بهترین برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری برای آیفون 2020

13
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 9 دقیقه
0 نظر 5125 بازدید

بهترین برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری برای آیفون 2020 

در این مقاله ما بهترین برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری برای دارندگان آیفون را معرفی خواهیم کرد، بنا بر این می‌توانید از پشتیبان‌گیری ایمن استفاده کرده، فایل‌های حجیم را بر روی آنها بارگذاری کرده و فضای ذخیره‌سازی دستگاه خود را خالی کنید.

-----

سافت‌مک: یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها در هنگام خرید یک آیفون، تصمیم‌گیری در مورد حجم فضای ذخیره‌سازی و این که چه مقدار می‌توانید برای آن هزینه کنید است. اختلاف قیمت برای حجم‌های بالا کم نیست، ضمن این که نمی‌توانید در آینده حافظهٔ دستگاه خود را ارتقاء دهید. و این یک معضل است.

اگر فکر می‌کنید که با کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه هستید، راه حل‌هایی وجود دارد. آنها ممکن است که شکاف SD نداشته باشند، اما در آیفون‌ها می‌توان از طیف وسیعی از وسایل ذخیره‌سازی خارجی استفاده کرد. یا می‌توانید با ثبت نام در یک سرویس قابل اعتماد ذخیره‌سازی ابری، فایل‌های مهم و یا حجیم دستگاه خود را بر روی آنها ذخیره کنید.

یکی از مزایای در اختیار داشتن فضای ذخیره‌سازی ابری، امکان تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان است که حتی اگر آیفون شما بشکند و از بین برود هنوز هم می‌توانید به داده‌های خود دسترسی داشته باشید. هر چند ما برای احتیاط استفاده از چندین نسخهٔ پشتیبان از فایل‌های غیر قابل جایگزین را توصیه می‌کنیم، فقط برای پیشگیری از شرایطی که سرویس ابری ممکن است دچار نقص یا قطع برق شود.

در مورد پشتیبان‌گیری بخشی از مقالات موجود در سایت در زیر معرفی می‌شوند که می‌توانید مطالعه کنید:

- آموزش استفاده از تایم ماشین برای تهیه نسخه پشتیبان از مک

- روش بازیابی اطلاعات یک درایو خارجی که با استفاده از تایم ماشین از آن نسخه پشتیبان تهیه شده است

- روش تهیه نسخه پشتیبان از مک

در این مقاله بهترین برنامه‌ها و سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری را برای صاحبان آیفون گردآوری کرده‌ایم، و آنها را از نظر قابل اطمینان بودن، امنیت داشتن، سهولت در استفاده و ارزش هزینه ارزیابی خواهیم کرد.

 

iCloud / آی‌کلود

بهترین برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری برای آیفون 2020

• 5 گیگابایت: رایگان
• 50 گیگابایت: ماهیانه 79 پنی / 99 سنت
• 200 گیگابایت: ماهیانه 2.49 پوند / 2.99 دلار
• 2 ترابایت: ماهیانه 6.99 پوند / 9.99 دلار

بدیهی‌ترین انتخاب اول: استفاده از آی‌کلود خود اپل از مزیت یکپارچگی سراسری آی. او. اس، سادگی در استفاده و عدم نیاز به دانلود یک برنامه برخوردار است. همچنین ما به دلیل استاندارد بسیار بالای محصولات و تعهد به حفظ حریم خصوصی داده‌های خود به اپل بیشتر از بسیاری از شرکت‌های دیگر اعتماد داریم.

(البته هیچ سرویس ابری بی‌نقص نیست. آی‌کلود در سال 2014 تحت تأثیر یک نشت اطلاعات قرار گرفت، اما به نظر می‌رسد که این امر با فیشینگ کردن رمزهای عبور اتفاق افتاده است و نه نقص امنیتی سرویس. و اپل با تشویق کاربران به استفاده از تأیید دو مرحله‌ای به آن پاسخ داد.)

در روندی نزولی، آی‌کلود با PCها چندان خوب کار نمی‌کند، و فضای ذخیره‌سازی رایگان 5 گیگابایتی (که مهم نیست از چند دستگاه اپل استفاده می‌کنید)، فضای کافی برای ذخیره هر چیزی نیست. به نظر ما قیمت‌ها بسیار خوب هستند و گزینه‌های مقرون به صرفهٔ زیادی وجود دارند.

همچنین بخوانید:

- روش بازیابی آیفون یا آیپد از نسخه پشتیبان آی‌کلود یا آی‌تیونز

- چگونه فضای ذخیره سازی در آی‌کلود را آزاد کنیم

- تهیه نسخه پشتیبان از آیفون بدون استفاده از آی‌تیونز و آی‌کلود

 

Google Drive / گوگل درایو

بهترین برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری برای آیفون 2020

• 15 گیگابایت: رایگان
• 100 گیگابایت: ماهیانه 1.59 پوند / 1.99 دلار
• 200 گیگابایت: ماهیانه 1.49 پوند / 2.99 دلار
• 2 ترابایت: ماهیانه 7.99 پوند / 9.99 دلار
• 10 ترابایت: ماهیانه 79.99 پوند / 99.99 دلار
• 20 ترابایت: ماهیانه 159.99 پوند / 199.99 دلار
• 30 ترابایت: ماهیانه 239.99 پوند / 299.99 دلار

همچون اپل، گوگل نیز سرویس ذخیره‌سازی ابری را ارایه می‌دهد که از طریق چندین برنامه قابل دسترسی است. این سرویس دارای مخلوط گیج کننده‌ای از اسم‌ها است، زیرا برای کاربران اندرویدی تحت شرایط حفاظتی Google One قرار دارد، در حالی که برای آی. او. اس با نام Google Drive شناخته می‌شود. این امر در صورتی که تنها از آی. او. اس استفاده می‌کنید واقعاً به مشکلی تبدیل نخواهد شد، اما اگر بخواهید Google One را در مک یا PC خود ذکر کنید، مطمئن باشید که در اصل همان سرویس فقط با یک نام متفاوت است. برنامه‌هایی برای هماهنگ کردن این دو وجود دارد، اما در زمان نوشتن این مقاله هنوز چیزی به دست ما نرسیده است.

همچنین می‌توانید از طریق Docs (اسناد)، Sheets (برگه‌ها)، Photos (عکس‌ها) و غیره به فضای ذخیره‌سازی گوگل دسترسی پیدا کنید و با استفاده از Backup نسخهٔ پشتیبان تهیه کرده و با استفاده از Sync بین تلفن و مک خود همگام‌سازی کنید. این تطبیق‌پذیری، گوگل را به عنوان یک ارایه دهندهٔ فضای ذخیره‌سازی ابری، تبدیل به یک انتخاب عالی برای شما کرده است. و در عین حالی که Drive ساده است (و در استفاده هم بسیار راحت)، سایر برنامه‌های موجود در این مجموعه ویژگی‌های قدرتمندی را ارایه می‌دهند. به عنوان مثال Photos یکی از بهترین انوع آن است.

وقتی صحبت از فضای رایگان می‌شود، گوگل سه برابر سخاوتمندتر از اپل است، اما در ردیف 2 ترابایت، به صورت غیرمنتظره‌ای آن را برای مشتریان انگلیسی کمی گران‌تر از آی‌کلود حساب می‌کند. اگر نیاز به فضای ذخیره‌سازی عظیمی دارید، گوگل درایو تا 30 ترابایت هم در اختیار شما قرار می‌دهد، اما باید هزینه‌های سطح شرکتی را برای این فضا پرداخت کنید.

 

Microsoft OneDrive / مایکروسافت وان‌درایو

بهترین برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری برای آیفون 2020

• 5 گیگابایت: رایگان
• 50 گیگابایت: ماهیانه 1.99 پوند / 1.99 دلار
• 1 ترابایت: ماهیانه 5.99 پوند / 6.99 دلار | سالیانه 59.99 پوند / 69.99 دلار*
• 1 ترابایت (برای یک کاربر، قابل افزایش تا 6 کاربر): ماهیانه 7.99 پوند / 9.99 دلار | سالیانه 79.99 پوند / 99.99 دلار*

* به عنوان بخشی از اشتراک Office365

در اینجا هم دوباره به سطح خشک دستی آی‌کلود برمی‌گردیم، که تنها 5 گیگابایت به صورت رایگان ارایه می‌شود. اما از جنبه‌های دیگر مایکروسافت یک انتخاب شگفت‌انگیز و مناسب از ارایهٔ دهندهٔ سرویس ابری برای یک صاحب آیفون است، خصوصاً کسی که از یک PC استفاده می‌کند.

وان‌درایو خوشبختانه کاملاً با مک‌ها همگام‌سازی می‌شود، این را در نظر داشته باشید. و عدم وابستگی آن به یک سیستم خاص یکی از نقاط قوت آن است. به خانواده‌های دارای دستگاه‌های متعدد مختلف توصیه می‌شود که این گزینه را در نظر داشته باشند.

این برنامه دارای چند ویژگی قابل توجه است. یکی از آنها گاوصندوق شخصی است که می‌توان در آن را قفل کرد و فقط از طریق تأیید هویت دو مرحله‌ای به آن دسترسی داشت، که از Face ID و Touch ID پشتیبانی می‌کند. دیگری یک اسکنر است که می‌تواند اسناد، تصاویر وایت‌برد، کارت ویزیت‌ها و عکس‌ها را در فرمت‌های دیجیتالی پنهان کند. حتی می‌توانید هر دوی اینها را با اسکن مستقیم تصویر در گاوصندوی شخصی خود ترکیب کنید، که می‌تواند برای در دسترس داشتن گواهینامه رانندگی یا جزئیات گذرنامهٔ در هر زمانی برای شما مفید باشد.

شاید وسوسه‌انگیزترین ردیف‌های ارایه شده یک ترابایت باشد. این موارد ممکن است کمی کمتر از ردیف‌های 2 ترابایت با قیمت‌های مشابه در گوگل درایو و آی‌کلود به نظر برسد، اما مورد مایکروسافت شامل اشتراک Office365 است، به این معنی که کپی‌های کاملی از مایکروسافت آفیس (ورد، اکسل، پاورپوینت و آوت‌لوک) دریافت می‌کنید که می‌تواند در مک، PC یا دستگاه‌های همراه شما استفاده شود.

اگر خانواده‌ای هستید که برای استفادهٔ شخصی یا موارد درسی بچه‌ها به این برنامه‌ها نیاز دارید، پس روشی بسیار وسوسه‌انگیز برای کاهش هزینه‌ها است.

 

Box / باکس

بهترین برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری برای آیفون 2020

• 10 گیگابایت، محدودیت حجم فایل 205 مگابایتی (Individual): رایگان
• 100 گیگابایت، محدودیت حجم فایل 5 گیگابایتی (Personal Pro): ماهیانه 8 پوند / 10 دلار
• 100 گیگابایت، محدودیت حجم فایل 2 گیگابایت (Starter): ماهیانه 4 پوند / 5 دلار (برای هر کاربر)
• فضای ذخیره‌سازی نامحدود، محدودیت حجم فایل 5 گیگابایتی (Business): ماهیانه 12 پوند / 15 دلار (برای هر کاربر)

با اختلاف زیاد با اپل و گوگل، سرویس باکس (Box) 10 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارایه می‌دهد. این محدود به فایل‌های با حجم 250 مگابایتی است، بنا بر این اگر امیدوار بودید که فایل‌های ویدیویی بزرگی را ذخیره کنید، ممکن است لازم باشد جای دیگری به دنبالش باشید.

گزینهٔ 100 گیگابایتی آن گران‌ترین قیمت در اینجا است (توجه داشته باشید که اگر به دنبال پلن Starter هستید، باید حداقل برای سه کاربر مشترک شوید، بنا بر این گزینهٔ به صرفه‌ای نیست)، اما هنگامی که به پلن Business (تجاری) می‌رسید، فضای ذخیره‌سازی نامحدود است. هر چند یک محدودیت 5 گیگابایتی برای هر فایل وجود دارد.

قیمت‌های بالا، باکس را به طور کلی تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای مشاغل می‌کند نه شخصی. هر چند اگر ترجیح می‌دهید که به سمت گوگل نروید، ممکن است ردیف رایگان نسبتاً سخاوتمندانهٔ آن جذاب باشد.

 

Dropbox / دراپ‌باکس

بهترین برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری برای آیفون 2020

• 2 گیگابایت: رایگان
• 2 ترابایت (Plus): ماهیانه 7.99 پوند / 9.99 دلار
• 3 ترابایت (Professional): ماهیانه 16.58 پوند / 16.58 دلار

دراپ‌باکس با حداقل 2 گیگابایت در ردیف پایهٔ خود، کمترین فضای ذخیره‌سازی رایگان را نسبت به بقیه ارایه می‌دهد، که این روزها، به خصوص با توجه به گزینه‌های دیگر ذکر شده در بالا، به سختی ارزش فکر کردن دارد. به نظر می‌رسد که دراپ‌باکس بیشتر مورد توجه مشتریان تجاری و یا افرادی که از فضای ذخیره‌سازی خود برای کار استفاده می‌کنند قرار می‌گیرد، زیرا ردیف بعدی 2 ترابایت Plus است که هزینهٔ آن ماهیانه 7.99 پوند / 9.99 است و یا 3 ترابایت Professional که شما را به مبلغ ماهیانه 16.58 پوند / 16.58 دلار می‌رساند.

مجموعهٔ امکانات نسبتاً محدود هستند (در صورت دریافت اشتراک Professional امکانات جستجو و اشتراک‌گذاری بیشتری را کسب می‌کنید) و تجربهٔ کاربری خوبی ندارد. پس چرا بسیاری از مردم از دراپ‌باکس استفاده می‌کنند؟ دراپ‌باکس در همگام‌سازی در چندین دستگاه خوب عمل می‌کند، هر چند این امر این روزها چندان هم نادر نیست. شاید درست‌تر این باشد که بسیاری از ما زمانی که خدمات ابری با کیفیت مناسب موجود نبود به دراپ‌باکس عادت کرده‌ایم.

 

Tresorit / تریسورت

بهترین برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری برای آیفون 2020

• 3 گیگابایت (Basic): رایگان
• 200 گیگابایت (Premium): ماهیانه 8 پوند / 12.50 دلار

تریسورت با بسیاری از گزینه‌های ذخیره‌سازی ابری در این لیست کمی متفاوت است، به این دلیل که تمرکز اصلی آن بر روی امنیت و حفظ حریم خصوصی است. این سرویس رمزگذاری end-to-end کامل فایل‌ها را ارایه می‌دهد، اما همچنان شما را قادر می‌سازد تا آنها را از طریق لینک‌های امن با دیگران به اشتراک بگذارید. این موارد را می‌توان بعد از مدت معینی منقضی کرد، بعلاوه می‌توانید تعداد دفعات دانلود و توسط چه کسی را نیز محدود کنید.

تفاوت اینجاست که رمزگذاری بر روی دستگاه شما اتفاق می‌افتد و نه در سرورهای تریسورت، بنا بر این هیچکس به جز شما نمی‌داند چه چیزی در فایل‌ها وجود دارد، و مهم‌تر از همه این که، هیچکس نمی‌تواند آنها را بدون پسورد شما رمزگشایی کند. برای ایمن‌تر کردن امور می‌توانید احراز هویت دو عاملی (two-factor authentication) را تنظیم کنید و در صورت بروز بدترین اتفاق، می‌توانید فایل‌ها را از راه دور پاک کنید.

تریسورت در مک. او. اس، ویندوز، آی. او. اس، اندروید و لینوکس قابل استفاده است و یک نسخهٔ آزمایشی (trial) رایگان در سطح Premium وجود دارد که 14 روز به شما فرصت می‌دهد تا ببینید که آیا به امکانات اضافی و فضای ذخیرهٔ 200 گیگابایتی نیاز دارید یا خیر. پس از اتمام این 14 روز، حساب شما به 3 گیگابایت فضای در سطح Basic رایگان بازمی‌گردد.

شما حقیقتاً تریسورت را برای ذخیرهٔ عکس‌های تعطیلات و موارد مشابه لازم ندارید، اما برای اسناد داده‌های حساس یک راه حل عالی و بسیار خوبی است.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
من همانند خیلی از کارهای موثری که انجام داده ایم به موارد بسیاری که انجام نداده ایم افتخار می کنم. ابداع کردن شامل گفتن نه به هزاران مسئله ی گوناگون است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘