رفع مشکل مکینتاشی که خاموش نمی‌شود

31
خرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 3474 بازدید

رفع مشکل مکینتاشی که خاموش نمی‌شود 

نمی‌دانید چرا مک‌بوک شما خاموش نمی‌شود؟ آیا به دنبال راهی برای خاموش کردن مک خود در صورت عدم وجود عکس‌العملی در آن هستید؟ ما در اینجا نگاهی خواهیم انداخت به روش‌های مختلفی که می‌توانید مک خود را مجبور به خاموش شدن کنید.

-----

سافت‌مک: کمک کنید! مک من خاموش نمی‌شود. چگونه مک خود را خاموش کنم؟ و اگر مک من به طور صحیح خاموش نشود چه اتفاقی می‌افتد؟

خارج شدن از مک و خاموش کردن آن باید به آسانی انجام شود.

حداقل باید این طور باشد. واقعیت این است که خاموش کردن مک بعضی اوقات می‌تواند به یک مشکل واقعی تبدیل شود. در این مقاله ما خواهیم دید که چگونه یک مک را خاموش کنیم، و اگر مک شما به طور صحیحی خاموش نمی‌شود چه کاری باید انجام دهید.


یک مک را چگونه خاموش کنیم

معمولاً خاموش کردن یک مک آسان است. در اینجا کارهایی که باید انجام دهید ذکر شده است.

1. بر روی آرم اپل در سمت چپ بالای صفحه نمایش کلیک کنید. Shut Down را انتخاب کنید.

2. هشداری مبنی بر خاموش شدن مک، همراه با یک شمارندهٔ معکوس یک دقیقه‌ای را مشاهده خواهید کرد.

3. اگر در زمان انتخاب Shut Down کلید Command را پایین نگه دارید، می‌توانید از شمارش معکوس پرش کنید.

4. ممکن است هشدارهایی را مشاهده کنید که می‌گوید باید مواردی را که در برنامه‌های مختلف خود بر روی آنها کار می‌کرده‌اید را ذخیره کنید.

5. پس از بسته شدن تمام برنامه‌ها، مک شما باید خاموش شود.

رفع مشکل مکینتاشی که خاموش نمی‌شود

با این حال، همان طور که گفتیم، گاهی اوقات این کار به همین آسانی انجام نمی‌شود. ما در ادامه برخی از دلایل وقوع این مورد را بررسی خواهیم کرد.


کمی بیشتر به مک خود وقت بدهید

اگر مک شما خاموش نمی‌شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که کمی بیشتر به آن زمان بدهید. گاهی اوقات خاموش شدن مک می‌تواند یک روند طولانی باشد زیرا مک. او. اس فایل‌های باز را مرور کرده و سعی می‌کند همهٔ برنامه‌ها را ببندد. این امر به ویژه زمانی که برنامه‌ها و اسناد زیادی را به صورت باز در مک خود داشته باشید صادق است.

همهٔ اینها در واقع نباید بیشتر از یک دقیقه طول بکشد، اما زمانی که به صفحه‌ای خیره شده‌اید و انتظار دارید که اتفاقی بیفتد، زمان به آرامی می‌گذرد.

در منوی بالای صفحه نمایش Apple > Shut Down را انتخاب کرده و مک را به مدت پنج دقیقه به حال خود رها کنید. در حالی که مک. او. اس کار خود را انجام می‌دهد، شما بروید یک فنجان چای بخورید.


قبل از خاموش کردن مک تمام برنامه‌ها را ببندید

رفع مشکل مکینتاشی که خاموش نمی‌شود

سیستم عامل مک قبل از این که خاموش شود باید تمام برنامه‌ها را ببندد. مشکلاتی که در فرآیند خاموش شدن وجود دارد، گاهی اوقات توسط برنامه‌هایی ایجاد می‌شوند که بسته نمی‌شوند. این امر اغلب به این دلیل اتفاق می‌افتاد که آن برنامه دارای یک سند ذخیره نشده در خود است. اما همچنین می‌تواند به این دلیل باشد که آن برنامه خراب شده یا فریز شده باشد.

برای اطلاع از این که در یکی از برنامه‌ها مشکلی وجود دارد یا خیر، پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را انجام دهید:

1. Dock را برای وجود هشدارهای سلامتی برنامه بررسی کنید. این هشدارها نشان می‌دهد که چیزی در آن برنامه نیاز به توجه شما دارد.

2. در صورت نیاز به ذخیرهٔ یک فایل، برای هر سند از Alert Window (پنجرهٔ هشدار) گزینهٔ Save (ذخیره) را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در صورت انتخاب Cancel (لغو)، روند خاموش شدن متوقف می‌شود.

3. اگر دلیل دیگری برای خارج شدن از یک برنامه وجود ندارد، اگر آن را Force Quit (خروج اجباری) کنید ممکن است به موفقیت برسید. این کار می‌تواند منجر به از دست رفتن داده‌ها شود. (زمانی که این اتفاق برای ما می‌افتد، ما اغلب آنچه را که روی صفحه قرار دارد را ضبط می‌کنیم، تا به ما برای بازیابی آنچه که بر روی آن کار می‌کردیم کمک کند). شما می‌توانید مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش انجام خروج اجباری یا Control + Alt + Delete در یک مک» را نیز مطالعه کنید. (یک راه این است که بر روی آیکون موجود در Dock کلیک راست کرده و Force Quit را انتخاب کنید.

پس از بسته شدن تمام برنامه‌ها، شما باید بتوانید بدون هیچ مشکلی مک خود را خاموش کنید. با این حال، اگر هنوز هم با این امر مشکل دارید، ادامهٔ مطلب را بخوانید…

همچنین بخوانید: شارژر مک‌بوک کار نمی‌کند! چگونه یک مک که شارژ نمی‌شود را تعمیر کنیم

 

یک مک فریز شده را چگونه باید خاموش کرد

گاهی اوقات مک شما به این دلیل خاموش نمی‌شود که فریز شده است. اگر فکر می‌کنید که ممکن است چنین اتفاقی افتاده باشد، سعی کنید مکان‌نمای ماوس را به حرکت در بیاورید، و اگر حرکت نمی‌کند، ممکن است مک شما فریز شده باشد.

بدیهی است که وقوع این امر باعث می‌شود که انتخاب Apple > Shut Down از منو مشکل‌ساز شود.

در این صورت راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها مک خود را خاموش کنید:

  • دکمهٔ پاور را برای چند ثانیه فشار داده و نگه دارید، سپس باید یک کادر محاوره‌ای را مشاهده کنید که می‌پرسد می‌خواهید کامپیوتر به خواب برود، ری‌استارت شود یا خاموش شود.
  • برای خاموش کردن فوری بدون مشاهدهٔ کادر محاوره‌ای، همزمان با فشردن دکمهٔ پاور، دکمهٔ Control را نیز فشار دهید (یا اگر یک کلید Eject دارید، می‌توانید کلید Eject و کلید پاور را همزمان فشار دهید). این کار باعث می‌شود که مک شما ری‌استارت شود.

اگر مک شما هنور هم خاموش نشده است، ممکن است مجبور شوید آن را به وسیلهٔ دکمهٔ برق خاموش کنید.

1. دکمهٔ پاور مک را فشار داده و نگه دارید تا صفحه نمایش سیاه شود و چراغ برق خاموش شود. ممکن است یک صدای کلیک را بشنوید.

2. قبل از این که مجدداً دکمهٔ پاور را فشار دهید تا مک دوباره روشن شود، حدود 30 ثانیه مک را به حال خود بگذارید.

بهتر است به این روش خاموش کردن مک عادت نکنید، زیرا در صورتی که مک را به روش صحیح خاموش کنید بهتر کار خواهد کرد (اجازه می‌دهد کد را به درستی ذخیره کرده و به کار کردن خاتمه دهد). اگر مک شما از خاموش شدن به صورت معمول خودداری می‌کند، و شما برنامه‌ها و اسناد ذخیره نشده‌اید دارید، پس به جای تکیه بر فشار دادن و نگه داشتن دکمهٔ پاور، باید به این مسئله توجه کنید که چه چیزی باعث ایجاد مشکل شده است.


رفع مشکل مکینتاشی که خاموش نمی‌شود

هیچ پاسخ مشخصی برای رفع مشکل مکینتاشی که خاموش نمی‌شود وجود ندارد. این می‌تواند ناشی از انواع مختلفی از مشکلات باشد. در اینجا مراحل عیب‌یابی وجود دارد که توصیه می‌کنیم آنها را امتحان کنید. هر بار یکی از آنها را امتحان کنید و ببینید که آیا مشکل را حل می‌کند یا خیر:

1. سعی کنید مشخص کنید که آیا یک برنامهٔ خاص باعث ایجاد مشکل شده است یا خیر. اگر یک برنامه همیشه در هنگام خاموش کردن مک فریز می‌شود و مانع از طی شدن روند خاموش کردن می‌شود، آن برنامه را به روز رسانی کنید (یا آن برنامه را دوباره نصب کنید).

2. ببینید که آیا یک مشکل خارجی وجود دارد یا خیر. ماوس و صفحه کلید و هر چیز دیگری را که به مک خود وصل کرده‌اید، جدا کنید.

3. یک به روز رسانی نرم‌افزاری انجام دهید (App Store را باز کرده و بر روی Updates > Update All کلیک کنید).

4. هر نرم‌افزاری را که از جایی غیر از App Store نصب کرده‌اید را به روز رسانی کنید. به طور معمول برنامه را باز کرده و Help > Update or App > Update Software را انتخاب کنید.

5. بررسی کنید که FileVault را خاموش کرده باشید (System Preferences > Security & Privacy > FileVault > Turn Off FileVault).

6. برنامهٔ Disk Utility را باز کنید. هارد دیسک اصلی را انتخاب کرده و بر روی Verify Disk (بررسی دیسک) کلیک کنید. در صورت وجود هرگونه مشکلی، بر روی Repair Disk (تعمیر دیسک) کلیک کنید. آموزش استفاده از Disk Utility در مک را مطالعه کنید.

7. حجم (volume) اصلی را در برنامهٔ Disk Utility (در زیر درایو اصلی شما) انتخاب کرده و سپس Verify Disk Permissions > Repair Disk Permissions را انتخاب کنید.

8. SMC را ریست کنید.

9. از مک خود نسخهٔ پشتیبان تهیه کرده و مک. او. اس را مجدداً نصب کنید. برای تهیه نسخهٔ پشتیبان مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش تهیه نسخه پشتیبان از مک» و برای نصب مجدد مک. او. اس «آموزش نصب تمیز مک.او.اس کاتالینا و نسخه‌های قدیمی‌تر» را مطالعه کنید.

در صورت بروز هرگونه مشکلی در هنگام خاموش کردن مک خود و مراحلی که برای رفع آن طی کرده‌اید، در نظرات به ما اطلاع دهید.

هنگامی که مک خود را خاموش کردید، فکر خوبی است که برخی از بررسی‌ها را انجام دهید تا متوجه شوید چه چیزی باعث ایجاد مشکل شده است. این می‌تواند یک وسیلهٔ جانبی معیوب، یک نرم‌افزار که باگ دارد، و یا مشکلی در سخت‌افزار یا نرم‌افزار مک شما باشد.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
هدف ما هرگز سود بیشتر نبوده است، هدف ما همیشه بهترین بودن بوده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘