رفع مشکل عمل نکردن فیس آیدی در آیفون

24
خرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 1353 بازدید

رفع مشکل عمل نکردن فیس آیدی در آیفون 

برای باز کردن قفل آیفون یا آیپد خود با استفاده از فیس آیدی مشکل دارید؟ در اینجا روش‌های مفیدی برای رفع مشکل وجود دارد که می‌توانید قبل از تماس گرفتن با پشتیبانی اپل آنها را امتحان کنید.

-----

سافت‌مک: معرفی فیس آیدی (Face ID) در آیفون X نشانهٔ فاصله گرفتن از فناوری قبلی تاچ آیدی (Touch ID) اپل بود که منجر به طلوع دورهٔ جدیدی از تشخیص چهره که در آیفون XR، XS، و XS Max و اخیراً در آیپد پرو 2018 ادامه دارد، شد. اما اگر فیس آیدی عمل نکند و نتواند قفل تلفن یا تبلت شما را باز کند چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

اگر آیفون یا آیپد پرو سری X شما دیگر چهرهٔ شما را تشخیص نمی‌دهد، ما در این مقاله بهترین راه‌حل‌های رفع مشکل را برای شما توضیح خواهیم داد.


آی.او.اس را به روز رسانی کنید

هر زمان که یک برنامه یا یک ویژگی باعث بروز مشکلی می‌شود، معمولاً فکر خوبی است که ببینید آیا هیچ به روز رسانی جدیدی برای آی. او. اس یا برنامهٔ مشکل‌ساز در دسترس هست یا خیر.

برای بررسی این مورد، به مسیر Settings > General > Software Update رفته و ببینید که آیا به روز رسانی‌ای موجود است یا خیر. اگر یک به روز رسانی موجود بود، کافیست بر روی آن ضربه بزنید و آی. او. اس بقیهٔ کارها را انجام خواهد داد.


دوربین را بررسی کنید

یکی از دلایل رایج عدم امکان شناسایی کاربر توسط فیس آیدی پوشیده بودن لنز و سنسور است. بررسی کنید که در تلفن شما چیزی مانع دید دوربین نیست یا هیچ لکه‌ای روی شیشهٔ لنز آن وجود نداشته باشد.

اگر از یکی از مدل‌های آیپد پرو 2018 در حالت افقی استفاده می‌کنید، این احتمال وجود دارد که بر حسب اتفاق دوربین را با انگشتان خود پوشانده باشید. (اگر چنین مشکلی وجود داشته باشد، دستگاه باید با ظاهر کردن یک فلش بر روی صفحه نمایش و اشاره به پوشیده بودن لنز دوربین این مسئله را به شما بگوید).

البته آیفون‌ها به شما این امکان را می‌دهند که از فیس آیدی فقط در حالت عمودی استفاده کنید، بنا بر این حتماً آن را در جهت عمودی نگه دارید.

رفع مشکل عمل نکردن فیس آیدی در آیفون

همچنین این احتمال وجود دارد که همسر شما یا کودک شما برای بازی آن را از شما قرض گرفته باشد و در حین خوردن مربا لنز دوربین را مربایی کرده و پوشانده باشند. ما انگشت اتهام بر روی کسی نمی‌گذاریم، خیر، اصلاً، فقط محض در نظر گرفته شدن یادآوری می‌کنیم.

به هر حال، تمیز کردن مرتب آیفون از چربی و آلودگی‌ها می‌تواند آیفون را دوباره به حالت روزهای اولیه برگرداند.


مطمئن شوید که تنظیمات فیس آیدی درست است

اگر این اولین باری است که از فیس آیدی استفاده می‌کنید، یا اگر آیفون خود را به تازگی به روز رسانی کرده‌اید، این احتمال وجود دارد که تنظیمات به آن شکلی که باید نباشد.

به مسیر Settings > Face ID & Passcode رفته و بررسی کنید که آیا ویژگی فیس آیدی فعال شده است یا خیر و این که تمام گزینه‌های بخش Use Face ID for روشن شده است.


صورت خود را بررسی کنید

اگر چه فیس آیدی در شناسایی ویژگی‌های چهرهٔ شما کاملاً ماهر است، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند باعث ممانعت از این شناسایی شود. اپل اظهار می‌کند که برخی از عینک‌های آفتابی که اشعهٔ مادون قرمز را مسدود می‌کنند می‌توانند مانع از عملکرد صحیح سنسور TrueDepth شوند.

بنا بر این، اگر در تلاش هستید که چهرهٔ خود را به دستگاه خود بشناسانید، سعی کنید عینک یا هر گونه تزئینات دیگری را از چهرهٔ خود دور کنید، یا آن ماسک رونالد ریگان که پاتریک سویز در فیلم Point Break از آن استفاده کرد. جدی می‌گویم، این چیزها فقط در فیلم‌ها اتفاق می‌افتد.

توجه: اگر به دلیل ویروس کرونا از ماسک استفاده می‌کنید، راهی برای تنظیم فیس آیدی برای باز کردن قفل آیفون با وجود ماسک بر روی صورت وجود دارد. به همین منظور مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش استفاده از فیس آیدی برای باز کردن قفل آیفون در هنگام پوشیدن ماسک صورت» را مطالعه کنید.

 

یک شناسه (ID) جدید تنظیم کنید

اگر با رعایت نکات فوق رضایتی حاصل نشد، گزینه‌ای برای ایجاد یک پروفایل اضافی برای استفاده از فیس آیدی وجود دارد.

برای انجام این کار به مسیر Settings > Face ID & Passcode > Set Up an Alternate Appearance بروید.

رفع مشکل عمل نکردن فیس آیدی در آیفون

حالا باید آن را به آرامی و همان طور که توسط آیفون هدایت می‌شوید در اطراف سر خود حرکت دهید تا نقشهٔ برجستگی‌های صورت شما را اسکن کند. بعد از قبولی در اولین مرحله، بر روی Continue ضربه زده و روند فوق را مجدداً تکرار کنید. هنگامی که همهٔ کارها به پایان رسید، بر روی Done ضربه بزنید و ببینید که آیا اکنون می‌توانید قفل دستگاه خود را با افسون طرح چهرهٔ خود باز کنید خیر.


شروعی دوباره

اگر هیچ یک از روش‌های ذکر شده در بالا راه حل رضایت بخشی نبودند، گزینه‌ای برای پاک کردن همه چیز و شروع دوباره وجود دارد.

به مسیر Settings > Face ID & Passcode > Reset Face ID بروید.

انجام این کار باعث می‌شود که تمام شناسه‌های ذخیره شدهٔ قبلی از بین بروند، و شما را مجبور می‌کند تا بر روی Set up Face ID ضربه زده و روند ثبت چهرهٔ خود را دوباره آغاز کنید. امیدوارم این بار بتوانید بدون هیچ مشکلی از این ویژگی استفاده کنید.

کسانی که حتی این مرحله هم مشکل آنها را برطرف نمی‌کند باید با پشتیبانی اپل تماس بگیرند، زیرا ممکن است یک مشکل فیزیکی در دستگاه شما وجود داشته باشد.

همچنین بخوانید: روش استفاده از فیس آیدی / Face ID در آیفون
 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اما اپل واقعا به یک درامر متفاوت می زند. من قبلاً می گفتم که اپل باید سونی این تجارت باشد، اما در واقعیت، فکر می کنم اپل باید اپل این تجارت باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘