روش تغییر نام کاربری خود در مک

4
دی 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
2 نظر 4167 بازدید

روش تغییر نام کاربری خود در مک 

امکان تغییر نام کاربری خود به نامی دیگر در مک وجود دارد. شاید به این دلیل که نام خود را تغییر داده‌اید، یا مک شخص دیگری را خریداری کرده‌اید، یا نام کاربری خود را اشتباه وارد کرده باشید. در این مقاله روش تغییر نام کاربری مک و نام دایرکتوری Home آورده شده است.

-----

سافت‌مک: در مک شما دو جا وجود دارد که ممکن است نام شما یا نام دیگری در آن ظاهر شود: نام حساب و پوشهٔ Home. نامی که بر اساس همان نامی که شما (یا مدیر) برای اولین باری که حساب را تنظیم می‌کرده‌اید در Full Name وارد کرده‌اید، ظاهر می‌شود.

اما اگر بخواهید نام کاربری خود را که در این مکان‌ها ظاهر می‌شود را تغییر دهید، چه باید بکنید؟ این امکان وجود دارد که شما بعد از ازدواج نام خود را تغییر داده باشید (یا طلاق گرفته باشید). ممکن است هنگام راه‌اندازی مک خود نام خود را اشتباه وارد کرده باشید. شاید قبلاً یک نام کاربری فانتزی انتخاب کرده‌اید و بخواهید آن را به نامی رسمی‌تر تغییر دهید. شاید نام شما طولانی باشد و هر بار که بخواهید نام کاربری خود را وارد کنید سخت باشد. شاید شما دو یا چندین مک داشته باشید و بخواهید از یک نام کاربری کوتاه برای همهٔ آنها استفاده کنید. یا شاید مالک یک مک شده‌اید و ترجیح می‌دهید به جای ایجاد یک حساب کاربری جدید، فقط نام حساب کاربری موجود را تغییر دهید.

خوشبختانه از زمانی که Mac OS X Leopard در سال 2007 عرضه شد، اپل تغییر نام کاربری و تغییر نام پوشهٔ Home از درون تنظیمات سیستم را بسیار ساده کرده است. پیش از Leopard، تغییر نام کاربری کوتاه شما روشی پیچیده و پرمخاطره بود.

با این وجود هنوز هم معدود محدودیت‌هایی وجود دارد:

- نام استفاده شده در Short Name و پوشهٔ Home باید مطابقت داشته باشند. بنا بر این اگر امیدوار بوده‌اید که یک نام فانتزی به دایرکتوری Home خود بدهید اما اسم کوتاه خود را چیزی رسمی‌تر انتخاب کنید، شانسی ندارید.

- با وجود این که قبلاً گفتیم که این یک روش کم خطرتر است، این نوعی تغییر است که اگر اشتباهی انجام دهید، باعث از دست رفتن داده‌ها می‌شود. پس حتماً مطمئن شوید که ابتدا یک نسخهٔ پشتیبان تهیه کرده‌اید! برای این منظور می‌توانید مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش تهیه نسخهٔ پشتیبان از مک» را مطالعه کنید.

- همچنین برای انجام این کار باید وارد یک حساب متفاوت (administrator) شوید، بنا بر این ممکن است لازم باشد که ابتدا آن را ایجاد کنید.

اگر نیاز به ایجاد یک حساب administrator جدید دارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. System Preferences > Users & Groups را باز کنید.

2. بر روی آیکون قفل کلیک کرده و رمز عبور خود را وارد کنید.

3. بر روی علامت + (بعلاوه) کلیک کنید.

4. New Account را به Administrator تغییر دهید.

روش تغییر نام کاربری خود در مک

 

روش تغییر نام کاربری مک

تغییر نام کاربری حساب شما بسیار ساده است. البته با فرض این که شما امتیاز administrator برخوردار هستید. اما اخطاری کاملاً واضح مشاهده خواهید کرد مبنی بر این که تغییر تنظیمات ممکن است به حساب آسیب برساند و از ورود شما جلوگیری کند.

روش تغییر نام کاربری خود در مک

برای تغییر نام کاربری شما فقط باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. System Preferences را باز کنید.

2. Users & Groups را انتخاب کنید.

3. بر روی قفل باز شده کلیک کرده و رمز عبور خود را وارد کنید.

4. اکنون بر روی کاربری که می‌خواهید تغییر نام دهید Control-click یا راست کلیک کنید.

5. Advanced را انتخاب کنید.

روش تغییر نام کاربری خود در مک

6. نام را در فیلد full name تغییر دهید.

7. کامپیوتر را ری‌استارت کنید تا تغییرات اعمال شوند.

این کار فقط نام کاربری را تغییر می‌دهد، نه نام دایرکتوری Home یا Short Name شما را. و همان طور که هشدار می‌گوید، ممکن است به حساب شما آسیب برساند و از ورود به سیستم جلوگیری کند!

ما این کار را بدون هیچ مشکلی انجام دادیم، هر چند که روند ورود به سیستم کمی طولانی‌تر از حد معمول طول کشید و لحظات مهیج و ترسناکی داشتیم.

 

روش تغییر نام پوشهٔ Home

روش تغییر نام کاربری خود در مک

تغییر نام پوشهٔ Home (و نام حساب شما، که لینک شده هستند) پیچیده‌تر است.

1. بر روی آرم اپل در منو کلیک کرده و از حساب کاربری که می‌خواهید نام آن را تغییر دهید Log Out کنید.

2. با یک حساب administrator متفاوت وارد سیستم شوید (برای تغییر نام باید از آن حساب کاربری خارج شوید) ممکن است نیاز به ایجاد یک حساب administrator جدید داشته باشید (در بالا توضیح دادیم که چگونه این کار را انجام دهید). وارد آن حساب شوید.

3. به پوشهٔ Users در درایو راه‌اندازی بروید (برای پیدا کردن آن Finder را باز کرده و بر روی Go > Computer > Macintosh HD کلیک کنید).

روش تغییر نام کاربری خود در مک

4. پوشهٔ Users را باز کنید. در داخل آن دایرکتوری Home حسابی که می‌خواهید تغییر نام دهید را پیدا خواهید کرد. (این را یادداشت کنید چون بعداً به آن احتیاج دارید).

5. بر روی پوشه کلیک کرده و آن را تغییر نام دهید (نام قدیمی و جدید را یادداشت کنید زیرا یک بار دیگر نیز به آن احتیاج خواهید داشت).

6. پس از درخواست، رمز ورود به حساب مدیری را که در حال استفاده از آن هستید را وارد کنید.

 

روش تغییر نام کاربری

پس از تغییر نام پوشهٔ Home خود، حالا باید Username (نام کاربری) خود را تغییر دهید. از این جهت مشکلی ایجاد نخواهید کرد زیرا این دو به یک نام نیاز دارند. همچنین لازم است نام موجود در فیلدی که مسیر Home directory را نشان می‌دهد تغییر دهید.

1. System Preferences > Users & Groups را باز کنید.

2. بر روی قفل باز شده کلیک کرده و رمز ورود حساب مدیری که تازه با آن وارد سیستم شده‌اید را وارد کنید.

3. از لیست کاربران، بر روی کاربری که می‌خواهید تغییر نام دهید Control-click یا راست کلیک کنید.

4. Advanced Options را انتخاب کنید.

5. در فیلد Account Name همان نام جدیدی که به پوشهٔ Home آن کاربر دادید را وارد کنید.

روش تغییر نام کاربری خود در مک

6. سپس فیلد Home directory را مطابق همان نامی که به پوشهٔ Home داده‌اید تغییر دهید.

7. بر روی OK کلیک کنید.

8. System Preferences را ببندید.

9. مک را ری‌استارت کنید.

10. وارد حساب کاربری تغییر نام داده شده شوید.

اگر در ورود به سیستم دچار مشکل شدید، بررسی کنید که نام‌های یک دایرکتوری و حساب کاربری آن یکسان باشند.

همچنین ممکن است بخواهید ورود به سیستم مک خود را ساده‌تر کنید. آیا می‌دانید که اگر یک اپل واچ دارید می‌توانید برای ورود به سیستم به صورت خودکار از آن استفاده کنید؟ در مقالهٔ دیگری روش استفاده از اپل واچ برای باز کردن قفل مک آورده شده است.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
هدف ما هرگز سود بیشتر نبوده است، هدف ما همیشه بهترین بودن بوده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘