روش اجرای فلش در آیفون و آیپد

23
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 4736 بازدید

روش اجرای فلش در آیفون و آیپد

در حال حاضر تلاش برای دسترسی به وب سایت‌ها و ویدیوهای فلش در آیفون و آیپد تجربه‌ای طلسم شده نیست، بلکه امکانپذیر است.

-----

سافت‌مک: اگر بخواهید بر روی آیفون و آیپد خود ویدیوهای فلش (Flash) را تماشا کنید، یا بازی‌های فلش را اجرا کنید، با مشکل مواجه خواهید شد: آی. او. اس از فلش پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، اپلیکیشن‌های مختلفی در فروشگاه برنامه (App Store) موجود است که در این مورد به شما کمک خواهند کرد، و ما در این مقاله روش اجرای فلش در آیپد و آیفون را توضیح خواهیم داد.

 

بهترین برنامه‌های فلش برای آیپد و آیفون

برنامه‌های مرورگر محبوبی که به شما امکان می‌دهند ویدیوها و بازی‌های فلش را در آیپد و آیفون خون اجرا کنید، عبارتند از: Photon Browser و Puffin.

محبوب‌ترین مرورگرهای شخص ثالث، مانند کروم، فایرفاکس و اُپرا، به دلیل کاهش محبوبیت فلش، دیگر از این فرمت در دستگاه‌های آی. او. اس پشتیبانی نمی‌کنند.

Photon Browser

به نظر می‌رسد که مرورگر فوتون (Photon Browser) محبوب‌ترین گزینه برای کاربران آیپد و آیفون است که نیاز به پشتیبانی از فلش دارند. مرورگر فوتون یک برنامهٔ 4.99 پوندی برای آیپد و 3.99 پوندی برای آیفون است که به عنوان یک مرورگر جایگزین مناسب برای سافاری عمل می‌کند. همچنین دارای یک حالت فلش است که با ضربه زدن بر روی آیکونی با نشانهٔ رعد و برق در گوشهٔ بالا سمت راست، می‌توانید آن را فعال کنید.

مسلماً روشن کردن فلش باعث کمی کند شدن مرورگر خواهد شد، و با این که رابط کاربری جذابی ندارد، اما مطمئناً کار خودش را به خوبی انجام می‌دهد. با وجود مرورگر فوتون، ما بدون هیچ مشکلی قادر به اجرای Moshi Monster در آیپد و آیفون خود هستیم.

این که در هنگام استفاده از Photon Flash Player به جای Safari چه اتفاقی می‌افتد را می‌توانید در مقایسهٔ دو تصویر زیر ببینید:

روش اجرای فلش در آیفون و آیپد


روش اجرای فلش در آیفون و آیپد

اگر کُند بودن فوتون برای شما غیر قابل تحمل است، بر روی آیکون تنظیمات در گوشهٔ بالا سمت راست ضربه بزنید و تنظیمات را متناسب با خواسته‌های خود تنظیم کنید.

روش اجرای فلش در آیفون و آیپد

Puffin

مرورگر Puffin یکی دیگر از مرورگرهای محبوب برای محتوای فلش است، که یک نسخهٔ رایگان نیز ارایه می‌دهد که قبل از پرداخت 4.99 پوند برای نسخهٔ کامل برای آیفون و آیپد، می‌توانید آن را امتحان کنید.

مرورگر Puffin وب سایت Moshi Monsters را درخشان نمایش داد (تصویر زیر)، اما هنگام نمایش نسخهٔ فلش سایت Disney Fantasyland کمی تقلا کرد. اما داشتن گزینهٔ آزمایشی برای امتحان کردن، مسئلهٔ مهمی در اینجاست، زیرا می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا نیازهای شما را برآورده می‌کند یا خیر. همچنین در صورت نیاز به استفاده از فلش برای موارد یکبار مصرف نیز ایده‌آل است.

روش اجرای فلش در آیفون و آیپد

با این حال، مرورگر Puffin برای کاربران غیر آمریکایی یک اشکال دارد. سرورهای آن در ایالات متحده واقع شده‌اند، به این معنی که در محتوای مشاهده شده محدودیت جغرافیایی وجود دارد. به عنوان مثال، با توجه به این که ما در انگلستان هستیم، نتوانستیم BBC iPlayer را مشاهده کنیم.

 

روش‌های دیگر اجرای فلش در آیپد و آیفون

سرویس‌هایی مانند Parallels Access همچنین با پخش مستقیم از مک یا PC، راهی برای دسترسی به فلش در آیپد و آیفون ارایه می‌دهند. Parallels Access به شما این امکان را می‌دهد که از هر جای دنیا از طریق آیپد خود به دسکتاپ مک یا PC خود دسترسی داشته باشید، و به شما این امکان را نیز می‌دهد که از برنامه‌هایی از جمله مایکروسافت فلش پلیر، اینترنت اکسپلورر، آفیس و مرورگرهایی که از فلش پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید.

اگر فقط اجرای فلش در آیپد و آیفون تنها چیزی است که به خاطر آن می‌خواهید Parallels را دانلود کنید، احتمالاً روش مناسبی نیست، زیرا اشتراک سالیانهٔ آن برای شما 13.99 پوند هزینه خواهد داشت. با این حال، اگر به دنبال راهی هستید که بتوانید از راه دور به مک یا PC خود دسترسی داشته باشید، یا برنامه‌های مک یا PC را بر روی یک آیپد یا آیفون اجرا کنید، مطمئناً ارزش بررسی کردن را دارد.

 

چرا آیپد و آیفون از فلش پشتیبانی نمی‌کنند؟

استیو جابز، بنیانگذار فقید اپل، مخالف سرسخت فلش برای موبایل بود و از صدور اجازهٔ استفاده از این فناوری بر روی پلتفرم آی. او. اس امتناع ورزید. در عوض جابز برای جایگزین کردن HTML 5 که از آن زمان جایگزین فلش در سراسر وب است، مبارزه کرد.

در آگوست 2012، ادوبی (Adobe) نصب‌های جدید فلش از طریق Google Play Store را غیرفعال کرد و پایان ادوبی فلش در دستگاه‌های اندرویدی را نیز اعلام کرد.

 

آیا ادوبی فلش پلیر در آینده استفاده خواهد شد؟

صنایع با حذف و محدود کردن امکان مشاهدهٔ محتوای فلش در دستگاه‌های آی. او. اس، توجه خود را از فلش برگردانده و به سایر کدک‌های وب معطوف کرده‌اند. طی سال‌های گذشته، ویدیوهای فلش محبوبیت زیادی را از دست داده‌اند. مطابق گزارشی که توسط Encoding منتشر شده است، در سال‌های اخیر شاهد تنزل آن بوده‌ایم. در این گزارش، ما شاهد هستیم که H. 264 محبوب‌ترین فرمت ویدیویی با 72 درصد سهم بازار است.

Encoding در ابتدا پیش‌بینی کرده بود که فلش در سال 2018 به پایان عمر خود خواهد رسید، و هر چند صد در صد دقیق نبود، اما پایان فلش نزدیک است.

همان طور که توسط ادوبی نیز تأیید شده است، این شرکت پشتیبانی از فرمت فلش را در سال 2020 به پایان خواهد رساند و از تولید کنندگان محتوا می‌خواهد که هرگونه محتوای فلش موجود را به فرمت‌های جدیدتر انتقال دهند. در حالی که بسیاری از مرورگرها (سافاری، کروم و مایکروسافت اِج) فلش را به صورت پیش‌فرض مسدود می‌کنند، هنوز هم تعدادی بازی‌های مبتنی بر مرورگر وجود دارند که از این فناوری تاریخدار استفاده می‌کنند که نیاز به تبدیل کردن دارند.

در انتها، از آنجا که شما در حال خواندن این مقاله هستید، ما فرض را بر این می‌گیریم که شما به نوعی از ادوبی فلش استفاده می‌کنید. اما ادوبی فلش چقدر برای شما اهمیت دارد و چه کارهایی برای شما انجام می‌دهد؟ لطفاً نظرات خود را با ما و دیگر کاربران سایت سافت‌مک به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
هر زمان که خود را در کنار اکثریت دیدید، زمان مکث و تأمل فرا رسیده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘