روش استفاده از برنامه Noise در اپل واچ

25
شهریور 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 3147 بازدید

روش استفاده از برنامه Noise در اپل واچ 

آیا نگران این هستید که یک فضای پر سر و صدا به شنوایی شما آسیب برساند؟ با برنامهٔ Noise واچ. او. اس 6 سطح دسیبل سر و صدا را کنترل کنید.

-----

سافت‌مک: Noise برنامهٔ جدیدی برای اپل واچ است. این برنامه به عنوان بخشی از به روز رسانی سیستم عامل 2019 معرفی شد. اگر واچ. او. اس 6 را نصب کنید یا ساعتی بخرید که از قبل آن را نصب شده دارد، بدون نیاز به اقدام بعدی، برنامهٔ Noise را در لیست برنامه‌ها پیدا خواهید کرد.

برنامهٔ Noise کاملاً توصیفی نامگذاری شده است: وظیفهٔ آن گوش دادن به سطح سر و صدای محیط است و به شما می‌گوید که آیا برای شنوایی شما مضر است یا خیر. شما می‌دانید که فقط یک جفت گوش دارید.

در این مقالهٔ آموزشی روش استفاده از برنامهٔ Noise در ساعت خودتان برای اندازه‌گیری میزان بلندی صدا در هر جایی که هستید و همچنین دریافت هشدارهای اعلان هنگام افزایش بیش از حد سر و صدا را توضیح خواهیم داد.


روش اندازه‌گیری سطح سر و صدای محیط

با فشار دادن دکمهٔ Digital Crown به صفحهٔ برنامه‌های خود بروید، سپس آیکون Noise را پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید. برای کسانی که در نمای مشبک هستند، یک دایرهٔ زرد همراه با یک گوش بر روی آن است.

روش استفاده از برنامه Noise در اپل واچ

اکنون صفحه رابط کاربری پیش‌فرض Noise را مشاهده خواهید کرد. سطح سر و صدای فعلی، اندازه‌گیری شده در دسیبل (dB) در بالا نشان داده می‌شود؛ و در پایین آن یک نتیجه‌گیری با کد رنگی در مورد خطرناک بود سطح شنوایی دریافت می‌کنید.

روش استفاده از برنامه Noise در اپل واچ

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید بر روی این نتیجه‌گیری/اخطار کلیک کنید، از جمله این که مدت زمان لازم قرار گرفتن در معرض این سطح صدا برای آسیب رسیدن به شنوایی شما چه مقدار است.


روش تنظیم اعلان‌ها

Noise اساساً یک برنامهٔ کنش‌پذیر است: به صورت پیش‌فرض تمام وقت در حال گوش دادن است. این به این معنی است که به جای این که برنامه را باز کنید و آن را بررسی کنید، می‌توانید به سادگی از او بخواهید که هنگام پر سر و صدا شدن محیط برای شما اعلانی را ارسال کند.

برنامهٔ Watch را در آیفون جفت شده باز کنید و از برگهٔ پیش‌فرض My Watch به پایین پیمایش کنید و بر روی Noise ضربه بزنید. (همچنین می‌توانید بر روی Notifications > Noise ضربه بزنید؛ انجام این کار هم شما را به همان صفحه می‌رساند.)

روش استفاده از برنامه Noise در اپل واچ

بر روی Noise Threshold (آستانهٔ سر و صدا) ضربه بزنید تا مقدار دسیبل‌هایی که باعث اعلان شوند را تنظیم کنید: می‌توانید 80.85، 90.95 دسیبل را انتخاب کنید. در هر حالتی فقط اگر سطح سر و صدا در مدت سه دقیقه یا بیشتر پایدار باشد اعلانی ارسال می‌شود. تنها یک افزایش ناگهانی سر و صدا باعث تحریک آن نخواهد شد - و قطعاً در این صورت ارسال اعلان هم فایده‌ای نخواهد داشت، زیرا در هر صورت صدمه وارد شده است.

در بالای تنظیمات Noise Threshold دکمهٔ کشویی Environmental Sound Measurements (سنجش‌های صدای محیطی) را مشاهده خواهید کرد، این همان چیزی است که در طول روز به سر و صدا گوش فرا می‌دهد. با انجام این کار احتمالاً در مصرف باتری شما صرفه‌جویی می‌شود، اما شما به وضعیتی برمی‌گردید که هر وقت بخواهید بلندی سر و صدا را اندازه بگیرید باید برنامه را به صورت دستی باز کنید.


روش تنظیم یک عارضهٔ سر و صدا

اگر اندازه‌گیری سر و صدا برای شما در اولویت است، توصیه می‌کنیم که یک عارضهٔ سر و صدا را بر روی صفحهٔ ساعت خود تنظیم کنید. این به این معنی است که شما قادر خواهید بود در هر زمان به ساعت خود نگاه کرده و فوراً اندازه‌گیری بلادرنگ سطح سر و صدای محیط را مشاهده کنید.

نماهای مختلف ساعت باعث می‌شوند تعداد متفاوتی از عارضه‌ها وجود داشته باشد. اگر نمی‌خواهید هیچ یک از عارضه‌های فعلی خود را از دست بدهید، ممکن است مجبور شوید نمای (face) دیگری را انتخاب کنید که عارضه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با یک فشار شدید روی صفحه، بر روی Customise (شخصی‌سازی) ضربه بزنید. برای رسیدن به عارضه‌ها، انگشت خود را به سمت راست بکشید، بر روی عارضه‌ای که می‌خواهید به آن تغییر دهید ضربه بزنید و سپس پیمایش کنید تا به Noise برسید - آنها بر اساس حروف الفبا مرتب شده‌اند.

روش استفاده از برنامه Noise در اپل واچ

توجه داشته باشید که بسته به اندازهٔ اسلات عارضه‌ای که به Noise اختصاص داده‌اید، اطلاعات متفاوتی را مشاهده خواهید کرد.

روش استفاده از برنامه Noise در اپل واچ

نمای Modular Compact (در بالا)، جدید در واچ. او. اس 6، به صورت پیش‌فرض دارای یک عارضهٔ سر و صدای بزرگ با یک «اکولایزر» افقی با کُد رنگی است. عارضه‌های کوچک‌تر فقط می‌تواند مقدار دسیبل و مناسب بودن یا بلند بودن آن یا حتی فقط عدد را نشان دهد. اما در هر صورت برای باز کردن برنامه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید بر روی عارضه ضربه بزنید.

این همهٔ آن چیزی بود که شما باید در مورد برنامهٔ Noise بدانید. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از Noise باید واچ. او. اس 6 را نصب کنید؛ برای این منظور می‌توانید مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش نصب واچ. او. اس 6 در اپل واچ» را مطالعه کنید. و برای کسب اطلاعات بیشتر «روش استفاده از اپل واچ - ترفندها و ویژگی‌های مخفی» را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

- روش راه‌اندازی یک اپل واچ

- روش تهیه نسخه پشتیبان از اپل واچ

- روش استفاده از فروشگاه اپل واچ

- چگونه یک اپل واچ گمشده را پیدا کنیم

- روش استفاده از اپل واچ برای باز کردن قفل مک

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
بعضی از مردم نوآوری را به معنای تغییر می‌دانند؛ اما ما هرگز چنین برداشتی نداشته‌ایم. نوآوری باعث بهتر شدن امور می‌شود.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘