روش بازیابی اطلاعات یک درایو خارجی که با استفاده از Time Machine از آن نسخه پشتیبان تهیه شده است

20
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 2 دقیقه
0 نظر 1432 بازدید

تهیه نسخه پشتیبان در اپل

راه حل در دسترس است! فقط پیدا کردنش کمی سخت است

سافت‌مک: هدف اصلی Time Machine تهیه‌ی نسخه پشتیبان از یک درایو راه‌انداز داخلی است، اما همچنین می‌تواند محتویات سایر درایوها روی یک هارد داخلی و درایوهای روی هاردهای خارجی متصل شده به سیستم را آرشیو کند. در صورت تمایل به پشتیبان‌گیری از آنها، منوی preference (اولویت‌ها) در نرم‌افزار Time Machine را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سایر درایوها مستثنی نشده باشند (در لیست استثنائات قرار نداشته باشند). (اما شما نمی‌توانید درایو اختصاص داده شده به ذخیره فایل‌های پشتیبان Time Machine را از لیست استثنائات حذف کنید!).

با این حال، هنگامی که Time Machine شروع به آرشیو درایوهای دیگر می‌کند، شاید برایتان سؤال پیش بیاید که محتوای پشتیبانی گرفته شده برای بازگشت به مرحله‌ای که از آن پشتیبان گرفته‌اید یا تمامی فایل‌های پشتیبان را چگونه می‌توانید پیدا کنید. اپل راه ساده‌ای برای بازگشت به عقب یا بازیابی کامل از درایوهایی غیر از آن درایوی که برای راه‌اندازی مک استفاده می‌شود، تدارک ندیده است، اما همه‌ی اطلاعات پشتیانی گرفته شده در آنجا موجود است.

شما می‌توانید با استفاده از هر یک از روش‌های زیر به درایوهای خارجی دسترسی پیدا کنید:

- در Finder یک پنجره از درایو خارجی باز کنید و بعد از آن گزینه‌ی Enter Time Machine را از منوی سیستم Time Machine انتخاب کنید. این باید شما را به پنجره‌ای منتقل کند که به شما امکان مرور محتویات آن درایو را می‌دهد.

- گزینه‌ی Enter Time Machine را انتخاب کرده و سپس از نوار کناری برای انتخاب یک درایو استفاده کنید.

- پوشه‌ی Backups.backupdb را در درایو Time Machine پیدا کنید (به عنوان درایوی که مستقیماً وصل شده یا به عنوان یک درایو مشترک در شبکه) و آن را باز کنید. در داخل این پوشه شما تمام نسخه‌های پشتیبان تهیه شده از کامپیوتر را بر اساس نام پیدا خواهید کرد. نام صحیح را باز کرده و سپس آخرین پوشه را باز کنید. تمام درایوها در اینجا مشاهده می‌شوند.

وقتی شما در حال استفاده از Migration Assistant یا عملیات بازیابی یک کامپیوتر از طریق Disk Utility در macOS Recovery هستید، این درایوهای خارجی به آسانی قابل دسترسی نیستند، اما می‌توانید بعد از تنظیم مجدد مک از طریق درایو راه‌انداز آن، از نسخه پشتیبان Time Machine یک کپی تهیه کنید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
در ذات اپل این باور وجود دارد که فناوری به تنهایی، کافی نیست،‌ بلکه فناوری در پیوند با هنر آزاد و‌ انسانیت است که ما را به نتیجه‌‌ای می‌رساند که باعث شادی قلب‌هایمان می‌شود

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘