بهترین برنامه‌های ویرایش ویدیو برای آیفون

17
اردیبهشت 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 7 دقیقه
0 نظر 1179 بازدید

 بهترین برنامه‌های ویرایش ویدیو برای آیفون

این که آیا شما کارگردان انگلیسی کریستوفر نولان مشهور باشید، یا فقط شخصی هستید که می‌خواهد آخرین ماجراهای خود را به صورت ویدیویی در فیسبوک به اشتراک بگذارد، اگر یکی از این پنج ویرایشگر ویدیویی را در آیفون خود استفاده کنید، همه چیز بسیار بهتر به نظر خواهد رسید.

-----

سافت‌مک: خواه گوشی شما iPhone X 4.60fps باشکوه باشد، یا iPhone SE 4.30fps متواضع‌تر باشد، شما این روزها می‌توانید وقتی که روی دکمهٔ ضبط قرمز کوچک در برنامهٔ Camera آیفون خود ضربه می‌زنید، فیلم فوق‌العاده‌ای را ضبط کنید.

در عین حال، این کلیپ‌ها با ویرایش کردن و در کنار هم چسبانیدن، هنوز هم می‌توانند بهتر شوند. اما برای انجام این کار، شما به برخی از نرم‌افزارهای مناسب ویرایشی نیاز دارید. در اینجا تعدادی از بهترین ویرایشگرهای ویدیویی موجود در آی. او. اس معرفی شده‌اند.


برنامهٔ ویرایش ویدیوی iMovie

:: قیمت: رایگان

| دانلود نرم‌افزار iMovie از App Store |

بهترین برنامه‌های ویرایش ویدیو برای آیفون

اگر تازه می‌خواهید ویرایش ویدیو را شروع کنید، iMovie خود اپل یک انتخاب مناسب است. یکی از دلایل این امر رایگان بودن آن است. اما وقتی شاهکارهای کوچک خود را که به سرعت ایجاد می‌شوند را ببینید، باورتان نمی‌شود.

با استفاده از یک رابط کاربری ساده با قابلیت کشیدن و رها کردن، می‌توانید کلیپ‌های خود را به راحتی در کنار هم قرار دهید، طول آنها را برش بزنید، سپس عناوین، فیلترها، افکت‌ها، و یا حتی صحنه‌های دو بخشی که دو قطعه ویدیو را با هم ترکیب می‌کند، را اضافه کنید. ویژگی Trailer نیز بسیار جالب است، زیرا به کاربر این امکان را می‌دهد تا کلیپ‌ها را در فضاهای از پیش طراحی شده در یک Template قرار دهند. سپس این به صورت خودکار یک تریلر فیلم حرفه‌ای و هالیوودی را برای کاربر تولید می‌کند.

اگر یک مک دارید، می‌توانید این پروژه را از آیفون خود به آن منتقل کرده و تلاش خود را در یک صفحه نمایش بزرگ‌تر ادامه دهید.


برنامهٔ ویرایش ویدیوی Clips

:: قیمت: رایگان

| دانلود نرم‌افزار Clips از App Store |

بهترین برنامه‌های ویرایش ویدیو برای آیفون

اگر تنها کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که چند ویدیو، تصویر و عناوین ثابتی را برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی در کنار هم قرار دهید، برنامهٔ Clips ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. این یک برنامهٔ ساده است و هدف آن افرادی است که تجربهٔ کمی در زمینهٔ ویرایش ویدیو دارند، اما نتایج کار می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

ویدیو را می‌توانید از داخل خود برنامه فیلمبرداری کنید، یا می‌توانید بخش‌های از پیش ضبط شده‌ای را از دوربین خود وارد کنید. طیف وسیعی از فیلترها وجود دارد که می‌تواند بر روی هر یک از آنها اعمال شود. این فیلترها شامل یک سبک کارتونی و یکی دیگر که به نظر می‌رسد شبیه یک نقاشی با جوهر است. بعلاوهٔ انواع عناوین و گرافیک‌هایی که می‌توانید از آنها در ویرایش خود استفاده کنید.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این برنامه این است که با ضبط یک ویدیو در داخل برنامه، می‌توانید زیرنویسی را برای نمایش همزمان بر روی صفحه نمایش به آن دیکته کنید.

مطمئناً شما قصد ندارید کلیپی شبیه یک فیلم حرفه‌ای را با برنامهٔ Clips بسازید، اما برای به اشتراک‌گذاری سریع و سرگرم کننده، فوق‌العاده است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد این برنامه، مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش استفاده از برنامه Clips» را مطالعه کنید.

 

برنامهٔ ویرایش ویدیوی Filmmaker Pro

:: قیمت: رایگان برای امتحان کردن؛ ماهیانه 5.49 پوند / 5.99 دلار؛ سالیانه 31.99 پوند / 35.99 دلار.

| دانلود نرم‌افزار Filmmaker Pro از App Store |

بهترین برنامه‌های ویرایش ویدیو برای آیفون

کسانی که برنامه‌ای کمی فنی‌تر از iMovie یا Clips را می‌خواهند، باید در برنامهٔ Filmmaker Pro ابزارهای کافی را پیدا کنند تا بتواند آنها را برای مدتی مشغول نگه دارد. در این برنامه می‌توانید شیب رنگ قطعات ویدیو را تنظیم کنید، می‌توانید ظاهر فیلم‌های کلاسیک را ایجاد کنید، و موارد دیگر.

همچنین امکان تنظیم تعادل رنگ سفید، اشباع و کنتراست نیز وجود دارد. بنا بر این شما می‌توانید هر چیزی را به همان شکلی که می‌خواهید دیده شود در آورید.

یکی از ویژگی‌های بسیار جالب این برنامه این است که Filmmaker Pro می‌تواند صحنه‌هایی را که با پردهٔ سبز در پشت سوژه ضبط کرده‌اید را جایگزین کند، یعنی یک پس‌زمینهٔ جدید را به جای پردهٔ سبز قرار می‌دهد، آن هم فقط با چند ضربه. همچنین طیف گسترده‌ای از عناوین، گرافیک‌ها و ترنزیشن‌ها (جلوهٔ خاصی برای تغییر از یک صحنه به صحنه‌ای دیگر) و حتی یک برنامهٔ ویدیویی دستی اختصاصی وجود دارد تا بتوانید کنترل کاملی بر روش ضبط ویدیوها داشته باشید.

اما همهٔ این امکانات به رایگان ارایه نمی‌شود. در عین حالی که یک نسخهٔ آزمایشی ورود دارد، ولی هر ویدیویی که با آن تهیه کنید، دارای واترمارک Filmmaker Pro خواهد بود. می‌توانید یا با یک پرداخت یکبارهٔ 19.99 پوندی / 19.99 دلاری این واترمارک را حذف کنید، یا با یک اشتراک ماهانهٔ 5.49 پوندی / 5.99 دلاری که قفل همهٔ امکانات برنامه را باز می‌کند، از جمله حالت ویدیوی دستی.

این هزینه ممکن است بسیاری از اشخاص را نگران کند، اما اگر در ساخت فیلم در آیفون خود جدی هستید، قطعاً باید از Filmmaker Pro استفاده کنید.


برنامهٔ ویرایش ویدیوی Videoshop

:: قیمت: 1.99 پوند / 1.99 دلار

| دانلود نرم‌افزار Videoshop از App Store |

بهترین برنامه‌های ویرایش ویدیو برای آیفون

در اینجا یکی دیگر از ویرایشگرهای با کاربری آسان را معرفی می‌کنیم که قادر به ارایهٔ نتایج چشمگیری است. با برنامهٔ Videoshop شما می‌توانید چندین ویدیو را در تایم‌لاین خود تنظیم و مرتب کنید، آنها را برش بزنید، رنگ و کنتراست آنها را تنظیم کنید، و در کنار اینها، ترنزیشن، فیلترها، عناوین، موسیقی، جلوه‌های صوتی و حتی صداهای خارج از تصویر مثل صدای یک گوینده را اضافه کنید.

برنامهٔ Videoshop همچنین دارای چند حالت ویژه است که شامل حرکت آهسته، پخش کلیپ‌ها به صورت معکوس و توانایی ایجاد ویدیوی فریم به فریم (Stop Motion) می‌باشد. حتی یک ویژگی tilt-shift برای آن لحظاتی وجود دارد که می‌خواهید یک شئ یا یک شخص را برجسته کنید.

ابزارهای ویرایشی زیاد این برنامه جای سؤالی برای چنین قیمتی باقی نمی‌گذارد.


برنامهٔ ویرایش ویدیوی LumaFusion

:: قیمت: 19.99 پوند / 19.99 دلار

| دانلود نرم‌افزار LumaFusion از App Store |

بهترین برنامه‌های ویرایش ویدیو برای آیفون

ساختن یک ویرایشگر ویدیویی برای آیفون که در عین حالی که کاربری آن آسان باشد اما امکانات و توانایی‌های زیادی داشته باشد دشوار است. LumaFusion برنامه‌ای است که به شکلی شگفت‌انگیز این کار را به انجام رسانده است.

به نوعی توسعه دهنده موفق شده است که چندین ردیف ویدیویی را در تایم‌لاین بگنجاند، که می‌تواند برای گرافیک‌ها، عناوین، عکس‌ها و خود ویدیو استفاده شود؛ بعلاوهٔ سه ردیف صوتی، بنا بر این شما می‌توانید گفتار، جلوه‌های صوتی و موسیقی را به صورت جداگانه و قابل ویرایش در اختیار داشته باشید.

به اینها، کلید Chroma (برای کار بر روی پردهٔ سبز/آبی)، توانایی اصلاح رنگ پیشرفته، حرکت آهسته و حالت معکوس، میکس صوتی زنده، جلوه‌های صوتی و ویرایش پیشرفته، عناوین قابل ویرایش که می‌تواند شامل شکل‌ها نیز باشد، و بسیار بسیار ویژگی‌های دیگر را نیز اضافه کنید. جای تعجب نیست که LumaFusion توسط روزنامه‌نگاران این حوزه و همچنین فیلمسازان متعهد نیز استفاده می‌شود.

قیمت تمام شدهٔ آن 19.99 پوند / 19.99 دلار است، و اگر چه ممکن است برای یک برنامه قیمت زیادی به نظر برسد، اما ما فکر می‌کنیم که اگر می‌خواهید خلاقیت‌های ویدیویی خود را به سطح بالاتری برسانید، یک خرید کاملاً مناسب است.

فروشگاه برنامهٔ آی. او. اس (iOS App Store) در حال انباشته شدن با برنامه‌های ویرایش عکس و فیلم با کیفیت بالا است. در حالی که پنج مورد ذکر شده مورد علاقه‌های فعلی ما هستند، به راحتی می‌توانستیم چندین مورد دیگر را بدون این که استاندارد را پایین بیاورند را نیز شامل کنیم.

این طور به نظر می‌رسد که چه بخواهید لحظه‌هایی کوتاه را برای اشتراک‌گذاری در فیسبوک ایجاد کنید، یا ساعت‌ها به سختی کار کنید تا اثر سینمایی خود را خلق کنید، آیفون مکان مناسبی برای انجام آن باشد.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
در دنیای امروز انتخاب بین «خوب عمل کردن» و «عالی عمل کردن» اشتباه‌ترین کار ممکن است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘