روش استفاده از برنامه‌ی Health (سلامتی) اپل

24
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
1 نظر 1971 بازدید

روش استفاده از برنامه‌ی Health (سلامتی) اپل 

اپل شامل برنامه‌ای در آی. او. اس 13 است که می‌تواند فعالیت‌های شما را دنبال کرده و به شما کمک می‌کند تا در مورد میزان تندرستی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. این برنامه Health (سلامتی) نامیده می‌شود و در اینجا راهنمای سریع ما در مورد روش کار آن آورده شده است.

-----

سافت‌مک: مراقبت از سلامتی خودمان احتمالاً مهم‌ترین کاری است که باید به آن توجه کنیم، لذا این که اپل برای رسیدن به این منظور شامل برنامه‌ای در آی. او. اس 13 باشد بسیار سودمند است. این برنامه که به سادگی Health (سلامتی) نامیده شده است، می‌تواند فعالیت‌های شما را دنبال کند، غذایی که می‌خورید را کنترل کند، و هنگامی که با یک ساعت اپل جفت می‌شود، سابقه‌ای از الگوهای خواب شما را نگه دارد. ما امکانات کلی Health را به شما نشان خواهیم داد، بنا بر این می‌توانید از آن برای کمک به حفظ سلامتی خود به بهترین وجه ممکن استفاد کنید.

 

راه‌اندازی برنامهٔ Health

اولین کاری که باید انجام دهید این است که جزئیات و ترجیحات خود را وارد کنید تا برنامهٔ Health پیشرفت شما را تحت نظر داشته باشد. برنامه را اجرا کرده و بر روی آیکون پروفایل در گوشهٔ بالا سمت راست ضربه بزنید، سپس Health Profile را انتخاب کرده و نام، تاریخ، جنسیت و سایر جزئیات مشخصات خود را وارد کنید.

روش استفاده از برنامه‌ی Health (سلامتی) اپل

پس از اتمام این مرحله، بر روی Done (انجام شود) ضربه زده و مطمئن شوید که برگهٔ Summary در پایین صفحه انتخاب شده است. بر روی دکمهٔ Edit (ویرایش) در گوشهٔ بالا سمت راست ضربه بزنید تا لیستی از فعالیت‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید تا گزارش‌های Health آن در صفحهٔ Summary به شما ارایه شود، در اختیار شما قرار گیرد. این موارد شامل Exercise Minutes (دقیقه‌های ورزش و تمرین)، Stand Hours (ساعت‌های توقف)، Step (قدم)، Heart Rate (نرخ ضربان قلب) و طیف گسترده‌ای از سایر موارد است. هنگامی که از انتخاب خود راضی بودید، بر روی Done ضربه بزنید.

 

داده‌های ورزش و تمرین کردن را به صورت دستی وارد کنید

اگر یک اپل واچ یا سایر دنبال کنندگان تندرستی سازگار را ندارید، هنوز هم می‌توانید با وارد کردن دستی آنها به Apple Health، دویدن‌ها و پیاده‌روی‌ها و سایر فعالیت‌های ورزشی خود را ثبت کنید.

برای انجام این کار، برنامه را باز کرده و بر روی گزینهٔ Browse (مرور) در پایین صفحه ضربه بزنید. سپس، گزینه‌ای را انتخاب کنید که مطابق آنچه که می‌خواهید ثبت کنید (مثلاً فعالیت) باشد. سپس یک مقولهٔ خاص‌تر (مانند Walking + Running Distance / مسافت پیاده‌روی + دویدن) را انتخاب کنید.

روش استفاده از برنامه‌ی Health (سلامتی) اپل

گزارشی از هرگونه پیشرفتی که تا کنون داشته‌اید را مشاهده خواهید کرد. اما برای ورود کردن جلسات جدید، بر روی دکمهٔ Add Data (افزودن اطلاعات) در بالا سمت راست ضربه بزنید. حالا شما قادر خواهید بود به برنامه بگویید که چه زمانی، چه مدت و تا چه مقدار ورزش کرده‌اید. وقتی کارتان تمام شد، بر روی Add (افزودن) ضربه بزنید.

 

لینک دادن به سایر برنامه‌ها

برنامهٔ Apple Health یک منبع عالی برای داده‌ها است، اما در استفاده جزو ساده‌ترین‌ها نیست. خوشبختانه، اگر قبلاً از برنامهٔ تندرستی دیگری استفاده می‌کرده‌اید، شانس بسیار خوبی وجود دارد که می‌توانید آنها را به هم لینک دهید تا داده‌های وارد شده به آن برنامه در Apple Health ظاهر شود.

روش استفاده از برنامه‌ی Health (سلامتی) اپل

برای این کار به Apple Health رفته و برگهٔ Summary را انتخاب کنید. در مرحلهٔ بعد، بر روی آیکون اکانت خود در گوشهٔ بالا سمت راست ضربه بزنید، سپس Apps (برنامه‌ها) را از قسمت Privacy (خصوصی) انتخاب کنید. اکنون لیستی از برنامه‌های نصب شده در دستگاه خود را که با Apple Health سازگار است را مشاهده خواهید کرد. با ضربه زدن بر روی هر یک از آنها، تمامی معیارهای مختلفی که به اشتراک می‌گذارند را نشان می‌دهد، هر یک از آنها از طریق دکمه‌های کشویی در سمت راست خود می‌توانند فعال یا غیرفعال شوند.

 

ثبت کردن داده‌ها با یک اپل واچ یا دنبال کنندهٔ تندرستی

آسان‌ترین راه برای ثبت تمرین‌ها، پیاده‌روی‌ها و سایر فعالیت‌های خود، استفاده از یک دنبال کنندهٔ تندرستی یا اپل واچ (Apple Watch) است. این موارد معمولاً وقتی شروع به ورزش کردن می‌کنید تشخیص داده می‌شوند، و این به این معنی است که احتمال کمی وجود دارد که شما آن اهداف سلامتی را فراموش کنید، آن هم به این دلیل که فراموش کرده‌اید در آن جلسهٔ برنامه وارد کنید.

بدیهی است که اپل واچ کاملاً مناسب است، زیرا به محض این که با آیفون شما جفت شود، به صورت خودکار اعمال شما را مستقیماً در برنامهٔ Apple Health ثبت می‌کند. این دستگاه همچنین دارای تعدادی از اهداف مبتنی بر سلامتی است که می‌تواند به شما در دستیابی به اهداف تندرستی کمک کند.

در حال حاضر بسیاری از دنبال کننده‌های تندرستی در بازار وجود دارد، و دانستن این که کدام یک را باید انتخاب کنید دشوار است. معمولاً هر کدام به صورت متفاوتی از طریق برنامه‌های اختصاصی خود به Apple Health متصل می‌شوند.

 

سنجش پیشرفت شما

خُب، حالا که همه چیز برای اجرای عملیات آماده است (از جمله خودتان) می‌خواهید ببینید که تمام تلاش‌های شما چگونه به نتیجه می‌رسد. اینجاست که Apple Health می‌درخشد. در هنگام باز کردن برنامه، صفحهٔ Summary گزارش‌هایی از مواردی را که در مرحلهٔ راه‌اندازی به عنوان موارد دلخواه مشخص کرده‌اید را نشان می‌دهد. همچنین بخش‌های Highlight نیز وجود دارد که به شما امکان یک مرور کلی از پیشرفت و مقایسهٔ آن با هفته‌های قبل را می‌دهد.

روش استفاده از برنامه‌ی Health (سلامتی) اپل

با ضربه زدن بر روی هر یک از آنها صفحاتی باز می‌شود که داده‌های بیشتری را نشان می‌دهند، با این امکان که با ضربه زدن به گزینه‌های بالای صفحه، آنها را در Day (روز)، Week (هفته)، Month (ماه) یا Year (سال) مشاهده کنید. با اسکرول کردن به پایین خواهید دید که عملکرد فعلی شما با سال‌های گذشته چگونه مقایسه می‌شود (با فرض این که دستگاه‌های خود را در این مدت داشته‌اید)، در عین حال برنامه‌های دیگری را پیشنهاد می‌کند که ممکن است به شما در دستیابی به موفقیت در این زمینه‌ها کمک کند.

اکنون آماده هستید این دستاوردها را بهبود بخشیده و به همان نسبت تندرستی خود را نیز بهبود بخشید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
میان «علاقه‌مندی به کار کردن» و «علاقه‌مندی به کار» تفاوت فاحشی وجود دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘