روش استفاده از مرور وب محرمانه یا خصوصی در مک

27
اسفند 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 1507 بازدید

 روش استفاده از مرور وب محرمانه یا خصوصی در مک

از کشف شدن سابقهٔ مرور اینترنت خود نگران هستید؟ با استفاده از این راهنما برای مرور خصوصی در مک، فعالیت‌های آنلاین خود را به صورت محرمانه حفظ کنید: روش پنهان کردن آهنگ‌های دیجیتالی خود و مخفی نگه داشتن سابقهٔ مرور خود با استفاده از مرورگرهای وب سافاری، کروم، فایرفاکس و اپرا.

-----

سافت‌مک: بسیاری از کاربران وب ترجیح می‌دهند که تاریخچهٔ مرور خود را از نزدیکان، همکاران، غریبه‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی مخفی و خصوصی نگه دارند.

چندین روش برای محافظت از حریم خصوصی شما وجود دارد. شما می‌توانید تاریخچهٔ مرور خود را در پایان هر جلسهٔ مرور وب حذف کنید، یا از یک وی. پی. ان برای ناشناس ماندن استفاده کنید. اما به عنوان یک راه حل ساده و رایگان، ما استفاده از حالت مرور محرمانه را توصیه می‌کنیم.


چرا تاریخچهٔ مرور شما مخاطره‌آمیز است

بسیاری از ما مک‌های خودمان را با افراد دیگر به اشتراک می‌گذاریم، و شما نمی‌خواهید نگران این موضوع باشید که دیگران متوجه شوند شما از چه سایت‌هایی بازدید کرده‌اید.

بهانهٔ کلاسیک این است که شما در حال تحقیق در مورد برگزاری یک جشن سالگرد هستید و قصد سورپرایز کردن دارید. اما اگر به دنبال مشاورهٔ پزشکی یا درخواست شغل به صورت آنلاین هستید، منطقی است که بخواهید این اطلاعات را برای خودتان حفظ کنید. بعلاوهٔ این که سایت‌هایی هستند که مناسب بچه‌های کوچک نیست و شما نمی‌خواهید آنها سایت‌های مخصوص بزرگسالان را مشاهده کنند. بنا بر این باید حریم خصوصی و محرمانه را حفظ کنید.

اگر به فکر داشتن یک دستگاه برای اشتراک‌گذاری و دستگاه دیگری برای موارد خصوصی خود هستید، به خاطر داشته باشید که آن طور هم که فکر می‌کنید ساده نیست. ویژگی‌های سافاری مانند Top Sites (سایت‌های برتر)، Frequently Visited (مکرراً بازدید شده) و Smart Search Field (کادر جستجوی هوشمند) به صورت خودکار سوابق مرور شما در هنگام استفاده از مرورگر را نمایش می‌دهند، و آی‌کلود این اطلاعات را بین دستگاه‌های اپل شما همگام‌سازی می‌کند. اگر در حال دیدن وب سایتی در مک خود هستید، ممکن است شخص دیگری که از آیفون یا آیپد شما استفاده می‌کند، آن صفحهٔ وب در این دستگاه‌ها نیز ظاهر شود.

حتی اگر به اشخاصی اعتماد داشته باشید که تاریخچهٔ مرور شما را نگاه نکنند، آنها هنوز هم ممکن است به صورت تصادفی و زمانی که مرورگر آن صفحه را به عنوان یک پیشنهاد ارایه می‌دهد، صفحاتی را که شما در حال مشاهدهٔ آنها بوده‌اید را ببینند.

حریم خصوصی آی‌کلود

اگر به دنبال دلایل بیشتری برای نگرانی در این مورد هستید، باید بدانید که در سال 2017 گزارشی منتشر شد مبنی بر این که اپل تاریخچه‌های حذف شدهٔ سافاری را از آی‌کلود حذف نکرده است. ما فکر می‌کنیم که این شرکت از آن زمان به بعد این مسئله را حل کرده است، اما این تنها یک نمونه از راه‌هایی است که می‌تواند به صورت غیر منتظره‌ای تاریخچهٔ جستجوی شما را فاش کند.

طبق گفتهٔ ElcomSoft، ممکن است که داده‌ها از دستگاه‌ها حذف شده باشند، اما همچنان در آی‌کلود موجود بوده و به راحتی قابل بازیابی هستند.

ولادیمیر کاتالوف (Vladimir Katalov) سخنگوی شرکت می‌گوید: «ما کشف کردیم که حذف یک تاریخچهٔ مرور ثبت شده باعث می‌شود که این ثبت از دستگاه‌های همگام‌سازی شده ناپدید شود. با این حال، این ثبت هنوز در آی‌کلود در دسترس است (اما به صورت نامرئی) … ما توانستیم اطلاعات اضافی در مورد ثبت تاریخچهٔ سافاری از جمله تاریخ و زمان دقیق آخرین صفحات بازدید شده را به دست آورده و حذف کنیم! »

همچنین بخوانید: بهترین مرورگر وب برای مک

 

مرور خصوصی یا محرمانه چیست؟

مرور خصوصی یا محرمانه یک حالت اختیاری است که در اکثر نرم‌افزارهای مرورگر وب وجود دارد و هیچ سابقه‌ای از سایت‌هایی که بازدید کرده‌اید در آن نگهداری نمی‌شود. اگر می‌خواهید وب سایتی را مشاهده کنید و ترجیح می‌دهید این کار را خصوصی و محرمانه انجام دهید، قبل از وارد کردن آدرس اینترنتی باید مرور خصوصی را روشن کنید.

اپل از زمان سافاری 5.1 (در Mac OS X Lion) و آی. او. اس 5 از مرور خصوصی به عنوان یک ویژگی در مک. او. اس و آی. او. اس استفاده کرده است.


مرور خصوصی در مرورگر سافاری

روش کار مرور خصوصی در هر مرورگر متفاوت است. ما در اینجا چهار مرورگر محبوب مک را به صورت جداگانه پوشش خواهیم داد، اما اگر از یک مرورگر گمنام استفاده می‌کنید ناامید نشوید: فقط کافیست File در منو را بررسی کرده و به دنبال یک پنجرهٔ خصوصی یا موارد مشابه باشید. (کلیدهای میانبر Shift + Cmd + N نیز غالب اوقات کارساز است).

نکتهٔ اصلی در حالت مرور خصوصی این است که آن را فقط در پنجره‌های خاصی می‌توان به کار برد، بنا بر این مراقب باشید. واقعیت این است که وقتی یک پنجرهٔ خصوصی باز کرده‌اید به این معنی نیست که اگر به یک پنجرهٔ قدیمی که قبلاً باز کرده‌اید برگردید (یا یک پنجرهٔ جدید بدون استفاده از مرور خصوصی باز کنید) هنوز هم تحت پوشش حالت خصوصی باشید.

در سافاری، می‌توانید یک پنجرهٔ خصوصی جدید را با انتخاب File > New Private Window (یا کلیدهای میانبر Shift + Cmd + N) باز کنید.

روش استفاده از مرور وب محرمانه یا خصوصی در مک

اکنون می‌توانید یک پنجره را در حالت مرور خصوصی ببینید. سافاری در این حالت هیچ سابقهٔ مرور یا جستجویی را به خاطر نخواهد سپرد. مجدداً یادآوری می‌کنم، این مهم است که بدانید حالت مرور خصوصی فقط مربوط به همان پنجره‌ای است که باز کرده‌اید. شما می‌توانید متوجه شوید که این پنجرهٔ خصوصی است زیرا زمینهٔ کادر جستجوی هوشمند به رنگ خاکستری تیره خواهد بود.

اگر یک برگهٔ جدید را در پنجرهٔ خصوصی باز کنید، آن برگه نیز خصوصی خواهد بود. اما اگر پنجرهٔ دیگری را با استفاده از File > New Window (یا کلیدهای میانبر Cmd + N) باز کنید، یک پنجرهٔ مرور خصوصی نخواهد بود. بنا بر این مراقب باشید که فقط از پنجره (های) خصوصی برای مرور خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید: ویژگی‌های جدید مرورگر سافاری آیفون و آیپد در آی.او.اس 13

 

مرور خصوصی در مرورگر کروم

حالت مرور خصوصی کروم با نام Incognito (ناشناس) خوانده می‌شود، اما عملکرد آن به همان صورت است. File > New Incognito Window را انتخاب کنید، یا کلیدهای میانبر Shift + Cmd + N را فشار دهید.

روش استفاده از مرور وب محرمانه یا خصوصی در مک

متوجه خواهید شد که پنجره‌های ناشناس مرورگر کروم رنگی کاملاً متفاوت با نمونهٔ معمولی آن دارد.


مرور خصوصی در مرورگر فایرفاکس

گزینهٔ File > New Private Window را انتخاب کنید، یا کلیدهای میانبر Shift + Cmd + P را فشار دهید.

روش استفاده از مرور وب محرمانه یا خصوصی در مک


مرور خصوصی در مرورگر اوپرا

گزینهٔ File > New Private Window را انتخاب کنید، یا کلیدهای میانبر Shift + Cmd + N را فشار دهید.

روش استفاده از مرور وب محرمانه یا خصوصی در مک

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
کیفیت را همواره شاخص بدانید. برخی از مردم به محیطی که در آن تنها بهترین و عالی ترین پذیرفته است تعلق ندارند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘