بهترین ویژگی های iOS 13: همه قابلیت های جدید iOS 13 که باید بدانید

10
مهر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 11 دقیقه
0 نظر 2624 بازدید

بهترین ویژگی های iOS 13 ما بهترین ویژگی‌های جدید iOS 13 را گردآوری کرده‌ایم تا بدانید که در به روز رسانی جدید نرم افزار آیفون چه اتفاقاتی افتاده است.

iOS 13 از 19 سپتامبر برای گوشی‌های آیفون در دسترس است و ویژگی‌های جدید و شگفت آور بسیاری را به همراه خواهد داشت. اگر برای شما سوال است که پس از نصب iOS 13 چه چیزهایی را باید از تلفن خود انتظار داشته باشید و یا چه چیزهایی را با نصب نکردن آن از دست خواهید داد ادامه این مقاله را بخوانید.

حالت تاریک (Dark Mode)

ممکن است شما در آیفون خود به دنبال نور کم بگردید یا شاید در تخت خواب باشید و همه چراغ‌ها خاموش باشد. حتی اگر حالت Night Shift را فعال کرده باشید، باز هم ممکن است چشمانتان دچار خستگی شوند. (حتما می‌دانید که Night Shift یکی از ویژگی‌های معرفی شده در iOS 9 بوده است.)

اکنون در iOS 13 گزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید حالت تاریک (Dark Mode) را تاریک می‌کند. با فعال کردن این قابلیت تمام رابط کاربری آیفون شما حالت تاریک خواهد داشت. برای فعال کردن این مورد از قسمت Settings وارد بخش Display & Brightness شده و بر روی گزینه Dark در بالای صفحه بزنید. به عنوان یک راه جایگزین، می‌توانید با فعال کردن گزینه Automatic در پایین صفحه، گزینه‌های برنامه ریزی مختلف مانند Dark Until Sunrise (حالت تاریک تا طلوع خورشید) را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که به محض قرار گرفتن در محیط‌های تاریک مثل سینما، حالت تاریک فعال شود.

حالت تاریک علاوه بر کاهش خستگی چشم باعث می‌شود عمر باتری آیفون نیز افزایش یابد. توسعه دهندگان شخص ثالث (Third-party) نیاز دارند که حالت تاریک را برای برنامه‌های خود ایجاد کنند که البته احتمالا از این مورد استقبال کنند. در مورد نحوه فعال کردن حالت تاریک در iOS 13 بیشتر بخوانید. بهترین ویژگی های iOS 13: حالت تاریک در iOS 13

صفحه کلید

صفحه کلید در iOS 13 با ورود سیستم تایپ سریع QuickPath به سبک Swipe بهتر شده است. شاید قبلاً از صفحه کلید جانبی Swype استفاده کرده باشید. Swype یک نرم افزار صفحه کلید کاربردی و مفید است که می‌توان با کشیدن انگشت در صفحه کلید به تایپ کردن پرداخت. اما این برنامه در سال 2018 متوقف شد. اکنون صفحه کلید QuickPath در آیفون و آی او اس 13 به وجود امده است که تایپ کردن را تا حدودی سرعت می‌بخشد.

ویژگی جدید دیگر iOS 13 پیشنهاد کلمات جایگزین است. این قابلیت می‌تواند به شما کمک کند که در هنگام نوشتن پیام‌های خود عملکرد بهتری داشته باشید. صفحه کلید جدید QuickPath در آی او اس 13

حالت‌های حرکتی جدید برای کات کردن، کپی کردن و چسباندن نیز وارد کردن متن را در آیفون شما در iOS 13 ساده‌تر می‌کند. برای کپی کردن می‌توانید با سه انگشت خود را جمع کرده و روی صفحه به بیرون بکشید. برای بریدن باید سه انگشت خود را دوبار به بیرون بکشید و برای چسباندن نیز کافی است که سه انگشت خود را باز کرده و روی صفحه به داخل بکشید.

هم چنین می‌توانید با کشیدن سه انگشت روی صفحه به سمت چپ undo کرده و با کشیدن سه انگشت روی صفحه به سمت راست عمل redo را انجام دهید.

مموجی (Memoji)

iOS 13 این امکان را برای شما فراهم می‌کند که مموجی خود را خلق کنید و این بدان معناست که مموجی‌ها فقط به سری X آیفون‌ها محدود نمی‌شوند. در حال حاضر در هر آیفونی با تراشه A9 و یا نسخه‌های بعد از آن می‌توانید مموجی خود را ایجاد کنید و یا از پک استیکر مموجی مورد نظر خود را بفرستید. شما می‌توانید حتی مموجی دوستانتان را نیز بسازید و در اطلاعات مخاطب آن‌ها ذخیره کنید. پیشنهاد می‌کنیم جهت اطلاعات بیشتر مطلب نحوه استفاده از مموجی (Memoji) در آی او اس 13 را بخوانید.

سافاری

سافاری iOS 13 با یک صفجه آغازین جدید که شامل قسمت علاقه مندی‌ها و سایت‌های با بازدید بیشتر می‌باشد برای شما این امکان را فراهم می‌کند که هر سایتی را که می‌خواهید به سرعت پیدا کنید. شما همچنین می‌توانید همه تب‌های باز خود را به صورت مجموعه‌ای از بوک مارک‌ها ذخیره کنید. بنابراین با این قابلیت می‌توانید بعدا آن‌ها را مجددا باز کنید.

گاهی اوقات وب سایت‌هایی را در آیفون خود با فونت‌های ریز مشاهده می‌کنید. خوشحال خواهید شد اگر بدانید در آی او اس 13 اندازه متن جدید و گزینه‌های زوم در مرورگر شما وجود خواهد داشت. بنابراین شما می‌توانید سایز فونت‌ها را برای خوانایی بیشتر افزایش دهید.

شما همچنین قادر خواهید بود، که فایل‌ها را با استفاده از Download Manager جدید سافاری دانلود کنید. مطلب ویژگی‌های جدید سافاری در iOS 13 را برای اطلاع بیشتر در مورد تمام قابلیت اضافه شده به مرورگر آیفون از دست ندهید.

نرم افزار Files

Files یک برنامه کاربردی مهم برای تلفن همراه است که به شما امکان دسترسی به تمام فایل‌هایی که در برنامه‌های مختلف آیفون، آیپد و مک خود ذخیره کرده‌اید می‌دهد. در iOS 13 شما یک پوشه جدید به نام Downloads خواهید یافت که محل دانلودها از طریق وب و یا پیوست‌ها از طریق برنامه Mail می‌باشد.

هم چنین در iOS 13 یک قابلیت برای به اشتراک گذاری تمام پوشه‌های iCloud Drive با دوستان و خانواده نیز اضافه شده است. اگر حجم فایل برای اشتراک گذاشتن خیلی زیاد باشد، شما قادر خواهید بود که آن را فشرده (zip) کنید. هم چنین امکان خارج کردن از حالت فشرده (unzip) نیز وجود دارد.

موسیقی

ممکن است از اضافه شده برنامه Music به مک خبر دار شده باشید اما فقط مک نیست که ویژگی‌های جدید Music را در سپتامبر 2019 دریافت کرده است.

هم چنین پیشنهاد می‌کنیم مطلب استفاده از اپلیکیشن تحت وب موزیک اپل (Apple Music) را بخوانید.

برنامه Music در آیفون ویژگی‌هایی از قبیل همگام شدن متن آهنگ با موسیقی و کنترل بهتری از Up Next (موسیقی بعدی برای پخش) را اضافه خواهد کرد، بنابراین می‌توانید آهنگ بعدی را از قبل ببینید و در صورت تمایل آن را عوض کنید.

Reminders

در آی او اس 13 نوار ابزار سریع در بالای صفحه کلید ظاهر می‌شود که افزودن تاریخ، زمان و موارد دیگر به Reminders را بسیار آسان می‌کند.

آی او اس 13 هم چنین امکان اضافه کردن زیرگروه‌ها را به یک Reminder به ارمغان می‌آورد. همچنین می‌توانید به یک Reminder پیوست اضافه کنید. لیست‌های هوشمند جدید، لیستی از تمام یادآوری‌های آینده شما را نشان می‌دهد و می‌توانید انتخاب کنید فقط یکی از آن موارد را برای امروز ببینید. تغییرات Reminders در آی او اس 13

Mail

یک ویژگی جدید کارآمد در iOS 13، قابلیت اتصال پرچم (flag) های رنگی مختلف به ایمیل‌های شماست. این پرچم‌ها در همه دستگاه‌های شما همگام سازی می‌شوند و مرتب سازی ایمیل‌های خود را بر اساس دسته بندی‌ها آسان‌تر می‌کنند.

از دیگر پیشرفت‌های iOS 13 می‌توان به امکان مسدود کردن فرستنده و ارسال مستقیم پیام‌های آن به سطل زباله (Trash) اشاره کرد. شما هم چنین قادر خواهید بود ایمیل‌هایی را که آزاردهنده هستند و یا فکر می‌کنید که به شما بی‌ارتباط هستند را بی‌صدا کنید. تغییرات جدید برنامه mail در آی او اس 13

عکس‌ها / دوربین

در iOS 13 تعدادی تغییر بسیار خوب در Photos و برنامه دوربین وجود دارد.

اگر صدها یا هزاران عکس داشته باشید، می‌توانید با استفاده از نمای جدید Photos مشکل خود در دیدن عکس‌ها را برطرف کنید. با این قابلیت عکس‌های مهم، فیلم‌ها و تصاویر زنده با نمای کمتری نمایش داده می‌شوند.

البته این همه ماجرا نیست. در iOS 13 گزینه‌های ویرایش دقیق‌تری برای فیلم و عکس دریافت می‌کنید، مانند قابلیت کنترل درست چگونگی استفاده از فیلتر و از همه مهمتر، قابلیت چرخش یک فیلم! خیلی وقت است که منتظر این ویژگی بودیم!

هنگام استفاده از برنامه دوربین، آی او اس 13 به شما این امکان را می‌دهد که جلوه‌های نورپردازی پرتره را تنظیم کنید و به علاوه یک افکت جدید High Key Mono نیز وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. ویژگی های دوربین و Photos در iOS 13

نقشه ها

متاسفانه ویژگی‌های نقشه‌های اپل که با سیستم عامل iOS 13 وارد شده‌اند فقط در ایالات متحده قابل استفاده هستند، مانند نمای جدید سه بعدی که نماهای 360 درجه‌ای از مکان‌ها را نشان می‌دهد. سایر کاربران می‌توانند آدرس‌های دلخواه را برای ساده‌تر کردن رفت و آمدها اضافه کنند. حتی می‌توانید این آدرس‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. همچنین یک گزینه جدید به نام ETA که بدان معنی است که می‌توانید به سرعت به دوستانتان اطلاع دهید که چه موقع خواهید رسید و در صورت وجود تاخیر در رسیدن این مورد به روز رسانی می‌شود!

دستیار صوتی اپل (Siri)

در iOS 13 برنامه سیری با صدای طبیعی‌تری همراه است. اما شاید بهترین ویژگی جدید، امکان تنظیم صدای سیری برای تنظیم ایستگاه رادیویی مورد علاقه شماست. همچنین اگر HomePod داشته باشید، بسیار برای شما عالی خواهد شد.

میانبر ها

می توانید کارهایی را که مرتباً روی آیفون خود با میانبرها انجام می‌دهید خودکار کنید، ویژگی‌ای که برای اولین بار در iOS 13 ساخته شده است (قبلاً مجبور به نصب یک برنامه بودید). New in Shortcuts قابلیتی است برای ایجاد انجام کارهای شخصی روزمره ایجاد شده است. میانبر ها (Shortcuts) در iOS 13

باتری

iOS 13 شارژ باتری بهینه شده را معرفی کرده است. ویژگی‌ای که با کاهش زمان شارژ کامل آیفون، سرعت از بین رفتن باتری را بسیار عقب می‌اندازد. این قابلیت با فهمیدن این که در چه زمان‌ها و با چه رویه‌ای به شارژ گوشی می‌پردازید و هم چنین دانستن اینکه چند دقیقه قبل از اینکه آیفون شما به طور کامل شارژ می‌شود آن را از سیم شارژر جدا می‌کنید، به بهبود مصرف باتری در آیفون شما کمک می‌کند.

جهت فهمیدن روش‌های صرفه جویی مصرف باتری مطلب همه چیز در مورد صرفه جویی در مصرف باتری در آیفون را بخوانید.

Find My

سرویس جدید Find My جایگزین برنامه Find My iPhone خواهد شد که البته Find My Friends را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. اما بهترین ویژگی جدید، این واقعیت است که شما حتی اگر به WiFi یا 4G موبایلتان وصل نشده باشد قادر به ردیابی تلفن گمشده یا دزدیده شده خود خواهید بود. آیفون شما مکان خود را با بلوتوث منتشر می‌کند و دستگاه‌های دیگر اپل شما می‌توانند مکان آیفون شما را بفهمند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس Find My مطلب نحوه پیدا کردن آیفون و آیپد گم شده را بخوانید.

فونت دلخواه

اگر تاکنون می‌خواستید که یک فونت سفارشی در iOS 13 اضافه کنید و توانایی این کار را نداشته‌اید از این پس می‌توانید! این فونت‌ها را می‌توانید در هر یک از برنامه‌هایتان از جمله Messages استفاده کنید. این فونت‌ها را می‌توانید در اپ استور پیدا کنید.

سلامت

در آی او اس 13 ویژگی‌های جدید مربوط به سلامت ارائه می‌شود. از زمان بندی دوره عادت ماهانه و پیش بینی زمان باروری گرفته تا قابلیت اندازه گیری اینکه چقدر صداهای محیط اطراف شما بلند است و حتی زمان بندی برنامه مسواک زدن شما!

یادداشت ها

ویژگی‌های جدیدی در نرم افزار Notes در آی او اس 13 اضافه شده است از جمله دیدن یادداشت‌ها به صورت thumbnail ببینید. اگر تعداد زیادی یادداشت با دست خط خود و یا یادداشت‌های حاوی تصویر بسیاری داشته باشید این مورد به شما کمک می‌کند که یادداشت مد نظر خود آسان‌تر پیدا کنید.

جستجو در میان یادداشت‌ها در آی او اس 13 بهتر شده است. هم چنین ویژگی دیگر کاربردی اضافه شده در نرم افزار Notes توانایی ایجاد آسان یک چک لیست است. شما می‌توانید به سادگی یک لیست را با انتخاب آن و انتخاب آیکونی که شبیه تیک می‌باشد به چک لیست تبدیل کنید. هم چنین می‌توانید هر موردی را که انجام دادید و کامل کردید، از چک لیست خود بردارید. این ویژگی می‌تواند بسیار برای ایجاد لیست کار‌های پیش رو یا مثلا لیست وسایل مورد نیاز برای سفر مفید باشد.

تماس

آیفون یک تلفن است بنابراین حتما انتظار برخی از ویژگی‌های کاربردی مربوط به تلفن را دارید.

قابلیت جدید در سیستم عامل آی او اس 13 بی‌صدا کردن تماس گیرندگان ناشناس و حتی ارسال مستقیم آن‌ها به ایمیل صوتی است.

محدودیت‌های WiFi و Celular Data

حالت جدید Low Data استفاده داده شما را محدود می‌کند، بنابراین آپدیت‌های خودکار و دیگر چیزها مثل همگام سازی عکس‌ها در طول اتصال به اینترنت داده تلفن همراه رخ نخواهد داد.

به علاوه دستگاه‌های خانواده شما زمانی می‌توانند به طور خودکار به هات اسپات آیفون شما متصل شوند که هیچ اتصال اینترنتی دیگری در دسترس نباشد. این هات اسپات حتی در صورت بودن در حالت خواب دستگاه نیز همچنان در دسترس خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر در این مورد مطلب نحوه استفاده از حالت Low Data را بخوانید.

آیا باید iOS 13 را دانلود کنید یا خیر؟

بسیاری از ویژگی‌های جدید فوق العاده در iOS 13 وجود دارد و به عنوان یک بروزرسانی رایگان دلایل بسیار زیادی برای به روزرسانی به iOS 13 وجود دارد. اما به شما هشدار می‌دهیم که هنوز روزهای ابتدایی است و گزارش‌هایی از اشکالات و باگ‌ها و موارد دیگر منتشر شده است. در هر صورت پیشنهاد می‌شود آیفون خود را به آخرین نسخه سیستم عامل آیفون یعنی iOS 13 بروزرسانی کنید.

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
زندگی خود را وارد حاشیه نکنید. دنیا به حضور پررنگ شما احتیاج دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘