روش استفاده از ویژگی «سکوت تماس گیرنده ناشناس» در آی.او.اس 13 برای مبارزه با مزاحمین تلفنی

6
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 2 دقیقه
0 نظر 2744 بازدید

روش استفاده از ویژگی «سکوت تماس گیرنده ناشناس» در آی.او.اس 13 

سافت‌مک: گاهی پیش می‌آید که تماس‌های ناخواستهٔ شما بیش از حد شده و از کنترل شما خارج می‌شوند. در این مواقع شما می‌توانید به سادگی با دیدن unknown caller (تماس گیرنده ناشناس) و یا با دیدن کد پیش‌شماره یک منطقهٔ ناشناس آن را نادیده بگیرید. امروزه به لطف سیستم‌های خودکاری که شماره تلفن‌ها را فریب می‌دهند، کلاهبرداران و مزاحمین تلفنی می‌توانند از شماره‌هایی که به نظر می‌رسد در نزدیکی و در منطقهٔ شما هستند با شما تماس بگیرند. اکنون بسیاری از مردم هر روز چندین تماس اسپم دریافت می‌کنند.

خوشبختانه آی. او. اس 13 ویژگی خاصی را به همراه دارد که می‌تواند در مقابله با این مزاحمت‌ها به شما کمک کند، و فعال و غیرفعال کردن آن بسیار آسان است.

 

«سکوت برای تماس گیرندگان ناشناس» را روشن کنید

ابتدا Settings (تنظیمات) را باز کنید. سپس بر روی Phone ضربه بزنید.

به قسمت با عنوان Call Silencing and Blocked Callers (تماس‌های ساکت و تماس گیرندگان مسدود شده) بروید و به دنبال دکمه کشویی Silence Unknown Callers (سکوت برای تماس گیرندگان ناشناس) بگردید. آن را روشن کنید، تا همه چیز روبراه می‌شود!

روش استفاده از ویژگی «سکوت تماس گیرنده ناشناس» در آی.او.اس 13

در آی. او. اس 13 ارجاع پیام‌های ناشناس به ایمیل صوتی بسیار آسان است.

 

این ویژگی چه کاری انجام می‌دهد

با فعال شدن این ویژگی، آیفون شما از «هوش سیری» Siri intelligence برای تعیین این که آیا تماس از یک شمارهٔ ناشناس انجام گرفته است یا خیر، استفاده می‌کند. اگر شمارهٔ تماس گیرنده در لیست مخاطبین (Contacts)، پیام‌ها (Messages) یا نامه‌های ایمیل (Mail) شما پیدا شود، آن تماس طبق معمول انجام می‌شود.

اگر شمارهٔ تماس گیرنده در محل‌های فوق یافت نشود، خواه یک شماره تلفن واقعی باشد یا یک شمارهٔ ثبت نشده، مستقیماً به پیام‌گیر صوتی می‌رود، بدون این که حتی تلفن زنگ بخورد (کاملاً بی‌صدا).

ممکن است بعد از کاهش در تماس‌های ناخواسته، متوجه شوید که برخی از تماس‌های مورد انتظار را نیز از دست می‌دهید. به عنوان مثال، ممکن است با یک تعمیرکار از طریق وب تماس برقرار کرده باشید، ولی بعداً متوجه شوید که آنها با شما تماس گرفته‌اند و تلفن شما زنگ نخورده است. اگر نمی‌خواهید این نوع تماس‌ها را مستقیماً به پیام‌گیر صوتی ارجاع دهید، غیرفعال کردن این ویژگی به آسانی برگرداندن دکمهٔ کشویی Silence Unknown Callers (سکوت برای تماس گیرندگان ناشناس) است.

همچنین بخوانید: بررسی کامل آخرین بروزرسانی‌ها برای آی. او. اس 13

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
بسیار کم پیش می‌آید که شخصی از بدو تولد بینش درونی داشته باشد. این احساس با گذشت زمان قوی و قوی‌تر خواهد شد. بزرگ‌ترین چالش انسان‌ها این است که یاد بگیرند به این احساس گوش بدهند و طبق غریزه عمل کنند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘