روش باز کردن برنامه‌هایی که در موهاوی اجرا نمی‌شوند - از جمله فتوشاپ

12
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 1062 بازدید

روش باز کردن برنامه‌هایی که در موهاوی اجرا نمی‌شوند 

اگر بعد از نصب موهاوی، یکی از برنامه‌های شما، مانند فتوشاپ، دیگر اجرا نمی‌شود، این روش را امتحان کنید تا دوباره اجرا شود.

-----

سافت‌مک: وقتی موهاوی را در مک خود نصب کردیم، بسیار خوشحال شدیم، تا زمانی که متوجه شدیم که دیگر نمی‌توانیم از Photoshop CS5 استفاده کنیم. مطمئناً این یک نسخهٔ بسیار قدیمی از این برنامه است، اما مانند بسیاری از اشخاص به ندرت از آن استفاده می‌کنیم و بنا بر این نیازی به پرداخت هزینهٔ ماهانه برای به روز رسانی به نسخهٔ Adobe Creative Cloud را احساس نمی‌کنید (هر چند ما اطمینان داریم که این نسخه بسیار عالی است).

ما در ادامه با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد که وقتی سعی کردیم از فتوشاپ در موهاوی استفاده کنیم، چه اتفاقی افتاده است و چگونه مسئله را حل کردیم. اما خلاصه‌ای از این مراحل به شرح زیر است:

 

روش برطرف کردن مشکل اجرا نشدن فتوشاپ در موهاوی

1. گزینهٔ System Preferences را باز کنید.

2. به Security & Privacy بروید.

3. برگهٔ Accessibility را باز کنید.

4. بر روی قفل کلیک کرده و رمز عبور خود را وارد کنید.

5. به دنبال Adobe Photoshop CS5 و پیام Allow the apps below to control your computer (به برنامه‌های زیر اجازه دهید کامپیوتر شما را کنترل کنند) باشید.

روش باز کردن برنامه‌هایی که در موهاوی اجرا نمی‌شوند

 

وقتی برنامه‌ها در موهاوی باز نمی‌شوند چه کاری باید انجام دهیم

اگر از برنامه‌های قدیمی استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد شما با مشکل و عدم باز شدن برنامه مواجه خواهید شد. در عین حالی که اپل گفته است که برنامه‌های 32 بیتی در موهاوی اجرا خواهند شد، اما همچنین گفته است که این کاملاً بدون مشکل هم نخواهد بود، بنا بر این انتظار داشته باشید که با مشکلاتی مواجه شوید. البته اگر از برنامه‌های قدیمی استفاده می‌کنید که دیگر توسط برنامه‌نویس به روز نمی‌شوند، احتمالاً بهترین راه حل، به روز رسانی به نسخهٔ جدیدتر این برنامه‌ها باشد.

در مورد ما، این یک نسخهٔ قدیمی از فتوشاپ بود که باعث دردسر شد. به شما توضیح خواهیم داد که چه اتفاقی افتاده است.

پس از نصب مک. او. اس موهاوی، سعی کردیم فتوشاپ را اجرا کنیم، اما بلافاصله دچار مشکل شد و گزارش خطای زیرا را نشان داد.

روش باز کردن برنامه‌هایی که در موهاوی اجرا نمی‌شوند

در ابتدا ما تعجب کردیم که شاید این یک نسخهٔ 32 بیتی از برنامه باشد. با دانستن این که اپل اعلام کرده است که برنامه‌های 32 بیتی در مک. او. اس موهاوی اجرا خواهند شد، اما بدون مشکل هم نخواهد بود. اما Photoshop CS5 یک برنامهٔ 64 بیتی است، پس دلیل آن این مسئله نبود، هر چند می‌تواند به Adobe Application Support (پشتیبانی برنامهٔ ادوبی) مربوط باشد، زیرا ما پیامی در رابطه با آن مشاهده کردیم.

روش باز کردن برنامه‌هایی که در موهاوی اجرا نمی‌شوند

روز بعد از آن، وقتی به برگهٔ Accessibility در تنظیمات Security & Privacy و در System Preferences رفتیم، تصادفاً متوجه شدیم که Adobe Photoshop CS5 همراه با چنین پیغام کمی نگران کننده‌ای در آنجا لیست شده است: Allow the apps below to control your computer (به برنامه‌های زیر اجازه دهید کامپیوتر شما را کنترل کنند).

با فرض این که هیچ مسئلهٔ پرمخاطره‌ای در جریان نیست، کادر را تیک زدیم و… هورا، اکنون فتوشاپ در موهاوی اجرا می‌شود.

روش باز کردن برنامه‌هایی که در موهاوی اجرا نمی‌شوند

تا کنون ما هیچ برنامهٔ دیگری را پیدا نکردیم که در موهاوی برای ما اجرا نشود، اما اگر شما با چنین مشکلی در مورد یک برنامهٔ دیگر برخورد کردید، امکان دارد که این روش در مورد آن برنامه نیز کارساز باشد.

ما نمی‌دانیم که آیا این مشکل به نوعی به تنظیماتی مربوط می‌شود که کاربران مک را از باز کردن برنامه‌ها از «توسعه دهندگان ناشناس» را منع می‌کند یا خیر. در چنین شرایطی شما می‌توانید به گزینهٔ System Preferences > Security & Privacy > General رفته و نام برنامه‌ای که اخیراً دانلود کرده‌اید و سعی در باز کردن آن داشته‌اید، باید در زیر برنامه‌های مجاز (Allow) در بخش دانلود شده‌ها ظاهر شود.

همچنین ممکن است شما تصمیم بگیرید که دو نسخهٔ متفاوت مک.او.اس را در مک خود اجرا کنید.

این مسئله ممکن است هنوز هم به 32 بیتی و 64 بیتی بودن مربوط باشد، و این که شاید برخی از عناصر برنامه به ابزار 32 بیتی متکی باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موهاوی، بررسی جامع مک.او.اس موهاوی را بخوانید.
 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
میان «علاقه‌مندی به کار کردن» و «علاقه‌مندی به کار» تفاوت فاحشی وجود دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘