (ذخیره) ضربه بزنید.

7. بر روی Edit (ویرایش) در کنار Payment (پرداخت) ضربه بزنید.

8. جزئیات آدرس و کارت خود را حذف کنید. بر روی Save (ذخیره) ضربه بزنید.

9. بر روی Phone Number (شماره تلفن) ضربه بزنید، یک کد و شماره منطقهٔ جدید وارد کرده و بر روی Save (ذخیره) ضربه بزنید.

10. بر روی Sign Out (خروج از سیستم) در گوشهٔ بالا سمت راست ضربه بزنید.

اکنون باید اپل آیدی خود را از تمام دستگاه‌های خود حذف کرده و تمام اطلاعات دائمی خود را تغییر داده باشید. این اپل آیدی اکنون به فنا رفته است.

به خاطر داشته باشید که بدون صدور اجازهٔ مجدد آن در دستگاه‌های خود، شما قادر به دسترسی یا استفاده از خریدها یا برنامه‌های متصل به آن اپل آیدی نخواهید بود.

روش تنظیم مجدد اپل آیدی


روش ویرایش اپل آیدی

تغییر بسیاری از جزئیات پیوست شده به حساب اپل آیدی شما به سادگی کلیک کردن بر روی دکمهٔ Manage Your Apple ID (مدیریت اپل آیدی شما) در صفحه وب Apple ID، ورود به سیستم و کلیک بر روی Edit (ویرایش) در کنار هر جزئیاتی که می‌خواهید تغییر دهید است.

همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمهٔ Account Details (جزئیات حساب) در بخش iCloud از System Preferences (تنظیمات سیستم)، این کار را در مک انجام دهید. در دستگاه آی. او. اس برنامهٔ Settings (تنظیمات) را باز کرده و بر روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید؛ سپس بسته به آنچه می‌خواهید ویرایش کنید، بر روی Name (نام)، Phone Numbers (شماره تلفن)، Email (ایمیل) یا Password & Security (رمز عبور و امنیت) ضربه بزنید.


روش تغییر آدرس ایمیل مرتبط با اپل آیدی شما

اپل توصیه می‌کند که اپل آیدی خود را به آدرس ایمیل فعلی و در حال کار خود تغییر دهید. با این کار اپل آیدی دیگری ایجاد نمی‌شود، فقط آدرس ایمیل مرتبط را تغییر می‌دهید. به My Apple ID بروید، بر روی Manage your Apple ID کلیک کرده و وارد سیستم شوید.

با انتخاب کشویی Name (نام)، ID (شناسه)، و Email Address (آدرس ایمیل)، و بر روی Edit (ویرایش) کنار Apple ID and Primary Email Address (اپل آیدی و آدرس ایمیل اصلی) کلیک کنید. اکنون آدرس ایمیل جدید خود را وارد کنید. اطمینان حاصل کنید که آدرس ایمیل جدیدی که وارد می‌کنید از قبل با اپل آیدی دیگری مرتبط نیست.

توجه: اپل آیدی‌هایی که از آدرس‌های ایمیلی استفاده می‌کنند که به @icloud. com، @me. com، یا @mac. com ختم می‌شوند، نمی‌توانند به یک آدرس ایمیل دیگر تغییر پیدا کنند. اگر دیگر از یک آدرس ایمیل از این نوع استفاده نمی‌کنید، حتماً آدرس ایمیل معتبر خود را به عنوان آدرس ایمیل اضافی اضافه کنید. اپل حتی تا آنجا پیش می‌رود که توصیه می‌کند از آدرسی که به @mac. com، @me. com، یا @icloud. com ختم می‌شود به عنوان اپل آیدی خود استفاده نکنید.

روش تنظیم مجدد اپل آیدی


روش تغییر جزئیات پرداخت اپل آیدی

اگر بخواهید چیزی بخرید یا حتی چیزی را رایگان دانلود کنید، مراحل اضافه کردن کارت پرداخت - کارت بدهی یا کارت اعتباری - را طی می‌کنید.

اگر نمی‌خواهید کارتی اضافه کنید، به سادگی بر روی None در لیست انواع پرداخت‌های ممکن کلیک کرده یا ضربه بزنید. برای بیشتر کارهای روزمره داشتن یک کارت پرداخت در ارتباط با اپل آیدی شما الزامی نیست.

روش تنظیم مجدد اپل آیدی

برای وارد کردن کارت اعتباری یا کارت بدهی با اپل آیدی خود هیچ الزام جدی وجود ندارد و در صورت درخواست شما می‌توانید به سادگی بر روی Noneکلیک کنید.

 

با این حال، می‌توانید کارت را به روش‌های زیر اضافه کنید:

در دستگاه‌های آی. او. اس برنامهٔ iTunes Store (فروشگاه آی‌تیونز) را باز کنید، سپس به پایین اسکرول کرده و به Apple ID خود ضربه بزنید. بر روی ورودی Payment Information (اطلاعات پرداخت) در لیست ضربه زده و جزئیات را وارد کنید.

در مک یا ویندوز iTunes را باز کنید، بر روی آیکون Music در بالا سمت چپ ضربه بزنید، سپس بر روی ورودی Account (حساب) در زیر عنوان Music Quick Links در سمت راست ضربه بزنید. بر روی ورودی Edit (ویرایش) در کنار Payment Information link (لینک اطلاعات پرداخت) ضربه زده و جزئیات را وارد کنید.


چگونه رمز عبور اپل آیدی خود را تغییر دهید

اگر رمز عبور اپل آیدی خود را فراموش کرده‌اید، به وب سایت iForgot اپل مراجعه کرده و نام کاربری اپل آیدی خود را وارد کنید.

اگر تأیید دو مرحله‌ای را فعال نکرده‌اید، می‌توانید با پاسخ دادن به ایمیلی که به هنگام ثبت نام در اپل آدرس آن را ارایه کرده‌اید، یا با پاسخ دادن به سه سؤال امنیتی که هنگام ایجاد اپل آیدی از شما پرسیده شده بود، می‌توانید پسورد خود را بازنشانی کنید.

همچنین هنگام استفاده از گزینهٔ دوم، باید تاریخ تولد خود را بدانید.

روش تنظیم مجدد اپل آیدی

همان طور که از نام آن پیداست، وب سایت iForgot به شما این امکان را می‌دهد که رمز عبور خود را دوباره تنظیم کنید، یا اپل آیدی خود را پیدا کنید.

 

هنگام انتخاب گزینهٔ تنظیم مجدد ایمیل، توجه داشته باشید که قبل از لغو درخواست تنظیم مجدد، فقط سه ساعت فرصت پاسخ دادن دارید.

اگر تأیید دو مرحله‌ای فعال شده باشد، از شما خواسته می‌شود که کلید بازیابی ایجاد شده هنگام فعال‌سازی تأیید دو مرحله‌ای را وارد کنید. پس از انجام این کار، یک کد تأیید متعاقباً به یکی از دستگاه‌های مورد اعتماد شما و یا به تلفن شما ارسال می‌شود. بدون هر دو کُد، نمی‌توانید رمز عبور خود را مجدداً تنظیم کنید.

اگر رمز تأیید دو مرحله‌ای خود را گم کرده‌اید و همچنین رمز عبور خود را نیز فراموش کرده باشید، دیگر هیچ شانسی ندارید. اپل می‌گوید تنها راه پیش رو این است که از ابتدا با یک اپل آیدی جدید شروع کنید. حتی شبکه پشتیبانی اپل هم نمی‌تواند هویت کاربر را تأیید کند.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
کیفیت را همواره شاخص بدانید. برخی از مردم به محیطی که در آن تنها بهترین و عالی ترین پذیرفته است تعلق ندارند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘