بهترین مک برای طراحان 2019

24
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 13 دقیقه
0 نظر 4641 بازدید

بهترین مک برای طراحان 2019

آیا نیاز به انجام برخی کارهای طراحی دارید؟ ما به شما کمک خواهیم کرد تا با توجه به نیازهای حرفه‌ای خود، بهترین و مناسب‌ترین «مک» یا «مک‌بوک» را انتخاب کنید

—–

سافت‌مک: «مک»ها (Mac) در خط مقدم انقلاب نشر رومیزی قرار دارند. وقتی صحبت از دقت رنگ و فن چاپ می‌شود، رقبایی بهتر برای PC هستند. این روزها تفاوت‌های بین macOS و ویندوز کمتر شده است و معمولاً سازگاری فایل‌ها هنگام استفاده از مجموعه برنامه‌های موجود در هر دو سیستم مانند Adobe's Creative Cloud قوی است. با این حال، «مک» هنوز هم توجه اکثریت طراحان را به خود جلب می‌کند.

این موضوع به چند عامل بستگی دارد: قابل اعتماد بودن، برنامه‌هایی عالی که فقط برای «مک» در دسترس و قابل استفاده هستند (مثل Sketch)؛ و اگر راستش را بخواهید، «مک»ها نسبت به کامپیوترهای PC بسیار دلپسندتر هستند. (طراحان سطحی‌نگر نیستند، بلکه خوش‌سلیقه هستند!)

بنا بر این شما می‌خواهید یک «مک» برای کارهای طراحی گرافیک خود داشته باشید. اما کدامیک برای شما مناسب‌تر است؟ ما انواع مدل‌های اپل را بررسی کرده و برای انواع خاصی از طراحان بهترین دستگاه را در نظر گرفته‌ایم، اما ابتدا می‌خواهیم نکات کلی را که هنگام خرید یک «مک» جدید باید در نظر داشته باشید را مطرح کنیم. در ادامه، حقایقی در مورد بهترین «مک»ها برای خلاقیت و طراحی کردن را آورده‌ایم.

«مک»ی که قرار است بخرید بر آنچه طراحی می‌کنید تأثیر می‌گذارد

هر چه در زمان بیشتر به عقب برگردید، نقش آفرینشگر و خلاق تعریف شده‌تر و متمرکزتر بود. اما این روزها یک طراح ممکن است در زمینه‌های مختلفی فعالیت کند. این بدان معنا نیست که هنوز طراحان تنها در ایندیزاین (InDesign) مشغول کار کردن روی صفحه‌آرایی مجلات هستند. بلکه یک طراح امروزی ممکن است به همان اندازه به کارهای تصویرسازی، طراحی رابط کاربری و طراحی سه بعدی بپردازد.

تغییرات بسیار سریع به سمت دیجیتالی شدن، مسائل را پیچیده‌تر می‌کند. یک دهه پیش، ممکن بود ترکیب رنگ مناسب، نگرانی اصلی یک طراح در زمان خرید جعبه رنگ جدید بوده باشد. اما امروزه، طراحان به طور فزاینده‌ای بر روی طراحی مبتنی بر صفحه نمایش متمرکز شده‌اند. ماهیت اشتغال نیز ممکن است آنها را ملزم کند که تغییرپذیرتر باشند.

بهترین مک برای طراحان 2019

حافظه رم (RAM) و فضای ذخیره‌سازی

دو موردی که در طی سال‌ها واقعاً تغییری نکرده است، یکی نیاز شدید و روزافزون برنامه‌های طراحی به رم (RAM) و دیگر این که اکثر پروژه‌های طراحی نیاز به فضای ذخیره‌سازی بسیار زیادی دارند. در هر دو مورد، باید مراقب باشید، زیرا اپل اکنون عمدتاً دستگاه‌های از پیش اسمبل شدهٔ «مک» را ارایه می‌دهد. در اکثر موارد، دیگر نمی‌توانید در آینده رم یا حافظهٔ ذخیره‌سازی اضافه کنید، بنا بر این لازم است که حتماً در زمان خرید و بر اساس نیاز، دستگاه خود را پیکربندی کنید.

در مورد فضای ذخیره‌سازی، حداقل می‌توانید از درایوهای خارجی (external) برای ذخیرهٔ فایل‌های سنگین و تهیهٔ آرشیوهای خود استفاده کنید. اما در مورد رم هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید؛ توصیهٔ ما این است که هنگام خرید «مک» خود رم اضافی سفارش دهید، حتی اگر پرداخت هزینهٔ اضافی برای شما سخت باشد. اگر یک «مک» مانند «مک پرو» (Mac Pro) یا «آی‌مک» (iMac) 27 اینچ، یا «مک مینی 2018» (2018 Mac mini) را خریداری می‌کنید که امکان اضافه کردن رم در آینده را دارند، می‌توانید بعداً رم را از شخص ثالثی خریداری کرده و اضافه کنید. اما این را به خاطر داشته باشید که اگر خودتان رم را اضافه کنید، گارانتی دستگاه شما باطل می‌شود.

بهترین صفحه نمایش‌ها

ما قبلاً به این موضوع اشاره کرده‌ایم، اما اخیراً نمایشگرها از نقطه نظر طراحی به موضوع پیچیده‌تری تبدیل شده‌اند. در گذشته شما یک صفحه نمایش مات با کیفیت بالا و با تولید رنگ تقریباً کامل از شرکتی مانند Eizo می‌خواستید.

برخی از طراحان گرافیک سنتی وقتی با صفحه نمایش‌های براق موجود در «آی‌مک» مواجه می‌شوند، گیج می‌شوند (هر چند باید گفت که این صفحه نمایش‌ها مانند چند نسل پیش براق نیستند).

بهترین مک برای طراحان 2019

اما همه چیز به این سادگی‌ها نیست. بسیاری از طراحان عمدتاً بر روی پروژه‌هایی کار می‌کنند که کاملاً برای صفحه نمایش در نظر گرفته شده است، از جمله مجلات دیجیتال، وب سایت‌ها، و صفحات رابط کاربری برنامه‌ها. نمایشگرهای با رزولوشن بالا بیشتر مورد توجه است.

دستگاه‌های تلفن همراه و تقریباً تمام دستکتاپ‌های اپل اکنون دارای نمایشگرهای Retina هستند، فقط «آی‌مک» 12 اینچ مدل رقابتی فاقد آن است، پس، از آن پرهیز کنید. بنا بر این باید در نظر داشته باشید که آیا کار شما در درجهٔ اول به ایجاد محتوا برای چنین نمایشگرهایی منجر می‌شود یا خیر، و سپس بر این اساس یک «مک» خریداری کنید.

همچنین آینده را مد نظر داشته باشید. با فرض این که «مک» شما قرار است چند سالی عمر کند، آن را برای استفاده در زمان حال و آینده بخرید، نه زمان حال و گذشته.

رومیزی (دسکتاپ) در مقابل قابل حمل (پرتابل)

شما با توجه به کاری که انجام می‌دهید، جزو کدام دسته از طراحان هستید؟ آیا از آن دسته از طراحان هستید که هرگز دفتر کار خود را ترک نمی‌کنند؟ در این صورت ممکن است یک سیستم رومیزی (دسکتاپ) برای شما مناسب باشد؟ آیا شما یک فریلنسر (دورکار) تکمیل کنندهٔ یک تیم درون سازمانی هستید؟ اگر چنین است، شما احتمالاً تمایلی نداشته باشید که یک «آی‌مک» 27 اینچی را به سختی همراه خود این طرف و آن طرف ببرید.

نوت‌بوک‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری‌ای که دارند، اغلب به عنوان بهترین انتخاب در نظر گرفته می‌شوند. حتی اگر فقط گاهی اوقات به محل مشتری‌ها مراجعه می‌کنید، یا فقط گاهی اوقات خارج از دفتر کار می‌کنید، می‌توانید یک «مک» قابل حمل را با خود ببرید. اما این را هم در نظر داشته باشید که آنها گرانتر از دسکتاپ‌های هم‌ردیف و مشابه هستند.

به عنوان مثال، یک «مک‌بوک پرو» 13 اینچی 2019 با مشخصات سخت‌افزاری زیر شامل یک هزینهٔ سرسام‌آور 1799 پوند / 1799 دلاری است.

- 2.4GHz quad-core i5 with Turbo Boost up to 4.1GHz; 256GB SSD; 8GB RAM; Intel Iris Graphics 655.2560 x 1600 resolution

این مبلغ، 350 پوند / 300 دلار بیشتر از قیمت گرانترین «آی‌مک» 21.5 اینچی 4K با مشخصات زیر است که 1449 پوند / 1499 دلار هزینه دارد.

- 3.0GHz six-core i5 with Turbo Boost up to 4.1GHz, 1TB Fusion Drive; 8GB RAM; Radeon Pro 560X؛ 4096 x 2304 resolution

مورد گیج‌کننده مدل «مک مینی 2018» است. وزن آن بیش از یک لپتاپ است، اما با وجود کوچک بودن آن می‌تواند قابل حمل محسوب شود. فقط به یک صفحه نمایش نیاز دارید تا در مکان‌های مختلف کاری خود به سیستم وصل کنید.

مدل رقابتی ارایه شدهٔ «مک مینی» با پردازندهٔ چهار هسته‌ای 3.6 گیگاهرتزی i3 به مبلغ 799 پوند / 799 دلار عرضه می‌شود که ممکن است نیازهای یک طراح معمولی را برآورده نکند، اما نسخهٔ 1099 پوند / 1099 دلاری با پردازندهٔ شش هسته‌ای 3.0 گیگاهرتزی i5 همراه با Turbo Boost to 4.1GHz عرضه می‌شود. تنها نکتهٔ قابل تأمل در این دستگاه Intel UHD Graphics 630 است؛ اما مهم نیست که eGPU شخص ثالثی را خریداری می‌کنید تا از آن استفاده کنید. (البته در این صورت «مک» شما دیگر به اندازهٔ قابل‌حمل نخواهد بود).

اما حالا بیایید به کارمان بپردازیم: بهترین «مک»ها برای انواع خاصی از طراحان…

بهترین مک برای طراحان صنعت چاپ

بهترین «مک» برای طراحان صنعت چاپ «آی‌مک» 27 اینچی 5K است.

وقتی شما مجبور هستید به فراتر از کارت‌های ویزیت و آگهی‌های کوچک پا بگذارید، برای انجام پروژه‌های چاپی بزرگ‌تر، تمایل دارید از یک فضای بزرگ‌تر برای طراحی استفاده کنید. اگر در حال کار بر روی مجلات هستید، می‌خواهید یک نمای دو صفحه‌ای از مجله جلوی چشمان خود داشته باشید، صفحه نمایشی تا حد ممکن نزدیک به اندازهٔ واقعی. وقتی در حال طراحی یک اثر در اندازهٔ بزرگ هستید، تمایل ندارید آن را بر روی یک صفحه نمایش نوت‌بوک کوچک مرور کنید.

شما بزرگتر از «آی‌مک» 27 اینچ 5K که دارای یک صفحه نمایش با وضوح 5120 x 2880 است، نخرید. ممکن است برخی از طراحان هنوز نسبت به نمایشگرهای براق کمی حساس باشند، اما موارد موجود در «آی‌مک»های جدید به مراتب نسبت به نسل‌های قبلی بهبود یافته است، و اگر کیفیت رنگ خروجی مطلوب نیست، می‌توانید با کالیبره کردن رنگ به نتیجهٔ مطلوب دست پیدا کنید.

هر یک از مدل‌های موجود، کار طراحی صنعت چاپ را انجام می‌دهند. آنها در سال 2019 با هشتمین نسل تراشه‌های اینتل و گرافیک‌های جدید Radeon Pro به روز شده‌اند. شما می‌توانید اجزاء مختلف را ارتقاء دهید، اما مدل 1749 پوندی باید عالی باشد. برای داشتن یک سیستم سریعتر، شما می‌توانید تعویض هارد Fusion با یک هارد SSD را در نظر داشته باشید. رم را در آینده هم می‌توانید ارتقاء دهید.

| «آی‌مک» 27 اینچ 5K | شروع قیمت از 1749 پوند / 1799 دلار |

بهترین مک برای طراحان 2019

:: اگر شما در زمینه‌هایی مثل تولید فیلم، تولید موسیقی، طراحی گرافیک، برنامه‌نویسی و... فعالیت می‌کنید، توصیه می‌کنیم به راهنماهای ما در مورد «بهترین مک برای...» نگاهی بیندازید:

بهترین مک برای تولید موسیقی

بهترین مک برای ویرایش ویدیو

بهترین مک برای توسعه برنامه

بهترین مک برای دانشجویان

بهترین مک برای بازی

 

بهترین «مک» برای طراحی وب

بهترین «مک» برای طراحی وب «مک‌بوک پرو» (MacBook Pro) است.

فضای طراحی وب به شدت متفاوت است (به این معنا که سایت‌های واکنش‌گرا باید هر چیزی، از یک ساعت مچی تا یک تلویزیون عظیم را پشتیبانی کنند)، اما محیط‌های کاری نیز همین طور است. اگر چه برای طراحان وب بدون شک یک نمایشگر بزرگ سودمند است، اما داشتن یک سیستم قابل حمل از اهمیت بیشتری برخوردار است، تا بتوانید در هر لحظه‌ای سفارش جدیدی به دست آورده و انجام دهید.

«مک‌بوک ایر» (MacBook Air) 2019 برای انجام کارهای طراحی وب کافی خواهد بود، اما اگر پولش را دارید، «مک‌بوک پرو» را بخرید. صفحه نمایش‌های کیفیت بالای «رتینا» Retina در هر دو دستگاه، تصور خوبی از نحوهٔ عملکرد شما در دستگاه‌های همراه و نوت‌بوک‌های جدید به شما می‌دهد. هر دو لپتاپ از صفحه نمایش 5K یا دو نمایشگر 4K اضافی پشتیبانی می‌کنند. هر دو لپتاپ سبک هستند (اگر چه «مک‌بوک» 13 اینچی با وزن 1.37 کیلوگرم از وزن 1.25 کیلوگرمی «مک‌بوک ایر» سنگین‌تر است).

تفاوت عمده این است که فقط «آی‌مک پرو» برای قدرتمندتر شدن قابل پیکربندی است. و فقط «آی‌مک پرو» Touch Bar را ارایه می‌دهد، که میانبرهای مفیدی را اضافه می‌کند.

نکتهٔ دیگر این است که «مک‌بوک پرو» واقعاً گران است، اما برخی از گزینه‌های ارتقاء یافتهٔ عالی را ارایه می‌دهد.

مدل 13 اینچی 2.4 گیگاهرتزی / 256 گیگاباتی (1799 پوند / 1799 دلار) انتخاب مناسبی است، اگر چه ما فکر می‌کنیم برای افزایش رم به 16 گیگابایت نیز هزینه کنید. مبلغ 180/200 دلار دیگر به فاکتور خرید شما اضافه می‌شود. اگر هم به یک صفحه نمایش بزرگتر نیاز دارید، همیشه می‌توانید مانیتور دوم (یا سوم) ی را به سیستم وصل کنید.

| «مک‌بوک پرو» | شروع قیمت از 1299 پوند / 1299 دلار |

بهترین مک برای طراحان 2019

بهترین «مک» برای طراحی رابط کاربری

بهترین «مک» برای طراحی رابط کاربری، باز هم «آی‌مک» 27 اینچی 5K است.

البته طراحی رابط کاربری می‌تواند شامل طراحی وب هم باشد، اما در اینجا بیشتر بر روی رابط کاربری برنامه‌ها تمرکز می‌کنیم. این روزها بسیاری از طراحان در موازات تولید محتوای بصری برای تلویزیون‌های هوشمند و کنسول‌های بازی، برای برنامه‌های آیپد، آیفون و اندروید نیز رابط کاربری ایجاد می‌کنند.

مکینتاش ایده‌آل در اینجا یک تصویر یک‌به‌یک (1:1) و در اندازهٔ کامل، از آنچه طراحی می‌کنید به شما ارایه می‌دهد. صفحه نمایش 27 اینچی 5K «آی‌مک» در اندازهٔ 5120 x 2880 دقت کنترلی دارد که حتی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا آن را در یک رابط کاربری افقی (portrait) «آیپد پرو» (2048 x 2732) فشرده سازد. همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، مشخصات اصلی برای سال 2019 به روز شده است که این باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود.

یک جایگزین ارزانتر می‌تواند «آی‌مک» 21.5 اینچی 4K (شروع قیمت از 1249 پوند / 1299 دلار) باشد که دارای رزولوشن 4096 x 2304 است که برای صفحه نمایش یک «آیپد ایر» در هر دو جهت افقی و عمودی، یا یک «آیپد پرو»ی 12.9 اینچی در حالت افقی کافی باشد. توجه داشته باشید که با مدل 21.5 اینچی نمی‌توانید بعداً رم را ارتقاء دهید، بنا بر این توصیه می‌کنیم با 16 گیگابایت رم شروع کنید.

| «آی‌مک» 27 اینچ 5K | شروع قیمت از 1749 پوند / 1799 دلار |

بهترین «مک» برای طراحی سه بعدی

بهترین «مک» برای کار طراحی سه بعدی «آی‌مک پرو» است.

«آی‌مک پرو» بسیار گران است. در ارزانترین قیمت خود، بدون افزودن قطعات اضافی، شما با قیمت 4899 پوند سروکار دارید. اما برای انواع خاصی از عملیات - خصوصاً طراحی سه بعدی حرفه‌ای - به تمام قدرتی که می‌توانید در اختیار داشته باشید نیاز دارید، و «آی‌مک پرو» با پردازندهٔ 8 هسته‌ای 3.2 گیگاهرتزی Intel Xeon W (در قیمت پایه - اگر پول داشته باشید می‌توانید حداکثر 18 هسته سفارش بدهید) و حداقل 32 گیگابایت و حداکثر 128 گیگابایت رم، این توانایی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما از همان یک ترابایت (یا بیشتر) حافظهٔ ذخیره‌سازی و یک صفحه نمایش خیره کنندهٔ 27 اینچی 5K برخوردار هستید (همان موارد متداول در «آی‌مک» بزرگتر). بسیار عالی است که جایگزینی برای «مک پرو» مشاهده کنید (که از سال 2013 به روز نشده است)، اما هنوز هم بسیار گران قیمت است.

| «آی‌مک پرو» | شروع قیمت از 4899 پوند / 4999 دلار |

بهترین مک برای طراحان 2019

بهترین مک برای طراحان با بودجهٔ محدود

بهترین «مک» برای طراحان با بودجهٔ محدود، «مک مینی» است.

در واقع، هر «مک» جدیدی عموماً برای اکثر کارهای طراحی مناسب است - فقط این است که دستگاه‌های کم‌قدرت‌تر شما را کند می‌کنند. همچنین هر «مک» یک سرمایه‌گذاری در حرفهٔ شما است، اما اگر تازه کار را شروع کرده‌اید و واقعاً قادر به پرداخت هزینه‌های گرانتر که در موارد قبلی توصیه کردیم نیستید، «مک مینی» را بخرید.

نسخهٔ 2018 «مک مینی» هزینهٔ شما را به 799 پوند / 799 دلار کاهش می‌دهد اما در مقابل پول خود یک دستگاه بسیار قدرتمند تحویل می‌گیرید. سپس می‌توانید یک صفحه نمایش شخص ثالث کاملاً مناسب نظیر «دل» (Dell) به آن اضافه کنید.

| «مک مینی 2018» | شروع قیمت از 799 پوند / 799 دلار |

بهترین مک برای طراحان 2019

تجهیزات جانبی

در این مورد انواع خیلی زیادی از لوازم جانبی وجود دارد که می‌توان در اینجا توصیه کرد، ولی ما قصد داریم موارد اصلی را پیشنهاد دهیم.

ارگونومی

صرف نظر از مدل «مک»ی که خریداری می‌کنید، ارگونومی باید در اولویت باشد. طراحان تمایل دارند تا دیر وقت کار کنند، و اگر در حین کار موقعیت جسمی مناسبی نداشته باشید، می‌تواند به کمر و گردن شما آسیب وارد شود.

یک صندلی خود تهیه کنید و اطمینان حاصل کنید که چشم شما با یک سوم ارتفاع پایینی صفحه نمایش هم‌سطح باشد. اگر از نوت‌بوک استفاده می‌کنید، برای ساعت‌های متمادی در مقابل آن ننشینید. هنگام کار در محل کار، خرید یک صفحه نمایش، صفحه کلید و دستگاه اشاره‌گر جداگانه را در نظر داشته باشید.

تبلت‌ها

دستگاه‌های ورودی جایگزین ارزش بررسی کردن را دارند. Magic Trackpad 2 اپل برای گاه‌به‌گاه doodling کردن (طراحی به سبک doodle) مناسب است. اما برای نقاشی، شما واقعاً به یک سیستم «تبلت» بر مبنای قلم نیاز دارید.

حتی «تبلت»های کوچکتر Wacom نیز به عنوان نقطهٔ شروع مناسب هستند. سایز A6 به اندازهٔ کافی کوچک خواهد بود که در کنار صفحه کلید استفاده شود، و همچنین می‌تواند به عنوان یک دستگاه اشاره‌گر مضاعف این امکان را برای شما فراهم می‌کند که مکان‌نما را در یک صفحه نمایش بزرگ به سرعت حرکت دهید. اگر چه برای تصویرگران، یک «تبلت» بزرگتر از نظر دقت و واکنش‌پذیری سودمندتر خواهد بود.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است. یک موفقیت بسیار بزرگ بهتر از موفقیت های مقطعی و کوتاه است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘