روش بهبود کیفیت تماس ویدیویی در مک

16
اردیبهشت 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 1272 بازدید

روش بهبود کیفیت ویدیو در مک 

تماس‌های ویدیویی برای بسیاری از افراد یک ضرورت محسوب می‌شود، بنا بر این در اینجا روش اطمینان از این که پخش ویدیوی شما همیشه به بهترین روش در مک انجام شود، آورده شده است.

-----

سافت‌مک: این روزها که مردم به صورت فزاینده‌ای به تماس‌های ویدیویی برای ارتباط برقرار کردن با دوستان و خانوادهٔ خود، و حضور در جلسات کاری از خانه روی آورده‌اند، داشتن کیفیت خوب برای تماس‌های ویدیویی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید از معروف‌ترین سرویس‌های ویدیویی مانند Zoom، FaceTime، Google Hangouts و Skype بهترین بازدهی را کسب کنید، و همچنین روش‌هایی برای اعمال تنظیمات دقیق خود برای دستیابی به ویدیوهای درجه یک را توضیح خواهیم داد.

اگر می‌خواهید بدانید که کدام سرویس ویدیویی برای شما بهترین است، مقالهٔ دیگر ما با عنوان «بهترین برنامه‌های ویدیو کنفرانس برای مک» را مطالعه کنید.

 

چگونه می‌توانم به طور کلی کیفیت ویدیویی تماس‌های خود را بهبود بخشم؟

قبل از ورود به جزئیات در مورد هر برنامهٔ مشخصی، برخی اصول کلی وجود دارد که می‌تواند تفاوت زیادی در کیفیت ویدیوی تماس‌های شما ایجاد کند.

به روتر خود نزدیک‌تر شوید

معمولاً بزرگ‌ترین مشکل، قطع و وصل شدن وایفای یا داشتن یک کانکشن کُند است. در صورت امکان دستگاه خود را به گونه‌ای قرار دهید که در نزدیکی روتر باشد، یا حداقل مطمئن شوید که چند دیوار بین شما و روتر وجود نداشته باشد. فاصلهٔ دور و وجود چیزهایی که باعث جلوگیری از عبور سیگنال می‌شوند باعث اختلال در پهنای باند می‌شوند، که به نوبهٔ خود باعث افت کیفیت خواهد شد.

همچنین بخوانید: آموزش جامع رفع مشکلات وایفای در مک

در واقع بهترین روش این است که مک خود را از طریق یک کابل ایترنت مستقیماً به روتر وصل کنید، اما اگر پورت آن را در دستگاه خود ندارید (مک‌بوک‌های اخیر این پورت را ندارند)، ممکن است به یک هاب USB-C نیاز داشته باشید و یا این که کاملاً به وایفای نزدیک شوید.

- همچنین بخوانید: راهنمای کامل پورت‌های مک، آیپد و آیفون

همچنین روش‌های مختلفی برای به دست آوردن حداکثر استفاده از کانکشن وایفای موجود شما وجود دارد، مانند سوئیچ کردن به باند فرکانس‌های مختلف، ریست کردن روتر، حذف دستگاه‌هایی که در سیگنال شما تداخل ایجاد می‌کنند، و… که می‌توانید اطلاعات مربوط به آن را با جزئیات کامل در مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش بهتر کردن سیگنال وایفای» مطالعه کنید.

وبکم جدیدی را امتحان کنید

گزینهٔ دیگر برای کاربران مک، استفاده از یک وبکم خارجی است، زیرا این وبکم‌ها اغلب عملکرد بهتری نسبت به وبکم‌های کوچک نصب شده در دستگاه شما دارند.

وبکم لاجیتک (Logitech) مدت‌هاست که یک برند بسیار مورد توجه در این زمینه است و مدل C310 آن با کیفیت HD 720p به قیمت 49.99 دلار در دسترس است. اگر مشخصات بالاتری بخواهید 1080p @ 60fps دارای تثبیت کنندهٔ نور تصویر با قیمت 169.99 دلار در دسترس است.

روش بهبود کیفیت ویدیو در مک

از آداپتورهای Powerline برای کاهش نقاط کور وایفای استفاده کنید

اگر در خانهٔ شما نقاط کور زیادی برای وایفای وجود دارد، این مشکل قابل رفع شدن است. با اتصال آداپتورهای Powerline به پریز برق، آنها می‌توانند پوشش وایفای شما را گسترش دهند. این آداپتورها یک فناوری هوشمند هستند که می‌توانند تفاوت زیادی را ایجاد کنند، بدون این که مجبور شوید هزینهٔ زیادی را صرف کنید.


چگونه می‌توانم کیفیت ویدیو در فیس‌تایم را بهبود بخشم؟

کارهای کمی وجود دارد که برای تغییر روش رفتار فیس‌تایم (FaceTime) در آیپد یا آیفون خود می‌توانید انجام دهید، اما اگر می‌خواهید ویدیویی با کیفیت خوب داشته باشید، پس شاید ارزش این را داشته باشد که به جای آنها از مک خود استفاده کنید. نه به این دلیل که دوربین‌های HD فیس‌تایم در مکینتاش‌های جدید بهتر هستند (آنها معمولاً عالی نیستند)، بلکه به این دلیل است که به راحتی می‌توانید یک وبکم خارجی را وصل کرده و در عوض از آن استفاده کنید.

همچنین بخوانید: روش برقراری تماس گروهی فیس‌تایم

 

چگونه می‌توانم کیفیت ویدیو را در Zoom بهبود بخشم؟

به نظر می‌رسد که Zoom اخیراً به گزینهٔ پیش‌فرض کنفرانس ویدیویی برای مردم تبدیل شده است، بنا بر این سعی می‌کند مطمئن شود که شما بتوانید با تنظیمات ویدیویی خود بهترین حالت چهرهٔ خود را ارسال کنید. در برنامهٔ Zoom بر روی تصویر پروفایل خود در گوشهٔ بالا سمت راست کلیک کرده، ابتدا Settings و سپس Video را انتخاب کنید.

روش بهبود کیفیت ویدیو در مک

گزینه‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد، اما گزینه‌ای را که باید روشن کنید Enable HD است. این به این معنی است که تا زمانی که دوربین شما از مشخصات به اندازهٔ کافی مناسبی برخوردار باشد، ویدیوی شما با بالاترین وضوح نمایش داده خواهد شد.


چگونه می‌توانم کیفیت ویدیو را در Google Hangouts بهبود بخشم؟

سرویس Hangouts مانند بسیاری از سرویس‌های دیگر در این لیست، کیفیت ویدیو را به صورت خودکار تنظیم می‌کند تا با کانکشن شما مطابقت داشته باشد. اما در نسخهٔ دسکتاپ، شما حداقل می‌توانید حداکثر کیفیت را تا 720p افزایش دهید (بسته به دوربین شما، می‌توانید بیشتر هم افزایش دهید).

برای انجام این کار، برنامهٔ Hangouts را در مک خود باز کنید. بر روی گزینهٔ Video Call (تماس ویدیویی) کلیک کنید (اطمینان حاصل کنید که مجوز دسترسی به دوربین خود را به برنامه داده‌اید). سپس بر روی آیکون چرخدنده در گوشهٔ بالا سمت راست کلیک کنید تا به منوی تنظیمات دسترسی پیدا کنید. در اینجا برگهٔ Bandwidth (پهنای باند) را انتخاب کنید، و سپس Outgoing video (ویدیوی خروجی) را تغییر داده و Up to 702p (HD را فعال کنید.

بر روی Done کلیک کنید و امیدوارم که اکنون شاهد بهتر شدن کیفیت ویدیو باشید.

روش بهبود کیفیت ویدیو در مک


چگونه می‌توانم کیفیت ویدیو را در Skype بهبود بخشم؟

در Skype هیچ تنظیماتی وجود ندارد که بتوانید کیفیت تصویر را فوراً بالا ببرید، اما مایکروسافت توصیه می‌کند که ابتدا بررسی کنید که در حال اجرای آخرین نسخهٔ برنامه هستید. شما می‌توانید این کار را باز کردن برنامه و کلیک کردن بر روی Skype در نوار منو در سمت چپ بالای صفحه و سپس کلیک بر روی Check For Updates (بررسی برای به روز رسانی) انجام دهید.

نکتهٔ سودمند دیگر این است که صفحه وب اسکایپ را بررسی کنید و ببینید که آیا این سرویس خودش مشکلی دارد یا خیر.

روش بهبود کیفیت ویدیو در مک

اگر بعد از مرور تمام این نکات همچنان با یک ویدیوی با کیفیت نامناسب دست و پنجه نرم می‌کنید، ممکن است لازم باشد تغییر به یک ارایه دهندهٔ اینترنت سریع‌تر را در نظر داشته باشید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
برنده شدن هرگز به معنای بهترین بودن نیست.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘