روش استفاده از ویژگی‌های جدید Messages آی.او.اس 14 در آیفون و آیپد

26
مهر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 1753 بازدید

روش استفاده از ویژگی‌های جدید Messages آی.او.اس 14 در آیفون و آیپد 

در برنامهٔ Messages آی. او. اس 14 ویژگی‌های جدید حالب و سودمندی وجود دارد. در این مقاله روش پین کردن مکالمات، پاسخ به موضوعات و موارد دیگر آورده شده است.

-----

سافت‌مک: iMessage یکی از مهم‌ترین سرویس‌های اپل است و اپل تعدادی از ویژگی‌های کاربردی جدید را در به روز رسانی‌های آی. او. اس 14 به آن اضافه کرده است.

در بین تمام سرویس‌های اپل، iMessage (گزینه‌ای امن و مبتنی بر اینترنت برای پیام کوتاه است که از زمان عرضهٔ آن در سال 2011 باعث جلب توجه بسیاری از کاربران به این سیستم عامل و جلوگیری از تغییر به پلتفرم دیگری شده است) شاید بیش از هر سرویس دیگری به ماندگاری کاربران در اکوسیستم آیفون، مک و آیپد کمک کرده است.

بنا بر این، جای تعجب نیست که اپل در بهبود و گسترش ویژگی‌های iMessage سرمایه‌گذاری زیاد می‌کند. به روز رسانی‌های امسال آی. او. اس 14، آیپد. او. اس 14 و مک. او. اس بیگ سر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

ما همچنین مقالهٔ دیگری با عنوان «روش ارسال پیام در آیفون» را داریم که مطالعهٔ آن می‌تواند برای شما سودمند باشد.


روش استفاده از فیلتر کردن در Messages

در آی. او. اس 14 شما می‌توانید تمام پیام‌ها، پیام‌های دریافتی از فرستنده‌های شناخته شده یا پیام‌های ارسال کنندگان ناشناخته را مشاهده کنید.

فرستنده‌های شناخته شده آنهایی هستند که در لیست مخاطبین و شماره تلفن‌های شما هستند و به آنها پیام ارسال کرده‌اید. به عنوان مثال، اگر زمانی که شخصی ناشناس از شما در مورد چیزی که در اینترنت می‌فروختید سؤال کرده و شما پاسخ داده‌اید، مکالمه به عنوان فرستندهٔ شناخته شده حساب می‌شود، حتی اگر فقط یک شماره تلفن باشد. اگر چه متوجه خواهید شد که شماره‌های تأیید دو مرحله‌ای از یک وب سایت به ارسال کنندگان ناشناس ارسال می‌شود.

برای تغییر از All Messages (همهٔ پیام‌ها) به Known Senders (فرستنده‌های شناخته شده) یا بالعکس، بر روی Filters (فیلترها) در سمت راست بالای برنامهٔ Messages ضربه بزنید.

اگر کلمهٔ Filters را مشاهده نمی‌کنید، برای فعال کردن آن به مسیر Settings > Messages رفته و گزینهٔ Filter Unknown Senders (فیلتر کردن فرستندگان ناشناخته) را فعال کنید.


روش پین کردن موارد دلخواه

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید، امکان بوکمارک کردن حداکثر 9 مکالمهٔ مختلف، با افراد یا چت‌های گروهی است. این مکالمه‌های پین شده را به صورت آیکون‌هایی بزرگ در بالای Messages پیدا خواهید کرد.

این کار مفیدی است زیرا شما مجبور نیستید هر بار که می‌خواهد در یک گفتگو مشارکت داشته باشید تمام لیست را زیر و رو کنید یا در لیست جستجو کنید.

این امر خصوصاً در مواردی بسیار مفید است که با مخاطبان خاصی مرتباً گفتگو می‌کنید و لازم است که بارها و بارها به آنها مراجعه کنید. به عنوان مثال، ممکن است هر روز با مادر خود مکاتبه نداشته باشید اما اغلب اوقات لازم است که او را در میان تمام مکالمات خود پیدا کنید.

مکالمه‌های پین شده در تمام دستگاه‌هایی که به آنها وارد شده‌اید همگام‌سازی می‌شوند.

همچنین بخوانید: روش همگام‌سازی مکالمات آی‌مسیج در آیفون، آیپد و مک

آیکون‌های این مکالمه‌های پین شده پویا هستند و به عنوان مثال وقتی شخصی شروع به نوشتن پیام می‌کند را می‌توانند نشان دهند (اگر شخص تصویر یا یک مموجی را به عنوان تصویر خود انتخاب کرده باشد، این می‌تواند به صورت یک حباب گفتاری باشد که از دهان آن شخص خارج می‌شود).

برای پین کردن یک مکالمه می‌توانید آن را در لیست از چپ به راست بکشید و دکمهٔ زرد با یک آیکون سنجاق که ظاهر می‌شود را فشار دهید، یا پیام را فشار داده و نگه دارید و Pin را انتخاب کنید. سپس آن مکالمه در ناحیه‌ای در بالا قرار می‌گیرد که تمام مکالمات پین شده در آن قسمت قرار دارند.

روش استفاده از ویژگی‌های جدید Messages آی.او.اس 14 در آیفون و آیپد

اگر بعداً خواستید آن را از آنجا بردارید، آیکون را فشار داده و نگه دارید و سپس Unpin را انتخاب کنید.

شما می‌توانید تا 9 مکالمهٔ پین شده داشته باشید که هنگام باز کردن برنامه، قسمت بزرگی از صفحهٔ آیفون را اشغال می‌کنند.


روش پاسخ دادن به موضوعات

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید در آی. او. اس 14 امکان پاسخ دادن به نظر یک شخص در یک پیام گروهی است. برای این کار باید پیامی را که می‌خواهید به آن پاسخ دهید را فشار داده و نگه دارید و برای شروع پاسخ Reply را انتخاب کنید.

پاسخ‌ها در موضوع پاسخ پنهان است، اما می‌توانید آنها را با کلیک کردن بر روی متن X Replies که در پیام اصلی نشان داده شده است، بخوانید.

روش استفاده از ویژگی‌های جدید Messages آی.او.اس 14 در آیفون و آیپد

تبادل در مکالمه را نیز در نقطه‌ای که اتفاق افتاده مشاهده خواهید کرد.

روش استفاده از ویژگی‌های جدید Messages آی.او.اس 14 در آیفون و آیپد

این به این معنی است که پاسخ‌های رشته‌ای به صورت معمول در کاربراین که به روز نشده‌اند نمایش داده می‌شود، نوعی سازگاری عقب مانده که البته کاملاً ضروری است تا همهٔ کارها را برای سرورها و دستگاه‌های خاص بسیار پیچیده نکند. اما نتیجه ممکن است برای افرادی که به سایر برنامه‌های چت عادت دارند، جایی که پاسخ در موضوعات فقط در خود موضوع ظاهر می‌شود، کمی گیج کننده باشد.

برای کسانی که به آی. او. اس 14 یا هر سیستم جدید دیگری به روز رسانی شده‌اند، پاسخ‌های مکالمه همراه با پیامی که به آن پاسخ داده شده است نمایش داده می‌شود.


روش استفاده از منشن @

ما همچنین این فرصت را در گفتگوها پیدا می‌کنیم که از افراد دیگر نیز نام ببریم و در نتیجه توجه آنها را به یک موضوع پیام جلب کنیم.

بر خلاف اکثر پلتفرم‌ها، برای نام شخص نیازی به استفاده از نماد @ نیست، کافیست نام شخص را وارد کرده و وقتی خاکستری شد آن را فشار دهید. با این حال، در صورت تمایل می‌توانید از @ استفاده کنید، و اگر این کار را انجام دهید به صورت خودکار نام را به یک منشن تبدیل می‌کند.

روش استفاده از ویژگی‌های جدید Messages آی.او.اس 14 در آیفون و آیپد

اگر می‌خواهید این تنظیم را انجام دهید، آن را در مسیر Settings > Messages پیدا خواهید کرد. در آنجا تنظیمات Notify Me (به من اطلاع بده) را نیز پیدا می‌کنید تا اگر شخصی از شما نام برد همیشه اعلانی را دریافت کنید.

با استفاده از این تنظیم قادر خواهید بود اعلان‌ها را برای یک گفتگوی گروهی بزرگ خاموش کرده و همچنان اعلان‌هایی را که واقعاً برای مشا مهم هستند را دریافت کنید.

برای خاموش کردن اعلان‌های یک مکالمه، آن را به سمت چپ بکشید و دکمهٔ بنفش همراه با یک زنگ را فشار دهید. آن گفتگوی خاص یک هلال ماه را نشان می‌دهد تا نشان دهد که قرار است مزاحمتی برای شما ایجاد نکند.


روش تنظیم یک نام و تصویر برای گفتگوهای گروهی

اکنون علاوه بر این که می‌توانید به یک گفتگوی گروهی یک اسم بدهید، می‌توانید یک آیکون منحصر به فرد نیز برای گفتگو انتخاب کنید تا به راحتی آن را در میان گفتگوهای بسیار موجود متمایز کنید.

شما می‌توانید یک عکس، یک مموجی، یک انیموجی، یک ایموجی یا فقط یک حرف را به عنوان یک آیکون انتخاب کنید و همچنین می‌توانید رنگ پس‌زمینه را نیز انتخاب کنید.

کاربراین که به سیستم‌های جدید به روز رسانی نشده‌اند، آیکون جدید را نمی‌بینند، اما برای کسانی که به روز رسانی کرده‌اند، تغییرات شما برای تمام شرکت کنندگان ظاهر می‌شود.

1. برای تغییر تصویر گفتگوی گروهی، بر روی پیام ضربه بزنید و سپس در بالا جایی که می‌گوید X People ضربه بزنید.

2. حالا برای رفتن به Info بر روی i ضربه بزنید.

3. در اینجا گزینهٔ Change Name and Photo (تغییر نام و عکس) را مشاهده خواهید کرد. بر روی آن ضربه بزنید.

4. اکنون می‌توانید نام گروه را وارد کرده و تصویر آن را تغییر دهید. حالا این تصویر به صورت یک آیکون در بالای پیام‌های شما ظاهر می‌شود.

روش استفاده از ویژگی‌های جدید Messages آی.او.اس 14 در آیفون و آیپد


روش پیدا کردن ایموجی مناسب

پیش از این، آی. او. اس راهی آسان برای جستجو در میان ایموجی‌های موجود نداشته است. شما یا مجبور بوده‌اید کلمات را تایپ کنید و ببینید که آیا ایموجی مناسبی برای آن کلمه ظاهر می‌شود یا خیر، یا باید تمام گزینه‌های موجود در صفحه کلید ایموجی را مرور کنید.

در مک، همیشه یک کادر جستجو در نشانگر ایموجی وجود داشته است، و اکنون این کادر جستجو به آیفون و آیپد نیز وارد شده است. این ویژگی‌ای است که برایتان سؤال پیش می‌آید چرا پیش از این آنجا نبوده است.


به روز رسانی فوق‌العاده بزرگ در مک

در گذشته، Messages در مک یک نسخهٔ محدود از نسخهٔ آی. او. اس بوده است و مدتی است که بسیاری از آیتم‌های خبری به برنامه‌ها راه پیدا نکرده‌اند. اما امسال سرانجام Messages برای مک با بسیاری از ویژگی‌هایی که قبلاً فقط در آی. او. اس وجود داشتند، مورد بازسازی و پشتیبانی مورد نیاز قرار گرفته است.

برنامهٔ Messages در مک. او. اس بیگ سِر از تمام ویژگی‌های جدیدی که در بالا در مورد آنها نوشتیم پشتیبانی می‌کند (به غیر از جستجوی ایموجی که مدت‌ها است در مک وجود دارد، و همچنین امکان مشاهدهٔ پیام‌های فرستندهٔ شناخته شده یا ناشناخته).

علاوه بر این، برنامه ویژگی‌های زیر را که پیش از این در آی. او. اس وجود داشته است را دریافت می‌کند:

  • افکت‌های پیام مانند آتش‌بازی و پژواک.
  • Memoji / مموجی - هر دو قابلیت طراحی مموجی جدید و ارسال آنها.
  • انتخابگر تصویر برای یافتن و افزودن سریع عکس‌ها از Images.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
به ندرت پیش می‌آید که یک نفر بتواند تاریخ را رقم بزند؛ اما به این فکر کنید که اگر این اتفاق بیفتد چه خواهد شد. این اتفاق می‌تواند برای شما رخ دهد. این اتفاق باید برای شما رخ دهد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘