روش اجرای برنامه‌های ویندوز در مک

7
مهر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 10 دقیقه
0 نظر 3922 بازدید

روش اجرای برنامه‌های ویندوز در مک

شما می‌توانید برنامه‌های ویندوز را در «مک» اجرا کنید بدون این که نسخه‌ای از ویندوز را خریداری کنید، در اینجا روش این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

-----

سافت‌مک: اگر نیاز به اجرای برنامه‌های ویندوز در «مک» دارید، مجازی‌سازی (اجرای ویندوز در «مک» با استفاده از ابزارهایی مانند Parallels یا VMWare) تنها گزینه نیست. روش دیگری نیز وجود دارد که مزایای زیر را دارد:

- نیازی به نصب سیستم عامل ویندوز یا حتی داشتن مجوز ویندوز نیست. درست است، استفاده از این ترفند به این معنی است که می‌توانید بدون پرداخت هیچ پولی به مایکروسافت برنامه‌های ویندوز را اجرا و استفاده کنید.

- برنامهٔ ویندوز به عنوان یک برنامهٔ بومی در macOS اجرا می‌شود، بنا بر این دکمهٔ Dock مخصوص به خود را دارد (اگر چه هنوز هم ظاهر و احساس یک برنامهٔ ویندوزی را دارد)؛

- این روش به اندازهٔ مجازی‌سازی دارای منابع پرمصرف نیست، بنا بر این، خوشبختانه روی کامپیوترهای متوسط‌تر، از جمله کامپیوترهایی که از مقادیر کمتری رم برخوردار هستند کار می‌کند؛ زیرا نیازی به نصب کامل سیستم عامل ویندوز نیست، این بدان معناست که فضای کمتری از هارد دیسک «مک» شما نیز استفاده می‌شود.

به نظر مناسب است؟ ترفند آن استفاده از برنامهٔ منبع باز Wine یا به طور دقیق‌تر، استفاده از دستاورد تجاری پروژهٔ «کراس‌اور آفیس» (Crossover Office) است.

تفاوت بین Wine و Crossover در این است که دومی دارای پروفایل‌های آماده برای نرم‌افزار محبوب ویندوز است و این باعث می‌شود که تجربهٔ عملی راحت‌تر نصب و استفاده از برنامه‌ها در مقایسه با Wine که نیاز به دانش تخصصی دارد، مثل آب خوردن باشد.

روش اجرای برنامه‌های ویندوز در مک

محدودیت‌های Crossover Office

در حالی که Wine کاملاً رایگان است، Crossover Office یک نرم‌افزار تجاری است و برای اشتراک یک ساله 48 پوند هزینه دارد (شاید اگر بگوییم 4 پوند در ماه خوشایندتر باشد، گر چه 48 پوند باید یک باره پرداخت شود). در کمال تعجب، شاهد کاربردهای زیاد Crossover Office در مشاغل هستیم، جایی که Crossover Office به کاربران «مک» اجازه می‌دهد تا به برنامه‌هایی که همکارانشان با استفاده از PC به آنها متکی هستند، مانند Microsoft Visio یا نرم‌افزار حسابداری Quicken دسترسی داشته باشند.

با این حال، یک نسخهٔ آزمایشی 14 روزه در دسترس است، بنا بر این می‌توانید Crossover Office را با نرم‌افزار ویندوزی مورد علاقهٔ خود آزمایش کنید تا ببینید چقدر مؤثر است.

دومین موردی که باید در نظر بگیرید این است که Crossover Office با نسخه‌های قدیمی‌تر نرم‌افزارها بهتر کار می‌کند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از Crossover Office برای نصب نسخهٔ ویندوزی مایکروسافت آفیس استفاده کنید، با نصب Office 2010 نتایج بهتر و بدون دردسرتری را تجربه خواهید کرد. نسخهٔ جدیدتر یعنی Office 2013 هم کار خواهد کرد، اما چند باگ و اشکالاتی در اینجا و آنجا وجود خواهد داشت.

آخرین انتشار آفیس - Office 2016 - در زمان نوشتن این مقاله، کار نمی‌کند، بنا بر این بهتر است که از استفاده از آن اجتناب شود، اگر چه به ما گفته شده که این پشتیبانی در نسخهٔ Crossover Office که اواخر تابستان 2017 منتشر می‌شود، اضافه خواهد شد.

پروژهٔ Wine همیشه با توسعه‌دهندگان اصلی ویندوز همراهی می‌کند، زیرا آنها فقط زمانی می‌توانند ویژگی‌های جدید را پیاده‌سازی کنند که در واقع آنها در ویندوز ارایه شده باشند! به همین دلیل پشتیبانی از نرم‌افزارهای جدید اغلب در بهترین حالت کمی متزلزل و ضعیف است.

همچنین لازم به ذکر است که برنامه‌های ویندوز همیشه زیبا به نظر نمی‌رسند، زیرا به طور قطع، آنها در حقیقت برای ویندوز طراحی شده‌اند. Crossover Office ظاهر و حس ویندوز 10 را بازیابی نمی‌کند، و در عوض از رابط کاربری Windows 9x GUI استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، تمام آنها، دکمه‌ها و پنجره‌های سبک قدیمی، همه ساده هستند. با این حال، اگر عملکرد اصلی در برنامه موجود باشد، مطمئناً می‌توان این نکته را نادیده گرفت.

اگر ترجیح می‌دهید برنامه‌های ویندوز خود را درون یک ماشین مجازی اجرا کنید، می‌توانید از Parallels یا Vmware یا سایر نرم‌افزارهای مجازی‌سازی استفاده کنید، ما این گزینه‌ها را در اینجا مقایسه کرده‌ایم: بهترین نرم‌افزار ماشین مجازی برای مک.

اصول اولیه Crossover Office

نکتهٔ اصلی نصب نرم‌افزار ویندوز با استفاده از Crossover Office این است که بفهمید منظور از Bottle چیست، زیرا بلافاصله پس از نصب از شما خواسته می‌شود یکی از آن را ایجاد کنید. در واقع این بسیار ساده است - یک Bottle فقط یک درایو C:\ جعلی و ساختگی است، دقیقاً مثل زمانی که در یک کامپیوتر PC مشاهده می‌کنید، همان حالت را در «مک» برای شما شبیه‌سازی می‌کند، با تمام پوشه‌هایی که ممکن است آنجا باشند، مانند C:\windows یا C:\Users.

با این حال بسیار مهم است، این شامل اجزای صحیح سیستم است که اجازه می‌دهد برنامه‌های ویندوز اجرا شوند. به طور معمول وقتی یک برنامهٔ ویندوز را با استفاده از Crossover Office نصب می‌کنید، آن را درون Bottle جدید خودش نصب خواهید کرد که از بقیهٔ سیستم مجزا شده است. اگر چه Bottleهای موجود بیش از یک بار قابل استفاده هستند.

از آنجایی که بسیاری از نسخه‌های مختلف ویندوز وجود دارد - از ویندوز XP تا ویندوز 10 - برای هر کدام Bottleهای آماده‌ای وجود دارد. به عنوان مثال، به منظور نصب یک برنامه، می‌توانید Bottle ویندوز 8 را انتخاب کنید.

با این حال، قاعدهٔ در مورد بهتر بودن نرم‌افزارهای قدیمی در اینجا نیز اعمال می‌شود. اگر برنامه‌ای که می‌خواهید نصب کنید روی تمام نسخه‌های ویندوز از ویندوز ویستا تا ویندوز 10 اجرا می‌شود، ایجاد یک Bottle ویستا به احتمال زیاد بهترین تجربهٔ ممکن را در اختیار شما قرار خواهد داد.

روش اجرای برنامه‌های ویندوز در مک

روش نصب برنامه‌های ویندوز در «مک» با استفاده از Crossover Office

روش اجرای برنامه‌های ویندوز در مک

1. Crossover Office را اجرا کرده و سپس بر روی دکمهٔ بزرگ علامتدار Install a Windows Application کلیک کنید.

2. اگر برنامه‌ای که قصد نصب آن را دارید جزو برنامه‌های مشهور است - مانند مایکروسافت آفیس - پس می‌توانید به سادگی نام آن را در کادر محاوره‌ای که در قسمت عنوان برنامه برای نصب ظاهر می‌شود، تایپ کنید. به عنوان مثال، ما می‌خواهیم Office 2010 را برای اهداف آزمایشی نصب کنیم، بنا بر این ما آن را تایپ کردیم و لیستی از گزینه‌های نصب ممکن نشان داده شد.

3. توجه داشته باشید که چگونه بعد از چند ثانیه، گزارشی را در مورد چگونگی اجرای برنامه مشاهده می‌کنید. این یک ارزیابی صادقانه از آنچه شما انتظار دارید است که از جمله می‌تواند هرگونه اشکال قابل توجهی را شامل شود، بنا بر این آن را خوب مطالعه کنید. همچنین می‌توانید با کلیک بر روی More Info به صفحه وب Crossover Office رفته و اطلاعات بیشتری راجع به آن برنامه مشاهده کنید.

4. گزینهٔ مورد نظر را از لیست کشویی که مطابق آنچه تایپ کرده‌اید باز شده است انتخاب کنید، سپس بر روی دکمهٔ Continue کلیک کنید.

5. در مرحلهٔ بعد باید به Crossover Office بگویید که فایل نصب کجاست. این فایل ممکن است یک فایل. exe باشد، در این صورت باید روی گزینهٔ Choose Installer File کلیک کرده و سپس فایل مورد نظر را انتخاب کنید. اگر از طریق DVD-ROM یا «ایمیج ایزو» (ISO image) در حال نصب هستید، پس بر روی گزینهٔ Choose Installer Folder کلیک کرده و آن را انتخاب کنید.

6. پس از انجام کارهای گفته شده، بر روی Continue کلیک کنید.

7. نکته: اگر از نسخه‌های 32 بیتی نرم‌افزارها استفاده کنید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهد چیزی مانند آفیس را نصب کنید، حتماً نسخهٔ 32 بیتی آن را انتخاب کنید.

8. در آخر بر روی دکمهٔ Install کلیک کنید تا روال نصب شروع شود. به احتمال زیاد چندین مؤلفهٔ سیستمی دانلود و نصب خواهد شد، و درست مانند هنگام نصب آنها در ویندوز، ممکن است مجبور شوید روی هر یک از آنها کلیک کنید. ممکن است با شروع نصب، صفحهٔ نصب بلافاصله ناپدید شود. نگران نباشید، این طبیعی است.

9. در آخر از شما خواسته می‌شود محصول واقعی را نصب کنید، این ممکن است مثلاً مستلزم وارد کردن یک شماره سریال باشد. همان طور که هنگام نصب بر روی یک کامپیوتر ویندوزی واقعی از طریق «ویزارد» (wizard) عمل می‌کنید. با این حال ممکن است بخواهید «مک» خود را تنها بگذارید تا طی مراحل نصب به طور تصادفی چیزی را تغییر ندهید.

10. پس از اتمام نصب، Crossover Office قبل از گزارش پایان کار، تعدادی از وظایف مهم رسیدگی به امور داخلی معمول، مانند ایجاد فایل associations را انجام می‌دهد. سپس می‌توانید بر روی دکمهٔ Done کلیک کنید.

روش اجرای برنامه‌های ویندوز در مک

روش نصب نرم‌افزار ویندوزی «نامشخص» در «مک»

حجم زیادی از نرم‌افزارهای ویندوزی وجود دارد - به معنای واقعی کلمه میلیون‌ها نرم‌افزار - این بدان معناست که Crossover Office نمی‌تواند الزامات همهٔ برنامه‌های ویندوزی را بداند.

1. برای نصب آنچه که Crossover Office آن را یک برنامهٔ نامشخص می‌نامد، Crossover Office را راه‌اندازی کرده و سپس روی برگهٔ Select Installer کلیک کنید.

2. سپس بر روی گزینهٔ Choose Installer File کلیک کرده و فایل. exe مربوط به نصب آن برنامه را جستجو کرده و بر روی Use This Installer کلیک کنید.

3. سپس بر روی برگهٔ Select Bottle کلیک کرده و اولین نسخهٔ ویندوزی را که می‌دانید از آن پشتیبانی می‌کند را انتخاب کنید. برای این که بدانید کدام نسخهٔ ویندوز آن برنامه را پشتیبانی می‌کند به وب سایت توسعه دهندهٔ برنامه مراجعه کنید. به عنوان مثال، اگر برنامه‌ای در ویندوز 8، ویستا، XP و ویندوز 10 پشتیبانی می‌شود، باید XP را انتخاب کنید. نسخهٔ بعدی را انتخاب نکنید! در اینجا هیچ مزیتی برای استفاده از جدیدترین و بهترین نسخه‌ها وجود ندارد! نسخهٔ 64 بیتی یک Bottle را انتخاب نکنید، مگر این که انتخاب دیگری نداشته باشید (یعنی برنامهٔ ویندوزی فقط نسخهٔ 64 بیتی دارد، که نادر است).

4. پس از کلیک بر روی Bottle نسخهٔ ویندوز در لیست، نامی را در قسمت سمت راست New Bottle Name تایپ کنید. از طریق همین نام است که Crossover Office در آینده در لیست Bottleهای خود به آن برنامه اشاره خواهد کرد. فقط تایپ نام برنامه کافی خواهد بود.

5. در آخر، به برگهٔ Select Application برگردید و نام برنامه را تایپ کنید. لیست کشویی تطابقی را نشان نمی‌دهد اما Unlisted application… (برنامه نامشخص…) در زیر لیست کشویی نشان داده خواهد شد.

6. آن را انتخاب کنید و بر روی دکمهٔ Continue و سپس دکمهٔ Install کلیک کنید.

7. مراحل نصب را ادامه دهید، دقیقاً به همان صورتی که هنگام نصب بر روی یک PC واقعی انجام می‌شود.

توجه داشته باشید که پشتیبانی از برنامه‌های نامشخص تضمین نمی‌شود، و ممکن است نمونه‌های بهتری از آن برنامه را بتوانید در جای دیگری پیدا کنید. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید آزمایش است.

روش اجرای برنامه‌های ویندوز در مک

اجرای نرم‌افزار ویندوزی در «مک»

1. برای اجرای برنامهٔ خود پس از اتمام نصب، اگر هنوز باز نشده است، Crossover Office را باز کنید و اطمینان حاصل کنید که لینک All Bottles در بالا سمت چپ انتخاب شده است.

2. به سادگی با استفاده از لیست آیکون برنامه‌ها، بر روی آیکون برنامه‌ای که می‌خواهید راه‌اندازی کنید دو بار کلیک کنید.

می‌توانید هر کدام از این آیکون‌ها را از پنجرهٔ Crossover Office به Applications list of Finder یا حتی روی دسکتاپ بکشید. در آینده با کلیک بر روی این میانبر، حتی اگر Crossover Office اجرا نشده باشد، برنامه راه‌اندازی می‌شود.

توجه داشته باشید که چگونه منوی برنامهٔ ویندوز در پنجرهٔ برنامه نمایش داده می‌شود، و نه مانند برنامه‌های بومی «مک» در بالای دسکتاپ «مک». این راهی است که Crossover Office و Wine منوهای برنامه‌های ویندوز را کنترل می‌کنند. با این وجود، برای خارج شدن از برنامه، می‌توانید مانند سایر برنامه‌های «مک»، گزینهٔ Quit را از فهرست برنامهٔ «مک» انتخاب کنید.

اگر برنامهٔ نصب شده‌ای را پیدا کردید که در پنجرهٔ اصلی Crossover Office نشان داده نمی‌شود، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. روی آیکون Run Command در انتهای فهرست برنامه در پنجرهٔ Crossover Office کلیک کنید.

2. هنگام اجرای ویندوز، به پوشهٔ C:\program files بروید و جای فایل. exe را به صورت دستی پیدا کنید.

3. سپس بر روی دکمهٔ Open و بعد از آن بر روی دکمهٔ Run کلیک کنید.

توجه داشته باشید که می‌توانید دکمهٔ Save Command As A Launcher را انتخاب کنید تا یک میانبر دائمی برای این برنامه در Crossover Office ایجاد شود. سپس همان طور که قبلاً گفته شد، می‌توانید هر کدام از آیکون‌های Crossover Office را به لیست اصلی Applications در داخل Finder کشید.

روش اجرای برنامه‌های ویندوز در مک

همچنین برای نصب ویندوز روی «مک» مقالهٔ ما با عنوان «آموزش جامع روش نصب ویندوز روی مک» را مطالعه کنید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
باور کنید که ما همه محدود به چیزی نیستیم، تنها به ما خودمان محدود می‌شویم.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘