بهترین برنامه‌های بازیابی اطلاعات برای مک

13
مرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 11 دقیقه
0 نظر 2913 بازدید

 بهترین برنامه‌های بازیابی اطلاعات برای مک

تعدادی نرم‌افزار بازیابی اطلاعات مک در دسترس هستند. در این مقاله خواهید دانست که کدام برنامه‌های بازیابی اطلاعات می‌توانند فایل‌های از دست رفته یا حذف شده از روی هارد دیسک، SSD یا وسایل ذخیره‌سازی خارجی شما را بازیابی کنند.

-----

سافت‌مک: این سناریو می‌تواند تبدیل به یک کابوس شود. مک شما برای هفته‌ها بدرفتاری کرده است، اما شما آن را پشت گوش انداخته‌اید، یا نتوانسته‌اید چگونگی رفع مشکل آن را متوجه شوید، و سپس ناگهان دیگر راه‌اندازی نمی‌شود. چرا از آن نسخهٔ پشتیبان تهیه نکرده‌اید؟ آیا راهی وجود دارد که بتوانید اطلاعات از دست رفتهٔ مک خود را برگردانید؟ خوشبختانه برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانند عکس‌ها و فایل‌های شما را از هارد دیسک مک شما بازیابی کنند.

قبل از این که از یکی از این برنامه‌ها استفاده کنید، ممکن است بتوانید مک خود را راه‌اندازی کنید، بنا بر این شما می‌توانید مک خود را از نسخهٔ پشتیبانی که بایستی قبلاً آن را تهیه کرده باشید بازیابی کنید. برای انجام این کار مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش بازیابی داده‌ها از مک یا درایو اکسترنال آسیب دیده» را بخوانید. همچنین چند مقالهٔ دیگر در همین زمینه که شاید بخواهید مطالعه کنید: روش تهیه نسخه پشتیبان از مک | بهترین نرم‌افزار پشتیبان‌گیری برای مک | آموزش استفاده از تایم ماشین برای تهیه نسخه پشتیبان از مک | روش بازیابی فایل‌های مک از تایم ماشین

اگر با هیچ کدام از پیشنهادات ما در بالا نتوانستید مک خود را راه‌اندازی کنید، قدم بعدی شما استفاده از یک برنامهٔ بازیابی اطلاعات است. خوشبختانه در اینجا چند گزینه وجود دارد که برخی از آنها نسخهٔ آزمایشی نیز دارند که ممکن است برخی از فایل‌ها را بازیابی کنند و حداقل باید بتوانند قبل از پرداخت هر مبلغی، آنچه را که می‌توانید بازیابی کنید را به شما نشان دهند.

متأسفانه، این نوع نرم‌افزارها برای این که بتوانید فایل‌های از دست رفتهٔ خود را بازیابی کنید تقریباً همیشه نیاز به پرداخت مبلغی دارند. اما اگر صدها عکس ارزشمند یا هزار صفحهٔ اول رمان خود را از دست داده باشید، پس احتمالاً پرداخت هر هزینه‌ای زیاد نیست (البته این همان چیزی است که آنها روی آن حساب باز کرده‌اند!).


برنامه‌های بازیابی اطلاعات مک چه کاری می‌توانند انجام دهند

همهٔ برنامه‌های بازیابی اطلاعات به روشی مشابه عمل می‌کنند. اگر دایرکتوری که نشان دهندهٔ محل ذخیرهٔ فایل‌ها است قابل نجات دادن باشد، بقیهٔ کار آسان است. اما اگر اینگونه نباشد، نرم‌افزار داده‌ها را برای الگوهای آشنا که نشانگر نوع فایل است اسکن می‌کند. هنگامی که نوع فایل را پیدا کرد، این شانس وجود دارد که اطلاعاتی در آن فایل وجود داشته باشد.

اما انتظار این را داشته باشید که این فرآیند زمان‌بر باشد چون باید تمام بیت‌های پراکنده را در کنار هم جمع کند. با شکیبایی کردن، بیشتر فایل‌هایی که بر روی آنها بازنویسی نشده باشد، از نظر تئوری باید قابل ذخیره کردن باشند. اگر هارد دیسک هنوز در حال چرخش است و همچنان در حال اسکن شدن است، پس هنوز امیدی وجود دارد. بعضی از درایوها برای این که به صورت کامل اسکن شوند می‌توانند روزها زمان ببرند، و هر چه ظرفیت آنها بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید. اما اگر فایل‌های از دست رفته عکس‌های عروسی شما باشند یا شاید هم کیف پول بیت کوین خود را از دست داده باشید، پس مجبور هستید که صبر کنید.

موارد معرفی شده در زیر گزینه‌های نرم‌افزاری بازیابی اطلاعات مک هستند که شاید بخواهید در نظر داشته باشید.

همچنین بخوانید: روش بازیابی فایل‌های حذف شده در مک

 

نرم‌افزار بازیابی اطلاعات EaseUS

بهترین برنامه‌های بازیابی اطلاعات برای مک

:: 89.95 دلار

اگر به دنبال بازیابی یک فایل حذف شده هستید، ممکن است EaseUS گزینه خوبی برای شما باشد، زیرا نسخهٔ راگیان آن محدود به 2 گیگابایت است - که شاید خیلی زیاد به نظر نرسد، اما بیشتر از آن مقداری است که توسط بسیاری دیگر از نسخه‌های آزمایشی ارایه می‌شود، و این مقدار به صورت بالقوه برای پیدا کردن آنچه شما به دنبال آن هستید کافی می‌باشد. یا حداقل قبل از این که مبلغی برای دریافت لایسنس آن پرداخت کنید، ببینید که اصلاً آیا می‌تواند اطلاعات از دست رفتهٔ شما را مشاهده کند یا خیر.

نسخهٔ نامحدود این برنامه 89.95 دلار هزینه دارد و باید بتواند فایل‌ها را از یک درایو خراب شده یا یک درایو فرمت شده بازیابی کند. همچنین ممکن است بتواند اطلاعات را از یک پارتیشن حذف شده نیز بازیابی کند. از آنجایی که می‌تواند یک درایو USB بوتیبل نیز ایجاد کنید، باید بتواند حتی در مواقعی که مک. او. اس قادر به راه‌اندازی نیست اطلاعات را بازیابی کند.

EaseUS می‌تواند با APFS، HFS+، HFS X، FAT (FAT16, FAT32، exFAT و NTFS کار کند و فقط به بازیابی اطلاعات از هارد دیسک‌ها محدود نیست و می‌توانید از آن برای بازیابی اطلاعات از SSD، ذخیره‌سازهای USB و کارت‌های حافظه استفاده کنید.

هنگامی که EaseUS اطلاعات شما را پیدا می‌کند، فایل‌ها را با نام فایل کامل خودشان نمایش می‌دهد. می‌توانید هر فایل را بررسی کنید، آن را به صورت متن ساده، هگزا یا در یک مشاهده‌گر فایل تصویری مشاهده کنید.


نرم‌افزار بازیابی اطلاعات MiniTool Mac Data Recovery

بهترین برنامه‌های بازیابی اطلاعات برای مک

:: 79 دلار

MiniTools از شرکت MiniTool Solutions قبل از پرداخت هزینهٔ نرم‌افزار، به شما امکان بازیابی کردن فقط یک مگابایت اطلاعات را می‌دهد، اما حداقل 30 روز ضمانت برگشت پول شما را می‌دهد. بنا بر این اگر نتواند اطلاعات شما را بازیابی کند، باید بتوانید پول خود را بازیابی کنید (هر چند ممکن است که این بازیابی اطلاعات شما نباشد).

گزینه‌ها شامل Lost Partition Recovery (بازیابی پارتیشن از دست رفته) است، که نه تنها می‌تواند پارتیشن فعلی درایو شما را اسکن کند، بلکه عناصری از پارتیشن قبلی را که ممکن است فرمت شده باشد را نیز کشف کند.

همچنین گزینه‌هایی برای Undelete Recovery (بازیابی حذف شده‌ها)، Damaged Partition Recovery (بازیابی پارتیشن آسیب دیده) و Digital Media Recovery (بازیابی رسانه دیجیتال) نیز وجود دارد. اگر بخواهید عکس‌های قدیمی را از یک کارت SD و همچنین اطلاعاتی از وسایل ذخیره‌سازی و فلش مموری‌ها بازیابی کنید، حالت دوم مفید خواهد بود. در حالی که ابزار بازیابی پارتیشن به شما کمک می‌کند تا اطلاعات را از یک پارتیشن خراب شده بازیابی کنید.

اگر از Undelete Recovery (بازیابی حذف شده‌ها) استفاده کنید، نرم‌افزار برای یافتن آنچه که می‌تواند پیدا کند، ولوم (volume) را اسکن می‌کند و می‌توانید هر اطلاعاتی را که بازیابی می‌شود را در یک پوشه ذخیره کنید. اگر اسکن کردن مدت زیادی طول کشید، می‌توانید آن را تا همان جا ذخیره کرده و در فرصتی دیگر کار را ادامه دهید، که اگر ولوم در حال اسکن بزرگ باشد، این قابلیت می‌تواند سودمند باشد.

در کنار پشتیبانی از سیستم فایل مک، همچنین از معماری فایل‌های ویندوز مانند NTFS، FAT16، FAT32 نیز پشتیبانی می‌کند، که در صورت داشتن Boot Camp می‌تواند مفید باشد.

یک ابزار نیز برای ایجاد یک ولوم بوت وجود دارد که می‌توانید در صورت عدم بوت شدن مک از آن استفاده کنید - اما این ابزار در برنامهٔ اصلی ادغام نشده است.


نرم‌افزار بازیابی اطلاعات Data Rescue 5

بهترین برنامه‌های بازیابی اطلاعات برای مک

:: 99 دلار

کاربران می‌توانند قبل از دانلود نرم‌افزار Data Rescue 5 نرم‌افزار رایگان Deleted File Finder (جستجو کنندهٔ فایل حذف شده) شرکت Prosoft را امتحان کنند و فایل‌های قابل بازیابی را مشاهده کنند. همچنین یک نسخهٔ آزمایشی از Data Rescue 5 وجود دارد که می‌توانید برای اسکن درایو خود دانلود کنید تا قبل از خرید نرم‌افزار کامل ببینید که چه چیزهایی قابل بازیابی است.

نرم‌افزار 99 دلاری Data Rescue 5 به پنج دستگاه محدود شده است (اما می‌توانید چندین بار از آن استفاده کنید). کاربران می‌توانند درایو خود را اسکن کنند، یک درایو خراب را بر روی یک درایو سالم همانندسازی (clone) کنند، و یک درایو بازیابی ایجاد کنند تا در صورت عدم بوت شدن سیستم عامل، بتوانند از آن استفاده کنند. کاربران همچنین باید بتوانند اطلاعات را از درایوهای فرمت شده نیز بازیابی کنند و حتی باید بتوانند با درایوهایی که به صورت معمول قابل نصب نیستند کار کنند.

می‌توانید نرم‌افزار را به گونه‌ای تنظیم کنید تا هشدارهای مربوط به کُند بودن هارد دیسک را نادیده گرفته و تمام اطلاعات ممکن را از هارد دیسک بیرون بکشد، و مهم نیست که چقدر طول بکشد - توجه داشته باشید که این بسته به اندازهٔ ولوم ممکن است هفته‌ها طول بکشد، اما Data Rescue باید بتواند اطلاعات را بازیابی کند.

این نرم‌افزار می‌تواند کارت‌های SD، درایوهای USB و SSD و غیره را اسکن کند. این نرم‌افزار 150 نوع فایل شناخته شده از جمله انواع مختلف فایل تصویری، فیلم‌ها و بایگانی‌ها را اسکن می‌کند. همچنین می‌تواند ماشین‌های مجازی را نیز اسکن کند و باید بتواند اطلاعات را از یک پارتیشن Boot Camp بازیابی کند.

یک راهنمای آسان بازیابی برای انجام مراحل وجود دارد. حتی می‌توانید اعلان‌های ایمیل مربوط به روند بازیابی را نیز دریافت کنید.


نرم‌افزار بازیابی اطلاعات Recoverit

بهترین برنامه‌های بازیابی اطلاعات برای مک

:: 79.95 دلار

| دانلود نرم افزار Wondershare Recoverit |

نرم‌افزار Recoverit گزینهٔ دیگری است که می‌توانید قبل از خرید آن را امتحان کنید. نسخهٔ رایگان نرم‌افزار به شما نشان می‌دهد که آیا چیزی برای بازیابی کردن وجود دارد یا خیر.

روند بازیابی فایل‌های حذف شدهٔ شما توسط Recoverit بسیار آسان است. سیستم خود را با نرم‌افزار اسکن کنید تا در قالب تصاویر بندانگشتی کوچک ببینید چه چیزی برای بازیابی در دسترس است. اگر یک پیش‌نمایش از یک فایل را مشاهده کنید، می‌توانید مطمئن باشید که قطعاً قادر به بازیابی آن خواهید بود. همچنین فایل‌هایی بدون پیش‌نمایش وجود خواهند داشت که این می‌تواند نشان دهندهٔ این باشد که بر روی آن فایل‌ها رونویسی شده و خراب شده‌اند، اما این احتمال هم وجود دارد که فایل برای تولید پیش‌نمایش خیلی بزرگ باشد - در اینجا یک محدودیت 15 مگابایتی وجود دارد.

برای بازیابی از فایل‌های خود (حداکثر 100 مگابایت) می‌توانید از Recoverit در حالت آزمایشی استفاده کنید. فراتر از این حجم نیاز به پرداخت هزینه دارد - نسخهٔ کامل آن 79.95 دلار قیمت دارد.


نرم‌افزار بازیابی اطلاعات Stellar Data Recovery Professional

بهترین برنامه‌های بازیابی اطلاعات برای مک

:: 99 دلار

| دانلود نرم افزار Stellar Data Recovery Technician |

نسخهٔ مک نرم‌افزار Stellar Data Recovery در دسترس است که به صورت رایگان دانلود می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که قبل از خرید نسخهٔ کامل آن، با مشاهدهٔ پیش‌نمایشی از فایل‌های از دست رفتهٔ خود آن را امتحان کنید.

اگر دانلود نسخهٔ رایگان موفق به یافتن آنچه می‌خواهید بازیابی کنید شد، باید با پرداخت 99 دلار به نسخهٔ حرفه‌ای ارتقاء دهید تا بتوانید فایل‌های خود را بازیابی کنید.

نرم‌افزار Stellar Data Recovery Mac Professional می‌تواند فایل‌ها را در وسایل ذخیره‌سازی داخلی و خارجی شما جستجو کند، اطلاعات را از نسخه‌های پشتیبان تایم ماشین بازگردانی کند، پارتیشن‌های Bootcamp خراب شده و غیر قابل دسترسی، یا ولوم‌های HDD رمزگذاری شده را بازیابی کند.

شما می‌توانید از نرم‌افزار بخواهید که محل انتخابی شما را برای یافتن هر چیزی جستجو کند، یا برای شخصی‌سازی اسکن خود دکمهٔ کشویی اسناد، ایمیل، فیلم، صدا و عکس را روشن یا خاموش کنید تا فقط موارد کلیدی مورد نظر شما را پیدا کند.


نرم‌افزار بازیابی اطلاعات Disk Drill

بهترین برنامه‌های بازیابی اطلاعات برای مک

:: 89 دلار

| دانلود رایگان نرم افزار Disk Drill |

شما می‌توانید Disk Drill را به صورت رایگان دانلود کنید تا ببینید که چه اطلاعاتی قابل بازیابی هستند، از جمله جزئیات مربوط به نام فایل‌ها و تاریخ ویرایش آنها. همچنین می‌توانید برای تأیید عدم خرابی، اسناد از دست رفته را پیش‌نمایش کنید. اما برای انجام اسکن‌های عمیق، ارسال اطلاعات، بازسازی فهرست و جستجوی پارتیشن‌های آسیب دیده، باید به Disk Drill Pro ارتقاء دهید.

همچنین نسخهٔ رایگان می‌تواند از ولوم‌های آسیب دیده یک ایمیج دیسک پشتیبان به عنوان یک DMG در یک درایو خارجی تهیه کند.

اگر از قبل Disk Drill را نصب کرده باشید، و Recovery Vault (بازیابی کیف پول) و سایر ویژگی‌های Recovery را فعال کرده باشید، در صورت بروز از دست دادن اطلاعات، بازیابی سریع و بدون دردسر خواهد بود. بنا بر این نصب نسخهٔ رایگان به عنوان آماده بودن برای مواقع بحرانی ممکن است در آینده زحمت شما را کم کند.

نرم‌افزار Disk Drill محدود به بازیابی اطلاعات از مک شما نیست، بلکه می‌تواند اطلاعات را از هر وسیلهٔ ذخیره‌سازی متصل به مک شما، از جمله درایوهای فلش USB و کارت‌های حافظه بازیابی کند. همچنین قادر به بازیابی اطلاعات از دستگاه‌های آی. او. اس نیز هست.

شما می‌توانید برای سرعت بخشیدن به روند اسکن کردن، آنچه را که به دنبالش هستید را در Preferences (تنظیمات) نرم‌افزار Disk Drill تنظیم کنید. به عنوان مثال، می‌توانید جستجو برای اسناد Word را فعال کرده و جستجو برای هر نوع فایل دیگری را غیرفعال کنید.

نرم‌افزار Disk Drill همچنین قادر به ساخت فهرست از یک پارتیشن HFS+ نیز می‌باشد.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است. یک موفقیت بسیار بزرگ بهتر از موفقیت های مقطعی و کوتاه است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘