بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

15
اسفند 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 19 دقیقه
0 نظر 2181 بازدید

 بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

ده‌ها افزونه و پلاگین خارق‌العاده، ابتکاری و مفید برای مرورگر وب سافاری اپل در دسترس است. در اینجا منتخبی از 22 افزونهٔ مورد علاقهٔ ما به ترتیب معرفی شده است. آنها روش استفادهٔ شما از وب را دگرگون می‌کنند.

-----

سافت‌مک: احتمالاً مرورگرهای وب بهتری برای مک وجود دارد، اما سافاری (Safari) گزینهٔ کاملی است و بسیاری از ما استفاده‌های زیادی از آن می‌بریم. اپل طی گذشت سال‌ها سافاری را ارتقاء داده است به حدی که بسیاری از ویژگی‌هایی که قبلاً برای داشتن آنها به دنبال افزونه بودیم، اکنون در خود مرورگر گنجانده شده است. اما اگر بدانید که کدام افزونه‌ها را نصب کنید، سافاری می‌تواند حتی از این هم که هست بهتر شود.

در این مقاله به دنیای افزونه‌های سافاری می‌پردازیم: جهانی پر از شگفتی و نوآوری، و همچنین بسیاری از چیزهایی که واقعاً سودمند هستند. در اینجا منتخبی از بهترین افزونه‌های سافاری که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند معرفی شده است.

اگر می‌خواهید افزونه‌های سافاری مورد تأیید اپل را پیدا کنید، به صفحه وب Safari Extensions Gallery در فروشگاه برنامه (App Store) مراجعه کنید. می‌توانید بخش افزونه‌های مرورگر در فروشگاه برنامه را از طریق منوی Safari > Safari Extensions پیدا کنید.

با این حال شایان ذکر است که با عرضهٔ سافاری 12 در مک. او. اس موهاوی و آی. او. اس 12، اپل روش کار مرورگر سافاری با افزونه‌ها را تغییر داد. در گذشته می‌توانستید یک افزونه را از یک توسعه دهنده دانلود کنید، اکنون باید یک برنامهٔ مک یا یک افزونهٔ تأیید شدهٔ اپل را از صفحهٔ Safari Extensions Gallery دانلود و نصب کنید.

برای پیچیده‌تر کردن مسائل، سافاری 12 اکنون افزونه‌های تولید شده توسط شخص ثالث را مسدود می‌کند. در عین حال، بسیاری از افزونه‌ها همچنان در موهاوی به خوبی کار می‌کنند.

اپل در تلاش برای بازبینی افزونه‌های نامناسب Safari Extensions Gallery است و موافقت با واگذاری Gallery جدید افزونه را متوقف کرده است. با این حال، این به این معنی نیست که افزونه‌ها دیگر وجود نخواهند داشت. بلکه صرفاً انتقال از Gallery به App Store (فروشگاه برنامه) است.

همچنین بخوانید: بهترین مرورگر وب برای مک

 

Adblock

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

تبلیغات می‌تواند آزار دهنده باشد. افزونهٔ AdBlock تبلیغات وب سایت‌هایی که بازدید می‌کنید را کنترل کرده و آنها را برای مطالعه مناسب‌تر می‌کند. این افزونه تبلیغات گرافیکی، تبلیغات متنی و حتی تبلیغات داخل ویدیوهای یوتیوب را مسدود می‌کند. اما این امکان را نیز به شما می‌دهد که تبلیغات سایت‌هایی را که می‌خواهید از آنها پشتیبانی کنید را ببینید (همان طور که احتمالاً بخواهید برای سایت سافت‌مک انجام دهید)، یا به این دلیل که تبلیغات آنها ممکن است مفید باشد، که اغلب در مورد وب سایت‌های کوچکتر که از شبکه‌های تبلیغاتی مانند گوگل استفاده نمی‌کنند، اتفاق می‌افتد.

| دانلود افزونهٔ AdBlock |

| دانلود افزونهٔ AdBlock از گالری افزونه‌های اپل |

 

Autopagerize

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

هنگام جستجو در گوگل یا خرید در eBay یا Amazon، معمولاً نتایج جستجوی شما در صفحات متوالی لیست می‌شود و برای مرور صفحات بعدی باید بر روی دکمهٔ Next کلیک کنید.

افزونهٔ Autopagerize می‌تواند به این کار سرعت ببخشد و همان طور که در نتایج جستجو به پایین اسکرول می‌کنید، این افزونه به صورت خودکار صفحهٔ بعدی نتایج را بارگیری کرده و اطلاعات را به صورت یک لیست طولانی و مداوم ارایه می‌دهد.

این ممکن است برای همه مناسب نباشد، اما وقتی در جستجوی موضوع مبهم و نامفهومی در وب هستیم سودمند است.

| دانلود افزونهٔ Autopagerize |

 

ClickToPlugin

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

افزونهٔ ClickToPlugin هم خانوادهٔ ClickToFlash است که با پلتفرم انیمیشن و ویدیوی بدنام ادوبی مربوط بود. با این وجود، جایی که ClickToFlash فقط محتوای Flash را مسدود می‌کرد، ClickToPlugin تمام محتوای وب سایت را با استفاده از یک پلاگین مسدود می‌کند.

یک صفحه را با افزونهٔ نصب شده بارگیری کنید تا به جای محتوا، یک فضای خالی با نام پلاگین موجود در آن مشاهده کنید. اکنون شما یک انتخاب دارید: اگر به محتوای مسدود شده علاقه‌ای ندارید، می‌توانید آن را نادیده گرفته و به خواندن صفحه ادامه دهید. اما اگر بخواهید ویدیو یا هر چیز دیگری که پنهان شده است را مشاهده کنید، فقط کافیست بر روی فضای خالی کلیک کنید تا آن محتوا بارگیری شود.

شما می‌توانید ClickToPlugin را به صورتی پیکربندی کنید که محتوای سایت‌هایی که در لیست سفید شما قرار دارند را مسدود نکند، یا به گونه‌ای باشد که به محتوا اجازه دهد از پلاگین‌هایی که تعیین کرده‌اید استفاده کند.

| دانلود افزونهٔ ClickToPlugin |

 

Derpyme

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

کپی کردن آدرس‌های وب طولانی می‌تواند کمی مشکل‌ساز باشد، به خصوص اگر بخواهید آنها را در سایت‌هایی مانند توییتر یا فیسبوک به اشتراک بگذارید. این امر باعث شده تا سرویس‌های کوتاه کنندهٔ URL ایجاد شوند. وب سایت‌هایی که به شما این امکان را می‌دهند تا یک آدرس طولانی را وارد کرده و سپس یک آدرس کوتاه شده را به شما ارایه دهند که کپی یا تایپ کردن آن بسیار ساده‌تر است.

چندین افزونه نیز وجود دارد که می‌توانند URLها را برای شما کوتاه کنند، اما افزونهٔ Derpyme یکی از سریع‌ترین‌ها و ساده‌ترین‌ها در استفاده است. کافیست به صفحه وب مورد نظر خود بروید و بر روی دکمهٔ Derpyme کلیک کنید تا آدرس وب کوتاه شده تولید شود، سپس می‌توانید با استفاده از Cmd-C آن را کپی کنید.

| دانلود افزونهٔ Derpyme |

 

DuckDuckGo

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

گوگل هنوز هم سلطان موتورهای جستجوگر است، اما سابقهٔ ضعیف آن در خصوص حفظ حریم خصوصی موجب شده است که بسیاری از افراد به دنبال موتورهای جستجوی رقیبی مانند DuckDuckGo باشند.

بر خلاف گوگل یا بینگ، DuckDuckGo شما را ردیابی نمی‌کند و هیچ سابقه‌ای از جستجوهایی که انجام می‌دهید را نگه نمی‌دارد. می‌توانید با استفاده از پنل Preferences در سافاری DuckDuckGo را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض خود تنظیم کنید. اما این افزونهٔ رسمی از DuckDuckGo تعدادی از ویژگی‌های دیگری را نیز اضافه می‌کند، از جمله فرامین! bang که به شما این امکان را می‌دهد تا جستجوی خود را فقط در یک وب سایت خاص انجام دهید.

بنا بر این، تایپ کردن «! جوراب‌های راه‌راه آمازون» شما را مستقیماً به آمازون منتقل می‌کند و نتایج جستجو را فقط برای جوراب‌های راه‌راه نشان می‌دهد.

| دانلود افزونهٔ DuckDuckGo |

 

F. B. Purity

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

در مک خود زمان زیادی را در فیسبوک خود صرف می‌کنید؟ پس می‌دانید که کدام محتوای موجود در فید و صفحه نزدیک به آن مورد علاقهٔ شماست. افزونهٔ F. B. Purity با هدف فیلتر کردن موارد ناخواسته، فقط پست‌هایی که به آنها علاقه دارید را به شما عرضه می‌کند.

تبلیغات، پست‌های رپرتاژ آگهی و GIFهای متحرک حذف می‌شوند. مباحث ترند شده و هر چیزی که مربوط به بازی‌ها یا برنامه‌ها باشد، و فیلم‌های پخش خودکار نیز ناپدید می‌شوند.

علاوه بر این، شما می‌توانید F. B. Purity را تنظیم کنید تا فیلترهای آن بهتر برای شما کار کنند، به طور مثال، مسدود کردن انواع خاصی از محتوا را خاموش کنید. همچنین می‌توانید موضوعات خاصی مانند دین یا سیاست را فیلتر کنید.

شاید بهتر از همه این باشد که می‌توانید ویژگی خسته کنندهٔ people you may know (افرادی که ممکن است بشناسید) برای اضافه کردن به عنوان دوست را خاموش کنید، که بر اساس این واقعیت که آنها دوست دوست عموی کسی هستند که شما یک بار در مهمانی ملاقات کرده‌اید به شما پیشنهاد می‌شوند.

در نهایت، شما می‌دانید که ایموجی‌های واکنشگرای جدید فیسبوک به تازگی معرفی شده‌اند؟ افزونهٔ F. B. Purity به شما این امکان را می‌دهد تا با اضافه کردن آدرس URL یک Custom Reactions Image Pack (مجموعه تصویر واکنشگرای سفارشی) آنها را به صورت دلخواه تنظیم کنید. در اینجا می‌توانید لینک‌هایی به مجموعه‌های تصویری از جمله جنگ‌های ستاره‌ای و بازی تاج و تخت را پیدا کنید.

| دانلود افزونهٔ F. B. Purity |

 

Ghostery Lite

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

افزونهٔ Ghostery Lite تبلیغات و ردیاب‌ها را مسدود می‌کند، و اطلاعاتی که سافاری با سایر وب سایت‌ها به اشتراک می‌گذارد را کاهش می‌دهد.

افزونهٔ Ghostery را می‌توانید از طریق نوار ابزار سفارشی کنید تا بتوانید انتخاب کنید که تبلیغات کدام سایت‌ها مسدود شوند و کدام سایت‌ها را حمایت می‌کنید.

| دانلود افزونهٔ Ghostery Lite از گالری افزونه‌های اپل |

 

HoverSee

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

افزونهٔ HoverSee به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از حرکت دادن نشانگر ماوس بر روی یک لینک، پیش‌نمایشی از محتوای یک وب سایت را مشاهده کنید. و با طیف وسیعی از تصاویر و لینک‌ها از جمله تصاویر بندانگشتی در فیسبوک، گوگل و سایت‌های مختلف خبری کار می‌کند.

این به خودی خود مفید است، اما نکتهٔ مهم دیگر این است که حتی لازم نیست یک تصویر در صفحه وجود داشته باشد تا HoverSee بتواند کار کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا پیشینهٔ لینک‌های مربوط به تصاویر را در گالری‌هایی مانند Flickr یا Imgur مشاهده کنید، یا لینک مستقیمی به تصاویر در سایت‌های دیگر داشته باشید.

اگر در صفحه‌ای یک لینک به یک ویدیو در یوتیوب یا ویمئو وجود دارد، می‌توانید نشانگر ماوس را بر روی آن ببرید تا پیش‌نمایشی از آن هم داشته باشید. و برای لینک‌هایی به صفحات وب، با بردن نشانگر ماوس بر روی آنها، پیش‌نمایشی از آن صفحه وب داشته باشید.

این یک افزونهٔ ساده است اما می‌تواند در صرفه‌جویی زمان مفید باشد.

| دانلود افزونهٔ HoverSee |

| دانلود افزونهٔ HoverSee از گالری افزونه‌های اپل |

 

Incognito

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

اغلب می‌دانیم که اگر شما در گوگل در مورد هر چیزی که به صورت آنلاین فروخته می‌شود جستجو کنید، تا چند روز پس از آن با نمایش تبلیغاتی در مورد همان موضوعاتی که جستجو کرده‌اید در وب دنبال می‌شوید. در بهترین حالت آزار دهنده است، و در بدترین حالت می‌تواند به کارفرمای شما هشدار دهد که شما برای کاری که نباید از کامپیوتر شرکت استفاده کرده‌اید، یا هدیهٔ غافلگیر کننده‌ای برای یک عزیزی که از همان کامپیوتر استفاده می‌کند را به او نشان دهد.

هدف افزونهٔ Incognito ممانعت از ردیابی شما توسط گوگل و فیسبوک (بله، فیسبوک هم این کار را انجام می‌دهد) است.

فقط تعداد اندکی گزینه در افزونه وجود دارد. می‌توانید آن را روشن یا خاموش کنید، و سپس انتخاب کنید که مانع کدام یک از سرویس‌ها (Google Analytics، Google Adsense، Facebook و Twitter) برای ردیابی شما شود.

پس از نصب این افزونه، دیگر نیازی به نگرانی در مورد نمایش تبلیغات در ارتباط با نوع فعالیت آنلاین خود نخواهید بود.

| دانلود افزونهٔ Incognito |

 

KeyStroke

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

از کارهایی مثل اشاره حرکت ماوس، کلیک کردن و اسکرول کردن در وب خسته شده‌اید؟ افزونهٔ KeyStroke قصد دارد راه حلی برای آن ارایه دهد. KeyStroke افزونه‌ای است که میانبرهای صفحه کلید برای عملکردهای متعارف و بسیاری از عملکردهای نه چندان متعارف در یک مرورگر وب را فراهم می‌کند.

در کنار میانبرهای ناوبری مورد انتظار، یکی هم forward است که در هنگام به کار گرفتن سعی می‌کند آدرس صفحهٔ بعدی را از میان رشته‌ها حدس بزند و شما را به آنجا منتقل کند.

همچنین موردی به نام Focus Field وجود دارد که تمرکز را به فیلد متن قابل تشخیص منتقل می‌کند. عملکرد دیگر Wrap Text است که سعی می‌کند خطوط متن را بشکند تا نیازی به پیمایش افقی نباشد و متن متناسب با عرض صفحه نمایش داده شود. در عین حال، یکی از ویژگی‌های هوشمندانه Link Text Links است که لینک‌های cold در یک صفحه را - آنهایی که به عنوان آدرس وب تایپ می‌شوند اما چندان مرتبط نیستند - نسبت به لینک‌های ابرپیوند (هایپرلینک) شناسایی می‌کند، بنا بر این می‌توانید بر روی آنها کلیک کنید.

مطمئناً می‌توانید ترجیحات خودتان برای فعال کردن فشردن کلیدهای خاصی را تنظیم کنید، اما می‌توانید توابع خودتان را نیز ایجاد کنید - هر چند لازم است که با استفاده از کدهای JavaScript آنها را به صورت دستی وارد کنید.

| دانلود افزونهٔ KeyStroke |

 

NoMoreiTunes

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

آه، آی‌تیونز. تنها بخشی از نرم‌افزار اپل که به صورت مداوم مورد انتقاد قرار گرفته است، آی‌تیونز است. توصیف رابطهٔ اغلب کاربران با آن به صورت عشق و نفرت توأمان است: بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته به مدت یک سال از ویندوز استفاده کنیم، اما نزدیک ابزار مدیریت موسیقی اپل نشویم.

اگر بخواهید یک برنامهٔ آی. او. اس را از مک خود جستجو کنید یا ببینید که آیا فلان آهنگ یا آلبوم در فروشگاه آی‌تیونز موجود است، جستجو در آی‌تیونز غیر قابل اجتناب است. اما این طور نیست.

با استفاده از شیوه‌های هک گوگل - تایپ کردن site:itunes.apple.com و به دنبال آن نوشتن نام برنامه یا آلبومی که می‌خواهید - می‌توانید از گوگل برای یافتن آنچه نیاز دارید استفاده کنید. متأسفانه وقتی روی لینک کلیک می‌کنید، آی‌تیونز را به آتش می‌کشد تا نتیجه را نمایش دهد. اینجاست که NoMoreiTunes قدم پیش می‌گذارد. این افزونه کد ایجاد شده که تغییر مسیر داده را مسدود می‌کند و آن را با کدی جایگزین می‌کند که گزینه‌ای به شکل یک دکمه و برای نمایش نتیجه در آی‌تیونز را به شما ارایه می‌دهد. ضمن این که، نتیجه در یک پنجرهٔ مرورگر نمایش داده می‌شود.

| دانلود افزونهٔ NoMoreiTunes |

 

PanicButton

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

PanicButton یک افزونهٔ سودمند برای آن لحظاتی است که محتوایی که در حال مشاهده هستید مناسب محل کار یا مناسب جلوی چشم کودکان بودن نیست. اگر نمی‌خواهید آنچه را که در وب جستجو می‌کنید را کسی مشاهده کند، فقط کافیست بر روی آیکون PanicButton در نوار آدرس سافاری ضربه بزنید تا تمام برگه‌های فعلی شما مخفی شوند و با یک صفحه وب انتخابی «امن» جایگزین شوند.

همچنین می‌توانید یک میانبر صفحه کلید برای آن تنظیم کنید تا بتوانید بلافاصله PanicButton را فعال کنید، و برای امنیت بیشتر حتی می‌توانید یک رمز عبور نیز اضافه کنید تا مانع از برگرداندن آنچه شما در حال مرور کردن بوده‌اید توسط شخص دیگری شود. متأسفانه این افزونه صد در صد ایمن نیست، زیرا فقط بر روی برگه‌های پنجره‌ای که در آن هستید عمل می‌کند، نه در پنجره‌های دیگری که ممکن است باز کرده باشید.

| دانلود افزونهٔ PanicButton |

 

PiPifier

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

مک. او. اس سی‌یرا یک ویژگی مفید به نام تصویر در تصویر به ارمغان آورد که به شما این امکان را می‌دهد تا در حالی که کار خود بر روی چیز دیگری را انجام می‌دهید، ویدیویی را از سافاری یا آی‌تیونز در یک پنجرهٔ کوچک شناور در بالای دسکتاپ مشاهده کنید. (می‌توانید این پنجرهٔ کوچک ویدیو را به یک گوشه از صفحه نمایش سنجاق کنید، در این صورت حتی در صورت جابجایی بین فضاهای کاری مختلف در همانجا باقی می‌ماند.)

اگر فکر می‌کنید که این خیلی معرکه است، پس صبر کنید تا PiPifier را ببینید. یک افزونهٔ رایگان سافاری که این ویژگی را به هر ویدیوی HTML5 تعمیم می‌دهد. یک دکمهٔ تصویر در تصویر در یک نوار ابزار جدید وجود دارد که به محض نصب افزونه ظاهر می‌شود.

برای استفاده از این افزونه به macOS 10.12 Sierra یا نسخه‌های بعد از آن نیاز دارید.

| دانلود افزونهٔ PiPifier از گالری افزونه‌های اپل |

 

Resize Me

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

هنگام مرور وب، غالباً کارمان به چندین پنجرهٔ باز پراکنده در صفحه نمایش ختم می‌شود، و متوجه می‌شویم که زمان زیادی را صرف تغییر اندازهٔ پنجره‌ها می‌کنیم تا همه چیز را مرتب کنیم.

چندین افزونه وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهند تا به سرعت پنجره‌های مرورگر خود را تغییر اندازه دهید. اما افزونهٔ Resize Me یکی از آن مواردی است که ما بیشتر از بقیه دوست داریم. پس از نصب، Resize Me یک نوار ابزار اضافی همراه با دکمه‌هایی را نشان می‌دهد که تعدادی از اندازه‌های مختلف پنجره در آن قرار دارد و می‌توانید با کلیک کردن بر روی دکمهٔ مورد نظر، بلافاصله پنجرهٔ فعلی را تغییر اندازه دهید.

همچنین، در صورت لزوم، می‌توانید نوار ابزار را مخفی کنید و یک اندازهٔ سفارشی را برای پنجره‌های سافاری مشخص کنید که متناسب با صفحه نمایش شما یا روشی که برای کار کردن ترجیح می‌دهید باشد.

| دانلود افزونهٔ Resize Me |

 

SearchPreview

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

زمانی که در گوگل یا در یکی از موتورهای جستجوی رقیب آن جستجو می‌کنید، معمولاً چند تصویر را در بالای لیست نتایج مشاهده می‌کنید، و در ادامه، توضیحات متنی ساده برای بقیهٔ نتایج خود را مشاهده می‌کنید.

افزونهٔ SearchPreview یک پیش‌نمایش بندانگشتی همراه با توضیحات متنی از هر صفحه وب را در اختیار شما قرار می‌دهد، و زمانی که به دنبال خرید لباس یا انواع دیگر وب سایت‌هایی که دارای اطلاعات تصویری هستند باشید، می‌تواند در سرعت بخشیدن به مرور شما کمک کند. این افزونه با Google، Bing، Yahoo و DuckDuckGo کار می‌کند، بنا بر این تمام موتورهای جستجوی اصلی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

| دانلود افزونهٔ SearchPreview |

 

Sessions

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

هنگام کار کردن بر روی یک پروژه، ما اغلب چندین صفحه وب که همزمان باز هستند داریم، و ممکن است بخواهیم در آینده مجدداً به آنها مراجعه کنیم.

مرورگر سافاری پیش از این گزینه‌ای دارد که به شما این امکان را می‌دهد که همهٔ پنجره‌های آخرین جلسهٔ مرور خود را مجدداً باز کنید، اما با استفاده از این افزونه، می‌توانید چندین جلسهٔ مرور خود را ذخیره کنید که به تاریخ‌ها و زمان‌های مختلف بازمی‌گردند.

بنا بر این اگر ما در حال نوشتن دو مقاله در مورد اپل واچ و اپل تی. وی هستیم، می‌توانیم دو مجموعهٔ کاملاً متفاوت از پنجره‌ها و برگه‌های مرورگر را ذخیره کنیم و سپس هر وقت که لازم بود با استفاده از Sessions آنها را فراخوانی کنیم.

| دانلود افزونهٔ Sessions |

 

Shut Up

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

پایین صفحات اینترنت - بخش نظرات در وبلاگ‌ها یا اخبار آنلاین و سایت‌های اظهار نظر - گاهی اوقات می‌تواند مکانی بسیار نگران کننده باشد. اگر مانند بسیاری از افراد به ندرت اظهار نظر می‌کنید و متوجه می‌شوید که در مورد اظهار نظر دیگران بی‌دلیل سر خود را به درد آورده‌اید، راه حلی بر آن وجود دارد - آنها را نخوانید. با این حال، اغلب اوقات عمل کردن به آن به سادگی گفتن آن نیست. غالباً قبل از آن که خودتان هم متوجه شوید مسیر نگاه شما به سمت پایین حرکت می‌کند.

افزونهٔ Shut Up قصد دارد شما را از وسوسهٔ خواندن نظرات با حذف کامل آنها خلاص کند. این افزونه به عنوان یک افزونهٔ سافاری یا به عنوان یک برنامهٔ آی. او. اس در دسترس است و توسط استیون فرانک از شرکت Panic Software با استفاده از یک CSS stylesheet (shutup. css ساخته شده تا بخش نظرات را از دید پنهان کند. همچنین دکمه‌ای را در نوار ابزار سافاری قرار می‌دهد، بنا بر این اگر واقعاً می‌خواهید بخش نظرات یک سایت را بخوانید، می‌توانید آن را فشار دهید تا آنها ظاهر شوند.

| دانلود افزونهٔ Shut Up |

| دانلود افزونهٔ Shut Up از گالری افزونه‌های اپل |

 

Streak

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

Streak ابزاری برای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای Gmail است. پس از نصب افزونه، می‌توانید از آن برای مدیریت پروژه‌ها، همکاری با همکاران و به طور کلی مدیریت صندوق ورودی جیمیل خود استفاده کنید تا بتوانید خیلی راحت‌تر کارها را پیگیری کنید. حتی یک ابزار ادغام نامهٔ قدرتمند نیز وجود دارد.

اما حتی اگر به یک ابزار CRM احتیاج نداشته باشید، این افزونه دارای چندین ویژگی مفید است که باعث می‌شود آن را نصب کنید. حالت اول ویژگی Snooze (تعویق) است که به شما این امکان را می‌دهد تا با کیک بر روی یک دکمه، یک ایمیل را تا یک زمان مشخصی در آینده که می‌تواند چند ساعت یا چند روز دیگر باشد، از صندوق ورودی خود حذف کنید. وقتی زمان مورد نظر فرا رسید، یک یادآوری ارسال پیام برای شما ارسال می‌شود. از طرف دیگر، می‌توانید این ویژگی را به گونه‌ای تنظیم کنید که یادآور فقط در صورتی ارسال شود که هیچکس به ایمیل اصلی پاسخ نداده باشد.

ایمیل‌های تعویقی در پوشهٔ خود ذخیره می‌شوند. با کلیک بر روی آن، می‌توانید تمام ایمیل‌های تعویقی را مشاهده کرده یا به آنها پاسخ دهید یا تنظیمات تعویق آنها را ویرایش کنید.

ویژگی مفید دیگر امکان برنامه‌ریزی ایمیل‌هایی است که برای شما ارسال شده است. فقط کافیست ایمیل را مطابق معمول تنظیم کنید و دکمهٔ ساعت در پایین پنجرهٔ پیام جدید را فشار دهید تا تاریخ و ساعت ارسال ایمیل را انتخاب کنید. سپس ایمیل ذخیره می‌شود و با رسیدن زمان مشخص شده، برای گیرنده ارسال می‌شود.

| دانلود افزونهٔ Streak |

 

Translate

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

Translate افزونهٔ مفیدی است که می‌تواند صفحات وب را از هر زبانی به هر زبان دیگری از طریق تابع Microsoft یا Google Translate ترجمه کند.

| دانلود افزونهٔ Translate از گالری افزونه‌های اپل |

 

WasteNoTime

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

این افزونه مناسب کسانی است که وقتی باید کار مثمر ثمرتری را انجام دهند، حواس خود را مرتباً در رسانه‌های اجتماعی و وب سایت‌های دیگر پرت می‌کنند. افزونهٔ WasteNoTime می‌تواند هر سایتی را که به آن بگویید مسدود کند و کلاً از دسترسی شما جلوگیری کند. اما اگر این رویکرد برای شما بیش از حد کشنده باشد، می‌تواند از راه‌های دیگری به شما کمک کند.

به عنوان مثال، می‌توانید مدت زمان مشخصی را که می‌توانید در وب سایت‌های خاص بگذرانید را مشخص کنید و وقتی این زمان به پایان رسید WasteNoTime آنها را مسدود کند. اگر نمی‌خواهید سایت‌ها را مسدود کند، اما مایل هستید بدانید که چقدر زمان برای آنها صرف می‌کنید، WasteNoTime می‌تواند این را هم به شما بگوید. این افزونه لیستی از مدت زمانی که در هر سایت گذرانده‌اید را ارایه می‌کند، سپس یک گراف از ده سایتی که بیشترین وقت خود را در آنها صرف کرده‌اید را نشان می‌دهد. اکنون دیگر هیچ بهانه‌ای برای از دست دادن وقت خود ندارید.

| دانلود افزونهٔ WasteNoTime |

 

Website Opener

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هر روز صبح که سافاری را اجرا می‌کنید، وب سایت‌های مشخصی را باز می‌کنید (و در واقع از آن دسته از افرادی هستید که هر بار که کار خود را تمام می‌کنید مک خود را خاموش می‌کنید، یا حداقل سافاری را می‌بندید) می‌دانید که بارها کلیک کردن بر روی Favourite برای باز کردن تک تک سایت‌هایی که می‌خواهید بازدید کنید چقدر زحمت دارد. شما می‌توانید از Reopen all Windows from Last Session (تمام پنجره‌های آخرین نشست را مجدداً باز کن) سافاری استفاده کنید. اما این فرض می‌کند سایت‌هایی که هنگام بسته شدن سافاری باز بوده‌اند، همان سایت‌هایی هستند که می‌خواهید هنگام راه‌اندازی مجدد از آنها بازدید کنید.

در صورتی که چنین نیست، افزونهٔ Website Opener یک راه حل برای شما دارد. این افزونه دکمه‌ای را در نوار ابزار شما قرار می‌دهد که با کلیک بر روی آن، هر کدام از سایت‌های مورد علاقهٔ (Favourite) شما را در برگهٔ خودش باز می‌کند، و برای بازدید شما آماده می‌کند. تنها کار لازم این است که آدرس سایت‌های مورد نظر را به تنظیمات افزونه اضافه کنید و به راحتی از آنها استفاده کنید. حالا تمام چیزی که نیاز دارید یک دکمه است تا مجدداً همهٔ آنها را با یک حرکت ببندید.

| دانلود افزونهٔ Website Opener |

 

YouTube Lyrics

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

اگر شما هم مثل ما وقت زیادی را صرف گوش دادن به موزیک ویدیوها در یوتیوب می‌کنید، افزونهٔ YouTube Lyrics از شرکت Rob Wu را دوست خواهید داشت.

هر زمان که آهنگی را در یوتیوب پخش می‌کنید، این افزونه دکمهٔ کوچکی را در زیر پنجرهٔ ویدیو نشان می‌دهد. بر روی دکمهٔ فوق کلیک کنید تا افزونه اشعار آهنگ را در اینترنت پیدا کرده و آنها را در یک پنجره در کنار صفحه نمایش دهد.

این افزونه می‌تواند سایت‌های مختلفی را برای متن آهنگ جستجو کند، و با وجود این که در نام آن از یوتیوب استفاده شده است، این افزونه در وب سایت‌های دیگری مانند Spotify و Grooveshark نیز کار می‌کند.

| دانلود افزونهٔ YouTube Lyrics |

 

Zoom

بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری

افزونهٔ Zoom به شما این امکان را می‌دهد تا مقیاس هر صفحه وب را تنظیم کنید تا بتوانید متن و تصاویر را راحت‌تر ببینید.

یک دکمهٔ پیش‌فرض نیز وجود دارد که بلافاصله صفحه را به حالت 100 درصد برمی‌گرداند.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
بهترین باشید، نه اولین.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘